Gå til innhold

Hvor mye synes du jeg skal betale?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Vera S

Jeg trenger barnevakt til min datter som er litt over to år.

Har funnet en jente jeg tror vil være passende på 22år.

Hun skal i tilfelle passe min datter 3 dager i uken i 6 og en halv time.

Hvor mye skal jeg betale henne for denne jobben synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Var ikke det litt lite? Jeg hadde aldri i verden sagt ja til en jobb som betalte meg 35 kr i timen.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det lite,men det er i allefall hva dagmammaer får her..

Jeg hadde heller ikke giddi til den prisen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo litt, når på døgnet det er.En dagmamma tar mellom 25 og 30,- på dagtid.Du bør betale litt mer for ettermiddag og kveld. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en jente på 22 år jobber nesten full arbeidsdag og tjener knappe 200,- på det er vel faren stor for at hun forsvinner den dagen hun får en hvilken som helst annen jobb.

Å betale noen 35,- timen for en JOBB synes jeg høres helt latterlig ut. Jeg ville blitt fornærmet... (men det er vel kanskje sånn det er i den bransjen?) Regner med det her er snakk om svart arbeid?

Ble litt sjokkert, jeg - og sender en varm tanke til alle stakkars dagmammaer rundt i landet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot

Svart arbeid trenger ikke trekke fra skatt, da...

Men det blir vel allikevel litt lite med 35 kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes også 35 kr er veldig lite og hadde aldri giddet å passe et barn til den prisen, hadde heller jobbet på Rimi..... Jeg regner med denne jenta jobber svart.

men dette er en reell pris, en venninne av meg var dagmamma og fikk 35 kr timen for to barn. Derfor lønner det seg å passe flere barn, men ingen søsken(søsken=rabatt)

Dersom foreldrene skulle betalt 100 kr timen, hadde det ikke vært noen vits at de jobbet, pga de har ingen ting igjen for det.

En annen venninne av meg har en 13 år gammel jente til å passe sine to barn, jenta får da 25 kr timen, dette stiller seg annerledes. En 13 åring hadde ikke fått så mange andre jobber heller, og når en er under 15 år har en ikke så mange rettigheter heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

I og med at jenta det er snakk om her er 22 år synesy jeg virkelig hun fortener mer enn 35kr i timen.

50kr i timen synest jeg er ett minimum!! (men heller ikke over 100...)

siden hun er så gammel, studerer hun kanskje?? og som alle vet, studenter er ikke rike akkurat...

Uansett, som noen over her sa,..med 35kr timen, tviler jeg på at hun blir værende lenge....

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

35 kroner timen er latterlig uansett hvor i Norge du bor. En jente på 22 bør nok ha mellom 75-100 kr. timen.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
35 kroner timen er latterlig uansett hvor i Norge du bor. En jente på 22 bør nok ha mellom 75-100 kr. timen.

Minnie

Hvorfor det når hun jobber svart?

Ufaglærte i sosialavd i kommunen får 91 kr. Med 30 % skatt gir det utbetalt ca 63 kr timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Hvorfor det når hun jobber svart?

Fordi det ikke er pent å utnytte andre mennesker- enten de jobber svart eller ikke. Denne jenta har faktisk ansvaret for ett barn/baby.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Fordi det ikke er pent å utnytte andre mennesker- enten de jobber svart eller ikke. Denne jenta har faktisk ansvaret for ett barn/baby.

Minnie

Så du mener at kommunale satser er utnytting når man har ansvaret for eks pu? Enig i at det ikke er mye, men hvorfor tjene mer svart enn hvitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Ikke legg ord i munnen på med DP. Nå snakker vi om barnevakt/lønn- ikke kommunale satser. En jente på 22 år skal ikke avspises med mindre enn 75-100 kroner. Det mener hvertfall jeg.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Greit at du mener det, og at mindre lønn er utnytting.

Jeg spør: er det da greit at folk som jobber og betaler skatt får utbetalt 63 kr, er dette utnytting? Hvorfor skal en ufaglært (går jeg ut i fra) snylter tjene mer enn skattebetalere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Jeg har selv hatt en slik jobb i kommunen. Jeg kan mao ikke betale en jente til å passe barna mine, da jeg etter dine takster vil gå 20-30 kr underskudd pr time.

Hvis jeg ga ALT jeg tjente rett til henne, mener du altså at jeg ville utnyttet henne.

For noe sprøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesta

Beklager å blande meg inn....

Greit at du mener det, og at mindre lønn er utnytting.

Jeg spør: er det da greit at folk som jobber og betaler skatt får utbetalt 63 kr, er dette utnytting?

Fordi hun har en arbeidsgiver som tydeligvis synes at hun fortener så mye.

(Jeg er ikke for svart arbeid, men jeg foretrekker de som gir bra lønn fremfor dårlig, svart arbeid eller ei.....!)

Det er min mening!

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Hun som startet tråden var vel litt i tvil om hva hun skulle gi. At noen som vil gi så mye er jo greit. Det betyr ikke at man utnytter dem ved å gi dem mindre, slik at det er på linje med kommunale satser eller mindre.

Kvinner på 22 har vilje til å kunne si nei.

Helt ok å blande seg inn! Men kanskje du bør øve litt på siteringsfunksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hun kan kanskje undersøke med venner/naboer i området.

Eventuelt spør jenta hvor lite/mye hun vil godta?...

Jeg ville hvertfall tatt for meg min egen økønomi, og regnet meg frem til hvor mye jeg kan gi i måneden...

jeg prøver så godt jeg kan...skal øve!

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt denne diskusjonen, jeg.

Ja, i teorien skulle selvsagt en dagmamma tjent like mye som en direktør. Å ha ansvar for noen andres gullunge burde være MEGET godt betalt.

MEN, hvem hadde da hatt råd til dagmamma?

Ikke jeg, iallefall.

En dagmamma i Norge tjener vel ca. 4000 i måneden?

Kanskje litt mer.

Hvis denne jenta på 22 år får 35 kroner timen, ville jo det ha blitt over 5000,- ved full arbeidsuke. M.a.o en veldig godt betalt dagmamma.

Så hva er problemet?

At hun BURDE tjent mer?

Men sånn er det ikke i verden.

For at det skal være noen vits å gå ut i jobb etter fødselspermisjonen, så må jo dagmammalønnen være lav.

At noen mener en dagmamma burde tjene MINSt 75-100 kroner timen, det er jo selvsagt flott. Alle mener vel egentlig det.

Men det er jo selvsagt ikke gjennomførbart.

Og det å si at "med så lave summer hadde iallefall ikke JEG gidda å tatt en sånn jobb," det synes jeg blir litt tullete.

Tror dere ikke denne jenta er fullt klar over at man ikke tjener like mye som dagmamma for ett barn som man gjør ved å sitte i kassa på Rimi?

Ignen velger en dagmammajobb for ETT barn for å bli rik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...