Gå til innhold

Tør du si ifra


Kara W

Anbefalte innlegg

Tør, ja, men synes ikke det er så høflig å kommentere det, så lar være å si i fra om slikt. Eventuelt går jeg til et av de andre badene.

Kan ikke helt se hva som er uhøflig med å si fra om noe slikt...? Betyr det at du hadde blitt fornærmet hvis dine gjester hadde sagt ifra om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Tine_*

Jeg mener det ikke skal være nødvendig å havne i denne situasjonen i det hele tatt, en god vert/vertinne sørger for at det er nok av alt så lenge gjestene er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg ville nok spurt høflig om hvor jeg kunne finne toalettpapir. Og ja jeg hadde sjekket før jeg var "i gang" på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Kan ikke helt se hva som er uhøflig med å si fra om noe slikt...? Betyr det at du hadde blitt fornærmet hvis dine gjester hadde sagt ifra om dette?

Det er bare utenkelig for meg at det skjer. Verken som gjest eller vert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dopapir ville jeg spurt om. Såpe o.l er jeg usikker på om jeg hadde giddet å nevne. Jeg har noen bekjente som virker som de ikke har et eget håndkle til å tørke hendene på, det er litt snålt, men ettersom det alltid har vært sånn tenker jeg bare ja,ja og tørker hendene med papir. Synes ikke det er uhøflig å si fra heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt kjempeflau hvis gjester ikke hadde dopapir eller såpe på mitt toalett...

Skulle bare mangle at ikke vi passer på at det finnes rikelig av begge deler tilgjengelig for små og store gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Petronella_*

Jeg hadde nok sagt ifra at det ikke var dopapir - men såpe hadde jeg ikke nevnt. Man tar ikke skade av å vaske hendene uten såpe en kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvorfor skulle man ikke tørre å si fra? Det er vel verre å gå på toalettet uten papir og sette seg i sofaen deres etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjorid
Hvorfor skulle man ikke tørre å si fra? Det er vel verre å gå på toalettet uten papir og sette seg i sofaen deres etterpå :)

Haha, går du som regel uten benklær du eller? Kanskje bare en liten skinnfell over stasen?

Jeg hadde nok ikke sagt fra, kommer litt an på om jeg kjenner vertskapet godt eller ikke. Ville uansett bare sagt fra om dopapir..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sagt i fra om dopapir iallfall, litt mer usikre på de to andre. Men - overrasket over hvor mange som ikke har gjestehåndkle på badet, mange jeg er hos som kun har digre velbrukte dusjhåndkle hengende ved dusjen.. Vil ha en liten håndduk hengene ved vasken som tydelig er for håndtørk jeg, ikke vertens våte dusjhåndduk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Her er et tips:

Er du siste som forsyner deg av dopapir før det blir tomt, legg ned dolokket og plasser dorullkjernen oppå. Slik advares nestemann, om du eller ansvarlig for innkjøp av dopapir ikke rekker å kjøpe i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

annet tips:

Tørk alltid av setet før du setter deg. En ekstra bonus er at du merker på forhånd om det er tomt for papir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg ville blitt pinlig berørt hvis noen IKKE sa ifra, eller hadde hvisket/vært diskre til meg. For det ville vist at vedkommende var pinlig berørt, noe jeg ikke ville synes det var noen som helst grunn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Dersom en av mine gjester hadde sagt ifra, så blir jeg flau overfor den ene gjesten. Dersom jeg oppdager på slutten av kvelden at det er tomt, så blir jeg flau overfor alle gjestene.

Som gjest, så prøver jeg å alltid si ifra. Først og fremst av hensyn til de som bruker badet etter meg, men også for å skåne vert/innen fra å bli alt for flau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvorfor er det flaut å si ifra at det er tomt for såpe, emn greit å si at det er tomt for dopapir? Begge deler er jo helt naturlig å ha på et do. Jeg føler meg ikke ren hvis jeg bare skylder hendene i litt vann etter et dobesøk. Hadde sagt i fra på en høflig måte om begge deler. Hvis jeg hadde glemt det og ingen hadde sagt i fra hadde jeg følt meg som en dårlig vertinne og også tenkt at gjestene mine er en smule grisete og kunne trenge litt mer kunnskap om hygiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dopapir kan jeg si ifra om, men andre ting bruker jeg ikke å si ifra om for det er ikke alltid jeg vet hva som er vanlig hos de jeg er hos. Er ikke sikkert de bruker såpe for alt jeg vet :fnise:

Ja det gjør jeg, eller gå på kjøkkenet og tar litt zalo og vasker henda med.

Kan bruke dopapir til å tørke hendene eks. Sier da at jeg brukte papir,men det er ikke håndkle på do......

Jeg skal spise der, så da sioer jeg i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...