Gå til innhold

Tør du si ifra


Kara W

Anbefalte innlegg

Jeg fant nettop ut at vi ikke har hatt såpe på gjestebadet vårt på to uker. Vi bruker selv det badet sjeldent, og selv om jeg prøver å huske på å sjekke at alt finnes der inne, hender det jo at jeg glemmer. Jeg har også oppdaget at det har blitt tomt for dopapir, eller at jeg har glemt å henge opp håndkler.

Jeg reagerer på at ingen har sagt ifra. Selv ville jeg gitt et diskret hint til den jeg var på besøk hos om at det var noe som manglet, særlig hvis jeg var i et selskap og jeg visste at flere kom til å bruke badet etter meg.

Tørr dere si ifra dersom dere oppdager noe som mangler/ikke virker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dopapir kan jeg si ifra om, men andre ting bruker jeg ikke å si ifra om for det er ikke alltid jeg vet hva som er vanlig hos de jeg er hos. Er ikke sikkert de bruker såpe for alt jeg vet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ville ha sagt ifra om det ikke var såpe, dopapir, tørkepapir/håndkle der. Fordi det er jo noe man trenger på badet. Samme hvor man er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne nok fint sagt sånn forsiktig, liksom i forbifarten "det er foressten slutt på såpe på do".

Og jeg hadde selv blitt flau om mine gjester satt på do uten papir fordi noen før dem ikke hadde sagt i fra...

Hadde satt pris på om andre gjorde det når de var hos meg og syns ikke det er frekt, det er jo bare snakk om å tipse dem vennlig.

Endret av Strix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart jeg hadde sagt fra! Hvis de ikke pleier å bruke sepe etter sine dobesøk, så er det jammen på tide at de begynner med det!

Det trenger ikke bli pinlig. De kan jo bare late som om de har gått tom. Og jeg kan late som om jeg tror på dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror jeg lett kunne ha glemt å si fra, for når jeg først var der og noe manglet så ville jeg jo bare funnet en annen utvei, ikke så mye annet å gjøre med det da (for eksempel vasket hendene uten såpe hvis det ikke var såpe der), og etterpå ville jo problemet vært "løst", så da ville jeg ikke tenkt så mye mere over det. etter å ha reist litt til andre steder i verden tenker man ikke så mye over om noe man er vant til at er på do, ikke er der - man finner bare en løsning og tenker ikke så mye mer over det. Men det har ikke noe med at jeg ikke tør å si fra å gjøre. Hadde jeg sittet på do og bæsjet og oppdaget at det ikke var papir, kunne jeg funnet på å rope på verten hvis det var en jeg kjente godt, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Manglende papir måtte man jo nesten sagt fra om før man foretok seg noe der inne. Såpe tror jeg ikke jeg ville giddet å si fra om, går greit å vaske seg med bare varmt vann en enkelt gang. Eller kanskje ta en ekstra vask på kjøkkenet hvis man skulle spise etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hadde jeg sittet på do og bæsjet og oppdaget at det ikke var papir, kunne jeg funnet på å rope på verten hvis det var en jeg kjente godt, liksom.

Hva hadde du gjort hvis det ikke var en du kjente godt, da? ;)

Jeg sjekker alltid på forhånd at det er nok papir, kan bli pinlig ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant nettop ut at vi ikke har hatt såpe på gjestebadet vårt på to uker. Vi bruker selv det badet sjeldent, og selv om jeg prøver å huske på å sjekke at alt finnes der inne, hender det jo at jeg glemmer. Jeg har også oppdaget at det har blitt tomt for dopapir, eller at jeg har glemt å henge opp håndkler.

Jeg reagerer på at ingen har sagt ifra. Selv ville jeg gitt et diskret hint til den jeg var på besøk hos om at det var noe som manglet, særlig hvis jeg var i et selskap og jeg visste at flere kom til å bruke badet etter meg.

Tørr dere si ifra dersom dere oppdager noe som mangler/ikke virker?

If there's no toilet paper for example, I have no problem asking for it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hva hadde du gjort hvis det ikke var en du kjente godt, da? ;)

Jeg sjekker alltid på forhånd at det er nok papir, kan bli pinlig ellers.

Når jeg tenker meg om, så pleier jeg vel å sjekke jeg også. Så det ville jeg vel sagt fra om. Men altså, å tisse uten dopapir går helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toalettpapir hadde jeg sagt litt forsiktig fra om, men såpe er jeg ikke sikker på om jeg hadde turt å si noe om :sjenert: Jeg er litt i overkant redd for å virke frekk hvis jeg er på besøk hos noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Når jeg tenker meg om, så pleier jeg vel å sjekke jeg også. Så det ville jeg vel sagt fra om. Men altså, å tisse uten dopapir går helt fint.

Lufttørker du, da? Jeg ville ikke ønsket å ta på buksa igjen før det var tørt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No wonder women

På et slikt sted er det lurt å ha toalettpapir tilgjengelig slik at gjestene kan finne den selv. Ang. når det er tomt, så synes jeg vertskapet selv må påse at det er nok der før det komme gjester.

Hadde sagt i fra om det var tomt for papir, men ikke såpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier fra hvis det er tomt for papir. Og hvis det er tydelig at det skulle vært såpe der (tom pumpeflaske eller såpeskål), så sier jeg fra om det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Vaske hender gjør jeg hver gang jeg er på toalettet, så jeg hadde sikkert spurt etter såpe.

Hadde en gjest sagt ifra hjemme hos meg, så hadde jeg blitt glad faktisk. Og er man i tvil om man skal spørre, så får man heller tenke på om man selv hadde blitt fornærmet hvis en gjest hadde etterlyst papir og såpe. :sukk: For toalettpapir og såpe er faktisk et must på et toalett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg hadde sagt fra hvis jeg på forhånd oppdaget at det manglet papir. Hvis jeg oppdaget det for sent, så ville jeg nok ikke sagt fra. Jeg ville irritert meg over det, for jeg synes vertskapet bør følge med på sånne ting. Så jeg tenker mitt, ja. Gjestene dine visste kanskje ikke at dere ikke selv bruker toalettet. Så de trodde nok dere fulgte med på dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt fra om dopapir, hvis jeg oppdaga det i tide ;) Såpe og håndkle hadde jeg nok ikke sagt fra om, hvis ikke det var folk jeg kjente godt.

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Tørr dere si ifra dersom dere oppdager noe som mangler/ikke virker?

Tør, ja, men synes ikke det er så høflig å kommentere det, så lar være å si i fra om slikt. Eventuelt går jeg til et av de andre badene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...