Gå til innhold

Genial flekkfjernemetode!!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Må dele med dere den geniale metoden jeg har lært av farmor:

Legg tøyet i vann i de gradene tøyet er ment for, i det vaskemiddelet du vanligvis bruker til tøyet - og la det ligge i vannet 1 døgn. Voila!

Dette gjelder alle flekker jeg (og farmor!) har prøvd ivertfall, rødvin, tomatsaus, olje osv.. Det er ikke nødvendig å gni på flekkene på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Takk puff!

Dette skal prøves ut.

Gjelder trikset for gamle flekker som en har prøvd uendelige triks med og som slett ikke har blitt borte, men som bare har grodd seg inn i tøyet?

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det! Det hjalp ivertfall når en veninnne hadde en hvit duk med flekker som hadde ligget en måned... Selv prøver jeg å ta flekkene slik med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Fikk et tips av en venninne en gang om å bløtlegge i Domestos. (sånn man bruker på badet) Har ikke prøvd det selv, men flere fulgte rådet hennes og påstår hardnakket at det virker. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke klor i Domestos? Var flekken på hvitt tøy, så vil den jo ha blitt blekt. Litt uheldig på farget tøy vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest celine
Er det ikke klor i Domestos? Var flekken på hvitt tøy, så vil den jo ha blitt blekt. Litt uheldig på farget tøy vil jeg tro.

Domestos produserer klorin også, men det er ikke dette jeg prater om. Det er den såpa som er for bad og toalett (litt bøyd tupp for å kunne sprute litt oppunder kanten i toalettet, såpen er blå av farge og inneholder ikke klor) Tror den har ph på under 7 for den skal visstnok fjerne kalkflekker, ganske sur med andre ord...

Hun har helt sikkert prøvd med alle farger, for hun har veldig lite hvitt...

:roll: Burde vel ha presisert litt bedre :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Domestos inneholder ikke klor, men det bleker tøyet på samme måte som klor, så den er bare egnet til flekkfjerning på hvitt tøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine
Domestos inneholder ikke klor, men det bleker tøyet på samme måte som klor, så den er bare egnet til flekkfjerning på hvitt tøy.

Tror ikke det, nei.. For å virke på samme måte som klor, er det nødt til å være sterkt alkalisk (som klor). Isåfall hadde det ikke fjernet kalk, men heller hardnet den kalken som er der.

Ergo er middelet nødt til å være surt. Har brukt det på ene kanten på badekaret (der vannet gjerne danner en liten dam etter hver dusj) og at den fjerner kalk er det ikke tvil om.

Dessverre står ikke ph'en på flaska..

Min venninne har iallefall brukt det på fotballtøyet til guttene, og det er ikke hvitt (og har aldri vært det heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Domestosflaska står det "bleker, rengjør og fjerner bakterier" så jeg ville ikke brukt dette middeleet på farget tøy, men hver sin lyst...

Har derimot brukt Domestos til bleking av misfarget hvitt tøy, og der funker det suverent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg tøyet i vann i de gradene tøyet er ment for, i det vaskemiddelet du vanligvis bruker til tøyet - og la det ligge i vannet 1 døgn. Voila!

oioi! Bløtlegge tøyet, ja! Det er genialt. Ingen andre som har tenkt på DET før... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Domestos inneholder ikke klor' date=' men det bleker tøyet på samme måte som klor, så den er bare egnet til flekkfjerning på hvitt tøy.[/quote']

Det finnes flere typer Domestos, kanskje hun bruker den typen som er til toalettvask. Den inneholder nok ikke blekemidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest celine
På Domestosflaska står det "bleker, rengjør og fjerner bakterier" så jeg ville ikke brukt dette middeleet på farget tøy, men hver sin lyst...  

Har derimot brukt Domestos til bleking av misfarget hvitt tøy, og der funker det suverent.

Da har du nok Domestos Klor, og det er som sagt ikke det jeg prater om. Domestos er kun produsenten og de produserer et middel som kun vasker og ikke bleker i tillegg til klorin, som du prater om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da har du nok Domestos Klor, og det er som sagt ikke det jeg prater om. Domestos er kun produsenten og de produserer et middel som kun vasker og ikke bleker i tillegg til klorin, som du prater om.

Tror nok det er Domestos Fresh Labella mener. Den inneholder ikke klor, men bleker. Den du mener er vel Domestos WC (ettellerannet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Julienne,

Ja, det er den jeg mener! :lol:

Er en stund siden jeg har brukt den på badet, så jeg husket ikke nøyaktig navn. Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har du nok Domestos Klor, og det er som sagt ikke det jeg prater om. Domestos er kun produsenten og de produserer et middel som kun vasker og ikke bleker i tillegg til klorin, som du prater om.

Neida, jeg mener Domestos Fresh - den grønne flaska som har hett Domestos bestandig - før Lilleborg begynte å bruke det som merkenavn også på klorin og andre produkter.

Nå ser jeg at du mener WC-vaskemiddelet til Domestos - dette har jeg aldri tenkt på å bruke på klær. (Domestos Fresh har også bøyd "tut" til å sprute oppunder kanten på do...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioi! Bløtlegge tøyet, ja! Det er genialt. Ingen andre som har tenkt på DET før... :roll:

Det er ikke alle som så jævla smart som deg, vettu Madame Sparkly. Mulig du alltid har latt dine klær med flekker ligge i bløt i 1 DØGN med riktig temperatur og vaskemiddel, men det hadde ikke jeg før jeg lærte dette trikset. (og jeg vedder på at det er mange her som gnir med zalo, bruker salt eller annet på flekker).

(Pssst: Og du - trenger du ikke flekkfjernertips så LA VÆRE Å LESE DEM!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg husker en reklame på TV for en god del år tilbake, den gikk ca. sånn:

"Bakterier i bathroom city...fare på ferde, trøbbel i gjerde"

*cowboymusikk starter*

"Men her kommer en som kan fikse alt, han skyter til siste bakterie er falt. Domestos fresh - bakteriedreper'n UTEN klor".

Det var en sånn flaske med "bøyd" tut, som kunne spraye innunder kanten på toalettet.

Ja, jeg vet det er litt tragisk at jeg husker dette....men slagordet i reklamen var altså at det var bakteridreper'n uten klor. :)

Med det samme jeg er her....

Jeg kjøpte meg flott, sexy hvitt undertøy for en stund siden. Dessverre klarte kjæresten min å vaske det sammen med noe rødt. Så da fikk jeg ikke fullt så flott rosa undertøy....

Det går ikke an å bruke klor for å bleke det, er ikke sikker på hva det er laget av men det har sånn silkelook liksom. (Det ER ikke silke...) kan det da være smart å prøve dette domestos trikset, eller har noen noe annet å foreslå?

Hilsen Stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...