Gå til innhold

Bare håpløse mennesker på byen?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

"Alle" sier det at å finne en framtidig kjæreste på byen er håpløst.. Der er det bare idioter som vil ha seg et ligg, ikke noe seriøst. Men hvis så veldig mange mennesker uavhengig av kjønn sier dette, og de samme menneskene faktisk er på byen med jevne mellomrom, hvordan kan det stemme?

Jeg hører dette om og om igjen, av masse folk, og de er alle på byen?!?

Det er da normale folk der også... Som ikke bare løper kåte rundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg kjenner meg igjen, jeg er som regel alltid det eneste ordentlige mennesket som er ute på byen. Alle andre er håpløse, overfladiske og kun på jakt etter et ONS. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går som regel ut bare når det er spesielle fester. Altså blir litt sjelden. Og ja mange går ut for å morre seg og fikse ons. Men aller fleste får eg intrykk er ut for å ha det gøy å hilse på kjente. Liten by alle kjenner alle her, sikkert annerledes i større byer.

Fleste ganger eg går ut er det for å ha det morro med de eg har vært på fest med ergo ikke tid til sjekking som eg ikke er god på heller da. Trur nok pub er ein av dei aller værste plassane å finne ein fremtidig kjæreste.

Om ein ikke allereie har sett seg ut noen du vet skal ut og du har jobbet litt med å sjekke. Har gjort det eit par ganger men følte meg som ein stalker. So heile greia ble bare feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle" sier det at å finne en framtidig kjæreste på byen er håpløst.. Der er det bare idioter som vil ha seg et ligg, ikke noe seriøst. Men hvis så veldig mange mennesker uavhengig av kjønn sier dette, og de samme menneskene faktisk er på byen med jevne mellomrom, hvordan kan det stemme?

Et eksempel på mange menneskers geniale selvinnsikt og generelt høye IQ :):skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest scott

Vel, tviler på at alle her inne er ute i samme by og på samme utested.

Og som oftest er ikke ALLE ute på byen idioter, men de man treffer er vel heller idiotene. Og man husker de idiotene man traff som bare var ute etter et ligg, ikke alle de kjempegreie folkene man ikke fikk kontakt med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest-jente

Nei ikke bare idioter på byen! Jeg er jo der ha ha ha ha ha

Spøk til alvor - det er heldigvis ikke bare idioter på byen, så klart mange av de også..., men har faktisk flere venninner som møtte sin mann på byen og som nå er godt etablerte med barn volvo og stakittgjerde :fnise: ! Så at det er mulig å finne noe på byen er det jo ikke tvil om. Og er jo ikke kun en type mennesker som går ut. Man finner man jo alt mulig, både av de hyggelige og mindre hyggelige, rare og mindre rare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg har møtt mange ikke-idioter på byen. Faktisk mange jeg har datet etterpå, så tror neppe det er noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scott

Nei, det kommer bare an på hvem man treffer. Noen er uheldig og roter seg bort i dumme folk, men hvis man klarer å innlede en ordentlig samtale med noen så finner man nok ut at ikke alle er så verst ;)

I tillegg avhenger det av hvilket utested. Det er vanskelig å starte en samtale med noen som helst på et bråkete dansested.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en teori om akkurat dette som jeg kan skrive her :)

Jeg tror nemmelig ikke at det er sånn at det bare er håpløse folk på byen. men det er jo også sånn at de aller fleste har gode og dårlige sider. det er ikke sånn at noen er bare gode mennesker og noen er bare dårlige. altså, en som er god mot en kan være drittsett mot en annen. Når er det sagt; derfor tror jeg at hvis man møter noen på byen, viser man kanskje ikke alltid sin beste og snilleste side. og det tror jeg er fordi man ikke har noen tilknytning til personen man møter. Hvis jeg for eksempel hadde blitt introdusert for en kamerat av noen venner av meg, ville jeg ikke vært slem mot han uansett, fordi han har tilknytning til vennene mine og det kunne ha satt meg i et dårlig lys/ødelagt venneskapet til de som introduserte meg osv osv. jeg ville altså følt et visst ansvar. men hvis jeg deriomt hadde møtt en gutt tilfeldig på byen uten å ha noen felles venner med han, hadde jeg heller ikke følt noe ansvar, og kunne oppført meg akkurat som jeg ville. han ville jeg jo aldri sett igjen , og det spiller ingen rolle.

dette gjelder også hvis man møter noen gjennom jobb eller andre ting der man vil treffe dem regelmessig.

Tror dere ikke dette kan stemme litt da?

jeg synes i alle fall det er liltt skummelt å kategorisere mennesker som bra eller dårlige. Jeg vet i alle fall at jeg har vært supersnill mot noen, men en skikkelig drittsekk mot andre!

Endret av Marihiha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Stjernedryss_*
Hvis jeg for eksempel hadde blitt introdusert for en kamerat av noen venner av meg, ville jeg ikke vært slem mot han uansett, fordi han har tilknytning til vennene mine og det kunne ha satt meg i et dårlig lys/ødelagt venneskapet til de som introduserte meg osv osv. jeg ville altså følt et visst ansvar. men hvis jeg deriomt hadde møtt en gutt tilfeldig på byen uten å ha noen felles venner med han, hadde jeg heller ikke følt noe ansvar, og kunne oppført meg akkurat som jeg ville. han ville jeg jo aldri sett igjen , og det spiller ingen rolle.

dette gjelder også hvis man møter noen gjennom jobb eller andre ting der man vil treffe dem regelmessig.

Deg om det! Jeg er ikke drittsekk mot noen. Jeg oppfører meg skikkelig uansett, og føler ikke at jeg på noen måte har grunn eller rett til å være drittsekk mot folk bare fordi jeg ikke kjenner dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg om det! Jeg er ikke drittsekk mot noen. Jeg oppfører meg skikkelig uansett, og føler ikke at jeg på noen måte har grunn eller rett til å være drittsekk mot folk bare fordi jeg ikke kjenner dem.

Enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_tina_*

Men hun har jo et poeng da. Det er lettere å leve ut sine mindre bra sider med fremmede på byen enn når man blir introdusert for broren til sjefen. Evt så anstrenger man seg ikke like hardt for å holde seg i skinnet og være høflig, i hvert fall ikke når alle menneskene rundt deg er overstadig beruset og langt i fra dannede.

Men min teori er rett og slett at fulle folk er idioter. Dette støttes av gjentatte forsøk utført på meg selv ved å helle i meg en viss mengde alkohol og våkne dagen derpå og tenke igjennom hva jeg gjorde og sa mellom 02.12 og 03.45 natta før og rive meg i håret. Evt våkner jeg opp med beviset på at jeg er en idiot liggende ved siden av meg og snorke.

Ellers er jeg enig i poenget til ts, og jeg har og sagt det mange ganger i diverse tråder på dette forumet. Det er idiotisk å påstå at det bare er idioter på byn :P

DU går på byen selv.. og den kjempesøte dama du så i butikken som sikkert kunne blitt din fremtidige kone men som du ikke turte legge an på? Guess what, hun går og på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tro meg de tenker det samme om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*

Men selv om man ikke oppfører seg bevistt som en drittsekk kan det jo oppfattes sånn. Hvis man f.eks er avvisende mot noen som viser interesse så legger man ikke like mye i å skulle gi en forklaring og alt sånn om det ikke er en man kjenner. Da kan det oppleves som drittsekkaktig fra den som kanskje prøvde å få ordentlig kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Stjernedryss
Men hun har jo et poeng da. Det er lettere å leve ut sine mindre bra sider med fremmede på byen enn når man blir introdusert for broren til sjefen. Evt så anstrenger man seg ikke like hardt for å holde seg i skinnet og være høflig, i hvert fall ikke når alle menneskene rundt deg er overstadig beruset og langt i fra dannede.

Men min teori er rett og slett at fulle folk er idioter. Dette støttes av gjentatte forsøk utført på meg selv ved å helle i meg en viss mengde alkohol og våkne dagen derpå og tenke igjennom hva jeg gjorde og sa mellom 02.12 og 03.45 natta før og rive meg i håret. Evt våkner jeg opp med beviset på at jeg er en idiot liggende ved siden av meg og snorke.

Ellers er jeg enig i poenget til ts, og jeg har og sagt det mange ganger i diverse tråder på dette forumet. Det er idiotisk å påstå at det bare er idioter på byn :P

DU går på byen selv.. og den kjempesøte dama du så i butikken som sikkert kunne blitt din fremtidige kone men som du ikke turte legge an på? Guess what, hun går og på byen.

Noen fulle folk er idioter, og noen er drittsekker mot folk så lenge de ikke kjenner dem, men jeg er ikke en av de. Jeg er like høflig på fylla som edru og jeg er sikker på at mange andre også er det.

Jeg har aldri våknet opp ved siden av en idiot og angret på kvelden før, så slutt å tro at alle andre er like drittsekker som dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anna_*

Jeg tror det kommer litt an på hvilke utesteder man drar på.

De gangene jeg er på byen, er det for å ha det gøy sammen med vennene mine, ikke for å få nye kjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Det er da normale folk der også...

Absolutt. Av og til glimter de til, de seriøse som tilfeldigvis er på byen samtidig med deg. Det er ikke sikkert at de renner ned utestedene hver helg, men akkurat den kvelden du også var ute.

Å være på rett sted til rett tid - betyr noe. Det er mange som møter hverandre på fest og på byen. Ikke noe galt i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross at jeg vet jeg ser ok ut og er en forholdsvis interessant person (attpåtil har man da litt standard), er jeg såpass sjenert at jeg må ha litt innenbords før det er aktuelt å sjekke opp folk på by’n. Steder man går når man er litt i overkant bedrukken er sjelden de samme stedene man «tar en rolig øl» og prater, så for mitt vedkommende er TS’ påstand forholdsvis sann. Men: ét eller to unntak har det blitt. I disse tilfellene har det som oftest vært folk man bumper borti i en bakgård eller utenfor lokalet, så kan jeg heller ta personen med inn, danse litt, trekke ut tiden med skravl og tull, og heller vandre gatelangs utover natten for å bli bedre kjent.

Jeg har egentlig «gitt opp» by’n som sjekkested, men jeg begynner å føle alle alternativer forholdsvis sidestilte. Som arbeids/studienarkoman tilbringer jeg alt for mye tid på skole, og det er et for sammensveiset miljø til at man ønsker å sjekke der. Nettet er også temmelig håpløst … Hva er da igjen å velge fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...