Gå til innhold

Hva er det med menn i uniform?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Menn i uniform er bare SÅ sexy.

Forrige uke så jeg 2 ubåter stå intill kaia og matroser (er det det de heter?) ordne og fikse med de. Så herlig.

Og for noen dager siden gikk jeg fordi en mengde soldater (antar at det er førstegangstjeneste) stå på togperongen og vente på tog. Og herregud, det var som å gå gjennom en drøm. :rødme:

Hva er det som gjør at vi syns at menn i uniform er så sexy?

Videoannonse
Annonse
Gjest No wonder women
Skrevet

Matrosuniform sexy? Er det ikke dette med uniform knyttet opp til makt? En matros har da lite makt, likeledes er gutter i førtegangstjeneste så og si umyndig.

Men hør, her tuller jeg bort hele debatten. :eeeh:

Skrevet

OK, du liker menn i DonaldDuck-kostyme. Ja, vi har alle våre fetisher. :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Menn i uniform er sexy!

Men jeg tenner ikke på den vanlige militæruniformen da.

Skrevet

Forrige uke så jeg 2 ubåter stå intill kaia og matroser (er det det de heter?) ordne og fikse med de. Så herlig.

Og for noen dager siden gikk jeg fordi en mengde soldater (antar at det er førstegangstjeneste) stå på togperongen og vente på tog. Og herregud, det var som å gå gjennom en drøm. :rødme:

Gjelder det alle menn uniform, uansett stand og stilling? Gjelder det f.eks

- billettkontrollører på toget?

- billettkontrollører på T-banen?

- parkeringsvakter?

- Securitas-vakter?

Gjest Gjest_Kalita_*
Skrevet

Menn/gutter i matrosdress og småttiser i førstegangstjeneste og militæruniform sexy... ja, ja... vi har vel alle våre ting. Kan vel kanskje forstå at ungjenter kan synes kjæresten er sexy i permuniformen sin men hver sin smak...

For meg er en uniform kun arbeidstøy, praktisk plagg som skal signalisere yrke og i enkelte tilfeller grad, på lik linje med signalgule refleksbukser og jakker og spare på det private tøyet. That's it. Uniform er upersonlig og gjør en person anonym, fjerner det personlige men autoritær/maktutøvende innenfor visse yrker.

Synes det virker som om det skal være stereotypt innprentet at kvinner SKAL like menn i uniform. Tror nok det er like 50/50 som med alt annet. Kan ikke skjønne hvorfor det skal være så utrolig spesiellt. Sporveissjåførene har også uniform, er den også sexy? Er det en drøm å gå inn foran på bussen?

Takke meg til menn som viser litt av hvem de er gjennom sitt private tøy... Det er sexy for meg. Ikke en anonym person i autoritær habitt...

Skrevet
[...] Takke meg til menn som viser litt av hvem de er gjennom sitt private tøy... Det er sexy for meg. Ikke en anonym person i autoritær habitt...
Hva? Evner du ikke å se mannen for hva han er, uavhengig av hvilket arbeidsantrekk han har? Klær sier jo ingenting om hvilken personlighet han har, men hvilken han vil gi en illusjon av å ha. :gjeiper:
Skrevet

Er så enig, så enig :jepp: Ikke alle uniformer er stilig da - men politi, brannmenn, militære, sjømenn.... Me like :rødme:

Skrevet

Liker uniformer :jepp:

Jeg syns ikke alle uniformer som er like bra, men det er hver sin smak.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med legefrakk da? Det er da en form for uniform.

Skrevet

Da jeg giftet meg hadde mannen på hærens gallauniform. DET var sexy det! :jepp:

Skrevet

jeg syns det kommer an på gutten som har den på.. Men syns mange av gutta som er i hæren på førsteganstjeneste ser bra ut i uniform, jeg! Synes hvertfall at typen er utrolig sexy når han kommer hjem på perm i uniformen sin. Det er egentlig det mest positive med hele militæret, at jeg får se han i uniform :rødme: *smelt* (ellers er det ikke mye positivt..)

Smelter ikke for alle brannmenn eller enhver politimann bare fordi de har uniform, men gutter i uniform er definitivt et pluss!

Skrevet (endret)

Det fakta at de som regel har en underbetalt jobb/tjeneste med ubekvem arbeidstid? (og dere synes synd på dem!)

Endret av Fjesingen
Gjest Gjest
Skrevet
OK, du liker menn i DonaldDuck-kostyme. Ja, vi har alle våre fetisher. :ler:

:ler:

Jeg synes alle menn blir mye penere så fort de får på seg uniform eller dress f.eks. Nok til å gjøre meg nyforelsket om min kjære gjør det i alle fall. Men jeg har aldri tent på det.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror det er mest det at de retter seg opp og oppfører seg så mye mer myndig, seriøst og høflig når de har på uniform. Og at uniformene ofte er mer skreddersydde og viser brede skuldre og faste rumper... Kanskje det også henger sammen med at menn flest ikke har peiling på å kle seg og at de dermed ser bedre ut med uniform enn med de kjipe klærne de går med til daglig..?

Skrevet
Jeg tror det er mest det at de retter seg opp og oppfører seg så mye mer myndig, seriøst og høflig når de har på uniform. Og at uniformene ofte er mer skreddersydde og viser brede skuldre og faste rumper... Kanskje det også henger sammen med at menn flest ikke har peiling på å kle seg og at de dermed ser bedre ut med uniform enn med de kjipe klærne de går med til daglig..?

Hva? Finner dere ikke crocks og trygdebunad opphissende lenger?! :sjokk:

Skrevet
Er så enig, så enig :jepp: Ikke alle uniformer er stilig da - men politi, brannmenn, militære, sjømenn.... Me like :rødme:

Me like too.

Skrevet

Jeg syns også at menn i bunad er utrolig sexy.

Skrevet

Hva slags kroppsfasong liker dere jenter som sier dere synes uniform er stilig? Tipper dere som liker menn i bunad foretrekker sånne med skikkelige klumpete lår og legger, og skikkelig brede skuldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...