Gå til innhold

Dating og overvekt...

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Gjest Purple Haze
I min verden leker like barn best.

2 individer med såkalt grov benbygning passer best i sammen, akkurat som 2 med mindre grov benbygning passer bedre i sammen - kroppslig sett.

Så er jo selvfølgelig ikke det kriteriet alene nok da men ........

Godt du skrev det siste der, for ellers hadde jeg protestert veldig ;)

Jeg har noen kilo for mye, kvinnelige former med store pupper, litt mage og rumpe. De tre siste partnerne mine har vært veeeeldig tynne. Egentlig tynnere enn det jeg liker. Foretrekker litt å ta i. Men så var det så mye annet som spilte inn, enn bare kropp gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Steinar
Jeg er slank, men tenner ikke på slanke menn... Liker best når jeg har litt å ta i, og jeg synes det er mest mandig med en litt stor og røslig kar (mener ikke muskelbunter). Kosemage og litt ekstra = nammenam :)

Så ingen like barn her i gården! :)

Ja, det "normale" er vel egentlig at mannen er en del fysisk større og kraftigere enn kvinnen.

Jeg har vært her noen dager nå, og lest en del av innleggene fra forskjellige folk, og det som slår meg er at det virker som det hovedsaklig er serie-datere og evig (urealistiske) single her.

Ingen som ser ut til å være ute etter den "rette". Har jeg helt feil inntrykk eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det "normale" er vel egentlig at mannen er en del fysisk større og kraftigere enn kvinnen.

Jeg har vært her noen dager nå, og lest en del av innleggene fra forskjellige folk, og det som slår meg er at det virker som det hovedsaklig er serie-datere og evig (urealistiske) single her.

Ingen som ser ut til å være ute etter den "rette". Har jeg helt feil inntrykk eller?

Kan bar snakke for meg selv...

Som jeg sa i et annet innlegg: Jeg vil finne meg en kjekk og snill mann som jeg kan bli gammel med, og jeg er allerede seint ute! :ler:

På de årene jeg har vært her har jeg vel vært singel 1 1/2 av de. Tror jeg har vært her i ca 5 år. Så vet ikke hvilken av de kategoriene jeg skulle ha passet inn i.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar
Kan bar snakke for meg selv...

Som jeg sa i et annet innlegg: Jeg vil finne meg en kjekk og snill mann som jeg kan bli gammel med, og jeg er allerede seint ute! :ler:

På de årene jeg har vært her har jeg vel vært singel 1 1/2 av de. Tror jeg har vært her i ca 5 år. Så vet ikke hvilken av de kategoriene jeg skulle ha passet inn i.....

Ja du, det beviser vel egentlig at det ikke er lett å finne den "rette" - det er jo ikke noen overraskelse i seg selv. Men spørsmålet er vel sikkert også om dette er rette stedet til det?

Hva tror du om det etter 5 år her? Du har jo nå erfaringen i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du, det beviser vel egentlig at det ikke er lett å finne den "rette" - det er jo ikke noen overraskelse i seg selv. Men spørsmålet er vel sikkert også om dette er rette stedet til det?

Hva tror du om det etter 5 år her? Du har jo nå erfaringen i hvert fall :)

Tviler sterkt på at dette er rette stedet for sjekking... Jeg er iallefall ikke på utkikk etter en potensiell livsledsager her inne. Jeg er bare her for å diskutere, og gi og få råd. Ikke har jeg blitt sjekka opp her inne heller. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar
Tviler sterkt på at dette er rette stedet for sjekking... Jeg er iallefall ikke på utkikk etter en potensiell livsledsager her inne. Jeg er bare her for å diskutere, og gi og få råd. Ikke har jeg blitt sjekka opp her inne heller. :ler:

Hvor finner du dine beilere hen da - ute i den store virkeligheten eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært morsomt å hørt/visst om noen gutter og jenter faktisk har truffet hverandre fra KG. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde Nettby for lenge siden. Så Sukker. Siden jeg ennå er singel så sier vel det alt om hvor suksessfullt det var.

Er på dateren for tiden, med en jeg traff tilfeldig ute i den store virkeligheten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært morsomt å hørt/visst om noen gutter og jenter faktisk har truffet hverandre fra KG. :popcorn:

Enig! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar
Prøvde Nettby for lenge siden. Så Sukker. Siden jeg ennå er singel så sier vel det alt om hvor suksessfullt det var.

Er på dateren for tiden, med en jeg traff tilfeldig ute i den store virkeligheten. :)

Problemet med den store virkeligheten er at det blir førsteinntrykket som avgjør alt, samtidig som det nesten er garantert at man egentlig ikke passer i sammen allikevel. Det blir som å vinne i Lotto ;) hehe

Fordelen med internett er at det er mulig å "sile" kandidater på interesser, livsstil osv. Problemet er selvfølgelig at mange "juger så de tror det selv" hehe og at man ikke får normale inntrykk via sanser som syn og kroppsspråk.

Jeg har aldri forsøkt noen såkalt "dating service" som Nettby eller Sukker. Hvilke praktiske erfaringer gjorde du deg egentlig derifra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Jeg er her for å bli gift og få barn. Hva ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Litt overvektig hadde jeg nok ikke brydd meg om, selv om jeg etter hvert har blitt mer bevisst på at jeg i hvert fall ønsker en som er _litt_fysisk aktiv. Men i mitt tilfelle trenger ikke det bety mer enn at en er glad i fjell- og skogsturer, og gjerne trener litt eller kommer seg utendørs til hverdags, langt fra en treningsnarkoman. Og man kan vel ha noen kilo for mye selv om en gjør slike ting også. Har alltid vært sammen med forholdsvis utrente, men slanke menn - i ungdommen gjør liksom ikke det så mye fordi koppen fortsatt henger på greip, når man blir eldre blir livsstilen mye mer synlig :sjenert: Men jeg mener at ikke kiloene i seg selv betyr noe, selv om jeg antagelig ikke hadde falt for en som var sterkt overvektig. Jeg er ganske spinkel selv, og har vært ganske så betatt av en nokså kraftig venn av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Steinar
Jeg er her for å bli gift og få barn. Hva ellers?

Hmmmmmm - så du hare faktisk forstått meningen med livet altså?

Sikker på at du ikke bare er ute etter en bedre jobb da, som jeg leste du skrev noe om i en annen tråd ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Hmmmmmm - så du hare faktisk forstått meningen med livet altså?

Sikker på at du ikke bare er ute etter en bedre jobb da, som jeg leste du skrev noe om i en annen tråd ;) hehe

Nei, jeg er mest opptatt av menn. :) Jobb er viktig, men menn bør komme først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar
Nei, jeg er mest opptatt av menn. :) Jobb er viktig, men menn bør komme først.

Hmmmm - jeg lurer nå litt på det som jenta sa :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjestdeluxe
Hmmmm - jeg lurer nå litt på det som jenta sa :lur:

Beklager, nå er jeg ikke med. Kan jeg få det med teskjeer....hvilken jente - og hva sa hun?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt rart å spørre om men:

Om du hadde dratt på date med en person, dere hadde en grei kjemi og du likte personens utseende (ansikt) men personen var overvektig. Sett at det var noe (er vel kanskje for de fleste) du ikke tente på, som ville gjort at en del av deg ville synes personen var frastøtende. Snakker ikke om ekstrem overvekt, men noen kilo for mye.

Ville du kunne oversett dette pga. at du likte personen, og allikevel gitt h*n en sjanse? Og om ikke, hvis du møtte personen igjen etter en tid og h*n hadde blitt tynn, hvordan ville det i såfall forandret ting?

Synes det virker som det er et sykt stort fokus på folks vekt når det kommer til dating og å finne seg en kjæreste. Jeg har noen kilo for mye (ikke mer enn 10, så er ikke sååå ille) Har datet på nettet, og i profilen har jeg et bilde av ansiktet. Har møtt mange gutter som på forhånd har vært kjempe ivrige, mast om å møtes. og vi har hatt kjempe bra kjemi..

Men, så dabber det helt av når vi har hatt 1-2 møter. De vil bare ha sex som regel og det blir med det. Har en anelse om at dette er pga at jeg ikke har kroppen som passer til hodet...

For meg så har det ikke noe å si om du er tja nummer ut fra hodet men 50kg eller 80kg.. Men når du begynner å snakke om typ 120+ osv så blir eg litt frastøtet av det.

Men kommer helt ann på personen.. Tviler eg har kommet til å sagt nei til flere dater med folk pga vekten(så sant det ikke er for mye, rett og slett pga at eg vil være sammen med ei jente som tenker litt på helsa si). Men du kan jo snu det andre veien og. Tror nesten flere som ville ha dratt på date med ei som har vært noen kino for mye en noen kilo for lite.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jeg har truffet noen menn her inne fra, men det var ikke som dating. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes at overvekt er fullstendig turnoff.

Samtidig må man ikke glemme at "overvekt" er et veldig upresist begrep som folk bruker på veldig forskjellige måter. Ungjenter som er hysterisk opptatt av vekt, vil kanskje si at ei jente med helt normal vekt er overvektig fordi hun ikke er helt skrapet. Mange kvinner vil mene at kvinner som ligger rundt 26-27 i BMI (uten at de er spesielt muskuløse) er overvektige. Det mener ikke jeg.

Det jeg legger i dette begrepet er en person som er diger, som har en livvidde på mange meter (hehe, det var kanskje en overdrivelse), men i hvertfall som er så feite at man snur seg etter dem på gaten, eller at dersom personen blir nevnt så er det umulig å ikke samtidig kommentere vekten. Med andre ord, de som er først og fremt feite, deretter mennesker med en egen personlighet og menneskelige egenskaper. Jeg vil tro at dette betyr sånn cirka 120 kg pluss (avhengig av høyde).

Jeg har ikke noe mot at en mann har litt mage. Men dersom han kan kvalifiseres som en tjukkas og er veldig glad i pølser, burgere og annen junkfood, er han fullstendig uaktuell som partner for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...