kristian82 Skrevet 24. juni 2009 #121 Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Jeg forstår ikke helt hvor du får de tankene der fra. Du vet heldigvis ingenting om det. Jeg er overbevist om at det er mange nok menn å velge i. Men er man mer selektiv enn gjennomsnittet (som meg), så tar det nok lengre tid enn for "alle de andre som er gift". Mange av oss vet først hva vi ser etter når vi blir eldre: late bloomers. Om jeg er singel og barnløs når jeg er 35, må jeg si at en viss panikk hadde satt inn. I alle fall om man har noe ønske om å få barn og familie, men er jo ikke alle som ønsker det da. Endret 24. juni 2009 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe (35) Skrevet 24. juni 2009 #122 Del Skrevet 24. juni 2009 Om jeg er singel og barnløs når jeg er 35, må jeg si at en viss panikk hadde satt inn. I alle fall om man har noe ønske om å få barn og familie, men er jo ikke alle som ønsker det da. Vel, jeg har ikke panikk, men jeg tenker jo over det av og til. Samtidig løper dagene så altfor fort av gårde, det skjer noe hele tiden: reiser, masse jobbing, ute med venner, dates, moro, fest...årene bare flyr. Da jeg studerte og var samboer i en alder av 27, tenkte jeg uansett at det med barn kunne vente til jeg ble ca. 38, da jeg foretrekker voksne og modne foreldre for barn. Har jo menn på jobb, gjennom venner og andre jeg treffer som stadig ønsker dates, så det er nok ingen fare :-) Men jeg skal være forelsket tilbake også. Nå skal jeg snart på date med en på 40, som har et lengre samboerforhold uten barn bak seg. Så er han en god kollega og venn av en venn av meg. Jeg tror nok det løser seg etterhvert. Dessuten er det ikke verdens undergang om man ikke får barn eller fast mann. Jeg har snakket med mange erfarne og "gamle" som sier at jeg ikke går glipp av noe. De synes bare det er bra at jeg reiser, har det gøy og har spennende jobb(er). Jeg er litt enig! Jeg har alltid syntes at "pargreia" ser litt småkjip ut uansett. Det skal litt av en mann til for å "motbevise" den oppfatningen. Det mangler ikke på interesse fra andre. Det er meg det står på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siiw Skrevet 24. juni 2009 #123 Del Skrevet 24. juni 2009 er selv syykt overvektig haha.. jippi : ) men jeg vil ikke date noe som helst fordi , jeg er ekkel! og det passer seg ikke at jeg skal på date da.. så det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 24. juni 2009 #124 Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Det mangler ikke på interesse fra andre. Det er meg det står på. Det er jo fint det da, så kan du jo velge og vrake som du vil . Sier bare at jeg personlig vil ha familie og barn, og hadde følt litt tidspress om jeg var 35 uten noen av delene. Møter man en dame, så bør man jo helst ha vært sammen en stund og kanskje bodd sammen, før man vet om det her er et forhold man ønsker f.eks. barn inn i. Men man er vel gjerne kjappere på avtrekkeren om begge nærmer seg 40, og begge ønsker barn. Endret 24. juni 2009 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 24. juni 2009 #125 Del Skrevet 24. juni 2009 Jeg forstår ikke helt hvor du får de tankene der fra. Du vet heldigvis ingenting om det. Jeg er overbevist om at det er mange nok menn å velge i. Men er man mer selektiv enn gjennomsnittet (som meg), så tar det nok lengre tid enn for "alle de andre som er gift". Mange av oss vet først hva vi ser etter når vi blir eldre: late bloomers. Uansett, 35 er jo en alder da alle som har noen fremtid på sjekkemarkedet burde ha klart å finne noe. Slik som deg er jo egentlig et samfunnsproblem. Det fører nemlig til at det fødes så få barn i de aller fleste rike landene and de innfødte i de landene er i ferd med å dø ut. Norske kvinner er ikke værstingene her, det er kvinnene i land som Japan og Singapore. Det er heldigvis færre slike kvinner i Norge enn de aller fleste andre rike land, men fortsatt for mange. Personlig har jeg en leveregel om at jeg behandler alle med respekt så lenge de ikke er liberalister eller mørkeblå konservative. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. juni 2009 #126 Del Skrevet 24. juni 2009 Det er jo fint det da, så kan du jo velge og vrake som du vil . Sier bare at jeg personlig vil ha familie og barn, og hadde følt litt tidspress om jeg var 35 uten noen av delene. Møter man en dame, så bør man jo helst ha vært sammen en stund og kanskje bodd sammen, før man vet om det her er et forhold man ønsker f.eks. barn inn i. Men man er vel gjerne kjappere på avtrekkeren om begge nærmer seg 40, og begge ønsker barn. Det tror jeg nok. I min omgangskrets er det flere som har blitt foreldre i alderen 38-42. Tror egentlig ikke det er noe stress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 24. juni 2009 #127 Del Skrevet 24. juni 2009 Uansett, 35 er jo en alder da alle som har noen fremtid på sjekkemarkedet burde ha klart å finne noe. Slik som deg er jo egentlig et samfunnsproblem. Det fører nemlig til at det fødes så få barn i de aller fleste rike landene and de innfødte i de landene er i ferd med å dø ut. Norske kvinner er ikke værstingene her, det er kvinnene i land som Japan og Singapore. Det er heldigvis færre slike kvinner i Norge enn de aller fleste andre rike land, men fortsatt for mange. Personlig har jeg en leveregel om at jeg behandler alle med respekt så lenge de ikke er liberalister eller mørkeblå konservative. Jeg er nok ikke enig med deg i det. "Burde ha klart å finne noe": for hvem? Det er individuelt når det passer for den enkelte å finne seg en mann og få barn. Dessuten kan man ikke skru på en bryter bare fordi det magisk tallet er nådd. Man stikker ikke bare ut på byen og trekker desperat i kragen til en stakkars uskyldig mann bare fordi man er i en viss alder. Det er heller ikke alle som leter så veldig. Jeg forstår ikke hvordan folk har tid til å lete så veldig etter en partner: men min konklusjon er helt klart at man verken behøver være pen, hyggelig eller smart for å bli gift og få barn: selv de lowest of the low klarer å formere seg....så det er ingen prestasjon på linje med et sjakkmesterskap vi snakker om. Å få barn er heller ingen bragd som krever unike prestasjoner, mildt sagt. Jeg behandler alle med respekt, enten de heter Pee Wee, er kommunister eller liberalister. Selv er jeg nokså blå. Men det var interessant å høre hvor du befinner deg: i en boks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 24. juni 2009 #128 Del Skrevet 24. juni 2009 Det er jo fint det da, så kan du jo velge og vrake som du vil . Sier bare at jeg personlig vil ha familie og barn, og hadde følt litt tidspress om jeg var 35 uten noen av delene. Møter man en dame, så bør man jo helst ha vært sammen en stund og kanskje bodd sammen, før man vet om det her er et forhold man ønsker f.eks. barn inn i. Men man er vel gjerne kjappere på avtrekkeren om begge nærmer seg 40, og begge ønsker barn. Det kan jo skje at man er i et forhold fra f.eks 28 til 34, så blir det slutt og plutselig er man single som 35-åring. Du som mann har ikke det samme presset. Menn kan få barn når de vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 24. juni 2009 #129 Del Skrevet 24. juni 2009 Det kan jo skje at man er i et forhold fra f.eks 28 til 34, så blir det slutt og plutselig er man single som 35-åring. Du som mann har ikke det samme presset. Menn kan få barn når de vil. Vil jo gjerne se den stakkars ungen vokse opp å da, så menn kan ikke få barn når de vil nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2009 #130 Del Skrevet 24. juni 2009 Uansett, 35 er jo en alder da alle som har noen fremtid på sjekkemarkedet burde ha klart å finne noe. Ehh...mange har vært gift en gang, blitt skilt og vips: single. I dag skilles folk oftere, og samboere bryter. Så er mange av-og-på: veksler mellom å være i forhold og single. Vi har single i aldersgruppene 20, 30, 40, 50, 60, 70 og 80+ årene. Noen er periodesingle, andre er langvarig single, og enkelte er nesten aldri single. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 24. juni 2009 #131 Del Skrevet 24. juni 2009 Vil jo gjerne se den stakkars ungen vokse opp å da, så menn kan ikke få barn når de vil nei. Forstår jeg godt. Men mulighetene er der for menn uansett alder. Forstår jo godt at ikke alle menn ønsker å være på alder med Arve Tellefsen når de blir førstegangsfedre. Men jeg synes nå det har sin sjarm, det han har valgt også: konne vil jo leve lenge (sannsynligvis) og barna får absolutt bli kjent med sin far før han en gang går bort. Bedre enn alternativet, som er at de ikke fikk noen barn, synes nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 25. juni 2009 #132 Del Skrevet 25. juni 2009 Om jeg er singel og barnløs når jeg er 35, må jeg si at en viss panikk hadde satt inn. I alle fall om man har noe ønske om å få barn og familie, men er jo ikke alle som ønsker det da. Jeg tror trikset er å nettopp ikke få panikk. Jeg vet at hadde jeg fått barn med spesielt den ene eksen min, så hadde livet mitt vært svært lite gunstig nå. Han er også grunnen til at det tok meg en stund å tørre stole på menn igjen, og ja, da blir man eldre, mens man blir tryggere på seg selv. Å være 35 år er heller ikke spesielt gammelt, må jeg vel kunne si, men da jeg var 23, så trodde jeg selvsagt at innen jeg var 30 kom jeg til å ha en haug med barn og et stort hus med hage.... Man kan ta feil... Jeg tror det skumleste man kan utstråle når man er på sjekkern, er at man har kløende eggstokker og tapeten til barnerommet klar. For meg handler det i første instans om å få en kjæreste ha en å dele livet med på godt og vondt, så får barn komme dersom det er meningen. (dette handler vel strengt tatt ikke om overvekt, men syns det er en fascinerende debatt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 25. juni 2009 #133 Del Skrevet 25. juni 2009 Vi har single i aldersgruppene 20, 30, 40, 50, 60, 70 og 80+ årene. Noen er periodesingle, andre er langvarig single, og enkelte er nesten aldri single. Ja, men her var det snakk om kvinner som kun vil ha det best, og de menn som er mest attraktive foretrekker stort sett kvinner under 35 år. Siden kvinner taper fruktbarheten tidligere og sterkere enn menn så er det naturlig for menn å vektlegge ung alder mer enn kvinner. Selv om en mann ikke ønsker seg barn, så er det fortsatt biologiske drifter som sier ham at unge damer er best. Slik er det bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 25. juni 2009 #134 Del Skrevet 25. juni 2009 Jeg tror det skumleste man kan utstråle når man er på sjekkern, er at man har kløende eggstokker og tapeten til barnerommet klar. Ja, men jeg tror det blir vanskeligere å utstråle noe annet jo eldre - og ganske så naturlig - jo mer en føler tiden løper fra seg. Men det beste er såklart å ha din strategi da. Mulig jeg er rar, men hadde jeg vært 35 - om jeg likte dama vel og merke - kunne hun godt hatt kløende eggstokker og ferdig malt barnerom for min del Si hvis det f.eks. var Celina Midelfart, helt greit at hun er ivrig lissom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 25. juni 2009 #135 Del Skrevet 25. juni 2009 Just det, men poenget er jo nettopp det at tiden løper ikke fra en, den kommer, rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 25. juni 2009 #136 Del Skrevet 25. juni 2009 Just det, men poenget er jo nettopp det at tiden løper ikke fra en, den kommer, rett og slett. Nå tror jeg du har sett litt for mye på den Tv reklamen til imsdal, eller hva det var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 25. juni 2009 #137 Del Skrevet 25. juni 2009 Hva? Har Imsdal STJÅLET mine sitater? MAKAN! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 25. juni 2009 #138 Del Skrevet 25. juni 2009 Ja, men jeg tror det blir vanskeligere å utstråle noe annet jo eldre - og ganske så naturlig - jo mer en føler tiden løper fra seg. Men det beste er såklart å ha din strategi da. Mulig jeg er rar, men hadde jeg vært 35 - om jeg likte dama vel og merke - kunne hun godt hatt kløende eggstokker og ferdig malt barnerom for min del Si hvis det f.eks. var Celina Midelfart, helt greit at hun er ivrig lissom Legg merke til at jeg alltid siterer hele ditt innlegg, akkurat slik du ønsker, selv om jeg henger meg opp i kun ett ord der: Celina Midelfart. Ifølge Pee Wee er hun helt passé, og ingen menn vil ha henne. Ifølge Pee Wee bør hun heller ikke få barn. Forstå seg på det den som kan! Forloveden til Midelfart er bare kjekk og attraktiv, og det ville jo ikke være merkelig om de fikk ikke bare ett men flere barn. Selv om de er over 35. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 25. juni 2009 #139 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) Legg merke til at jeg alltid siterer hele ditt innlegg, akkurat slik du ønsker, selv om jeg henger meg opp i kun ett ord der: Celina Midelfart. Ifølge Pee Wee er hun helt passé, og ingen menn vil ha henne. Ifølge Pee Wee bør hun heller ikke få barn. Forstå seg på det den som kan! Forloveden til Midelfart er bare kjekk og attraktiv, og det ville jo ikke være merkelig om de fikk ikke bare ett men flere barn. Selv om de er over 35. ¨ Takker for det gjestdelux, men du må ikke sitere hele innlegget, bare siter så innlegget mitt ikke får et helt annet innhold i alle fall Celina Midelfart er hot hot hot og enda mer hot! :rødme: Gjerne fått det meste med henne Endret 25. juni 2009 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 25. juni 2009 #140 Del Skrevet 25. juni 2009 ¨ Takker for det gjestdelux, men du må ikke sitere hele innlegget, bare siter så innlegget mitt ikke får et helt annet innhold i alle fall Celina Midelfart er hot hot hot og enda mer hot! :rødme: Gjerne fått det meste med henne Jeg vil alltid sitere hele dine innlegg. Noe annet ville være uanstendig og etisk sett galt. En viss form for integritet har man da. Ja, ikke sant at hun er? Hun er både vakker og lekker - men i følge sjefsmannen som har talt i forumet, Pee Wee, så er hun uaktuell for alle menn. "Slik er det bare", sier han, og snakket for alle menn. Du hører nok med til de få unntakene som føler medlidenhet med Celina Midelfart, du da. Litt veldedighet skader vel ikke i ny og ne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå