Gå til innhold

Dating og overvekt...

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Selvsagt! Om jeg likte hans personlighet og humor, og vi snakket samme "jobbspråk" og fant nytte i å snakke med hverandre, absolutt. Så fikk det vise seg med tiden om vi ble forelsket eller ikke. Hvis ikke er det jo "call it off".

Men hvis han ikke hadde en topp stilling i et firma som du hadde intresse av...eller at han ikke hadde mulighet til å ta beslutninger/ansette....

For det er faktisk å bruke mennesker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Men hvis han ikke hadde en topp stilling i et firma som du hadde intresse av...eller at han ikke hadde mulighet til å ta beslutninger/ansette....

For det er faktisk å bruke mennesker....

Ja, fysj a' meg! Tenk å gå på date med en som virker interessant på andre felter enn "turer i skog og mark".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

10 kg for mye?

Min erfaring er at menn liker det vi damer gjerne kaller 10 kg for mye.

Jeg gikk ned over 10kg for en stund siden, greit nok så er jeg sykt høy så det var fordelt på mange cm, men likevel: jeg gikk bare fra å være slank til å bli tynn. Førstnevnte, altså "10 kg for mye", dro mange flere gutter. Menn liker pupper og rumpe. Det er bare vi damer som vil være Kate Moss. La på meg noen kg igjen for å få mer former tilbake, og da var det en kar som pustet lettet ut og sa "du ser MYE flottere ut nå, du var egentlig litt for tynn en stund der". Og da jeg var på mitt tynneste veide jeg fremdeles 2-3kg mer enn Gisele Bündchen, som var et mål jeg sammenligna meg selv med og som jeg trodde var helt OK og ikke for tynt.

Kanskje litt på siden av diskusjonen, men jeg hang meg veldig opp i at folk snakka om 10 kg for mye. Det er faktisk ikke så enormt mye i mange tilfeller, særlig ikke når man regner 10 kg mer enn catwalkmodell-standarden.

Jeg vil helst ha en mann som veier 10kg for mye. Har vært sammen med alle sorter og det går egentlig greit, men det er mye mer sexy når han er bredere enn meg enn når han kan låne Nudie-buksene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Når man snakker om 10 kg for mye, snakker man vel ikke om 10 kg mer enn catwalk standard, det er vel heller snakk om 10 kg mer enn det ideelle. Man kan ikke si man har 10kg for mye og samtidig er slank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et aktuelt tema som jeg føler mye på om dagen, jeg har akkurat begynt å date litt etter 3 år i forhold.

Jeg veier ca 5-6 kg mer enn jeg burde, men har de greit plassert på pupper, rompe og lår. Men likevel så tenker jeg mye på dette, at menn ønsker sylslanke damer.

Fra daten min forrige uke: Vi snakket om det i ettertid da han fortalte at 5 minutter etter han kom (på middag) og vi stod på kjøkkenet så tenkte han at han hadde lyst på meg og bare hadde lyst å stille seg bak meg og presse kroppen godt inntil meg. Jeg tenkte akkurat samtidig (siden han akkurat var kommet) å nei, syns han jeg er feit!

Så da svarer vel dette litt? Noen menn liker oss sånn! :) De som ikke gjør det er vel så overfladisk at man ikke ønsker ha et forhold til dem eller hva?? :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dette er et aktuelt tema som jeg føler mye på om dagen, jeg har akkurat begynt å date litt etter 3 år i forhold.

Jeg veier ca 5-6 kg mer enn jeg burde, men har de greit plassert på pupper, rompe og lår. Men likevel så tenker jeg mye på dette, at menn ønsker sylslanke damer.

Fra daten min forrige uke: Vi snakket om det i ettertid da han fortalte at 5 minutter etter han kom (på middag) og vi stod på kjøkkenet så tenkte han at han hadde lyst på meg og bare hadde lyst å stille seg bak meg og presse kroppen godt inntil meg. Jeg tenkte akkurat samtidig (siden han akkurat var kommet) å nei, syns han jeg er feit!

Så da svarer vel dette litt? Noen menn liker oss sånn! :) De som ikke gjør det er vel så overfladisk at man ikke ønsker ha et forhold til dem eller hva?? :=)

Og mange blir redd når man her spør om hva man ville syntes om å date noen med 10 kg for mye. Det høres gjerne mye mer ut enn hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og mange blir redd når man her spør om hva man ville syntes om å date noen med 10 kg for mye. Det høres gjerne mye mer ut enn hva det er.

Ja, for hva er 10 kg for mye? I forhold til hva da? Slik man tror at andre ønsker de skal være. Jeg syns det er dumt å fokusere på dette, men jeg er litt usikker på meg selv om dagen og jeg føler at jeg må advare dem. Er jeg heldig tror de at jeg er veldig tjukk og blir glad når de ser meg :ler:

Synd at det skal være sånn, veldig mange har noen kg mer, både kvinner og menn! Jeg tror at liker man personligheten til noen så spiller det ingen rolle, så lenge det ikke er helseskadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, for hva er 10 kg for mye? I forhold til hva da? Slik man tror at andre ønsker de skal være. Jeg syns det er dumt å fokusere på dette, men jeg er litt usikker på meg selv om dagen og jeg føler at jeg må advare dem. Er jeg heldig tror de at jeg er veldig tjukk og blir glad når de ser meg :ler:

Synd at det skal være sånn, veldig mange har noen kg mer, både kvinner og menn! Jeg tror at liker man personligheten til noen så spiller det ingen rolle, så lenge det ikke er helseskadelig.

Nei, for hva er best?

- En person med et par kilo for mye, som er livsglad og fornøyd med seg selv, som faktisk trener og er sunn. Med en fantastisk personlighet. Vil man ødelegge alt man kan få med den, bare fordi man legger seg opp i et par kilo? Hvis man bryr seg om de kiloene kan man like godt dumpe den personen, fordi da fortjener man den ikke.

- Eller en person som er tynn, opphengt i kosthold og trening. Har liten livsglede. Stresser over å alltid være sunn og kan aldri skeie ut.

Selvsagt er ikke ting så svart/hvitt. Slanke mennesker er ikke sur og kjedelig. Men dette var bare for å demonstrere et eksempel på hvordan det faktisk er i mange tilfeller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins også kvinner med skyhøy forbrenning som ikke klarer å legge på seg.

Viktig å få med at ikke alle sunne er helsefreaker! :)

Men tynn eller kraftig, det er viktig å være glad i seg selv. Da vil sikkert andre være det også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins også kvinner med skyhøy forbrenning som ikke klarer å legge på seg.

Viktig å få med at ikke alle sunne er helsefreaker! :)

Finnes de etter fylte 25??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jeg tror kanskje det kan være smart å ta et skråblikk på seg selv. Dersom man er en person som "har noen kilo for mye", så bør man vel regne med at man vil ende opp med en partner med "noen kilo for mye"?

Dersom man er småfeit og dvask og tenker at man skal ha en partner med superkropp, er det kanskje å skyte litt over mål?

Hvorfor er man overflatisk dersom man ikke kan tenke seg å ha en småfeit kjæreste?

Er det mindre overflatisk å ikke tenne på magre mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Ja. Altså. Jeg blir bare litt irritert over at de som er litt runde sutrer over at de ikke får sjans på noen, begrunnet i at de er runde. Skaff et grep og gjør noe med overvekten. Eller innfinn dere med situasjonen og legg an på mennesker i samme størrelse som dere selv, så skal dere se at dere får sjans som bare juling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror kanskje det kan være smart å ta et skråblikk på seg selv. Dersom man er en person som "har noen kilo for mye", så bør man vel regne med at man vil ende opp med en partner med "noen kilo for mye"?

Dersom man er småfeit og dvask og tenker at man skal ha en partner med superkropp, er det kanskje å skyte litt over mål?

Hvorfor er man overflatisk dersom man ikke kan tenke seg å ha en småfeit kjæreste?

Jeg har hatt mange veltrente menn! Men jeg er kanskje ikke så tjukk som jeg tror, men hvorfor er det å skyte høyt? Det er jo dem som har lagt seg etter meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Jeg har hatt mange veltrente menn! Men jeg er kanskje ikke så tjukk som jeg tror, men hvorfor er det å skyte høyt? Det er jo dem som har lagt seg etter meg ;)

Nettopp. Du er kanskje ikke så tykk som du tror. Høyde og vekt? Trener du?

Og du sutrer jo ikke over å ha manglende sjans på menn, når du her hevder at det er mennene som legger seg etter deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nettopp. Du er kanskje ikke så tykk som du tror. Høyde og vekt? Trener du?

Og du sutrer jo ikke over å ha manglende sjans på menn, når du her hevder at det er mennene som legger seg etter deg?

:ler:

1.63 og 69 kg, grov benbygning. Ikke spinkelt anlagt.

Trener squash og litt styrke.

Alltid hatt sjans på menn, også da jeg veide 23 kg mer, og da skal jeg love deg at jeg var lubben :skratte:

Har holdt vekta stabil siste 4 årene nå, men sliter med de siste 5.

Så får vi se! Nå er det hvertfall full rensekur her! Det burde alle gjøre i ny og ne. Vårrengjøring! :)

Men for min del spiller stoffskifte inn, går på tyroxin for lavt stoffskifte, og dessuten er kroppen full av stresshormoner. Alle bør tenke på stress, livsstil og kosthold. Holde seg sunne og friske, omså med noen kg for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes de etter fylte 25??

Ja joda, gjør jo det! Noen er sånn hele livet! :)

Neida, ikke overfladisk, men jeg mente om det er grunnen til at man blir dumpet så er det okei. Om ikke personlighet og diverse overskygger noen kg, da er det kanskje bedre å finne noen andre.

Man har jo lov å vite hva man liker :) Men å kutte noen bare fordi de er lav eller småtjukk, når du liker alt annet blir jo litt dumt.

Men det er vel en grunn til at jeg ender opp med spreke menn! Da foretrekker jeg vel det, men det er også fordi jeg ikke kan ende opp på 93 kg. Kosthold og livsstil betyr mye for meg og jeg kan ikke ha en sofagris som spiser mye dritt. Da vil jeg også bli sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
:ler:

1.63 og 69 kg, grov benbygning. Ikke spinkelt anlagt.

Trener squash og litt styrke.

Alltid hatt sjans på menn, også da jeg veide 23 kg mer, og da skal jeg love deg at jeg var lubben :skratte:

Har holdt vekta stabil siste 4 årene nå, men sliter med de siste 5.

Så får vi se! Nå er det hvertfall full rensekur her! Det burde alle gjøre i ny og ne. Vårrengjøring! :)

Men for min del spiller stoffskifte inn, går på tyroxin for lavt stoffskifte, og dessuten er kroppen full av stresshormoner. Alle bør tenke på stress, livsstil og kosthold. Holde seg sunne og friske, omså med noen kg for mye!

Da er du ikke spesielt tykk.

Jeg hadde også sjans på menn da jeg veide 20 kilo mer, men alle damer har sjans på menn. Faktisk. Det gjelder bare å legge seg på eget nivå.

Dersom du har sjans på kjekke menn, så er det sannsynligvis for at du er pen, da vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlize - 36

Så slemt...herregud, har fulgt med litt her. Selv er jeg 36 og venter mitt første barn nå. Regner med å bli 3-barnsmor innen jeg blir 42.

Er folk bare slemme her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...