Maxine Grey Skrevet 29. juli 2003 #21 Del Skrevet 29. juli 2003 Å være forlover er å være vitne. Et vitne skal være sannferdig. Derfor er det galt å stille som forlover i et forhold du mener ikke er bra for den ene parten. Mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 29. juli 2003 #22 Del Skrevet 29. juli 2003 Hmmm.. Jeg ville nok stilt opp for henne,men ikke uten at hun visste hva jeg mente. Hun gifter seg med eller uten deg,så jeg ville gjort det beste ut av dagen. Jeg skjønner at du tviler på forholdet deres,men det er lite du kan gjøre. Uansett,lykke til. Jeg ville ha gjort som Barbie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 31. juli 2003 #23 Del Skrevet 31. juli 2003 I all verden. Er det forlovers oppgave å "godkjenne" brudgommen? Forlover skal være et vitne, og dersom bruden ønsker å gifte seg med denne mannen så mener jeg at det ikke er mye til venninne som nekter å være forlover dersom hun blir spurt. Ihvertfall når begrunnelsen er at "han ikke er bra for henne". Hva ønsker den spurte egentlig oppnå ved å si nei? Å markere sitt standpunkt på klarest mulig måte? (Det skal liksom ikke være tvil.) At bryllupet blir avlyst? (Ja, det er det beste. Hun vil takke meg senere.) At bruden blir såret eller forbanna? (Ja, ja, der mistet jeg en venninne, men når hun ikke skjønner sitt eget beste.) Nei, støtt heller venninnen din i hennes valg uansett hvor dumme du mener at de er. Muligens trenger hun deg i fremtiden også. (Jeg hadde selv aldri søkt trøst hos en "venninne" som hadde lest opp for meg hvor sterkt hun mislikte mitt valg.) Og talen skal holdes til og om bruden. Så forlover trenger ikke å si et eneste ord om brudgommen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå