Gå til innhold

Blir ALLTID avvist:(

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_trine_*
Skrevet

Hei! Jeg og samboeren har vært sammen i tre år, vi er begge 23 år.

Det som er så deprimerende er at jeg ALLTID blir avvst :tristbla:

Ganske lei nå. Hver eneste gang jeg har prøvd meg siden jul har jeg blitt avvist. Noen som kan forklare meg hvorfor? Har sagt det til han i klartekst hvordan det er, men det hjelper ikke :tristbla: Er alltid han som må ta første intiativ, og da er jeg med såklart for jeg har mye mer lyst enn han.

Men hvorfor avviser han meg alltid, er så vondt :tristbla:

Har jeg en god dag der jeg føler meg "fin" og tenker at nå skal jeg prøve meg, blir jeg avvist. Går ganske mye utover selvtilliten min. Jeg klarer jo ikke å tenne han :tristbla::tristbla:

Er så lei meg nå, for har ikke lyst å gjøre det slutt pga det, men jeg orker ikke å være i et slikt forhold heller :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Ganske lei nå. Hver eneste gang jeg har prøvd meg siden jul har jeg blitt avvist. Noen som kan forklare meg hvorfor? Har sagt det til han i klartekst hvordan det er, men det hjelper ikke :tristbla: Er alltid han som må ta første intiativ, og da er jeg med såklart for jeg har mye mer lyst enn han.

Har jeg en god dag der jeg føler meg "fin" og tenker at nå skal jeg prøve meg, blir jeg avvist. Går ganske mye utover selvtilliten min. Jeg klarer jo ikke å tenne han :tristbla::tristbla:

Er så lei meg nå, for har ikke lyst å gjøre det slutt pga det, men jeg orker ikke å være i et slikt forhold heller :tristbla:

Skrevet

Hei.

Dette er en trist situasjon.

Hvis dette er en viktig part av samlivet for deg ( som det er for de fleste, sier ikke alle ) så må du la han få vite hvor mye det faktisk betyr. En ordentlig prat, har dere hatt det ? Kanskje han er flau over noe, kanskje han syns han selv ikke ser bra ut, det kan være mye... Hvordan reagerer han hvis du noen gang har avvist ham ? Er det ok ? har du sagt at det føles som om han er ikke er tiltrukket av deg lenger, kjæresten hans ? Sett det i perspektiv for ham, men ikke ta det opp under middagen. Hvis han ikke forstår hvor viktig det er for deg, for det gjelder jo også din egen selvfølelse og det å være lykkelig og fornøyd med sin egen kropp at ens egen partner liker en, så får du kanskje ta hatten og gå.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva så?

Herregud da, dette har jo menn måttet leve med siden tidenes morgen. Det får da være måte på å være hårsår.

Skrevet
Hei.

Dette er en trist situasjon.

Hvis dette er en viktig part av samlivet for deg ( som det er for de fleste, sier ikke alle ) så må du la han få vite hvor mye det faktisk betyr. En ordentlig prat, har dere hatt det ? Kanskje han er flau over noe, kanskje han syns han selv ikke ser bra ut, det kan være mye... Hvordan reagerer han hvis du noen gang har avvist ham ? Er det ok ? har du sagt at det føles som om han er ikke er tiltrukket av deg lenger, kjæresten hans ? Sett det i perspektiv for ham, men ikke ta det opp under middagen. Hvis han ikke forstår hvor viktig det er for deg, for det gjelder jo også din egen selvfølelse og det å være lykkelig og fornøyd med sin egen kropp at ens egen partner liker en, så får du kanskje ta hatten og gå.

Har latt an få vite hva det faktisk betyr for meg, men han blir bare sur/irritert.

Om jeg avviser han(noe jeg kun har gjort fordi han skal forstå poenget) reagere han med å bli sur og gretten. Så har jeg sagt til han at han må jo forstå hvordan jeg har det som alltid blir avvist. Og han sier ja han forstår og at han skal skjerpe seg! I tillegg er det sjeldent han prøver seg også og vi har nok et sexsliv som er betegnet dårlig. Hans avvisning hele tiden fører også til at jeg blir veldig usikker i sengen (noe jeg ikke var før), og han klager på at jeg må være mer selvsikker i sengen. Han forstår jo ikke at det har en sammenheng, med at de siste 12 måndene har sexslivet våres vært dårlig, og han har vist en laber interesse for meg seksuelt. Så det har vært slikt i 1 år og det er et halvt år siden siste jeg fikk til og forføre han.

Føler ingenting hjelper og ingen forståelse fra hans side.

Skrevet
Hva så?

Herregud da, dette har jo menn måttet leve med siden tidenes morgen. Det får da være måte på å være hårsår.

At menn har måtte leve med det siden tidenes morgen betyr nødvendigvis ikke at de ikke lar det gå innpå seg. Jeg har mannlige venner som synes det ikke er noe koslig når en blir avvist osv. I tillegg har min samboer sagt at han ble mye avvist av eksen og at dette gikk utover hans selvtillit. Så at menn ikke legger det på seg er ikke rett. De legger det nok ikke så mye på seg som en kvinne ville gjort, men at det går ubemerket henn har jeg ingen tro på!

Å nå har dette pågått såpass lenge at jeg har behov for å få litt innspill. Jeg vil ikke kaste bort livet mitt med en jeg føler jeg blir kvelt seksuelt av. Er blant annet ikke lengre kåt, det har forsvonne, nå har jeg kun sex for å få nærheten med samboeren min. Dette er ikke noe jeg kan snakke med vennindene mine om for det blir jo nedvergende for han. I tillegg skaper sexproblemene våres en sur stemning i hele forholdet. Jeg tror så lenge sexlivet fungerer i et samliv har det ti ganger bedre sjanse for å lykkes enn i et slikt forhold som jeg er i.

Skrevet

Dette er faktisk ikke så unaturlig. Jeg kjenner mange som har opplevd dette, og deriblant opplever jeg det selv at min samboer ikke får samme lyst som før. Og det kan ha mange årsaker til det.

For eksempel min samboer har ikke krefter til å kunne ha slike lyster. Han jobber overtid hele tiden på jobben sin som krever han mye fysisk. Når han kommer hjem, vil han bare slappe av.

I tillegg kan mannfolk komme i en slags tørkeperiode der det er vanskelig for dem å bli lysten. Det går som regel over ganske fort.

Men som et tips, er å prate med han om dette på en rolig måte. Vi kvinner og menn (nå bruker jeg båser, dere får tilgi det) er forskjellige på slike områder. Og vi har det med å tro det at det andre kjønn tenker slik. Derfor har det lett med at man skal "vise hvordan dette føles", og reaksjonen fra mannen blir ikke slik man ville! Det må faktisk inn med teskje.

Og hvis din samboer er i en situasjon der han stresser med jobben o.l... Så sett deg med han og si at du vil bruke helga nå på å kose med hverandre.

Gå inn på kondomeriet og kjøp en massasjeolje som du synes lukter deilig. Og be han om å gi deg en kroppsmassasje. Få stemningen perfekt så det oser erotikk rundt dere. Og få han til å få vekk alle andre tanker. Tanker om jobb, ting som må gjøres, får alt blodet opp i hodet enn der det skal være ;)

Håper det ordner seg for dere, for det er sikkert ikke lett for din samboer heller.

Gjest Gjest
Skrevet

Sånn har jeg det også, vi har vært sammen i åtte år og det har vært sånn i flere år.

Det er fryktelig trist og sårende. Mannen min blir også sur og grinete når jeg tar det opp med han, noe som skjer kanskje en gang i halvåret.

Jeg har gitt opp hele sex greia, orker ikke å måtte be om sex.

Jeg er i tillegg en veldig kosete person og trenger mye nærhet. Jeg gir han det flere ganger om dagen, fra tilfeldig stryk, til klemming og beføling. Han elsker at jeg gjør det, men da får han samtidig dekket behovet sitt for nærhet, men det gjør ikke jeg for han gjør det ikke tilbake. Dette er han veldig klar over, han er skikkelig dårlig på å gi kos.

Så jeg har sluttet å gi han noe som helst nærhet, da hjelper det litt. Nå må han "jakte", og etter en ukes tid så kommer han til meg. Men det kan fortsatt gå lange tider mellom hver gang vi har sex, men nå begynner ihvertfall lysten å komme litt mer tilbake.

Men det er fryktelig vanskelig for meg å ikke ta på han, når jeg mest har lyst til å kaste meg rundt halsen på han. Men det er verdt det.

Skrevet
Sånn har jeg det også, vi har vært sammen i åtte år og det har vært sånn i flere år.

Det er fryktelig trist og sårende. Mannen min blir også sur og grinete når jeg tar det opp med han, noe som skjer kanskje en gang i halvåret.

Jeg har gitt opp hele sex greia, orker ikke å måtte be om sex.

Jeg er i tillegg en veldig kosete person og trenger mye nærhet. Jeg gir han det flere ganger om dagen, fra tilfeldig stryk, til klemming og beføling. Han elsker at jeg gjør det, men da får han samtidig dekket behovet sitt for nærhet, men det gjør ikke jeg for han gjør det ikke tilbake. Dette er han veldig klar over, han er skikkelig dårlig på å gi kos.

Så jeg har sluttet å gi han noe som helst nærhet, da hjelper det litt. Nå må han "jakte", og etter en ukes tid så kommer han til meg. Men det kan fortsatt gå lange tider mellom hver gang vi har sex, men nå begynner ihvertfall lysten å komme litt mer tilbake.

Men det er fryktelig vanskelig for meg å ikke ta på han, når jeg mest har lyst til å kaste meg rundt halsen på han. Men det er verdt det.

Føler vi har det ganske likt. Og som du er selv har erfart er det jo ingen ideel situasjon. Derfor jeg blir så lei meg, for vi har ingenting som binder oss sammen utenom kjærligheten for hverandre (klisje, jeg vet:). Men føler når jeg er så ung vet jeg ikke om jeg orker å leve resten av livet mitt i et slikt forhold. Ting vil bare gå nedover fra her av slik jeg ser det. Vi har hatt perioder der vi har hatt sex to ganger i månden, men som regel ligger det på en gang i uken. Tenk om noen år, da har vi sikkert ikke sex :tristbla: Jeg er også en utrolig kosete personer, streifer borti han hver dag, klasker han på rompen, holder rundt han å sier hvor deili han er osv. Har også prøvd å holde meg tilbake og ikke gjør disse tingene, men som du sier er det ikke lett for du vil jo kose med han.

Skrevet
Dette er faktisk ikke så unaturlig. Jeg kjenner mange som har opplevd dette, og deriblant opplever jeg det selv at min samboer ikke får samme lyst som før. Og det kan ha mange årsaker til det.

For eksempel min samboer har ikke krefter til å kunne ha slike lyster. Han jobber overtid hele tiden på jobben sin som krever han mye fysisk. Når han kommer hjem, vil han bare slappe av.

I tillegg kan mannfolk komme i en slags tørkeperiode der det er vanskelig for dem å bli lysten. Det går som regel over ganske fort.

Men som et tips, er å prate med han om dette på en rolig måte. Vi kvinner og menn (nå bruker jeg båser, dere får tilgi det) er forskjellige på slike områder. Og vi har det med å tro det at det andre kjønn tenker slik. Derfor har det lett med at man skal "vise hvordan dette føles", og reaksjonen fra mannen blir ikke slik man ville! Det må faktisk inn med teskje.

Og hvis din samboer er i en situasjon der han stresser med jobben o.l... Så sett deg med han og si at du vil bruke helga nå på å kose med hverandre.

Gå inn på kondomeriet og kjøp en massasjeolje som du synes lukter deilig. Og be han om å gi deg en kroppsmassasje. Få stemningen perfekt så det oser erotikk rundt dere. Og få han til å få vekk alle andre tanker. Tanker om jobb, ting som må gjøres, får alt blodet opp i hodet enn der det skal være ;)

Håper det ordner seg for dere, for det er sikkert ikke lett for din samboer heller.

Takk for råd :) Føler det er det som hadde trengt og komt inn i forholdet mer erotikk. Vi tar nok hverandre litt for gitt. Har prøvd i det siste og ta på meg sexyundertøy og "tilfeldigvis" kle av meg foran han, men er ingen respons han gløtter ikke bort engang :tristbla: Vet at jeg har en relativt perfekt kropp (ikke for å skryte, men kan ikke forstå at det er kroppen min som ikke tenner han. Selv om jeg i det siste er blitt flink og se på feil, mn er klar over at det gunn pågrunn avvisning så slike tanker prøver jeg å blokkere ;) så lurer på hvorfor han ikke viser noe interesse? Andre ville vel hoppet på om kjæresten gjorde noe slikt. Hadde han slengt på seg noe fint undertøy ala silkebokser, hadde jeg kommentert det og sagt han var deili og gått bort til han for å kose :lur: Men han ser ikke på meg engang...

Skrevet

Skjønner godt at det tærer på selvfølelsen og selvtilliten jeg.

Jeg hadde nok sagt til han at jeg vurderte å bryte forholdet hvis dette ikke forandret seg...

Gjest Gjest
Skrevet

Han har sikkert ikke like stor sexlyst som deg. Da blir det jo vanskelig for ham å tenne på deg like ofte som du ønsker. Kanskje du må gi ham litt pusterom, så du ikke kveler han helt.

Skrevet
Skjønner godt at det tærer på selvfølelsen og selvtilliten jeg.

Jeg hadde nok sagt til han at jeg vurderte å bryte forholdet hvis dette ikke forandret seg...

Har sagt det til han, og han er blitt flinkere å ta intiativ oftere, men allikevel avviser han meg alltid :sukk:

Skrevet
Han har sikkert ikke like stor sexlyst som deg. Da blir det jo vanskelig for ham å tenne på deg like ofte som du ønsker. Kanskje du må gi ham litt pusterom, så du ikke kveler han helt.

Ja jeg vet han har mye mindre sexslyst enn meg, jeg kan godt ha mge hver dag, men forventer selvsagt ikke det. Men jeg forventer mer sex enn en gang i uken, når vi er så unge og kun har oss selv.

Vi kan godt ikke ha hatt sex på en uke uten at jeg har prøvd meg, allikevel blir jeg avvist. Det er mere det at han alltid avviser, samme om jeg gir han pusterom eller ikke. Tror nok det er fordi han har bildet av meg at jeg alltid er med, så da tar han det heller når han er i humør. Men det er aldri snakk om at jeg får han i det humøret og det synes jeg er trist. Er jo min jobb og gjøre han kåt. Men der feiler jeg stort :tristbla:

Skrevet

Oi, det hørtes jo helt j#vellig ut da :tristbla:

Hvorfor han avviser hmmm....høres jo ut som dere har veldig forskjellig "nivå" når det kommer til lyst, det kan jo i seg selv være veldig problematisk..Virker jo ikke som om han akkurat "prøver" å få mer lyst heller...Kanskje han har noe sært for seg at han bestandig MÅ ta initiativ, for å bli kåt eller noe? Men så drøyt har jeg aldri hørt om før, de fleste gutter syns jo det er kjempe bra om partneren tar initiativ og viser at hun er kåt :) Hadde sagt til han jeg, at det ikke funker om det ikke endrer seg (for kan jo ikke fortsette å ha et forhold som gir deg så dårlig selvtillitt og hvor du ikke får dekket behovene dine)...

:kose:

Gjest Gjest
Skrevet

Har han slitt med potensen før? Har du merket noe til det? Det er ofte at man kan slite med å få god nok potens hvis man ikke er helt tent. Spesielt hvis man fra naturens side ikke et utstyrt med den største sexlysten, så kan det blir mye stress. Kanskje han derfor avviser deg, og venter til han selv har den rette tenningen før han ber deg om sex.

Skrevet
Oi, det hørtes jo helt j#vellig ut da :tristbla:

Hvorfor han avviser hmmm....høres jo ut som dere har veldig forskjellig "nivå" når det kommer til lyst, det kan jo i seg selv være veldig problematisk..Virker jo ikke som om han akkurat "prøver" å få mer lyst heller...Kanskje han har noe sært for seg at han bestandig MÅ ta initiativ, for å bli kåt eller noe? Men så drøyt har jeg aldri hørt om før, de fleste gutter syns jo det er kjempe bra om partneren tar initiativ og viser at hun er kåt :) Hadde sagt til han jeg, at det ikke funker om det ikke endrer seg (for kan jo ikke fortsette å ha et forhold som gir deg så dårlig selvtillitt og hvor du ikke får dekket behovene dine)...

:kose:

Har tenkt tanken om det er fordi han kun blir kåt om det er han som får jaktet, men da synes jeg at han skulle sagt det til meg og jaktet på meg litt oftere. Men får vel bare ta en til prat om dette...

Skrevet
Har han slitt med potensen før? Har du merket noe til det? Det er ofte at man kan slite med å få god nok potens hvis man ikke er helt tent. Spesielt hvis man fra naturens side ikke et utstyrt med den største sexlysten, så kan det blir mye stress. Kanskje han derfor avviser deg, og venter til han selv har den rette tenningen før han ber deg om sex.

Han har ikke slitt med potensen som jeg har merket, men kan jo være han har skjult det for meg, og at dette er hans måte å skjule det på, å kun ha sex når han er skikkelig tent. Hadde vært lettere om jeg hadde vist at det var grunnen eventulet for da vet jeg at det ikke er noe gale med meg...

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jøss! Finnes det menn som ike er kåte 24/7?!?

Når tar du initiativ? Er det rimelig å forvente at han er uthvilt? Hvordan er den personlige hygienen når du tar initiativ? Hvordan tar du initiativ? Hva vet du om hasn tenningsmønster? Hva kan du ha sagt av ting som legger press på han og han og som trigger hans prestasjonsangst? Har du prøvd å snakke md han hvordan _han_ føler det npr du tar initiativ? Har du forsøkt å formidle din hensikt når du vil ha han? Vil du for eksempel at han skal knulle deg som en gud, eller er du beredt på å gi han full oppmerksomhet?

Om du ikke er villig til å gjøre alt over, avslutt forholdet. Om du har gjort alt ovre og det ikke hjelper, avslutt forholdet.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg forstår godt at du er frustrert! Vi har det ikke like ille som dere, men også hos oss er det slik at samboer sjelden eller aldri tar initiativ til sex. Han elsker derimot å kose med meg og kan sitte og stryke på meg i timesvis. Men skal vi ha sex er det jeg som må ta initiativet. Jeg tror enkelte ganger at han er så redd for å bli avvist selv at han heller avstår fra å prøve, for enkelte ganger koser og koser og koser (snork!) han med meg i timesvis, men tør liksom ikke ta meg på puppene eller rompa osv. Og så klistrer han seg inntil meg og sovner i stedet siden jeg da ikke tar initiativ.

Jeg er også drittlei av dette og vurderer seriøst å få meg en elsker eller på annen måte få litt seksuell feedback på. Jeg er fortsatt ung og har aldri tidligere hatt problemer med at kjærester ikke tenner på meg. Min eks fikk jo stå hver gang jeg kom ut av dusjen, mens nåværende ikke en gang gidder å gjøre en innsats hvis jeg stiller meg opp naken foran ham og hinter om en blowjob... Vi har dessuten bare vært sammen i et par år, så det vil bli en utfordring fremover å holde seg på matta. Det mangler jo ikke på andre tilbud, og av og til tenker jeg at det beste kanskje er at jeg finner meg en elsker slik at han slipper å ha sex med meg.

Det rare er at sexen er fantastisk når den først inntreffer. Jeg er lett å tilfredsstille og kommer mange ganger både med og uten penetrering. Jeg er med på det meste og kan gjerne ha sex flere ganger om dagen. Slik som med eks :( Men samboer vil heller stryke og kose eller se på fotball eller tvserier han.... Forstå det den som kan!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...