Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Akkurat. Som de fleste nedvurderer du menns følelser og behov. Tror du små guttebabyer har noe de skulle ha sagt når pappa vil kutte i snabben ?

Det utføres med andre ord et inngrep på gutten som han ikke kan gjøre noe som helst med. Sliter med resten av livet ? Hva vet du om hva små gutter føler når de feks reiser til et annet land (Norge ?) og ser at alle de andre guttene har en helt annen tiss? Dessuten er inngrepet like permanent som noe annet, og en del av hele guttens/mannens liv. Og ja, deler av penis (forhuden) FJERNES og sys - som du nevner hos jentene.

Hvem har sagt at det blir mere hygienisk ? Enda en myte - kun for å forsvare denne merkelige, barbariske, og idiotiske omskjæringen av guttebabyer ? Normal hygiene MED forhud er mere en godt nok.

Mange Norske leger mener omskjæring av gutter burde vært forbudt.

Hvorfor tror du Gud skapte guttebabyer MED forhud ?

Mer følsomme ? Igjen ser vi resultaten av århundrer med hjernevasking. Faktisk er det omvendt. Tenk deg selv at du eksponerer noe som fra naturens side er godt beskyttet og tildekket. Åresvis med knikking og skraping mot undertøy gjør huden tykkere og mindre følsom.

Faktisk er grunnen til at noen jenter blir omskåret er at de skal bli mindre følsomme - det samme skjer altså med små gutter - med sammfunnets, forvirrende kvinners, og politikernes velsignelse.

Forskjellen er bare at de er gutter/menn.

Jeg er nå selv en omskåret mann og har aldri hatt noe problemer med å være det, aldri. Vil faktisk være det om jeg kunne velge.

Og jeg er nå følsom jeg. Om noe av følsomheten har gått ned det vet ikke jeg, men det kan godt hende, men onanering og sex er fortsatt ikke noe problem for meg, eller 99,99 av de andre omskjærte guttene.

Og nei, det er ikke barbarisk når det gjelder gutter. Vi får ikke noe dårligere livskvalitet av å være omskjæet.

Hvorfor tror du Gud skapte guttebabyer MED forhud ?

Gud skapte oss også naken og med skjønnshår.

Tror du små guttebabyer har noe de skulle ha sagt når pappa vil kutte i snabben ?

Hva vet du om hva små gutter føler når de feks reiser til et annet land (Norge ?) og ser at alle de andre guttene har en helt annen tiss?

Jeg tror disse guttene du nevner legger mer merke til at de andre har annen hudfarge, en annen kultur og spiser annen mat når de drar til andre land enn at penisen mangler forhuden.

De fleste går med klær også.

Og hva så? Vi er forskjellige, og vi ser forskjellige ut naken. Barn har bare godt av å vite at alle ikke er like.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Det heter OMSKÅRET!

"Alle" vet det, "ingen" skriver det. Jeg lurer på hvorfor, det gjelder meg og, men vet ikke hvorfor.

Gjest Gjest
Skrevet
spesielt menn med trang forhud som ikke en gang for forhuden bak penishodet
Dette er ikke vanlig. Da har de (meg innkludert) et kroppslig "avvik" som kan korrigeres hvis dette er ønskelig. Da utvides åpningen (ingenting fjernes) i forhuden slik at denne kan trekkes tilbake slik naturen opprinnelig ville ha det ;) Fenomenet kalles Fimose.

Omskjært er best, synes jeg, på gutter
Ja, fordi de er bare sååååå fine uten all den stygge og skrukkete forhuden....fnis...

Da er det vel greit at jeg er like overfladisk (og dum?) at jeg synes omskjærte trange jenter er deilige ?

Det heter OMSKÅRET!

Ja, kanskje fordi det høres mindre barbarisk ut en "omskjært guttebaby". Alt for å almindeliggjøre og rettferdiggjøre en idiotisk og HELT unødvendig handling.

Jeg er nå selv en omskåret mann og har aldri hatt noe problemer med å være det, aldri. Vil faktisk være det om jeg kunne velge
Ville du innrømmet at livskvaliteten din var redusert pga noe som din kjære far bestemte, og resten av familien forventet, for 30 (?) år siden ? Har du i det hele tatt en kritisk sans i forhold til noe du har blitt prentet inn siden du var nyfødt ?

Og jeg er nå følsom jeg. Om noe av følsomheten har gått ned det vet ikke jeg, men det kan godt hende
Umulig å måle oss i mellom, men dette mener legene, og de har vel relevant statistikk å støtte seg til.

Og nei, det er ikke barbarisk når det gjelder gutter. Vi får ikke noe dårligere livskvalitet av å være omskjæet
Og det samme sier menn som omskjærer sine døtre...

Gud skapte oss også naken og med skjønnshår
Ikke helt relevant, når mangel på klær ville ført til døden. Kjønnshår har jeg og andre anti-metroseksuelle menn nok av ;)

Jeg tror disse guttene du nevner legger mer merke til at de andre har annen hudfarge, en annen kultur og spiser annen mat når de drar til andre land enn at penisen mangler forhuden
Øh, som feks amerikanske jøder som ser mere norske ut en enkelte nordmenn ?
Skrevet
Dette er ikke vanlig. Da har de (meg innkludert) et kroppslig "avvik" som kan korrigeres hvis dette er ønskelig. Da utvides åpningen (ingenting fjernes) i forhuden slik at denne kan trekkes tilbake slik naturen opprinnelig ville ha det ;) Fenomenet kalles Fimose.

Jeg vet at det er strengt uvanlig at menn ikke legger seg under kniven pga fimose, men de finnes. Men mange menn har alikevel trang forhud, som gjør det vanskelig å utføre ordentlige "hygienetiltak", hvilket var størstedelen av poenget mitt.

De finnes det relativt få av i Norske barneskole-dusjer rundt om. Barn har godt av å vite at alle er forskjellige.

Hvorfor er du egentlig så skråsikker på at omskjæring er noe barn stort sett mistrives med?

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, fordi de er bare sååååå fine uten all den stygge og skrukkete forhuden....fnis...

Da er det vel greit at jeg er like overfladisk (og dum?) at jeg synes omskjærte trange jenter er deilige ?

Ja, kanskje fordi det høres mindre barbarisk ut en "omskjært guttebaby". Alt for å almindeliggjøre og rettferdiggjøre en idiotisk og HELT unødvendig handling.

Ville du innrømmet at livskvaliteten din var redusert pga noe som din kjære far bestemte, og resten av familien forventet, for 30 (?) år siden ? Har du i det hele tatt en kritisk sans i forhold til noe du har blitt prentet inn siden du var nyfødt ?

Umulig å måle oss i mellom, men dette mener legene, og de har vel relevant statistikk å støtte seg til.

Og det samme sier menn som omskjærer sine døtre...

Ikke helt relevant, når mangel på klær ville ført til døden. Kjønnshår har jeg og andre anti-metroseksuelle menn nok av ;)

Det høres nå mer ut som du ikke vet hva du prater om. Rask med å dømme er du også.

Du aner ikke hvorfor jeg er omskåret, men dømme meg, ja det skal du.

Jeg er omskåret og jeg vet hvordan det er å være det. Noe du ikke gjør.

Sant det Har du noen kilder på det? Selv så har jeg aldri hørt om noen med problemer fordi de er omskåret.

Gutter som omskjæres får vanligvis ikke noen problemer på grunn av det, de kan leve livet sitt akkurat som de andre guttene. Du kan ikke sammenligne omskjæring av gutter og jenter, det er to helt forskjellige ting. Jenter blir ikke en gang omskåret, de blir kjønnslemlestet.

Ville du innrømmet at livskvaliteten din var redusert pga noe som din kjære far bestemte, og resten av familien forventet, for 30 (?) år siden ? Har du i det hele tatt en kritisk sans i forhold til noe du har blitt prentet inn siden du var

nyfødt ?

Hva får deg til å tro at dette er noe min kjære far (eller mor) bestemte og hva får deg til å tro at det har blitt pentet inn siden jeg var nyfødt?

Det du kommer med der er så feil som det går an og det høres nå mer ut som fordommer. Du antar og antar. Og feil, ja det har du.

Nei, på tide å skrelle av seg fordommene.

Gjest Gjest
Skrevet
Det høres nå mer ut som du ikke vet hva du prater om. Rask med å dømme er du også
Jeg er dømmende ? Hvem er det som kaller meg uvitende og fordomsfull ? ;)

Jeg er omskåret og jeg vet hvordan det er å være det. Noe du ikke gjør
Nei, og ingen av oss kjenner en omskåret jente, men har likvel sterke negative meninger om det. Rart at man kan få et klapp på skulderen for å ta opp kvinnelig omskjæring, mens man er mere utsatt for å få et klapp på kjeften hvis man er kritisk til mannlig omskjæring?

Gutter som omskjæres får vanligvis ikke noen problemer
Problemer eller ikke. Det er i grunnen uinteressangt. Dette er et idiotisk rituale som hører hjemme i steinalderen. Det har absolutt ingen påviste positive helseeffekter, tvert i mot. Flertallet kaller seg jøder, men skal likvel tukle med Guds skaperverk? Litt av en dobbeltmoral. På toppen av det hele forlanger de at det Norske helsevesen skal utføre disse barbariske inngrepene (gratis) på bekostning av menn som har virkelige problemerlinje med underlivet. Så frekt at jeg har nesten ikke ord...

Dessuten er ikke dette en del av norsk kultur, og vil heller ikke berike den med å få innpass.

Hva får deg til å tro at dette er noe min kjære far (eller mor) bestemte og hva får deg til å tro at det har blitt pentet inn siden jeg var nyfødt.
To muligheter. Enten ble du tvunget til å gjøre det som baby/gutt, eller så har du konvertert og gjordt det i voksen alder. Hvis det siste er fakta, viser det jo bare at tradisjon og forventningspress er sterkere en sunt norsk bondevett. Hvis du har gjort det i voksen alder, uavhengig av religion, har jeg store problemer med å se argumentene for å gjøre det.

Nei, på tide å skrelle av seg fordommene.

---

Ingenting galt med å ha fordommer. Jeg er stolt av det. Det værste jeg vet er folk som ukritisk sier ja til alt og ingenting, bare for å være politisk korrekte og "openminded". Det aner ikke hva kritisk sans er.

Prøv å ikke ta dette personlig. Jeg har ingenting i mot deg, så lenge du ikke fører denne tradisjonen videre til din egen sønn.

Jeg synes denne tradisjonen er tullete, og det vil jeg si uten å bli stemplet som dømmende eller fordomsfull. Dessuten irriterer det meg kraftig at denne typen omskjæring av gutter bagatelliseres og overses av samfunnet og våre politikere, i sterkt kontrast til alt bråket rundt kvinnelig omskjæring.

Det var utgangspunktet for mine innlegg.

Takk for meningsutvekslingen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...