Gjest Sissi Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Har alltid hatt en oppfatning av at penis skal ha en forhud som kan trekkes tilbake. Men min samboer ser ikke ut til å ha dette...Det ser liksom ut som at forhuden er der, men at den ikke kan trekkes fra. Helt fremst er er det en liten urinåpning, men dette er vel ikke det samme som forhuden?? Ingen av oss har noen gang hatt noe problem med å få orgasme, så det har ikke noen negativ funksjon sånn sett, men blir likevel litt nyskjerrig på om dette er vanlig eller ikke. Vil ikke spørre kjæresten min heller, i frykt for at han skal bli såret. På bilder ser det jo ofte ut til at forhuden nærmest vrenger noen centimeter innpå penisskaftet, noe som ikke er særlig lekkert spør du meg. Så sånn sett liker jeg bedre min kjæres lem:) (Sånn sett er et forum som dette helt genialt. For dette er jo et emne som jeg over hodet aldri kunne diskutert selv med min nærmeste veninne, for jeg vil jo ikke utlevere intimdetaljer som dette om andre)
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 Forhuden ser jo forskjellig ut avhengig av om penis er slapp eller stiv. Forhuden er liksom det penis trekker seg inn i når den er slapp, og når den er stiv "synes" ikke forhuden nødvendigvis noe særlig annet enn at huden nedenfor penishodet er løsere (og gjerne kan trekkes fram og tilbake). Men det er individuelt hvor mye eller lite forhud man har, så tror det er mye som er normalt. Han er ikke omskåret, da
Juso Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 Han er ikke omskåret, da ? Kan godt hende at han er det faktisk.
Gjest Glør Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 Tegning som viser omskåret vs vanlig penis: http://assets.aarp.org/external_sites/adam/html/2/19093.html
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2009 #5 Skrevet 16. juni 2009 Er ikke helt sikker på forklaringen din, men den er ikke Fimosesom jeg har beskrevet i KGforumet?
Gjest sissi Skrevet 17. juni 2009 #6 Skrevet 17. juni 2009 hah! Jeg tror jammen han må være omskåret...! Ser veldig ut som den på bildet. Litt rart. Han er ikke jødisk liksom. Trodde det i hovedsak var de som ble omskjært. Jaja, samme kan det være:) Takk for hjelpen! Greit å få det oppklart.
Gjest sissi Skrevet 17. juni 2009 #7 Skrevet 17. juni 2009 Er ikke helt sikker på forklaringen din, men den er ikke Fimosesom jeg har beskrevet i KGforumet? fimose? hva er det?
Juso Skrevet 17. juni 2009 #8 Skrevet 17. juni 2009 hah! Jeg tror jammen han må være omskåret...! Ser veldig ut som den på bildet. Litt rart. Han er ikke jødisk liksom. Trodde det i hovedsak var de som ble omskjært. Jaja, samme kan det være:) Takk for hjelpen! Greit å få det oppklart. Trenger ikke å være jødisk for å være omskjært da. Det kan ha noe med religion å gjøre, eller så kan det være at han har hatt et problem som har gjort at han ble omskjært ol. Det er mye rensligere har jeg hørt da
Gjest sissi Skrevet 17. juni 2009 #9 Skrevet 17. juni 2009 Jepp. Har googlet "omskjæring". Er visst mer vanlig enn jeg først trodde... Forskning viser visst at de som er omskjært har mindre risiko for å bli smittet av hiv++
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2009 #10 Skrevet 17. juni 2009 fimose? hva er det?Skriv det inn i nærmeste søkemotor... Omskjært. Er visst mer vanlig enn jeg først trodde Joda, blant jøder/mannlig befolkning i USA. Merkelig at mannlig omskjæring er ok, mens kvinnelig omskjæring er topprioritet blant politikere og helsevesen. Ikke så nøye med guttbabyer/gutter og kommende menn...? Forskning viser visst at de som er omskjært har mindre risiko for å bli smittet av hivAldri hørt. Det har ikke noe med at flertallet er religiøse da ?
Juso Skrevet 17. juni 2009 #11 Skrevet 17. juni 2009 (endret) Merkelig at mannlig omskjæring er ok, mens kvinnelig omskjæring er topprioritet blant politikere og helsevesen. Ikke så nøye med guttbabyer/gutter og kommende menn...? Eh, det er en ganske stor forskjell. Jenter sliter med dette resten av livet, mens gutter bare fjerner forhuden. Det gjør det mye mer hygenisk, samtidig som de er mer følsomme. Ingen grunn til at dette ikke skulle vært lov. Jenter derimot er annerledes. Her kutter de faktisk bort deler av vagina og syr igjen. To helt forskjellige ting. Endret 17. juni 2009 av Juso
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2009 #12 Skrevet 18. juni 2009 Eh, det er en ganske stor forskjell. Jenter sliter med dette resten av livet, mens gutter bare fjerner forhuden. Det gjør det mye mer hygenisk, samtidig som de er mer følsomme. Ingen grunn til at dette ikke skulle vært lov. Jenter derimot er annerledes. Her kutter de faktisk bort deler av vagina og syr igjen. To helt forskjellige ting.Akkurat. Som de fleste nedvurderer du menns følelser og behov. Tror du små guttebabyer har noe de skulle ha sagt når pappa vil kutte i snabben ? Det utføres med andre ord et inngrep på gutten som han ikke kan gjøre noe som helst med. Sliter med resten av livet ? Hva vet du om hva små gutter føler når de feks reiser til et annet land (Norge ?) og ser at alle de andre guttene har en helt annen tiss? Dessuten er inngrepet like permanent som noe annet, og en del av hele guttens/mannens liv. Og ja, deler av penis (forhuden) FJERNES og sys - som du nevner hos jentene. Hvem har sagt at det blir mere hygienisk ? Enda en myte - kun for å forsvare denne merkelige, barbariske, og idiotiske omskjæringen av guttebabyer ? Normal hygiene MED forhud er mere en godt nok. Mange Norske leger mener omskjæring av gutter burde vært forbudt. Hvorfor tror du Gud skapte guttebabyer MED forhud ? Mer følsomme ? Igjen ser vi resultaten av århundrer med hjernevasking. Faktisk er det omvendt. Tenk deg selv at du eksponerer noe som fra naturens side er godt beskyttet og tildekket. Åresvis med knikking og skraping mot undertøy gjør huden tykkere og mindre følsom. Faktisk er grunnen til at noen jenter blir omskåret er at de skal bli mindre følsomme - det samme skjer altså med små gutter - med sammfunnets, forvirrende kvinners, og politikernes velsignelse. Forskjellen er bare at de er gutter/menn.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2009 #13 Skrevet 18. juni 2009 Kjæresten min har lik som din og jeg syns det bare er bra! For syns også det er ekkelt med den forhuden... Peniser kommer i alle fasonger, behøver ikke bety at de er omskjært eller at noe er galt.
Gjest lucy d-.-b Skrevet 18. juni 2009 #14 Skrevet 18. juni 2009 Akkurat. Som de fleste nedvurderer du menns følelser og behov. Tror du små guttebabyer har noe de skulle ha sagt når pappa vil kutte i snabben ? Det utføres med andre ord et inngrep på gutten som han ikke kan gjøre noe som helst med. Sliter med resten av livet ? Hva vet du om hva små gutter føler når de feks reiser til et annet land (Norge ?) og ser at alle de andre guttene har en helt annen tiss? Dessuten er inngrepet like permanent som noe annet, og en del av hele guttens/mannens liv. Og ja, deler av penis (forhuden) FJERNES og sys - som du nevner hos jentene. ... Ikke kupp tråden, start heller din egen hvis dette er noe du vil diskutere.
stjernekyss Skrevet 18. juni 2009 #15 Skrevet 18. juni 2009 Hehe, høres omskåret ut ja. Men kan dere ikke snakke om sånt da? (Omskjæring av kvinner går ut over deres seksuelle nytelse resten av livet)
Teriyaki Skrevet 18. juni 2009 #16 Skrevet 18. juni 2009 Hvorfor kan du ikke bare spørre han om han er omskjært? Hvis han blir fornærmet, så kan du jo bare si at du er glad for at den er som den er. Og det med omskjæring..Mange jenter (var det i Midtøsten?) blir omskjært såpass kraftig at det kalles kjønnslemlestelse. Dvs. at selve klitoris blir skjært bort. Dermed vil ikke jentene være i stand til å føle seksuell nytelse med tanke på at det er klitoris som gir oss seksuell følsomhet. Så da lurer jeg: Er det virkelig det samme som å omskjære gutter? Men når det er sagt, så er jeg enig i at det bør være ulovelig å omskjære gutter også. Omskjæring generelt er for meg helt idiotisk med mindre det foreligger en medisinsk grunn.
generalen Skrevet 18. juni 2009 #17 Skrevet 18. juni 2009 Omskjæring er mer hygienisk, udiskutabelt. Forhuden fanger fukt og bakterier, og det er mer kronglete for noen å vaske, spesielt menn med trang forhud som ikke en gang for forhuden bak penishodet. Og det å komme fra et annet land hvor man ble omskjært til Norge; det er ikke noe annerledes enn å ha kort, lang, hårete, ikke-hårete eller OMSKJÆRT tiss. Alle er forskjellige. Det mest hygieniske og vanlige er uansett å dusje med forhuden trekt tilbake, da ser ingen forskjell uansett.
Juso Skrevet 18. juni 2009 #18 Skrevet 18. juni 2009 Hvem har sagt at det blir mere hygienisk ? Enda en myte - kun for å forsvare denne merkelige, barbariske, og idiotiske omskjæringen av guttebabyer ? Normal hygiene MED forhud er mere en godt nok. ... Herregud, ro deg ned.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #19 Skrevet 19. juni 2009 Litt rart. Han er ikke jødisk liksom. Trodde det i hovedsak var de som ble omskjært. Jaja, samme kan det være:) Takk for hjelpen! Greit å få det oppklart. ...og muslimer, blir det av religiøse årsaker. I USA så er det også ganske vanlig og en stor del av amerikanerene er det (altå gutter). Men man kan også være det av medisinske grunner. Og sikkert andre grunner også uten at det har noe med religion. Omskjært er best, synes jeg, på gutter.
Juso Skrevet 19. juni 2009 #20 Skrevet 19. juni 2009 Omskjært er best, synes jeg, på gutter. Helt enig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå