Gå til innhold

dårlig tiltrekningskraft

Gjest Gjest_anonym_*

Anbefalte innlegg

Hmm..At mange jenter opplever at mange eldre menn prøver seg på de, tror jeg er ganske vanlig (hører i alle fall ofte venninner klager på det).

Men at ingen norske normale gutter prøver seg er jo kjipt, men du kanskje fremstår litt uinteressert? Avvisende? Slik at de som prøver seg er de som gjerne er 40 og dritfulle og da hadde prøvd seg uansett hvilke signaler du sendte ut, mens en på alderen din regner med at han ikke har noe sjangs uansett...

Ut fra egen erfaring, tror jeg dette stemmer. Kanskje du ikke fremstår som helt tilgjengelig, og da "mister" du de guttene du kunne vært intressert i, mens de som ikke leser signaler prøver seg? Tror ikke det har noe med utseendet å gjøre, kanskje du er litt lukket? Vanskelig å forklare... Selvom man ler og har det moro med vennene sine, er det ikke sikkert at andre oppfatter deg som tilgjengelig :)

Endret av Bex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ut fra egen erfaring, tror jeg dette stemmer. Kanskje du ikke fremstår som helt tilgjengelig, og da "mister" du de guttene du kunne vært intressert i, mens de som ikke leser signaler prøver seg? Tror ikke det har noe med utseendet å gjøre, kanskje du er litt lukket? Vanskelig å forklare... Selvom man ler og har det moro med vennene sine, er det ikke sikkert at andre oppfatter deg som tilgjengelig :)

Kan ikke fatte hvordan "utilgjengeligheten" ikke gjelder for for alle? Hun må da sende enda sterkere utilgjengelighetssignaler mot dem hun faktisk "avskyr"? Når det derfor er snakk om et selektivt utvalg, må det trolig være noe som ikke appellerer til jevnaldrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er skikkelig fulle tror jeg ikke senser noen form for signaler, det hjelper jo ikke å høflig avvise og snu ryggen til engang...

Eller stå i nær samtale med en tredjeperson, som jeg opplevde på lørdag...

Men selvsagt, erfaringene våre er forskjellig. Ville bare svare TS om at jeg og mine venninner føler det på samme måten veldig ofte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er skikkelig fulle tror jeg ikke senser noen form for signaler, det hjelper jo ikke å høflig avvise og snu ryggen til engang...

Eller stå i nær samtale med en tredjeperson, som jeg opplevde på lørdag...

Men selvsagt, erfaringene våre er forskjellig. Ville bare svare TS om at jeg og mine venninner føler det på samme måten veldig ofte :)

Drikker ikke "jevnaldrende"? Er ikke fordelingen av menn som bruker snoppen som sosial antenne jevnt fordelt på alle aldersgrupper? Og i så fall, hvorfor plages ikke hun av slike, omkring sin egen alder? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. og det tror jeg gjelder veldig mange forholdsvis normale, oppegående og (i mine øyne) mer attraktive menn :) Jeg har nesten aldri blitt sjekket opp av "bra folk" uten å ta litt initiativ selv - øyenkontakt, virke interessert i hva han sier eller starte en samtale etc. Man må rett og slett både gi og ta i mot signaler. En hyggelig fyr går sjelden bort og begynner å nisjekke uten å få _noen_ signaler underveis, det er derfor han er hyggelig og ikke slesk :ler:

Jeg tror mange jenter har missoppfattet litt dette sjekkespillet. Utrolig mange (de fleste) oppegående og dritkjekke (om jeg må si det selv) som ikke føler seg spessiellt komfortable med å sjekke på byen. Jeg kunne gjerne ha gjort det for gøy, for å booste mitt eget ego, få en liten spenning, og det gjør man jo også en sjelden gang. Men man ønsker vel ikke å gjøre seg selv patetisk, for å få seg noe? For det er akkurat dette sjekking går ut på. At en person sjekker deg opp betyr ikke at han faktisk liker deg (ja ja ja selvfølgelig skjer det innimellom) Stort sett går det på å hevde seg selv for å føle seg bedre etc.Hvorfor tror du alle disse "pingle"gutta (les de snille guttene) går rundt å føler at de er så lite verdt fordi de ikke får seg mus på byen? Hadde dem faktisk skjønnt hva det innebærte hadde dem vært føkkings overlykkelige for at dem ikke fikk seg mus på byen.

Det man da sitter igjen med er en gjeng med gutter med et oppblåst ego som tror at hele virkeiligheten dreier seg rundt det å få napp og å være kulere en de "snille-gutta". Litt satt på spissen så er det denne virkeligheten dere jenter møter ute på byen. Kansje på tide å ta makta tilbake snart?

Jeg lurer noen ganger på. om noen damer er så gammeldagse at de tror de kan få prinsen på en hvit hest bare fordi de ser pene ut??? At de bare blir svøpt vekk av en hvit prins uten å løfte en finger selv? Desverre, så lever vi i Anno 09, og det er faktisk blitt sosialt akspetert også for jenter å ta initiativ. Jammen så gjør det da, ikke bare si det...

Hvis du står å venter hele høsten på det eplet du har så lyst på, detter det jo ned til slutt, pilråttent og fullt av mark. Men dersom du heller åler deg opp den vanskelige ru stammen og sliter litt, så får du det ferskeste beste eplet du noen gang har smakt :-) det er opptill hver enkelt hva slags eple de ønsker.

Jeg vet veldig godt at jeg heller ville gått sulten enn å spise et eple fullt av mark og råte

Jenter: Viktig info. Når du føler deg usikker fordi det ene eller andre pga. gutter etc, så kan jeg garantere dere at gutter føler det likedan, bare på en mer maskulin måte om dere skjønner :-) De fleste ville aldri innrømmet det, men det stemmer.

En annen ting er at kvinner (og enkelte menn) kansje bør innse at det faktisk finnes gutter som er litt "prippne". Dem vil faktisk ikke ha deg. Ikke fordi du ikke er pen nok, men fordi du er på den eller den måten, eller bare fordi de ser deg på byen og det kvalifiserer til at du blir oversett. Ikke alle menn er interessert i å bli kjent med alle mulig ukjente damer hvor som helst.

Byen er et overfaldisk sted som mange gode menensker "skyr" når det gjelder sjekking. Let heller på andre steder. I vennegjenger, på jobben, bli med i teater, dans etc. Mulghetene er uendelige

Byen gir de fleste bare dårlig råd og lavere selvtillit. Men faen å gøy det er å feste litt også innimellom :-) Hvis jeg slipper sjekkemaset that is...

Lykke til med kjærligheten, og gi faen i om den eller den sjekker deg. Vit hva dere er lagd av og ikke la andre mennesker styre hvordan man føler seg.

Ikke glem det som virkelig betyr noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...