Gå til innhold

dårlig tiltrekningskraft

Gjest Gjest_anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anonym_*

Hva kommer det av, at de eneste som "prøver" seg på meg er enten utlendinger eller menn som er mye eldre enn meg? Dette gjelder også på datesider på nettet så vel som ute på byen.

Er det noe galt med meg som ikke tiltrekker norske normale gutter på min egen alder?

Det er på ingen måte meningen å sette noen av de førstnevnte i noe negativt lys,

men det må jo nesten bli en slags generalisering her for å få frem poenget.

Noen som har noe lignende erfaringer, eller synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Tine_*

De fleste menn har en tendens til å gå etter utseendet....hvertfall fram til de blir ordentlig kjent med deg.

Ser du bra ut? Er du overvektig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kommer det av, at de eneste som "prøver" seg på meg er enten utlendinger eller menn som er mye eldre enn meg? Dette gjelder også på datesider på nettet så vel som ute på byen.

Er det noe galt med meg som ikke tiltrekker norske normale gutter på min egen alder?

Det er på ingen måte meningen å sette noen av de førstnevnte i noe negativt lys,

Hmm..At mange jenter opplever at mange eldre menn prøver seg på de, tror jeg er ganske vanlig (hører i alle fall ofte venninner klager på det).

Men at ingen norske normale gutter prøver seg er jo kjipt, men du kanskje fremstår litt uinteressert? Avvisende? Slik at de som prøver seg er de som gjerne er 40 og dritfulle og da hadde prøvd seg uansett hvilke signaler du sendte ut, mens en på alderen din regner med at han ikke har noe sjangs uansett...

Absolutt ikke noe galt med det for det da, er jo bare av en eller annen grunn jenter og gutter, de kan være pene og helt normale, men som likevel i by settingen ikke har noe "draget"/det folk flest oppfatter som sjarmerende signaler...Men jenter blir jo oftere sjekket opp (prøvd sjekket opp) enn hva gutter blir,så er jo snålt om det aldri har skjedd at en norsk jevnaldrende gutt har prøvd seg...Men tror eneste muligheten er at du kanskje begynner å ta litt initiativ selv, enten at du prater til gutter som ser interessante ut og ser ann om de reagerer positivt, eller at du jobber med å kanskje være mer utadvendt/smilende/sende ut andre signaler når du er på byen osv.....Ikke noe bra svar kanskje men hehe, for det å endre seg selv på sånne områder er nok ikke verdens letteste sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*

Hehe, altså det var kanskje litt overdrevent, er jo ikke sånn at "vanlige" gutter rømmer når jeg kommer:P Har da blitt både dansing og rotings på byen og sånt,

men føler bare ikke at det er på samme nivå som med det jeg i første innlegg beskrev som utlenidnger og voksne folk.

Det blir liksom aldri noe ordentlig ut av ting, og jeg er ikke en flørtete person. jeg er som regel blid og sprudlene og sånn, men er redd for å flørte og "prøve" meg på gutter, så holder meg mest med vennene mine og sånn. Kan det ha noe å si? tør ikke folk å prøve seg på meg heller da kanskje?

Siden dere er så opptatt av hvordan jeg ser ut, så kan jeg si at jeg er helt normal:P Langt i fra en babete jente, men jeg vil heller ikke tiltrekke meg gutter som liker bimbodamer, så den er jo grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, altså det var kanskje litt overdrevent, er jo ikke sånn at "vanlige" gutter rømmer når jeg kommer:P Har da blitt både dansing og rotings på byen og sånt,

men føler bare ikke at det er på samme nivå som med det jeg i første innlegg beskrev som utlenidnger og voksne folk.

Det blir liksom aldri noe ordentlig ut av ting, og jeg er ikke en flørtete person. jeg er som regel blid og sprudlene og sånn, men er redd for å flørte og "prøve" meg på gutter, så holder meg mest med vennene mine og sånn. Kan det ha noe å si? tør ikke folk å prøve seg på meg heller da kanskje?

Siden dere er så opptatt av hvordan jeg ser ut, så kan jeg si at jeg er helt normal:P Langt i fra en babete jente, men jeg vil heller ikke tiltrekke meg gutter som liker bimbodamer, så den er jo grei.

Såklart kan det ha noe å si at du er litt stille og forsiktig når det gjelder fløring :) Hadde jeg sett en jente jeg likte, men som var sammen med mange venninner og som ikke sendte noe spes signaler i min retning, tviler jeg jo på om jeg sånn helt ut av det blå hadde turt å prøve å sjekke henne opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det kan jo hende at du har en litt voksen klesstil. Hvor gammel er du? Det kan for eksempel være stor forskjell på damer på 35 år. Noen kan se ut som 25, og noen som de er 45. Da har klesstil og oppførsel noe å si for dette inntrykket, i tillegg til hvor godt man holder seg. Om du går på byen lønner det seg verken å kle seg for vulgært eller for tilknappet - en mellomting - fordi du skal virke tilgjengelig, men ikke billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_tina_*

Det er jo litt vanskelig å svare på uten å se deg og vite hvordan du ter deg på byen, men tror de fleste av oss kan nok merke at frekvensen er litt høyere blant utlendinger og gamle enn andre.

Hovedgrunnen er vel at noen har den innstillingen at det bare er å prøve seg på alt, alltid. Ingenting å tape liksom! De er også ofte mer direkte, når en "vanlig" fyr forsiktig prøver seg så merker du det kanskje ikke like godt. Kulturen for å sjekke kan være annerledes, noen foretrekker å si "hei sexy, pule?" imens andre er mer på den at man skal bli kjent osv først.

Jeg blir nok sjekket opp av "normale" gutter, men jeg blir ikke sjekket opp på en måte. De starter heller en vanlig samtale, har vi det morsomt så blir det kanskje nachspiel, kanskje vi blir venner på facebook eller utveksler nr og går på konsert sammen osv osv før de setter inn "støtet".

Men det er lett å føle seg som en vandrende idiot-magnet av og til.

Kanskje skifte utestedet du henger på?

Noen er jo rene kjøttmarked for desperate kåte menn, og man får jo knapt stå i fred et sekund fordi disse er så usannsynlig ivrige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, så utlendinger er ikke normale? Tror vi har et ord for sånne holdninger *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, så utlendinger er ikke normale? Tror vi har et ord for sånne holdninger *kremt*

Herregud, Ts presiserte jo at hun ikke mente noe negativt med det, men satt det på spissen for å få frem poenget! Er åpenbart lov å spørre hvorfor f.eks kun eldre menn/utenlandske gutter prøver seg på en, mens jevnaldrende norske gutter ikke viser interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Camilla_*

Utenlandske menn appellerer ikke til alle kvinner i dette landet. Slik er det bare. Jeg ønsker heller ikke å bli sjekket opp av utlendinger. Men jeg har flere utenlandske (muslimske) venner av begge kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Utenlandske menn appellerer ikke til alle kvinner i dette landet. Slik er det bare. Jeg ønsker heller ikke å bli sjekket opp av utlendinger. Men jeg har flere utenlandske (muslimske) venner av begge kjønn.

Ja jeg tror kanskje det er noe med appeleringen å gjøre og. Fordi har jo lagt merke til - som noen sier over her; at ofte har de med utenlandsk opprinnelse en helt annen måte å tilnærme seg på. Jeg blir ikke sjarmert av gutter (uansett) som er pågående og som øser omkring seg med komplimenter som tydelig sies uten mening osv. Og de (norske) guttene som ikke flørter like tydelig ser man kanskje ikke.

Iallefall ikke jeg, som er usikker, dårlig selvtillit i forhold til gutter osv, tror liksom ikke at noen flørter eller er interessert om de ikke kaster seg over en:P

Så det er jo ikke så greit:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vel sies at utlendinger er mer frempå av seg? Er iallefall min erfaring. Så at man trekker det spesielt frem, som TS gjør, ser jeg ikke noe galt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterhvert som menn blir eldre, blir vi også tilsynelatende mindre kresen (desperat på kvinnsk). Skjønnhet er tre ting. Ungdommelig sunnhet, eller livskraft, tegn på seksuell opphisselse og symmetri.

Menn i "rett alder" sammenligner kvinner i samme alderssegmentet, og alder blir derfor ikke en del av likningen. På norsk: Gutta på din egen alder sammenligner deg med jevngamle, og de to andre faktorene får mer å si. De leter blant de vakre og blide uten for stort alderssprang.

Etterhvert som menn blir eldre kommer ungdommeligheten inn som en sterkere faktor.

Når det gjelder utlendinger, kan det sikkert også ha betydning at du for dem er "eksotisk" og at dette er en tilleggsfaktor som bedrer ditt utseende i deres øyne. Enten det, eller våte fantasier om varig oppholdstillatelse. :gjeiper:

Kort fortalt finner ikke gutta på din alder deg spesielt attraktiv, mens modne menn som sammenligner deg med damer på førti, aner et visst potensiale. Vel, alle kan ikke være niere og tiere heller. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Såklart kan det ha noe å si at du er litt stille og forsiktig når det gjelder fløring :) Hadde jeg sett en jente jeg likte, men som var sammen med mange venninner og som ikke sendte noe spes signaler i min retning, tviler jeg jo på om jeg sånn helt ut av det blå hadde turt å prøve å sjekke henne opp...

.. og det tror jeg gjelder veldig mange forholdsvis normale, oppegående og (i mine øyne) mer attraktive menn :) Jeg har nesten aldri blitt sjekket opp av "bra folk" uten å ta litt initiativ selv - øyenkontakt, virke interessert i hva han sier eller starte en samtale etc. Man må rett og slett både gi og ta i mot signaler. En hyggelig fyr går sjelden bort og begynner å nisjekke uten å få _noen_ signaler underveis, det er derfor han er hyggelig og ikke slesk :ler: De som gjør tilnærmelser uten at jeg ønsker det har stort sett bare vært overstadig fulle, dumme menn, tafsere som tafser på ørtogførti damer i løpet av kvelden, nevrotiske pessimister som MÅ prøve seg, men VET at de ikke kommer til å få napp... osv osv i den store skuffen av håpløse tilfeller.

Men jeg har heller ikke hatt noe stort problem med å vekke interesse hos menn som er mer "gjengs oppfattet" som attraktive (og i hvert fall godt innenfor det jeg tenker på som hyggelige og interessante), så det er ikke nødvendigvis sånn at jeg eller du er mindre heldig med utseendet e.l og burde tatt til takke med Sleskas # 57 bare fordi de som "automatisk" trekker til oss er uaktuelle. Det er bare at det er viktig å ha sin egen vilje i dette også, da utstråler man mer og framstår også som mye mer tydelig ovenfor de man VIL bli kjent med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort fortalt finner ikke gutta på din alder deg spesielt attraktiv, mens modne menn som sammenligner deg med damer på førti, aner et visst potensiale. Vel, alle kan ikke være niere og tiere heller. :ler:

Går ut i fra at du sier det på fleip!

Liten tvil om at det er mange pene og søte jenter, som pga at de er litt forsikige av seg/sjenerte/holder seg med venninne gjengen og ikke sender ut så mange signaler om at de er på "utkikk", heller ikke bler nedrent av menn - dvs de mennene som ikke er dritfulle/overkåte osv. tolker jo da naturlig nok disse signalene som at hun ikke er interessert i meg eller at hun ikke er singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest

Kan være flere grunnar til koffor ikkje "normale" guttar sjekker deg opp. Personlig tror jeg det kommer ann på kas signaler du sender ut når du er ute offentlig. Jeg merker om en jente er åpen for at jeg kan snakke med ho eller ikkje. Et smil kan gjøre veldig mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er vel som de fleste andre her har svart; nemlig hvilke signaler du selv sender ut. Hvis ikke du virker interessert eller tilnærmelig, blir du neppe sjekket opp av noen som er interessert i noe mer. Du går jo heller ikke bort til en jevnaldrende, "normal" gutt og sjekker han opp sånn helt uten videre.

Hvis noen ser på deg og prøver å få øyenkontakt, og du bare ser bort og snakker med vennene dine, så sjekker han deg mest sannsynlig ikke opp fordi du ikke viser tegn til interesse.

Men vet hvordan du har det. Enten blir man tafset på av gud vet hvem når man beveger seg i en folkemengde eller så presser innpåslitne, ofte utenladske gutter seg opp på deg når du danser... :P

De jeg har vist oppmerksomhet til og pratet med som har vært jevnaldrende, kjekke gutter, har vist seg å være militærgutter ute etter et ligg...

Men det er ikke lett å være sjenert, det vet jeg. Og det blir liksom heller ikke bedre av å støtte seg opp mot vennene sine, for da møter man mest sannsynlig ikke noen. Dessuten er det så vanskelig å vite om de man møter er ærlig både når det kommer til det de forteller om seg selv og de komplimentene de gir... Tviler alltid når jeg blir overøst av komplimenter, for jeg lurer alltid på om det bare er et knep for å få meg med på hotellrommet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterhvert som menn blir eldre, blir vi også tilsynelatende mindre kresen (desperat på kvinnsk). Skjønnhet er tre ting. Ungdommelig sunnhet, eller livskraft, tegn på seksuell opphisselse og symmetri.

Menn i "rett alder" sammenligner kvinner i samme alderssegmentet, og alder blir derfor ikke en del av likningen. På norsk: Gutta på din egen alder sammenligner deg med jevngamle, og de to andre faktorene får mer å si. De leter blant de vakre og blide uten for stort alderssprang.

Etterhvert som menn blir eldre kommer ungdommeligheten inn som en sterkere faktor.

Jeg vil tro at dette ikke stemmer helt på alle.

Da jeg var single og mellom 30 og 35, var det alltid yngre menn (5- 12 år yngre) som prøvde seg på meg, mens de mer modne prøvde seg på venninnene mine. Har igrunn lurt litt på hvorfor. Kanskje jeg bare virker litt yngre til sinns enn mine jevnaldrende venninner? Jeg er ihvertfall ikke blendende vakker, selv om jeg tar meg godt ut.

Kanskje ts virker veldig voksen og etablert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at dette ikke stemmer helt på alle. [...]
Det vil jeg også. Der finns ingen absolutter, i det mellommenneskelige sosiale samspillet. Ikke mange i alle fall. Vi uttaler oss tross alt "i blinde". :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...