Gå til innhold

Røya skal bli grisesterk!

Sekretæren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var egentlig svinaktig trøtt i dag! La meg kl 22 i går, og stod opp klokken 9. Går som regel kjapt å snu døgnet tilbake etter en jobbeperiode. Treningen gikk rimelig greit.

Fase 3, uke 1, dag 2:

A1: Chins

Rød strikk, 3 sett, 5 reps

RP-sett: Blå strikk - 8+4+3+2 reps

A2: Scapula push-ups m bena på benk

4 sett, 12 reps

B: Flatbenk

RP-sett, 11 kg, 10+5+3+3 reps

C1: Enarmsroing på benk

10 kg, 4 sett, 12 reps

C2: Push-ups

4 sett, 5 reps

D: JM-press m hantler

6+6 kg, 3 sett, 12 reps

Første gang jeg prøvde den øvelse, og den svei!! Kjente skikkelig pump i tricepsen etterpå! Morro!! :)

E: EZ-curls

RP-sett, 12,5 kg, 20+10+8+5 reps

Helt klart for lette vekter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Øyh, den må testes. Vanskelig å utføre riktig? Jeg kommer sikkert til å ende opp med å ta vanlig hantelpress når armene blir slitne mot slutten av settet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Øyh, den må testes. Vanskelig å utføre riktig? Jeg kommer sikkert til å ende opp med å ta vanlig hantelpress når armene blir slitne mot slutten av settet...

Det samme tenkte jeg, googlet den faktisk for litt siden ;) Først så jeg en litt dårlig video av noen som gjorde den med stang, da så det da vitterlig ut som benk med smalt grep. Fant heldigvis en video som var litt mer oppklarende. Klarer du å ta det samme i denne som i franskpress eller må belastningen endres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... den var vanskelig de første repsa fordi jeg glemte litt hvordan det skulle gjøres ;) Måtte bare mane frem jutub-bildet i hodet mitt først, men etterpå gikk det fint. Jeg klarte å unngå å la det bli vanlig hantelpress, men på hvert sett merket jeg at det var umulig med en rep til.

Det samme tenkte jeg, googlet den faktisk for litt siden ;) Først så jeg en litt dårlig video av noen som gjorde den med stang, da så det da vitterlig ut som benk med smalt grep. Fant heldigvis en video som var litt mer oppklarende. Klarer du å ta det samme i denne som i franskpress eller må belastningen endres?

Jeg har også sett mange rare utførelser av den, og skjønte en stund ikke hva det gikk i.

Det er lenge siden jeg tok fransk press, og da tror jeg at jeg tok 12 kg stang. Nå brukte jeg jo hantler 6+6 kg på JM-pressen, og da tenker jeg at jeg kan ta mer i stang, jeg regner med at jeg har blitt sterkere. Det er jo vanskeligere med hantler uansett, for det er jo desto mer ustabilt, og krever mer teknisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fase 3, uke 1, dag 3:

A1: Markløft

50 kg, 4 sett, 5 reps

Deilig!! :sjarmor:

A2: Glute bridge m bena på benk

4 sett, 10 reps

B1: Bulgarsk utfall m f ben på step

10 kg, 2 sett, 6 reps

RP-sett, 7 kg, 10+5+4+4 reps

Egentlig skulle jeg tatt utfall bakover her, men jeg tok den sist, surret litt med øvelsene.

B2: Palloff press, kabeltrekk

5 kg, 10 reps, 3 sek iso hold

6,25 kg, 2 sett, 10 reps, 3 sek iso hold

Pleier å bruke strikk her, og da kjenner jeg det der jeg skal. Nå kjente jeg det bare i armene.... rart...

C1: Nordic hamstring

RP-sett: 11+5+5+4

C2: Planke push ups

3 sett, 5 per side

Hvordan C1 og C2 skulle utføres som et supersett, det skjønner jeg ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Det er lenge siden jeg tok fransk press, og da tror jeg at jeg tok 12 kg stang. Nå brukte jeg jo hantler 6+6 kg på JM-pressen, og da tenker jeg at jeg kan ta mer i stang, jeg regner med at jeg har blitt sterkere. Det er jo vanskeligere med hantler uansett, for det er jo desto mer ustabilt, og krever mer teknisk.

Ja, det vil jeg tro stemmer! Kanskje jeg skal prøve denne i dag.. Tar lett 13kg i stanga på en god dag, men tror det holder med 6,2 kg i hantler foreløpig. I verste fall er det for mye, hvem vet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b

Svarer på denne i boka di jeg ;)

Titler? :) Har selv sjekket ut svenske Body, og amerikanske Muscle and Fitness for kvinner. Liker Body ganske godt. MF har jeg ikke lest så grundig enda :)

FitnessRX, Hers og det litt mer kjente Shape. Hers var det eneste som faktisk handlet om fitness, FitnessRx var litt for fokusert på vektnedgang (selv om det var mye bra der), Shape er litt mer som Iform bare at det er større og har nok endel mer styrketreningsfokus.

Jeg liker svenske Fitness ganske bra, det er å få kjøpt på Narvesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer på denne i boka di jeg ;)

FitnessRX, Hers og det litt mer kjente Shape. Hers var det eneste som faktisk handlet om fitness, FitnessRx var litt for fokusert på vektnedgang (selv om det var mye bra der), Shape er litt mer som Iform bare at det er større og har nok endel mer styrketreningsfokus.

Jeg liker svenske Fitness ganske bra, det er å få kjøpt på Narvesen.

Hers, ja, det er MF for kvinner, tenker jeg. Må teste Fitness og da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fase 3, uke 1, dag 4

A1: Benkpress

30 kg, 2 sett, 3 reps

27,5 kg, 3 sett, 8 reps

A2: YTWL

2 kg, 4 sett, 5 reps

B: Nedtrekk m overhåndsgrep

RP-sett: 40 kg, 10+5+4+3 reps

C: Skråbenk m hantler

RP-sett, 10 kg, 10+5+3+3 reps

D1: Roing m bryststøtte

Surret fælt her... Tok først enarmsroing, aner ikke hvorfor, det ble slik hvertfall:

Enarmsroing - 10 kg, 12 reps

Ooopps... skulle jo være m bryststøtte... 10 kg, 8 reps... for tungt...

Deretter - 8 kg, 2 sett, 12 reps

D2: Face pulls

7,5 kg, 3 sett, 10 reps

Artig!

D3: FB sidehev

4 kg, 3 sett, 8 reps

Jeg testet pulsklokka da! Det var gøy! Blir morro å teste den på spinning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite spørsmål, du vet ikke tilfeldigvis om hvor man kan få kjøpt ankelvekter? Har forsøkt å finne i vanlige sportsbutikker, men finner det ingen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite spørsmål, du vet ikke tilfeldigvis om hvor man kan få kjøpt ankelvekter? Har forsøkt å finne i vanlige sportsbutikker, men finner det ingen steder.

Kommer ikke på noen umiddelbart, men jeg tror det er mulig å søke på typiske nettsteder som selger yoga- og pilatesprodukter. Har sett det blitt brukt hvertfall i pilatessammenheng, men kommer ikke på hvor jeg har sett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Jeg tror de har på XXL! Og i USA btw :gjeiper: Skulle visst om det litt før så kunne jeg kjøpt med, det er jo under halv pris der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...