Gå til innhold

Merkelige, morsomme overskrifter og andre festligheter

Gjest Eurodice

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Må man være åtti for ikke å vite hva en Musekonsert er?

Fanken, jeg er blitt åtti allerede :sur:

Det er jammen jeg, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke vrang, jeg vet helt ærlig ikke hva en Musekonsert er, verken med eller uten bindestrek eller åpenrom. Kan du ikke fortelle hva det er for noe i stedet for å klage over at vi ikke vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rossin

Jeg er ikke vrang, jeg vet helt ærlig ikke hva en Musekonsert er, verken med eller uten bindestrek eller åpenrom. Kan du ikke fortelle hva det er for noe i stedet for å klage over at vi ikke vet?

Muse er et band.

Og nettopp: En bruker hevda at det burde være bindestrek, og poenget mitt var at det neppe ville forhindra henne fra å leke vrang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, det hjalp. Hørte det så vidt nevnt på radioen i dag, men trodde muligens det var et eller annet veldedighetsarrangement eller noe slikt som hadde fått navn etter musene i gresk mytologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rossin

Takk, det hjalp. Hørte det så vidt nevnt på radioen i dag, men trodde muligens det var et eller annet veldedighetsarrangement eller noe slikt som hadde fått navn etter musene i gresk mytologi.

Det kommer nok av det ordet, for øvrig. Gammal er du, forresten? Sånn ca.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok av det ordet, for øvrig. Gammal er du, forresten? Sånn ca.. :)

Passert førti men ikke runda seksti....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Når dere først har bestemt dere for å være vrange, vil ikke en bindestrek fra eller til forandre saken.

Poenget med denne tråden er jo å tøyse med overskrifter som enten er rare i seg selv eller som kan misforstås. Faktisk kan man tøyse selv om man godt skjønner hva som menes. Men nå har du tydeligvis bestemt deg for å være humørløs og vrang :nigo:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rossin

Poenget med denne tråden er jo å tøyse med overskrifter som enten er rare i seg selv eller som kan misforstås. Faktisk kan man tøyse selv om man godt skjønner hva som menes. Men nå har du tydeligvis bestemt deg for å være humørløs og vrang :nigo:

Jeg er faktisk en ganske humoristisk person, selv om jeg framstår som tørr her inne - derav navnet. Hva skal jeg si...dere damer får ikke fram de sidene i meg :P

Uansett, poenget mitt var bare at det neppe ville ha fjerna humoren i det (fra deres side), om det sto muse-konsert istedenfor musekonsert, slik hu som la det ut, hevda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg er faktisk en ganske humoristisk person, selv om jeg framstår som tørr her inne - derav navnet. Hva skal jeg si...dere damer får ikke fram de sidene i meg :P

Uansett, poenget mitt var bare at det neppe ville ha fjerna humoren i det (fra deres side), om det sto muse-konsert istedenfor musekonsert, slik hu som la det ut, hevda.

Kanskje stor "M" hadde gjort susen? Da ville man trolig ha forstått at det var et navn. Hvilket nummer i rekken av skiftende navn er Muse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Hadde det stått Muse-konsert med stor M og bindestrek hadde det jo ikke blitt noe gøy. Ikke i mitt hode ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rossin

Whatever! Nå er det ikke lov å sitere dere i egen tråd, så dere får bare finne dere i at jeg kommer inn her og er tørr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Graviditet og spedbarn : Gravid Lønn.

Det vil jeg også ha! Ikke bare får man vanlig lønn, den lønnen vil etterhvert få egen lønn, som gjør at du får mer lønn, også bare vokser og vokser den! :bolledeig:

Anonymous poster hash: 38460...a25
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Politiet etterforsker mannen opp mot brannen i huset til sorenskriver xyzæøå i Hedmarken tingrett som politiet mistenker er påtent.

Sitatet er fra dagens Dagbladet på nett, og lander vel i kategorien "andre merkverdigheter". (Har kamuflert navnet i teksten siden det har fint lite med setningen å gjøre.)

Er det huset, sorenskriveren eller tingretten som er påtent?

Godt setningen er en del av en artikkel slik at man slipper å sitte å lure.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Sitatet er fra dagens Dagbladet på nett, og lander vel i kategorien "andre merkverdigheter". (Har kamuflert navnet i teksten siden det har fint lite med setningen å gjøre.)

Er det huset, sorenskriveren eller tingretten som er påtent?

Godt setningen er en del av en artikkel slik at man slipper å sitte å lure.

Det var en tungvint setning. "Som" er et finurlig ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en tungvint setning. "Som" er et finurlig ord.

På hvilken måte er det finurlig, mener du?

Anonymous poster hash: f2d1b...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

På hvilken måte er det finurlig, mener du?

Anonymous poster hash: f2d1b...9b7

Sitat Cata:

"Politiet etterforsker mannen opp mot brannen i huset til sorenskriver xyzæøå i Hedmarken tingrett som politiet mistenker er påtent.

Er det huset, sorenskriveren eller tingretten som er påtent?"

"Som" viser til nærmeste substantiv. Et eksempel fra lokalavisen der jeg bodde før:

"Pent brukt sovesofa selges av dame som er god å ligge på."

Andre eksempler hentet fra "Moderne norsk" av Finn Erik Vinje:

Jeg har i noen år hatt et fast forhold til en jente som sprakk.

Hybel søkes av ung dame som ligger midt i byen.

Endret av Arabella
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...