Gå til innhold

Merkelige, morsomme overskrifter og andre festligheter

Gjest Eurodice

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fra før har vi "den store London tråden", nå kom "den store New York tråden" også. Det virker som folk kopierer hverandres skrivefeil. Da det ble startet en tråd om "forhåndsregler", så skrev plutselig alle i tråden det. Helt til den dukket opp på språkforumet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hund og jobb som turnuslege

Håper aldri jeg opplever at legen min er byttet ut med en hund :skratte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har KG også kastet seg på denne "klein"-bølgen. "Unngå klein date".

Huff, ja, eg såg det :kjefte:

Tykkjer det er grusomt å bruke ordet i betydninga "pinleg/flaut". Rett ut pinleg å lesa ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Kan jeg bruke støvsugeren på cellulittene mine? :skratte:

Så lenge man holder seg unna hjernen, trist å miste de siste hjernecellene :lur:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dyrevenlig hjemmefarge.

Første tanken var at det handlet om miljøvennlig maling. Men det handlet, selvfølgelig, om hårfargingsprodukter som ikke er testet ut på dyr. "Dyrevenlig" var ikke hastverksfeil, det gikk igjen i resten av innlegget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så på TVNorge sitt program Grønne fingre

Selve oversettingen som fikk meg til å flire litt

Da kan du køler på med kjærliget (kull køl ?)

og

Siste tøtsj....

Nå lurer jeg på om Norsk språkråd har godkjent disse ? :fnise:

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

så på TVNorge sitt program Grønne fingre

Selve oversettingen som fikk meg til å flire litt

Da kan du køler på med kjærliget (kull køl ?)

og

Siste tøtsj....

Nå lurer jeg på om Norsk språkråd har godkjent disse ? :fnise:

Det første skjønte jeg ikke, det andre er vel på engelsk "finishing touch". Det ser dumt ut ut å oversette direkte til norsk, men det forundrer meg ikke om "tøtsj" er blitt godkjent skrivemåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i likhet med pøbb og sørvis.- Som jeg aldri greier venne meg til, tror jeg.:-)

Men idag morges var jeg litt trøtt da jeg åpna nyhetene på nettet, og trodde det var Obama som var død! Huffameg. Det var jo bilde av han, og lett å ta feil av Obama og Osama i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Ja, i likhet med pøbb og sørvis.- Som jeg aldri greier venne meg til, tror jeg.:-)

Men idag morges var jeg litt trøtt da jeg åpna nyhetene på nettet, og trodde det var Obama som var død! Huffameg. Det var jo bilde av han, og lett å ta feil av Obama og Osama i farten.

Det var en del som faktisk skrev feil i dag og har jeg hørt. Fox news, TV2 og P4 har hatt noen forsnakkelser og forskrivelser (om jeg kan kalle det det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Bortsett fra at det bare er en myte at pøbb er lovlig skrivemåte. Mulig pøbb ble foreslått i sin tid, men at det var ett av de ordene som ikke ble vedtatt endret.

Tøtsj er lov :)

Å "køle på" er et uttrykk jeg har hørt mange ganger, men ytterst sjelden bruker selv. Det betyr jo å øke intensiteten/innsatsen i det en driver med. Uttrykket har sikkert sin opprinnelse fra damplokomotivene. Jeg fant det ikke i den vanlige ordboken, men her er et treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at det bare er en myte at pøbb er lovlig skrivemåte. Mulig pøbb ble foreslått i sin tid, men at det var ett av de ordene som ikke ble vedtatt endret.

Tøtsj er lov :)

Å "køle på" er et uttrykk jeg har hørt mange ganger, men ytterst sjelden bruker selv. Det betyr jo å øke intensiteten/innsatsen i det en driver med. Uttrykket har sikkert sin opprinnelse fra damplokomotivene. Jeg fant det ikke i den vanlige ordboken, men her er et treff.

Gudskjelov! Trodde det var lovlig.

Ellers bruker jeg "køle på" når jeg skal fortelle at noe går fortere enn det pleier, feks fly.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikker? Det står: "jau, det knyter seg i magen min. eg skriv dei heller ikkje slik. det treng heller ikkje du gjera. men om dine barn skriv 'pøbb' i skolen,får dei ikkje raud strek. " Sitat Sylfest Lomheim.

Altså er det ikke feil heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Her er offisiell ordboks treff med "pøbb" som søkeord.

Det er altså ikke noe tilslagsord i ordboken.

Den artikkelen du lenker til er jo styggammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er offisiell ordboks treff med "pøbb" som søkeord.

Det er altså ikke noe tilslagsord i ordboken.

Den artikkelen du lenker til er jo styggammel.

Nei, men det er ikke nødvendigvis forandret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest imli

"Steril barnefar ble gravid likevel".

Det må jeg si var en bragd :fnise: .

:hoho:

At ein mann blir gravid er vel ein bragd i seg sjølv, og når han attpåtil er steril, var det jaggu godt gjort :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir deg:

• en spennende og varier t jobb i et mor somt arbeidsmiljø.

Dette må vel være en tastefeil, men uansett morsomt! Eller skal jeg si mor somt? :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjordland tok fyr

- Den berusede sovnet av med ferdigmat.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...