Gå til innhold

Hvordan skal vitenskapen forklare dette

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Denne kvinnen døde 16 April 1879 det er over 130 år siden. Hvordan kan vitenskapen forklare at noen som døde for 130 år siden ser slik ut

http://www.ichrusa.com/saintsalive/images/berna2.jpg

hennes navn er Bernadette Soubirous, Så om dere tviler mine ord så kan dere se at hun ble født 7 Januar 1844 og døde 16 April 1879.

Finnes det noe vitenskapelig forklaring for at et 130 år gammelt lik kan se slik ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes det noe vitenskapelig forklaring for at et 130 år gammelt lik kan se slik ut

Den vitenskapelige forklaringen er VOKS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Den vitenskapelige forklaringen er VOKS.

Vitenskapen har sjekket det er ikke voks. Ivhertfall ikke nok til at den skal se slik ut etter 130 år

prøv igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitenskapen har sjekket det er ikke voks. Ivhertfall ikke nok til at den skal se slik ut etter 130 år

prøv igjen

Hvem er vitenskapen?

Og hva er din teori?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvem er vitenskapen?

Og hva er din teori?

Vitenskapsfolk fra National geograpic. Og der er det alvorlige vitenskapsmenn og kvinner

min teori vel jeg tror ikke det er noe overnaturlig eller guddomelig. Kanskje det er noe som kan skje i 1 av 100 millioner tilfeller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitenskapsfolk fra National geograpic. Og der er det alvorlige vitenskapsmenn og kvinner

min teori vel jeg tror ikke det er noe overnaturlig eller guddomelig. Kanskje det er noe som kan skje i 1 av 100 millioner tilfeller

Du må nokk komme opp med en mere nøyaktig referanse enn det der. Hvordan kan jeg være i stand til å sjekke dette ?

St. Bernadette Soubirous at Nevers was exhumed and put on display with a wax mask and wax hand coverings.
Endret av Midgard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hygg deg i helvete blant de andre hedningene

Så det er takken for at jeg kom med en forklaring.

Ja, religiøse fundamentalister er raus..

Om du IKKE tåler svaret så spør ikke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitenskapen har sjekket det er ikke voks.

prøv igjen

Hvem sa dette og hvor ??

Husk å lyve er en synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktignok fra Wikiedia, men:

A precise imprint of the face was molded so that the firm of Pierre Imans in Paris could make a wax mask based on the imprints and on some genuine photos. This was common practice for relics in France, as it was feared that the blackish tinge to the face and the sunken eyes and nose would make an unpleasant impression on the public.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bernadette_Soubirous

Så hun så ikke helt sånn ut (som på bildet) når hun ble gravd opp for tredje gang, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg ikke kan lese...som den hedningen jeg er...

men tror det står :

In 1925, the church exhumed the body for a third time. They took relics, which were sent to Rome. A precise imprint of the face was molded so that the firm of Pierre Imans in Paris could make a wax mask based on the imprints and on some genuine photos.

på wikipedia

videre leser jeg:(hentet fra http://www.catholicpilgrims.com/lourdes/bb...adette_body.htm )

The nuns washed the body, and placed it in a new coffin that was lined with zinc and padded with white silk. In the few hours in which it had been exposed to the air, the body had started turning black. The double coffin was closed, soldered, screwed down and sealed with seven seals. The workmen again returned Bernadette's body to the vault. It was 5.30 p.m. by the time the examination had been completed.

The fact that Bernadette's body was perfectly preserved is not necessarily miraculous. It is well known that corpses decompose to varying degrees in certain kinds of soil and may gradually mummify. However, in the case of Bernadette this mummification is quite astounding. Her illnesses and the state of her body at the time of death, and the humidity in the vault in the chapel of Saint–Joseph (the habit was damp, the rosary rusty and the crucifix had turned green), would all seem to be conducive to the decay of the flesh.

Endret av NoAngel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...