eus Skrevet 14. juni 2009 #1 Del Skrevet 14. juni 2009 Etter et par månder som singel, og et par månder med forsøk på nettdating har jeg lagt merke til at kanskje så mye som halvparten av alle jenter der ute på disse sidene driver med en eller annen form for hesteaktivitet. Og så godt som halvparten har hestebilder i albumene. Hvordan kan dette ha seg? Statistisk sett er det vel en relativt liten andel jenter som driver med hest. Hvordan kan de da være så overrepresentert på disse datingsidene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2009 #2 Del Skrevet 14. juni 2009 For de er somregel bortskjemte jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guetta Skrevet 14. juni 2009 #3 Del Skrevet 14. juni 2009 At mange jenter liker\driver med hest på en eller annen måte har jeg lagt merke til, men ikke så mange 50%, men har aldri ført noen statistikk på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 14. juni 2009 #4 Del Skrevet 14. juni 2009 Kanskje de rett og slett ikke har tid til å gå på kurs, eller gå på byen for å sjekke gutter, så da velger de nettet istedet. Er jo ikke akkurat flust med gutter i hestemiljøet, og det er jo gjerne gjennom hobbyer/jobb at man treffer potensielle kjærester. Er man da i et kvinnedominert miljø så blir dette vanskeligere. Bare noen tanker fra min side altså, egentlig har jeg ikke peiling, tiltross for at jeg og flere jeg kjenner er "hestejenter". Synes i grunn at flesteparten av venninnene mine fra miljøet har kjærester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 14. juni 2009 #5 Del Skrevet 14. juni 2009 Fordi hestejenter som regel har nifse personligheter... De er alt annet enn feminie for å si det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_tina_* Skrevet 15. juni 2009 #6 Del Skrevet 15. juni 2009 Fordi de ikke lukter så godt kanskje? Neida, tror Wolfmoon har noen poeng. Jeg ser for meg at hestejenter bruker mye tid på hobbyen sin og har omtrent bare jentevenner. Dessuten bor de gjerne litt utenfor storbyen og kommer seg ikke ut på kjøttmarkedet like ofte som oss urbane asfaltcowboyer. Noen bor jo så langt ut på bondelandet at det bare er 3 menn å velge i der, og kun 1 av dem har tenner - men han ble dessverre blind i en metanol-ulykke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2009 #7 Del Skrevet 15. juni 2009 Her var det mange fordommer ute og gikk. Jeg kjenner to jenter som driver med hester. Begge er veldig feminine, bor i Oslo og kommer seg altså "ut på kjøttmarkedet". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skylines Skrevet 15. juni 2009 #8 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg driver med hest, og jeg vil påstå at jeg er rimelig feminin og ikke har problemer med draget:P Og at man lukter vondt er jo ikke noe tema, det er jo noe som heter dusj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Siton Skrevet 15. juni 2009 #9 Del Skrevet 15. juni 2009 Jøss ja.. Jeg driver selv på med hest.. Jeg ser ut som et takras, er svært maskulin, lukter vondt og bor i ødemarka! ..pssst.. det var IRONI.. hehe.. Jeg bor i byen, er i et forhold og ser relativt bra ut. Dem fleste andre som har hest i min stall, er enten i et forhold eller har familie. Ikke alle da selvfølgelig. Så det.. Ikke vær så kjappe med og sette folk i bås pga av deres hobby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 15. juni 2009 #10 Del Skrevet 15. juni 2009 Fordi hestejenter som regel har nifse personligheter... De er alt annet enn feminie for å si det slik. Ja vi trasker rundt i kjeledress og oppfører oss skummelt. Jeg skjønner deg godt! - det er skummelt med damer som kan få opp til 1200 kg hest til å gjøre som de har bestemt Jeg tror også at "hestejenter" bruker så mye tid på hobbyen sin at de ikke gidder å farte så mye på "byen" og dersor bruker nettet. Har du en hest skal denne tross alt fores, trenes og slippes ut og inn = lite tid til overs i en hektisk hverdag med jobb eller skolegang i tillegg. Ikke gidder man å være så ofte på byen når man kanskje skal stå opp og slippe ut/ fore hesten om morgenen heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 15. juni 2009 #11 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg har vokst opp på innsiden av hestemiljøet. Å finne en feminin kvinne i det miljøet er like sansynlig som å finne et bjørketre i Sahara. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann på 44 Skrevet 16. juni 2009 #12 Del Skrevet 16. juni 2009 Jeg har vokst opp på innsiden av hestemiljøet. Å finne en feminin kvinne i det miljøet er like sansynlig som å finne et bjørketre i Sahara. Kjenner mange hestejenter fra miljøet rundt Linnesvollen i Lier. De fleste bor i møblerte hjem i Drammen og Lier og manglende femininitet har i allefall ikke jeg merket. Flotte omtenksomme jenter som tar ansvar for andre enn seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtra_lilje Skrevet 16. juni 2009 #13 Del Skrevet 16. juni 2009 Jeg er "hestejente" Jeg er feminin, men samtidig ikke redd for å ta i et tak og brekke en negl eller to. For min del stemmer det som andre har kommentert - at i miljøet vårt ferdes få menn ( med mindre man driver med trav,som mannsdominert ) Hestesport er krevende med tanke på tid og ansvar, så man må bruke andre kanaler for å komme i kontakt med andre menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_tina_* Skrevet 16. juni 2009 #14 Del Skrevet 16. juni 2009 Her var det mange fordommer ute og gikk. Jeg kjenner to jenter som driver med hester. Begge er veldig feminine, bor i Oslo og kommer seg altså "ut på kjøttmarkedet". Hehe, jeg satt det litt på spissen og generaliserte da.. voldsomt så mange som skulle steile (no pun intended). Jeg vil tro at hest av praktiske grunner ofte er mer utbredt på landet enn midt i en storby. Jeg vil også tro at det krever tid både morgen og kveld og helg, og at det er et miljø med overvekt av kvinner i. Altså møter de gjerne færre menn enn andre? At dere lukter vondt var forøvrig en spøk. Jeg er fristet til å si at det kanskje er manglende selvironi og humor som er problemet til hestejenter :gjeiper: (Det var forøvrig også en spøk..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 16. juni 2009 #15 Del Skrevet 16. juni 2009 Etter et par månder som singel, og et par månder med forsøk på nettdating har jeg lagt merke til at kanskje så mye som halvparten av alle jenter der ute på disse sidene driver med en eller annen form for hesteaktivitet. Og så godt som halvparten har hestebilder i albumene. Hvordan kan dette ha seg? Statistisk sett er det vel en relativt liten andel jenter som driver med hest. Hvordan kan de da være så overrepresentert på disse datingsidene? ¨ heheh...Aldri lagt merke til..Kan jo være akkurat den datingsiden du har vært på da, og at det er 5 av de "10" du har pratet med..Tviler på at 50% av jentene på sukker f.eks driver med hest. Selv om jeg ikke skjønner hvorfor det skulle være noe negativt om de gjorde det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilie 23 Skrevet 22. juni 2009 #16 Del Skrevet 22. juni 2009 Jeg er hestejente, har 4 hester og starter masse. Ulike andre jenter? Egentlig ikke;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_ingrid_* Skrevet 22. juni 2009 #17 Del Skrevet 22. juni 2009 Jeg har vokst opp på innsiden av hestemiljøet. Å finne en feminin kvinne i det miljøet er like sansynlig som å finne et bjørketre i Sahara. Du må være en mester på generalisering! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjesingen Skrevet 22. juni 2009 #18 Del Skrevet 22. juni 2009 Var sammen med ei hestejente for noen år siden. Hun var god til å ri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoAngel Skrevet 22. juni 2009 #19 Del Skrevet 22. juni 2009 vil bare si at jeg er IKKE bortskjemt selv om jeg er heste jente.. har jobbet livet av meg for aa ha raad til aa ha hesten min saa lenge jeg kan huske.. i mitt tilfelle har det vaert mannfolk som ser paa hesten min som en trussel. de blir sjalu og sure fordi jeg bruker noen timer om dagen i stallen... neitakk. er det saann det skal vaere ,er jeg heller singel...! har naa funnet en som lar meg ha mitt eget liv og mine egene hobbyer... heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 22. juni 2009 #20 Del Skrevet 22. juni 2009 Jeg har vokst opp på innsiden av hestemiljøet. Å finne en feminin kvinne i det miljøet er like sansynlig som å finne et bjørketre i Sahara. Å, er det DEG, Märtha Louise? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå