Gjest ~VanDora~ Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Herregud, føler meg utrolig blond nå, men må jo spørre Er det mulig å få tak i grovbrød i Amerika? Evt. grovmel for å lage grovbrød? Bakgrunnen for dette er at jeg skal reise på ferie og alle jeg har snakket med sier det er kun loff å få tak i. Synes det høres helt merkelig ut at et stor land som Amerika ikke skal kunne ha grovbrød Men de er nå jammen meg noen særinger også
Gjest strykebrett Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Det er ikke noe problem å få tak i grovbrød Jeg har reist i USA flere ganger og har aldri hatt problemer med å få tak i grovt brød. De har det vanlig matvarebutikk. Som oftest kan man velge mellom grovt og fint brød når man bestiller seg et smørbrød på restaurant også.
Gjest ~VanDora~ Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 Det er ikke noe problem å få tak i grovbrød Jeg har reist i USA flere ganger og har aldri hatt problemer med å få tak i grovt brød. De har det vanlig matvarebutikk. Som oftest kan man velge mellom grovt og fint brød når man bestiller seg et smørbrød på restaurant også. Hehe, det var bra Hadde planlagt å, om ikke leve direkte sunt, så ihvertfall slippe å spise loff til frokost hver morgen.
Marikke Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 Jeg fant Wasa knekkebrød på Ralphs (dagligvarekjede) da jeg var der tidligere i år.
Gjest strykebrett Skrevet 14. juni 2009 #5 Skrevet 14. juni 2009 De fleste matvarebutikkene av en viss størrelse har faktisk også Jarlsberg, så du kan få deg en ganske "norsk" frokost hvis du vil God tur!
GodsChild Skrevet 14. juni 2009 #6 Skrevet 14. juni 2009 Da jeg bodde i Texas reiste jeg byen rundt for aa faa tak i grovbroed uten hell. Jeg fant til slutt et "grovt" et (ca som kneipp), men det maatte jeg ut med $7 for, saa jeg endte opp med aa kjoepe grovt knekkebroed og aa bake selv.
Mischa Skrevet 15. juni 2009 #7 Skrevet 15. juni 2009 Mulig utvalget er blitt bedre nå men da vi bodde der var det klin umulig å få tak i grovbrød i vanlige matbutikker - de har mørkt brød men det er bare fargen som er mørk og er ikke grovt i det hele tatt. Vi måtte innom spesialforretninger og gourmetbutikker for å få tak i nordisk/europeisk grovt brød. Vi handlet stort sett hos Fresh Fields & Whole Foods.
Gjest ~VanDora~ Skrevet 15. juni 2009 #8 Skrevet 15. juni 2009 Har kommet inn litt forskjellige svar her. De som har fått tak i grovbrød har nok vært av de heldige, men det tyder på at det blir vanskeligere for meg da dit jeg skal. Da lurer jeg isåfall på en annen ting. Har dem grovmel i Amerika? Hehe, har aldri baka brød, men en gang kan jeg jo begynne
Gjest strykebrett Skrevet 15. juni 2009 #9 Skrevet 15. juni 2009 Kanskje det kommer an på hvor i USA du skal? Jeg har jo som sagt ikke hatt noe probem med å få tak i grovbrød, men jeg har nesten bare vært på vestkysten. De er jo ganske opptatt av helse og fitness i California så kanskje det er derfor?
Gjest oikan Skrevet 15. juni 2009 #10 Skrevet 15. juni 2009 Det er ikke noe problem å få tak i grovbrød Jeg har reist i USA flere ganger og har aldri hatt problemer med å få tak i grovt brød. De har det vanlig matvarebutikk. Som oftest kan man velge mellom grovt og fint brød når man bestiller seg et smørbrød på restaurant også. Jeg var i usa i fjor, herregud så vanskelig å funne grovbrød til frokost! jeg slet veldig mye med det, - neste gang tar jeg med knekkebrød!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. juni 2009 #11 Skrevet 15. juni 2009 Jeg var i usa i fjor, herregud så vanskelig å funne grovbrød til frokost! jeg slet veldig mye med det, - neste gang tar jeg med knekkebrød! var i texas for et par år siden, de hadde grovere brød, men jeg syntes de brødene de hadde der borte er veldig søte i forhold til her hjemme. Syntes sjennerelt alt var søtere der borte enn her hjemme
Gjest Marlo Skrevet 16. juni 2009 #12 Skrevet 16. juni 2009 Har hört denne "myten" om at det finnes bare loff, og jeg blir litt forfjamset når jeg leser andre ha problemer med å finne grovbröd. Förste gang jeg hörte om myten, så ba jeg min ex (som er mye i USA) sjekke om det var lett å finne grovbröd - husk at han er mann, finner ingenting som ikke ligger rett foran nesa på han - og han fant grovbröd i nesten alle butikkene han var i. En del av familien min bor i statene og de spiser bare grovbröd. Selv har jeg alltid kjöpt grovbröd over der
angeleyes Skrevet 17. juni 2009 #13 Skrevet 17. juni 2009 Kanskje det kommer an på hvor i USA du skal? Jeg har jo som sagt ikke hatt noe probem med å få tak i grovbrød, men jeg har nesten bare vært på vestkysten. De er jo ganske opptatt av helse og fitness i California så kanskje det er derfor? Jeg tror det kommer litt an på hvor i USA man reiser ja. Da vi var i California var det ikke noe problem, mens i Florida slet vi faktisk en del med å finne det. Men fant en butikk litt i utkanten av Miami der de hadde grovbrød. Også hadde de grove baguetter på Subway da.
Xtra_lilje Skrevet 17. juni 2009 #14 Skrevet 17. juni 2009 Har hørt at "grovbrødene" der er stort sett tilsatt mørk farge for å se grove ut, og noe frø strødd på toppen. Men brødene er veldig søte, og neppe bedre enn loff.
GodsChild Skrevet 17. juni 2009 #15 Skrevet 17. juni 2009 Har hørt at "grovbrødene" der er stort sett tilsatt mørk farge for å se grove ut, og noe frø strødd på toppen. Men brødene er veldig søte, og neppe bedre enn loff. Ja, slike broed finnes det masse av! Moerke i fargen og kalles "grovt", men er ikke stort sunnere enn loff. Fin hvete, sirup og vann. Bleh.
Gjest ~VanDora~ Skrevet 17. juni 2009 #16 Skrevet 17. juni 2009 Men da spør igjen, og må ha svar fort for jeg drar i morgen, finnes det grovmel å få kjøpt? Og hva kalles det der?
Nausicaä Skrevet 17. juni 2009 #17 Skrevet 17. juni 2009 Jeg har også hørt at grobrød er vanskelig å få tak i (fra en som var på Hawaii), og de som er er veldig dyre i forhold til andre brød - norske priser visstnok. (30 kr brødet) "Whole grain bread" er vel omtrent det samme som brød med hele korn.
Gjest ~VanDora~ Skrevet 17. juni 2009 #18 Skrevet 17. juni 2009 Hehe, det går bra at det er norske priser på grovt brød så lenge resten av maten er så billig som jeg har hørt den er Tusen takk for alle svar.
ibi Skrevet 17. juni 2009 #19 Skrevet 17. juni 2009 Herregud, føler meg utrolig blond nå, men må jo spørre Er det mulig å få tak i grovbrød i Amerika? Evt. grovmel for å lage grovbrød? Bakgrunnen for dette er at jeg skal reise på ferie og alle jeg har snakket med sier det er kun loff å få tak i. Synes det høres helt merkelig ut at et stor land som Amerika ikke skal kunne ha grovbrød Men de er nå jammen meg noen særinger også Har spist grovbrød i USA. I større forretninger har de som regel et godt brødutvalg både av grovt og fint. Og hos bakeriene. Men en del av grovbrødene erfarte jeg som en del søtere på smak enn hva vi er vant til. Men det er nok loff og "english muffins" i brødristeren som er det mest vanlige der, har jeg fått inntrykk av.
Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 17. juni 2009 #20 Skrevet 17. juni 2009 Er det egentlig så farlig å spise loff på ferie, da? Jeg spiser aldri loff hjemme - men når jeg er på ferie da skal jeg ha lyse, ferske rundstykker til frokost ..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå