Gå til innhold

Ser på bilder fra tiden med eksen...er helt på gråten.

LykkeAmelia

Anbefalte innlegg

Eg så redd for å aldri få oppleve den kjærligheten og tryggheten igjen :(

Vi var sammen i 4 år, jeg var ung, men jeg trodde virkelig han var den jeg skulle leve resten av livet med. Sånn ble det ikke.

Han har fått seg ny kjæreste, de har vært sammen i 1 år nå. Jeg er fremdeles den single og mislykka. Traff en fyr for et år siden, vi holdt på over lengre tid, han sendte miksa signal og jeg ble ikke klok på han. Men han sa han vill ha meg, vi ble sammen, og han gjorde det slutt etter 1 mnd. Det var helt grusomt. Da følte jeg meg enda mer mislykka enn om jeg bare hadde forblitt singel, istedenfor å blande meg med han.

Nå sitter jeg med angsten for å aldri oppleve noe lignende som jeg og eksen hadde noen sinne igjen...

Tankene skremmer meg...dagene går så fort,ukene, månedene og ikke minst årene. Plutselig sitter jeg der, 32 år uten mann og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er best :

å se på seg selv som single og vellykket eller single og mislykket?

Selvfølgelig er det best å se på seg selv som den single og vellykka.

Men det er jo ikke alltid like enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Selvfølgelig er det best å se på seg selv som den single og vellykka.

Men det er jo ikke alltid like enkelt!

Ok, men hvis det ikke er enkelt å tenke på seg selv som single og vellykket, da skal det ikke være enkelt å tenke på seg selv i et parforhold som vellykket heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men hvis det ikke er enkelt å tenke på seg selv som single og vellykket, da skal det ikke være enkelt å tenke på seg selv i et parforhold som vellykket heller?

Jeg føler meg mislykka fordi jeg er singel, fordi jeg ikke er i et parforhold slik som alle streber etter.

Og jo, jeg har alltid følt meg vellykket i parforhold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_tina_*
Jeg føler meg mislykka fordi jeg er singel, fordi jeg ikke er i et parforhold slik som alle streber etter.

Og jo, jeg har alltid følt meg vellykket i parforhold..

Du bør ikke strebe etter å finne lykke i andre, men i deg selv.

Klart man kan være redd for å ikke havne i et forhold, men man må likevel ikke gjøre det synonymt med å være vellykket og singel synonymt med mislykket.

Tenk gjennom de du kjenner.. ser du nødvendigvis på alle som er i par som vellykkede og alle som er single som mislykkede?

Tenker noen av de mest "mislykka" folkene du kjenner sitter der og er gift. Det er ikke en bragd eller en heltedåd, et resultat av enorme ambisjoner og innsatsvilje og uslåelige personlige egenskaper. Det er mer en bragd å klare å være singel og nyte det, og vente med et forhold til du virkelig finner en helt fantastisk person å ha det med.

Den første kjærligheten er forøvrig veldig lett å idyllisere. Alt føltes sterkere og mer intenst ut da. Jo flere år det er siden, jo mer tenker man at det var jammen det beste jeg har opplevd i livet. Feil. Du vil få noe enda mer meningsfylt, nå som du er blitt mer voksen og vet bedre hva du vil ha.

De fleste opplever å bli dumpa en gang i livet, og det er lett å føle seg som verdens mest mislykkede person etterpå. Men du er ikke det!

Noen forhold fungerer bare ikke, vi går alle på noen smeller og inn og ut av dem før vi kanskje ender opp med "den rette". Sånn er livet, og sånn skal det være! Ingen gifter seg med sin første (ok, noen gjør det, men det synes faktisk jeg er rimelig mislykka..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Om du ikke får oppleve den tryggheten igjen, skal du kaste vekk resten av livet ditt på å sture? Når du våkner død en morgen og ikke har gjort noe her i livet, fordi du bare ventet på "han". har det da vert et poeng i å leve? Drit i om du er singel eller ei. om du har mann og barn eller ei. Opplev verden på dine egne premisser frem til du finner en fyr som orker å investere tid i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg så redd for å aldri få oppleve den kjærligheten og tryggheten igjen :(

Vi var sammen i 4 år, jeg var ung, men jeg trodde virkelig han var den jeg skulle leve resten av livet med. Sånn ble det ikke.

Han har fått seg ny kjæreste, de har vært sammen i 1 år nå. Jeg er fremdeles den single og mislykka. Traff en fyr for et år siden, vi holdt på over lengre tid, han sendte miksa signal og jeg ble ikke klok på han. Men han sa han vill ha meg, vi ble sammen, og han gjorde det slutt etter 1 mnd. Det var helt grusomt. Da følte jeg meg enda mer mislykka enn om jeg bare hadde forblitt singel, istedenfor å blande meg med han.

Nå sitter jeg med angsten for å aldri oppleve noe lignende som jeg og eksen hadde noen sinne igjen...

Tankene skremmer meg...dagene går så fort,ukene, månedene og ikke minst årene. Plutselig sitter jeg der, 32 år uten mann og barn.

Tror det er naturlige tanker de fleste kan få etter et brudd, men du er jo ikke mislykket bare for at du er singel da :) I tillegg har du jo ikke vært singel mer enn 1 år, og er jo ikke noe "konkurranse" om starte et nytt forhold fortest mulig. Men trist at du ikke er over eksen da, men tror jeg hadde prøvd å fokusere på andre ting - jobb,skole,venner, fritid, fest, så er nok sjansene store for at en annen kar dukker opp. I alle fall ikke vits å ta sorgene på forskudd da, å allerede nå se for seg en fremtid med 8 katter helt mo spikk alene hehe...Tenk deg de som aldri har opplevd det du har engang, og f.eks er single på 24 året...Så ikke noen grunn til å furte så fælt synt jeg! :opplyser:

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er naturlige tanker de fleste kan få etter et brudd, men du er jo ikke mislykket bare for at du er singel da :) I tillegg har du jo ikke vært singel mer enn 1 år, og er jo ikke noe "konkurranse" om starte et nytt forhold fortest mulig. Men trist at du ikke er over eksen da, men tror jeg hadde prøvd å fokusere på andre ting - jobb,skole,venner, fritid, fest, så er nok sjansene store for at en annen kar dukker opp. I alle fall ikke vits å ta sorgene på forskudd da, å allerede nå se for seg en fremtid med 8 katter helt mo spikk alene hehe...Tenk deg de som aldri har opplevd det du har engang, og f.eks er single på 24 året...Så ikke noen grunn til å furte så fælt synt jeg! :opplyser:

Så sant,så sant! Jeg er klar over at det ikke er noen konkurranse om å starte et forhold fortest mulig, men jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste som føler seg litt mislykket når eksen går videre og ikke du. Jeg er absolutt over eksen, kunne ikke tenkt meg å være sammen med han. Det er mer noe av det vi hadde sammen jeg savner, savner ikke han, men noen.

Nei, har ingen grunn til å furte. Skal slutte med det. Noen dager er bare verre enn andre:)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...