Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Et øyeblikk siden, O.G. skrev:

Du har i pose og sekk holdning der du skal ha drømmebryllupet ditt og samtidig ber folk om penger til bryllupsreise, de som er blakke, men som holder et enkelt bryllup derimot har det ikke og fortjener pengegave. 

Vel, du vil vel forstå det etterhvert at den her i pose og sekk holdningen irriterer.

Nei, jeg synes det er mer irriterende med folk som ønsker seg materielle småting som Kahlervaser, lyshus og knivblokk fremfor de som ønsker seg bidrag til noe som er meningsfylt for dem - om det så er kurs i fjernhealing, bidrag til påbygg, et opphold på hotell e.l.

Om du mener noe annet, er du jo selvfølgelig berettighet til det :)

• Liker 37
Videoannonse
Annonse
Skrevet
56 minutter siden, Poppie skrev:

Nei, jeg synes det er mer irriterende med folk som ønsker seg materielle småting som Kahlervaser, lyshus og knivblokk fremfor de som ønsker seg bidrag til noe som er meningsfylt for dem - om det så er kurs i fjernhealing, bidrag til påbygg, et opphold på hotell e.l.

Om du mener noe annet, er du jo selvfølgelig berettighet til det :)

Takk. ;)

Skrevet

Jeg har bare vært på 1 bryllup i mitt liv som var veldig fint bortsett fra at toastmaster ble driiiita og etter at hans kone og to tenåringsbarn gikk og la seg (alle gjestene sov på samme hotell) banket han på hotellrommet til en annen dame og prøvde å mase seg til at han kunne sove hos henne!  Og vi var ca 7-8 stk som sto å så på. Damen avviste han blankt da.

Ekteskapet hans røyk to år etter Pga han var utro med en mye yngre dame som ble gravid.  

• Liker 19
Skrevet

Jeg har stort sett bare vært i fine bryllup, egentlig. Det viktigste er god stemning.

Den kjedeligste opplevelsen jeg har hatt i forbindelse med bryllup, må være da jeg var i et sommerbryllup, der brudeparet holdt festen i en hage med partytelt (av billig type). Det hadde sikkert fungert kjempebra på en varm sommerdag, men dessverre var det max 12-15 varmegrader og pøsregn... Hørte ikke hva som ble sagt på taler og sanger osv, fordi regnet hamret mot taket på teltet, regnet lakk inn flere steder og det var skikkelig kaldt. Var heller ikke mulighet til å gå på do i nærheten; vi måtte gå til huset til faren til brudgommen et par hundre meter lengre ned i gaten. Noe som selvsagt førte til at alle mannfolkene utover kvelden valgte å tisse i hagen utenfor teltet, stadig mindre opptatt av å være diskret... 

Utrolig mange sjokkerende historier her! Både til å le og gråte av...

• Liker 13
Skrevet

Jeg har også opplevd denne klassiske "kaffigjest"-historien:
Da en venninne av meg giftet seg, var alle venninnene i gjengen invitert til middag, unntatt jeg og ei til. Viste seg da kvelden kom, at vi faktisk var de eneste, i et bryllup med 44 gjester, som ikke var invitert til middag. Og som det alltid skjer i disse "kaffigjest"-historiene; middagen var selvfølgelig forsinket! Men den var helt skandaløst forsinket - nesten 3 timer! Lokalet lå langt ut i ingenmannsland, og vi fikk jo aldri noen beskjed om sånn ca. når vi kunne få komme inn, så vi ble sittende i en liten gang i tre timer. Husker susingen fra brusautomaten i den gangen den dag i dag. Det som gjorde hele greia forferdelig flaut, var at det var glassdører fra middagslokalet og ut i gangen, så alle gjestene så rett ut på oss mens de spiste. Vi burde bare dratt derifra, men det var det første bryllupet i gjengen, og vi var naive, pliktoppfyllende 20-åringer; det var jo veldig uhøflig å bare gå! Når vi endelig slapp inn, viste det seg at de hadde kun lokalet i 90 minutter til, så de serverte oss et lite stykke bryllupskake og en kopp kaffi, og så var det å hoppe i en maxitaxi sammen med resten av gjengen inn til byen igjen...veldig hyggelig! Nå i ettertid ler vi alle veldig av den historien, og bruden gremmes over hele greia i lang tid.

En annen venninne giftet seg med en fra en veeeldig liten plass i Rogaland. Festen ble holdt der hun vokste opp, men hun ville jo gjerne at bryllupet skulle representere like mye brudgommen, som bruden. Så da falt valget av toastmaster på to kamerater som brudgommen mente var kjempemorsomme! Problemet var bare at 70% av gjestene skjønte ikke den ekstremt "brede" dialekten deres, begge hadde talefeil, og kun brudgommen og kameratene skjønte humoren. Middagen ble fryktelig lang og "klein", da de viste seg å være to ekstremt taletrengte toastmastere.

En venninne av meg fortalte noe hun opplevde i fjor. Hun tok ikke det så tungt, men jeg syntes var veldig drøy oppførsel.
Hun hadde vært sammen med kjæresten i nærmere to år,tror jeg, da han ble invitert i bryllupet til det jeg mener er en av hans beste venner. Vel, det var akkurat det - kun han ble invitert! Jeg synes det er fryktelig dårlig etikette å ikke invitere partnere, spesielt når de har vært sammen i neste to ÅR! Vel, venninnen min kunne fortelle at det ikke bare gjaldt henne, men også de andre kameratene til brudgommen var blitt invitert uten partner. Det som er så frekt, er at bruden og brudgommen var invitert i bryllupet til en av brudgommens kamerater, som skulle skje to helger etterpå, og ikke engang denne damen var invitert. Og da den helgen kom, hadde de sagt at begge kom, men bruden bestemte seg plutselig for at hun ikke ville.
Vel, tilbake til det andre bryllupet. Når kjæresten til venninnen min og den andre kameraten kommer til bryllupet, viser det seg at på brudgommens side er det blitt invitert 6-7 kamerater; samtlige UTEN partner, mens bruden derimot, hadde invitert mellom 15 og 20 "nære" venninner med partner eller DATE!! Det ble holdt på en eller annen dyr plass i byen de bor i, da denne jenten tydeligvis er besatt av "status". Vel, man kan ikke kaste penger etter et bryllup, og på magisk vis blir det en vellykket fest. Det handler jo om mer enn dyr mat og dyre lokaler. 
Typen til venninnen min har livaktig fortalt meg om hvordan han følte livet sitt visne hen, i det han kaller det kjedeligste bryllupet han noen gang har vært i. Mellom forrett og dessert var det ekstremt mange taler, tror det var sånn 15 stykker! Kameratgjengen kjente ingen andre, og de følte de var i et bryllup som kun var for bruden, så de endte opp med å sitte i et hjørne og snakke fotball. Så venninnen min sa hun egentlig bare var glad for å slippe hele greia, da hun har invitert bruden på besøk minst ti ganger, og hun har fortsatt ikke takket ja eller invitert tilbake...

• Liker 21
Skrevet

@bopera Så venninnen din inviterte dere som kaffegjester til en fest hun ikke hadde tenkt å holde og var ikke åndsnærværende nok til å invitere de få som satt på gangen inn til middagen heller.... 

Du er et bedre menneske enn meg, for jeg hadde kuttet ut den venninnen etterpå.

Skrevet

De kaffegjest-historiene er drøye! :o

Jeg synes ikke noe om den skikken uansett, men dersom man skal ha det, må det i alle fall være slik at det er forholdsvis mange kaffegjester, ikke bare et par stykker... Har man råd til middag til 50, har man råd til å presse inn to til... Evt må man kutte på noe annet. Har man 10 kaffegjester er det liksom noe annet.

• Liker 18
Gjest Holititten
Skrevet

Føler jeg må "bumpe" denne litt.  Noen flere gode historier? Savner gode historier jeg, selvom jeg fniser godt av de dårlige også. 

AnonymBruker
Skrevet
Den 23.12.2015 at 10.16, elflinks skrev:

Holde kjeft? Dette er, for det første, språk jeg aldri ville ha brukt. For det andre så snakket jeg på mine egne vegne, og sa at JEG hadde aldri sagt noe. Kjenner at jeg er skikkelig ferdig med denne debatten, da du åpenbart bare er ute etter å legge ord i munnen på meg, og ikke har noen som helst interesse for å holde debatten hyggelig eller saklig.

God jul!

Slutt å krangle nå da barn

Anonymkode: 04788...73d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

* Søsteren til bruden kom i hvit lang kjole (ganske lik brudens kjole i formen). 

* Et vennepar som inviterer til ferie i utlandet. Alle må betale opphold og reise selv (fair enough), men det sære er at de booker folk inn på hotell etter ønskene deres. Hvis jeg selv skal betale, vil jeg gjerne ha mulighet til å velge hotell helt fritt, ikke at de velger basert på hvilke fasciliteter/pris jeg ønsker. 

Anonymkode: 60c36...224

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Invitert i utenlandsbryllup. Selve festen ble holdt i en avsidesliggende landsby rundt tre timer fra nærmeste storby (dvs. hvir det gikk fly til fra Norge, med mellomlanding).

Bryllupet var veldig flott og min mann og jeg fikk en langhelg til et sted vi aldri hadde besøkt ellers. Men sett i ettertid syntes jeg det var merkelig av brudeparet å ha en så overdådig ønskeliste som de hadde, når gjestene i tillegg måtte betale for fly, overnatting og leiebil.

(I dette tilfellet var 62 av 70 gjester fra Norge)

Anonymkode: 34890...f02

• Liker 15
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har fått save the day brev med ønskeliste fra noen jeg overhodet ikke omgåes i posten. Skal bli spennende å se om det kommer en invitasjon også etterhvert. 

Skrevet
9 timer siden, O.G. skrev:

Jeg har fått save the day brev med ønskeliste fra noen jeg overhodet ikke omgåes i posten. Skal bli spennende å se om det kommer en invitasjon også etterhvert. 

Hold oss oppdattert 😎

Skrevet
1 time siden, Sirah skrev:

Hold oss oppdattert 😎

Tror jeg skal det.

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, O.G. skrev:

De har sikkert vært på KG og fått med seg at du gir så fine gaver :)

Anonymkode: 1d776...5b3

• Liker 23
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har sikkert vært på KG og fått med seg at du gir så fine gaver :)

Anonymkode: 1d776...5b3

Tja...

Skrevet

Jeg ble også bedt i bryllupet til ei jeg omtrent ikke hadde kontakt med en gang. En som gikk i klassen over meg på VGS som jeg var på hils med. Vi var innimellom på samme fester osv, men annså henne aldri som en venninne, mer en bekjent. Tenkte at hun sikkert hadde invitert "alle" fra skolen den gangen. Dro i bryllupet og innså at hun kunn hadde invitert de nermeste venninnene fra den tiden - og meg. Stusser fremdeles på hvorfor jeg ble bedt. Hadde ikke snakket med henne på mange år når invitasjonen plutselig dumpet ned i posten.

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...