elflinks Skrevet 22. desember 2015 #661 Skrevet 22. desember 2015 (endret) Nå har jeg allerede spesifisert at vi tok hensyn til alles allergier og preferanser, så dette er åpenbart viktig for meg, og dermed er svarene jeg har fått noe ulogiske. Endret 22. desember 2015 av elflinks
Rosa Sitron Skrevet 22. desember 2015 #662 Skrevet 22. desember 2015 Den 21.12.2015 at 15.45, elflinks skrev: I forhold til matallergi: Jeg er allergiker selv, men hadde aldri forventet at en brud skal ta hensyn til det i sitt bryllup. I vårt bryllup hadde vi både gluten, laktosefri, vegetariansk og vegansk mat til gjester som hadde opplyst om det, men egentlig var både vi, foreldrene våre og kokkene ganske sjokkerte over at så mange fikk seg til å sende bekreftelse på at de kom i bryllupet sammen med deres livsstilsvalg og allergier... Tror egentlig ikke at jeg har hatt, eller kommer til å ha, en finere dag enn bryllupet vårt, men at mange syns at det burdte handlet om dem og deres allergier og/eller preferanser overrasket meg. Jeg har vært i veldig mange bryllup, og er allergisk mot et par ting (nøtter og gluten), men har aldri sagt noe, da jeg mener at denne dagen skal handle om de to menneskene som gifter seg. 1 time siden, elflinks skrev: Nå har jeg allerede spesifisert at vi tok hensyn til alles allergier og preferanser, så dette er åpenbart viktig for meg, og dermed er svarene jeg har fått noe ulogiske. Jeg har uthevet hva du har skrevet som tilsier at du ikke mener det er viktig. Det at du klarer å si at det å fortelle om allergier er å ikke se at dagen handler om brudeparet gjør at jeg tolker deg som noe sær og at du ikke bryr deg om andres allergier. Om du mener det du skriver i innlegg to formulerer du deg på en særdeles merkelig måte. 40
elflinks Skrevet 23. desember 2015 #663 Skrevet 23. desember 2015 14 timer siden, VinterSnø skrev: Jeg har uthevet hva du har skrevet som tilsier at du ikke mener det er viktig. Det at du klarer å si at det å fortelle om allergier er å ikke se at dagen handler om brudeparet gjør at jeg tolker deg som noe sær og at du ikke bryr deg om andres allergier. Om du mener det du skriver i innlegg to formulerer du deg på en særdeles merkelig måte. Dette til tross for det ene du ikke har uthevet:"I vårt bryllup hadde vi både gluten, laktosefri, vegetariansk og vegansk mat til gjester som hadde opplyst om det." Det hadde jeg kanskje ikke gjort hvis jeg ikke "bryr meg om andres allergier", eller? Kjekt å vite at jeg er sær og formulerer meg på en merkelig måte, da. Det skal jeg selvfølgelig ta til etterretning. 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #664 Skrevet 23. desember 2015 11 minutter siden, elflinks skrev: Dette til tross for det ene du ikke har uthevet:"I vårt bryllup hadde vi både gluten, laktosefri, vegetariansk og vegansk mat til gjester som hadde opplyst om det." Det hadde jeg kanskje ikke gjort hvis jeg ikke "bryr meg om andres allergier", eller? Kjekt å vite at jeg er sær og formulerer meg på en merkelig måte, da. Det skal jeg selvfølgelig ta til etterretning. Men du ser jo ut til å mene at de som har allergier skal holde kjeft? Mtp hvor "sjokkerte" du. foreldre og kokker var i eget bryllup, og du selv " har aldri sagt noe, da jeg mener at denne dagen skal handle om de to menneskene som gifter seg. "? Anonymkode: 5e85b...8e7 40
elflinks Skrevet 23. desember 2015 #665 Skrevet 23. desember 2015 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Men du ser jo ut til å mene at de som har allergier skal holde kjeft? Mtp hvor "sjokkerte" du. foreldre og kokker var i eget bryllup, og du selv " har aldri sagt noe, da jeg mener at denne dagen skal handle om de to menneskene som gifter seg. "? Anonymkode: 5e85b...8e7 Holde kjeft? Dette er, for det første, språk jeg aldri ville ha brukt. For det andre så snakket jeg på mine egne vegne, og sa at JEG hadde aldri sagt noe. Kjenner at jeg er skikkelig ferdig med denne debatten, da du åpenbart bare er ute etter å legge ord i munnen på meg, og ikke har noen som helst interesse for å holde debatten hyggelig eller saklig. God jul! 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #666 Skrevet 23. desember 2015 14 minutter siden, elflinks skrev: Kjenner at jeg er skikkelig ferdig med denne debatten, da du åpenbart bare er ute etter å legge ord i munnen på meg, og ikke har noen som helst interesse for å holde debatten hyggelig eller saklig. 1. Ok, ikke ord du ville ha brukt, men det var det inntrykket jeg fikk at du også mente andre burde gjøre - altså ikke si et ord om allergier o.l. Spesielt siden du nevnte hvor sjokkerte dere var da dere fikk vite om gjestenes allergier/preferanser. 2.Jeg er heller ikke h*n du har diskutert med tidligere over her, som har skrevet under brukernavn. God jul til deg også. Anonymkode: 5e85b...8e7 20
Rosa Sitron Skrevet 23. desember 2015 #667 Skrevet 23. desember 2015 1 time siden, elflinks skrev: Dette til tross for det ene du ikke har uthevet:"I vårt bryllup hadde vi både gluten, laktosefri, vegetariansk og vegansk mat til gjester som hadde opplyst om det." Det hadde jeg kanskje ikke gjort hvis jeg ikke "bryr meg om andres allergier", eller? Kjekt å vite at jeg er sær og formulerer meg på en merkelig måte, da. Det skal jeg selvfølgelig ta til etterretning. Selvfølgelig har jeg ikke uthevet det. Det at du tok hensyn etter at folk hadde sagt i fra er jo forventet og sier ingen ting om hva dine holdninger egentlig er. Noe annet hadde jo bare vært frekk. Resten av det du skriver i første innlegget ditt gir inntrykk av at dere med motvilje tok disse hensynene. Og som sagt, om du står for det andre jeg siterte, så formulerer du deg veldig rart, for det er tydelig ikke bare jeg som sitter igjen med innrykket jeg har. 34
Populært innlegg Sheherasade Skrevet 23. desember 2015 Populært innlegg #668 Skrevet 23. desember 2015 Da tror jeg vi legger denne diskusjonen død og går tilbake til temaet for tråden. 72
peppermyntete Skrevet 26. desember 2015 #669 Skrevet 26. desember 2015 Den 13.12.2015 at 16.44, AnonymBruker skrev: Forskjell på å vite/burde vite og å ha sagt i fra i rett medium. Har du ikke sagt i fra er det din feil faktisk. Anonymkode: 74492...9a7 Ja jøss, tenk å forvente at bestevenninnen husker at man har matallergi da... 18
Gjest O.G. Skrevet 27. desember 2015 #670 Skrevet 27. desember 2015 Jeg har lest i tråden her, mesta sånn at jeg blir sur og irritert for at jeg ikke blir invitert til alle de her legendariske bryllupene.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #671 Skrevet 31. desember 2015 Den 27. desember 2015 at 18.02, O.G. skrev: Jeg har lest i tråden her, mesta sånn at jeg blir sur og irritert for at jeg ikke blir invitert til alle de her legendariske bryllupene. Om jeg husker riktig skrev du om et legendarisk bryllup for noen år siden? Med hjemmebrent og og brudeparet var taterslekt? Anonymkode: b12e0...62d 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #672 Skrevet 31. desember 2015 Har folket her inne gått fullstendig tom for gode historier ? Anonymkode: 30461...a4c 4
Sheherasade Skrevet 31. desember 2015 #673 Skrevet 31. desember 2015 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har folket her inne gått fullstendig tom for gode historier ? Anonymkode: 30461...a4c Blir vel ny bryllupssesong om noen måneder, så da får vi håpe at flere gode historier kommer. Endret 31. desember 2015 av Sheherasade 2
Gjest O.G. Skrevet 1. januar 2016 #674 Skrevet 1. januar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Om jeg husker riktig skrev du om et legendarisk bryllup for noen år siden? Med hjemmebrent og og brudeparet var taterslekt? Anonymkode: b12e0...62d Stemmer det, men det er ikke det samme som at jeg blir invitert til alle legendariske bryllup.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #675 Skrevet 8. januar 2016 Den 23.12.2015 at 10.16, elflinks skrev: Holde kjeft? Dette er, for det første, språk jeg aldri ville ha brukt. For det andre så snakket jeg på mine egne vegne, og sa at JEG hadde aldri sagt noe. Kjenner at jeg er skikkelig ferdig med denne debatten, da du åpenbart bare er ute etter å legge ord i munnen på meg, og ikke har noen som helst interesse for å holde debatten hyggelig eller saklig. God jul! Jeg er allergiker selv og helt enig med deg De med alvorlig allergi håper jeg virkelig sier fra, det skulle bare mangle at de fikk egen mat. Men vegeterianere og veganere? De kan spise det de vil fra bordet. Neimen om jeg gidder å lage ekstra mat bare fordi noen har fått for seg at de ikke skal spise kjøtt. Anonymkode: 4b0a7...fd1 24
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #676 Skrevet 8. januar 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er allergiker selv og helt enig med deg De med alvorlig allergi håper jeg virkelig sier fra, det skulle bare mangle at de fikk egen mat. Men vegeterianere og veganere? De kan spise det de vil fra bordet. Neimen om jeg gidder å lage ekstra mat bare fordi noen har fått for seg at de ikke skal spise kjøtt. Anonymkode: 4b0a7...fd1 ...men hvorfor går du ut fra at alle skal ha samme syn på saken som deg? Og hvorfor er det viktigere for deg å ha "rett" enn at gjestene har det bra denne ene kvelden? Hvor godt begrunnet må det være, egentlig? Hva med de som ligger unna kjøtt fordi magen deres ikke takler det så bra? Hva med dem som ikke liker smaken? Eller som gjør det av religiøse grunner? Akkurat hvor intolerante må de være før det er greit for deg å gi dem noe annet enn tilbehør de ikke blir mett av? Holder det at de har vondt i magen og må fise masse dagen etterpå, eller er det først ved diaré og spying at det er greit? Må de legge ved legeerklæring eller? Anonymkode: 4b42f...88f 40
Jolene Skrevet 8. januar 2016 #677 Skrevet 8. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: ...men hvorfor går du ut fra at alle skal ha samme syn på saken som deg? Og hvorfor er det viktigere for deg å ha "rett" enn at gjestene har det bra denne ene kvelden? Hvor godt begrunnet må det være, egentlig? Hva med de som ligger unna kjøtt fordi magen deres ikke takler det så bra? Hva med dem som ikke liker smaken? Eller som gjør det av religiøse grunner? Akkurat hvor intolerante må de være før det er greit for deg å gi dem noe annet enn tilbehør de ikke blir mett av? Holder det at de har vondt i magen og må fise masse dagen etterpå, eller er det først ved diaré og spying at det er greit? Må de legge ved legeerklæring eller? Anonymkode: 4b42f...88f "Liker ikke" er en latterlig påstand om normalt mat. Dersom magen ikke tåler noe, er det av helsemessige årsaker. Dersom de "bare ikke spiser kjøtt", får de finne en løsning selv. 13
Populært innlegg maipai Skrevet 8. januar 2016 Populært innlegg #678 Skrevet 8. januar 2016 Kan dere ta diskusjonen om tilpassing rundt mat i en annen tråd? SÅ lei av å gå inn på tråden med forventinger om gode bryllupshistorier for bare å bli skuffa over å finne denne kjedelige diskusjonen. 119
Sheherasade Skrevet 8. januar 2016 #679 Skrevet 8. januar 2016 3 timer siden, maipai skrev: Kan dere ta diskusjonen om tilpassing rundt mat i en annen tråd? SÅ lei av å gå inn på tråden med forventinger om gode bryllupshistorier for bare å bli skuffa over å finne denne kjedelige diskusjonen. Enig! Avsporing! Slutt! 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå