Gå til innhold

er det ikke noen som heter at kunden altid har rett,

ciba

Anbefalte innlegg

i går kveld var jeg å skulle kjøpe radio bingo bonger til jeg å mannen,

var mange folk der inne å hun i kassa virka litt stressa,

jeg sa jeg skulle ha to bonger til bingo. å ikke etter værandre sa jeg,

da ble hun sint å sa herregud, det har da ikke noen å si om det er etterværendre, jo for meg er det det sa jeg, nei det er det ikke sa dama, så var det opp med bunka igjen å nesten kasta to andre på disken til meg,

jeg holdt på å si at, heldigvis er det andre plasser å få kjøpt og, en skal jo ikke behandle kunder sån, når en jobber i butikk, må en være hyggelig selv, hvordan en har det selv,

ble så sint i går at jeg tenkte på at, det skal jeg klage til butikksjefen om, men har roa meg litt nå da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville klaget. Hadde jeg vært butikksjef ville hun ha fått en kraftig skrape om det var første gang, sparken om det har skjedd før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i allverden spiller det noen rolle om bongene er etter hverandre?

Butikkdama var forsåvidt litt sær hun også. Ser ikke helt problemet med å gi deg to som ikke lå etter hverandre.

Forøvrig kan man ikke gi noen sparken hverken etter en eller to sånne episoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiller ikke noen rålle sån sikkert, men vi har bare fått en vane om at vi ikke tar dem etterverandre,

også når hun svarte på den måten, så ga jeg meg ikke,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To sære mennesker, vil jeg si. Både kassadamen og trådstarter.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og som svar på spørsmålet i overskriften: Nei, kunden har ikke alltid rett.

Hilsen kunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som svar på spørsmålet i overskriften: Nei, kunden har ikke alltid rett.

Hilsen kunde.

Enig. Det uttrykket må ha vært oppfunnet av en hissigpropp av en kunde, og benyttes utelukkende i meningen "Jeg kan heve meg over normal folkeskikk bare fordi jeg er kunde, og jeg skal ha viljen min NÅ!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en kunde ønsker noe som ikke er veldig vanskelig å oppfylle og lagt ifra ulovlig ser jeg ingen grunn til at kunden ikke skal få det som kunden ønsker.

En butikkansatt er butikkens ansikt utad, og skal yte service. Selv om det kan være merkelige spørsmål i den ansattes øyne.

Det er faktisk det h*n er ansatt for å gjøre. Jeg har vært i begge situasjoner, både ansatt og kunde. Og når jeg søkte jobben fikk jeg med en gang beskjed om at det er et serviceyrke. Og at man ikke kjefter på kundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi diskuterte faktisk dette på jobben, at det er rart man ikke hører om butikkansatte som "eksploderer" oftere!

For kunden har ikke alltid rett, og kan komme med mye dumt! Ikke bare av spørsmål, men også av påstander.

Kunde: "Jeg skulle gjerne hatt smøring til -5 grader"/ "en rotkniv"/ "et rødvinsglass i den-og-den-serien"

Ansatte: Her har vi det!

Kunde: Nei, dette er jo ikke det jeg skulle ha!

Ansatte tenker: Nei, for det vet jo ikke jeg, jeg bare jobber jo med dette hver dag.

Kunde tenker: Tette ansatte som ikke skjønner "at jeg bruker en filétkniv til å skjære salat med, og kaller det en rotkniv"/ "at jeg synes rødvinsglasset i denne serien er for lite, så jeg bruker ølglasset"/at jeg alltid bruker blå/rød/grønn swix fordi det er store temp.svingninger fra hytta til løypa.

Forøvrig synes jeg ikke det er noe problem at du ønsker to som ikke er etter hverandre, og at den ansatte var unødvendig vanskelig... Trøst deg med at hun sikkert bare hadde hatt en dårlig dag med kunder som de jeg nevnte over! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kunden har IKKE alltid rett.

2. Kassadama oppførte seg vannvittig uprofesjonelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

ja jeg vet var nok en dårlig dag, i dag bare ler jeg av det da. har jobbet mye med kunnder selv å vet at det er mye rart som kommer fram.

men jeg har altid lært av mine sjefer at, kunden altid har rett, også sa han at jeg kunne lese det på kundebahandling, ett heller anna,hehe der sto det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men alt med måte. Det er gjerne spesielt vanskelige kunder som slår i bordet med at kunden alltid har rett. Selvfølgelig skal man strekke seg langt som butikkansatt, og i dette tilfellet skjønner jeg ikke hvorfor det var så vanskelig å gi to bonger som ikke var etter hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg vært butikkdama så hadde jeg garantert gitt deg to bonger som lå etter hverandre og sagt at de ikke gjorde det. Eller er de nummererte sånn at man ser sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det uttrykket må ha vært oppfunnet av en hissigpropp av en kunde, og benyttes utelukkende i meningen "Jeg kan heve meg over normal folkeskikk bare fordi jeg er kunde, og jeg skal ha viljen min NÅ!"

Ja, det finnes både uhøflige kunder og butikkansatte.

Jeg har selv vært borti min del av kravstore, frekke kunder. Og vil påstå at jeg i 99,9% av tilfellene har klart å beholde fatningen og heller bannet på bakrommet etterpå ;)

Folk i 35-40 årsalderen som krever å få kjøpe 2 batteri fra en 4pakning syns jeg er i overkant kravstore. Har vært borti flere, som har blitt forbannet på meg da jeg har bedt dem om å ikke ødelegge pakkene og kjøpe 4, de har til slutt fått tak i butikksjefen, som har gitt kunden rett, bare for freden sin del :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det finnes både uhøflige kunder og butikkansatte.

Jeg har selv vært borti min del av kravstore, frekke kunder. Og vil påstå at jeg i 99,9% av tilfellene har klart å beholde fatningen og heller bannet på bakrommet etterpå ;)

Folk i 35-40 årsalderen som krever å få kjøpe 2 batteri fra en 4pakning syns jeg er i overkant kravstore. Har vært borti flere, som har blitt forbannet på meg da jeg har bedt dem om å ikke ødelegge pakkene og kjøpe 4, de har til slutt fått tak i butikksjefen, som har gitt kunden rett, bare for freden sin del :roll:

*stooort hat mot sånne kunder!* Tror ikke de skjønner at man har et kasse system som gjør at man må scanne inn en vare, og at den varen er en del av beholdningen og har en egen pris... Men de jeg har vært borti er som regel 50år eller eldre...

Ikke kan jeg skjønne at de ikke bare kan kjøpe 4stk heller, batteri har en ganske lang holdbarhet...

Når det kommer sånne folk (man ser fort om de noen sinne kommer til å gi seg eller ikke) så har vi en stor pakke med 20 batterier liggende bak kassen som vi har tatt ut til internbruk som vi slår inn på kode.. Og prisen er ikke halv pris av en 4pk ;)

Beklager avsporingen TS, men jeg måtte bare få det ut ;)

Endret av Aftensol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~VanDora~

Har flere ganger opplevd kunder som spør om en ganske spesifikk ting og når jeg har funnet denne tingen fram blir kunden sur fordi det var noe annet han/hun mente.

Kunden har da gjerne sagt feil navn, men vil ikke innrømme dette men dekker heller over ved å kjefte og mene det er min feil.

Utrolig irriterende.

Jeg har jobbet lenge i serviceyrker og det er sjelden kunden har rett for å si det sånn.

Strix, synes det var dumt av din sjef å ikke støtte deg når det gjaldt kundene som ikke vil kjøpe 4 pk med batteri.

Sjefen burde heller forklart at slik fungerer det bare ikke så skjønner de det til neste gang, men nå er du sannsynligvis stuck med kunder som er vant med å få det akkurat slik de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sure kunder er svært irriterende. Husker to jenter i tenårene kom og handlet hos meg. De la varene helt intill hverandre. Så når jeg slo inn, sa hun ene plutselig surt "det skal IKKE være sammen", okei sa jeg, så spurte jeg hvilke varer som var hvem sine. Men de var svært uklare på det så det ble feil på nytt, og igjen fikk jeg en skikkelig sur kommentar. Hvis man ikke handler sammen, så legger man ikke varene sammen. Men hvis man la dem sammen, så bør man i alle fall kunne si i fra på en ordentlig måte spør du meg. Folk som blir sure og irriterte for sånne ting, kan da umulig ha særlig lang lunte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...