Gå til innhold

"Venner"

*M*

Anbefalte innlegg

Jeg har oppdaget at en av mine nære venner har forandret seg drastisk det siste året. Han har blitt så opptatt av utseende, ikke sitt eget, men vennene hans sitt. Jentevennene hans "MÅ" ikke bruke mer enn str. 34/36 i bukser, ha store pupper og være pent sminket. Siden dette ikke er meg er jeg da kommet inn under den kategorien som heter "jeg er venn med deg når jeg føler for det, eller trenger noe" og jeg føler meg så utrolig dårlig behandlet.

Jeg tørr ikke å konfrontere han med dette, men jeg og en annen felles venninne har delt våre erfaringer ettersom om hun føler seg utnyttet av denne personen.

Jeg blir så sint og klarer ikke helt å forstå hvorfor utseende har noe å bety for hva slags venn du er. Jeg velger jo ikke mine venner utifra det.

Nei, jeg er fly forbanna og synes jeg har all grunn til å være det!!!!

:frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han der virker da veldig overfladisk.. Hvorfor skal UTSEENDE bety noe når det gjelder vennskap????

Det er da vel personlighet og kjemi som bør spille inn når man velger venner?

Jeg hadde aldri klart å velge venner på grunnlag av utseende..

Forstår godt du er sint jeg, men nå er du klar over det. Ikke la deg utnytte. Han kommer til å forstå hvor feil han tar, og hvor toskete han har vært når han plutselig sitter igjen med bare pene venner han ikke har noe til felles med.

Nei, hadde jeg vært deg hadde jeg trukket meg langt unna denne personen.. Det finnes andre venner som ikke har sånne verdier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville det være galt av meg å konfrontere han med dette? Jeg vil ikke tråkke i salaten og komme med ting som han ikke mener han gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også enig med skulsa.

Aller helst ville jeg ha droppet han som venn.

Venner er som diamanter,dyrbare men sjeldne.

Koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si klart i fra til ham, og se situasjonen an i forhold til hvordan han reagerer...

Høres helt dustete ut å måle vennskap i utseende, men snakk uansett med ham!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mzfire

Jeg syns det er trist å høre at du har en venn som er av det slaget. Jeg syns du burde være ærlig og fortelle ham hvordan han er. At du har din andre veninnde i ryggen hjelper mye. Fortell at du reagerer sterkt på ham og hva han mener et vennskap er. Fortell rett ut at skal det fortsette som det er nå, så backer du helt ut. Ut fra hvordan du framstiller ham, får jeg assosiasjoner om at han ikke muligens kommer til å bry seg om at han har såret deg og er kvalm. Er det tilfelle at han er like kald og viser null interesse for å skjerpe seg, er kansje et godt råd å holde deg unna ham. Du skal være sammen med venner som betyr noe og gir deg gode følelser. Du trenger ikke det du får av negative holdninger fra ham.

Tenk til slutt at det er hans sis tap. At han ikke kan se hvor sjelden og flott du er. Hva han mister pga sin umodenhet! Og dumhet!

Men jeg syns du burde fortelle ham først hvordan han virker inn på deg og venninden din, så kan du da bestemme deg for om du orker å ha sånne venner. Lykke til hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennene mine har jeg etter personligheten!

Trodde det var riktig, jeg!

Ville snakket med ham, jeg! Hvor lenge har dere forresten vært venner?

Om det ikke har vært så lenge ville jeg ikke sett på det som et tap....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner også en sånn fyr, han har bare og jeg mener bare venninder fra Latin-Amerika, mørke og syltynne med langt krøllete hår.....

Direkte motbydelig......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Hvis han er ute etter kvinner som ikke bruker mer enn 34/36 i bukser da er han ute etter fjortizjenter med silikonpupper- ikke kvinner. Selv jeg som har en meget slank figur kommer ikke inn i bukser med den str. Kjenner flere av de mennene som kun omgir seg med kvinner av en bestemt type- det er endel av deres image.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kameraten min har jeg kjent i ca. 7 år og det føles litt tungt at han etter så lang tid bare kan "slenge meg bort". Det værste med situasjonen er at hvis jeg konfronterer han, kan jeg risikere og miste en virkelig god vennegjeng og det synes jeg er litt mye å miste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du er i litt av ett dilemma her.. Men likevel, ett vennskap skal ikke bestå eller forbli på slike grunnlag.

At du skal fortsette på samme måte som nå, fordi du er redd for at du skal miste en god vennegjeng er jo selvfølgelig noe å tenke på. MEN, tenk om de er fullstendig enig med deg??? Det kan være alle bare går å venter på at en eller annen sier i fra....

Det blir litt feil å fortsette vennskapet på slike grunnlag som han legger. Ett vennskap som har vart så lenge er ikke bare bare å slenge bort. Men har du tenkt på dette; OM du sier i fra til han, ja da kommer han sikkert til å bli sur en periode, men det er store sjanser for at du åpner øynene hans igjen... At han innser hvor idiotisk det er det han holder på med.. Å danne ett vennskap, og ikke minst BEVARE det på de verdiene og på det grunnlaget hans sier seg selv det ikke går i lengden. Det er han som kommer til å bli sittende igjen med Svarte Per her.. Ikke du.

Ikke behold vennskapet, hvor du blir behandlet slik som INGEN bør bli behandla av virkelige venner, fordi du er redd for å miste andre. Er de dine virkelige venner, så er de der også etterpå. Å vender de deg ryggen, ja da ser du fort at dette var venner som man ikke trenger. Som ikke er verd tida di...

Ønsker deg lykke til jeg hvertfall, og så håper jeg at du har venner som VIRKELIG er der for deg, uansett hvordan du ser ut! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Skulsa..

Jeg tror jeg må bygge opp litt guts før jeg snakker med han, men han skal få høre det. Prøvde nemlig å sende SMS til han idag for å høre om vi kunne finne på noe, men nei.. Han skulle leie film og spise pizza og måten han sa det på ga meg klar beskjed om at jeg ikke var invitert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han ikke vil inkludere deg, så er det da tydelig at han ikke ønsker å være venner med deg mere? Og da bør ikke du sitte på gjerdet og vente til han ikke har annet å ta seg til heller. Såpass selvrespekt må man ha.

Hvis han kun vil ha jenter med et spesielt utseende som venner, så kan det være at han synes selv han bygger opp sin status med hvem han omgir seg med. Og da kan du lure på hvem han prøver å imponere? Har han møtt noen ekstra kule folk/gutter han gjerne vil innynde seg hos? Eller vil han omgi seg med jenter som har litt dårlig selvtillit kanskje (jo tynnere jo dårligere selvtillit er min erfaring), så slipper han å styre med dating og følelser og det tullet der, og kan lett låne et underliv av haremet som er så heldige å få henge med ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del tror at han vil være populær over alt der han setter sine bein, og med jenter som ikke oppnår de fleste gutters idealkropp er han ikke på like god vei.. Jeg vet ikke helt, men min oppfatning av han de årene jeg hr kjent han tilsier at han alltid må passe inn og være "kul". Han har aldri i sitt liv prøvd å kjøre sin egen stil, noe jeg og mine venninner gjør. Venninnen min som jeg har skrevet om tidligere i tråden er f.eks politisk engasjert og har veldig mange saker som hun brenner for, dette tror jeg ikke han liker. Han vil ha en nikkedukke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hvis han alltid har vært sånn at han må være kul i alles øyne, og at han er overfladisk og liker nikkedukker - hvorfor vil du på død og liv ha ham som venn? Du sier du er redd for å miste en hel venneflokk hvis du dropper ham som venn - er hele vennflokken nikkedukker da eller?

Kanskje jeg misforstår deg, men det er sånn jeg leser det... :roll:(<---dette er ikke å himle med øynene... bare så du ikke misforstår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Nei, hele situasjonen har blitt ett eneste stort virr varr av meninger oss venner i mellom. Noen har konfrontert han med disse anklagene, men han kommer bare med barnslige kommentarer og "stikker hodet i sanden" Jeg orker ikke snakke med han lenger, han gjør meg GAL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...