Gå til innhold

Brutale menn og deres fanklubb!

Gjest brutal_mann

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt det oppgjøret. Jeg har innsett at den jeg var ikke tilførte livet mitt annet enn svik og elendighet. Mao så er det bare igjen det jeg ikke har prøvd før. Nemlig skarpe albuer, penger og overfladiskhet.

Da håper jeg det gjør deg lykkelig, eller at du i alle fall oppnår det du vil ha med det. For min del tror jeg imidlertid at bitterhet, egoisme og overfladiskhet sjelden appelerer til så mange, eller er noen gode verktøy for noe annet enn en ensom tilværelse hvor selvhat og hat mot andre er det mest trolige resultatet. Sier du "alle kvinner er horer, og eneste kjærligheten som eksiterer er fra foreldre til barn og fra menn til kvinner" så tror jeg nok en del - meg selv inkludert - tenker mer "stakkars, for en trist og småpatetisk deppa type", enn "han vil jeg ha som kompis, eller han er et kjærestemateriale". Men kan jo hende jeg tar feil hehe ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_sara_*

Hmm.. jeg "kjenner" ikke brutal mann så godt, men har da lest noen innlegg. Lurer på hva som egentlig er målet ditt? Å få en stabil relasjon med et hunkjønn, eller har du bare forkastet dette helt?

"Penger og spisse albuer"-opplegget ditt høres ikke akkurat ut som snarveien til kjærlighet, selv om du kanskje klarer å få deg ei (kjip) dame på den måten. Er det nok for deg? Hvis du har hatt jævlige damer før, så tiltrekker du jo bare enda verre damer ved å være jævlig selv. Det er ikke akkurat slik at de beste kvinnene går etter de med mest penger, det er vel heller de verste av oss som gjør det.

Eller har du gitt opp den O store kjærligheten helt? Hvorfor det? Hvorfor er dette et bevisst valg man føler man må ta i stedet for å bare flyte og ta ting som det kommer?

Og denne brutaliteten din, er det et "image" du har skapt nylig? Jeg er vel forsåvidt en brutal kvinne selv, jeg går ikke rundt grøten, jeg er såkalt brutalt ærlig og jeg står med begge beina godt planetet på jorda.. og plukker sammen bitene raskt og går videre om noe skulle skjære seg. Men dette er ikke min ideologi, mitt livsmål. Og ikke noe jeg synes det er så kult å kalle meg selv at jeg ville valgt det som nick på forum. Det er bare sånn jeg er.

Men til poenget: Det går an å være hensynsfull og et godt menneske selv om man ikke diller rundt og lukter på blomstene med skylapper på. Hva med å bare være deg selv, og ikke lage planer og prøve siste utvei eller hva det nå er du gjør. Det virker unektelig litt småpatetisk om alt dette bare er en strategi, som du i tillegg har basert på at omverdenen (eller "virkeligheten") er helt forferdelig i stedet for å gå litt inn i deg selv. Sier ikke du har fortjent eventuell motgang du har fått, men det går kanskje an å se at det finnes andre forklaringer enn at "alle andre er fæle" og ikke minst andre mer logiske konklusjoner enn at det bare skjedde dritt med deg når du var snill, ergo må man være stygg.

Forøvrig så lukter du kanskje at jeg er litt skeptisk til deg/ditt image, men må si at jeg er enig i noen av dine innlegg og de fleste er svært fornøyelige å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Hmm.. jeg "kjenner" ikke brutal mann så godt, men har da lest noen innlegg. Lurer på hva som egentlig er målet ditt? Å få en stabil relasjon med et hunkjønn, eller har du bare forkastet dette helt?

Har ikke forkastet en stabil relasjon. Men jeg har forkastet ideen om et forhold basert på gjensidige følelser.

"Penger og spisse albuer"-opplegget ditt høres ikke akkurat ut som snarveien til kjærlighet, selv om du kanskje klarer å få deg ei (kjip) dame på den måten. Er det nok for deg? Hvis du har hatt jævlige damer før, så tiltrekker du jo bare enda verre damer ved å være jævlig selv. Det er ikke akkurat slik at de beste kvinnene går etter de med mest penger, det er vel heller de verste av oss som gjør det.

Kjærlighet e rheller ikke målet. Jeg ville satt pris på muligheten, men den ideen er som nevnt forkastet. De forhold jeg har sett som fungerer over tid fungerer fordi forholdene er basert på forretningsmessige prinsipper. Begge vinner betydelig finansielt på at relasjonen består samtidig som de får tilfredsstilt sine primalbehov i form av barn.

Eller har du gitt opp den O store kjærligheten helt? Hvorfor det? Hvorfor er dette et bevisst valg man føler man må ta i stedet for å bare flyte og ta ting som det kommer?

Kan en gi opp noe som ikke finnes? Å elske vet jeg at jeg kan/gjør. Den siden av saken er grei, men andre veien? Aldri. Så hvorfor skal en kaste vekk tid og krefter på å få evner ut av kvinner som de ikke besitter? Da er det mer fruktbart å gjøre det som en vet vil tiltrekke kvinner, nemlig penger. Penger til hus, ferier o.l.

Og denne brutaliteten din, er det et "image" du har skapt nylig?

Eneste som er brutalt med meg er at jeg sier tingslik de er.

Jeg er vel forsåvidt en brutal kvinne selv, jeg går ikke rundt grøten, jeg er såkalt brutalt ærlig og jeg står med begge beina godt planetet på jorda.. og plukker sammen bitene raskt og går videre om noe skulle skjære seg. Men dette er ikke min ideologi, mitt livsmål. Og ikke noe jeg synes det er så kult å kalle meg selv at jeg ville valgt det som nick på forum. Det er bare sånn jeg er.

Nicket er bevisst valg med tanke på at jeg ikke legger fingrene mellom når jeg sier hva jeg mener eller kommer med råd her inne. Noe som kan oippfattes som brutalt for de som får sannheten trødd nedover ørene når de håper at folk skal stryke dem med hårene rett inn i la-la-land. Om forholdet ditt går mot slutten så sitter ikke jeg her og lager små rosa idiotiske drømmer for folk.

Men til poenget: Det går an å være hensynsfull og et godt menneske selv om man ikke diller rundt og lukter på blomstene med skylapper på.

Enig så langt.

Hva med å bare være deg selv, og ikke lage planer og prøve siste utvei eller hva det nå er du gjør.

Og bli rævkjørt for gang 6? På rad...

Det virker unektelig litt småpatetisk om alt dette bare er en strategi, som du i tillegg har basert på at omverdenen (eller "virkeligheten") er helt forferdelig i stedet for å gå litt inn i deg selv.

Ingen strategi, bare en konklusjon etter å ha utelukkende feilet innen relasjoner. Når alle forhold ender med samme resultat så må det jo være en grunn? Uansett så er en ting sikkert, en kan umulig hatt noen verdi i seg selv, så hvorfor skal en da fronte noe verdiløst?

Sier ikke du har fortjent eventuell motgang du har fått, men det går kanskje an å se at det finnes andre forklaringer enn at "alle andre er fæle" og ikke minst andre mer logiske konklusjoner enn at det bare skjedde dritt med deg når du var snill, ergo må man være stygg.

Alternativer? Altså, hva er aleternativene? For om en oppfører seg hyggelig, er grei, smilende og alt det der så ender en opp som slakt. Verden er dessverre en ekstremt kynisk og overfladisk plass. Og en må tilpasse seg.

Forøvrig så lukter du kanskje at jeg er litt skeptisk til deg/ditt image, men må si at jeg er enig i noen av dine innlegg og de fleste er svært fornøyelige å lese.

Mitt image? *flire* Høres popstjerneaktig ut :cool: Her er det ikke snakk om å være brutalt ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Da håper jeg det gjør deg lykkelig,

Hva er lykke? Uansett, poenget er å unngå smerten ved å være ulykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er lykke? Uansett, poenget er å unngå smerten ved å være ulykkelig.

Da håper jeg du unngår smerten ved å være ulykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hanna_*

Jeg hørte en gang at kvinner søker etter å elske en mann, mens menn ønsker å unngå å elske en kvinne. Jeg tror det er fordi menn er mer sårbare.

Jeg tror kvinner også er i stand til å elske. Men jeg tror kanskje det er en del flyktige kvinner også. Kvinner som gjerne vil tro at de elsker når de ikke gjør det. Mens menn søker ikke å elske, derfor har de ingen grunn til å innbille seg at de elsker når de ikke gjør det. Når menn begynner å elske en kvinne, er det motvillig. Derfor synes jeg det virker mer ekte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Så ikke den første tråden, men melder meg gjerne inn i fanklubben. Er ikke alltid enig, men har sansen for deg, Brutal Mann.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jøss, har jeg ikke svart i denne tråden? Erre mulig ;)

Klart jeg må være med her, brutus og jeg har jo diskutert mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Takk til alle som melder seg inn! :) Her er alle velkomne!

@Gjest_Hanna_*

Du har mye, kanskje til og med helt, rett i det du sier der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Hva betyr det? At du har så bra utseende?

Det betyr at jeg ikke skremmer fanden på flat mark og at det ikke er utseende i seg selv som skremmer damer som nøkken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jippe. Endelig en tråd hvor jeg kan få lov til å stille de spørsmålene jeg har fundert litt på.

Hvordan kan det ha seg at en mann som jeg er enig med i så utrolig mye også kan være den samme personen som jeg ikke kan skjønne har rot i virkeligheten pga ufattelig bitterhet og meninger som er så stikk i strid med mine?

Jeg finner det rart at jeg kan være så utrolig enig i mye av det du sier brutal mann. Du sier faktisk mye smart, eksempelvis i samliv og relasjoner, og ditt syn på forhold og kommunikasjon er ofte veldig gode.

Men; så kommer det store. Hvordan kan da en mann med så godt syn på hva som må til for at et forhold skal fungere ha så lite innsikt i kvinner og ha så nedlatende holdninger til kvinner? Jeg får virkelig ikke dette til å stemme.

Jeg tror egentlig ikke du er særlig brutal, sånn til daglig. Jeg tror du er veldig skapsnill og mye mer reflektert enn det vi får se her inne. Jeg tror du setter mye her på spissen for å skape diskusjon. Jeg tror rett og slett du bare er en mann som har blitt alt for lite elsket opp i gjennom tiden, også av din mor. Jeg tror dine holdninger mot kvinner har vært med på å skape de erfaringene du har hatt til kvinner.

Jeg sa i en annen tråd (jeg er gjestelegekvinnen tross alt) at jeg skulle likt å møte det i virkeligheten for å se om du klarte å vri også meg og mitt forhold til menn om å bli til noe negativt, eller om du hadde klart å se at jeg faktisk har en mann med mindre status enn meg som jeg elsker over all og som jeg er trofast mot, samtidig som jeg kan være feminin yrkeskvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Jippe. Endelig en tråd hvor jeg kan få lov til å stille de spørsmålene jeg har fundert litt på.

Derfor denne tråden. Har en tendens til å bli vel mye navlebeskuende i diskusjoner :rodme: Så for å ikke føkke opp alle tråder så laget jeg denne...

Hvordan kan det ha seg at en mann som jeg er enig med i så utrolig mye også kan være den samme personen som jeg ikke kan skjønne har rot i virkeligheten pga ufattelig bitterhet og meninger som er så stikk i strid med mine?

Jeg finner det rart at jeg kan være så utrolig enig i mye av det du sier brutal mann. Du sier faktisk mye smart, eksempelvis i samliv og relasjoner, og ditt syn på forhold og kommunikasjon er ofte veldig gode.

Men; så kommer det store. Hvordan kan da en mann med så godt syn på hva som må til for at et forhold skal fungere ha så lite innsikt i kvinner og ha så nedlatende holdninger til kvinner? Jeg får virkelig ikke dette til å stemme.

Fordi forskjellen mellom teori og erfaring er så himmelvid? Fordi det er forskjell på hvordan en vil at verden skal være og slik verden faktisk fungerer?

Jeg tror egentlig ikke du er særlig brutal, sånn til daglig.

Er i alle fall ikke voldelig.

Jeg tror du er veldig skapsnill og mye mer reflektert enn det vi får se her inne. Jeg tror du setter mye her på spissen for å skape diskusjon. Jeg tror rett og slett du bare er en mann som har blitt alt for lite elsket opp i gjennom tiden, også av din mor. Jeg tror dine holdninger mot kvinner har vært med på å skape de erfaringene du har hatt til kvinner.

Holdningene har skapt erfaringene? Høna eller egget dette. Slik jeg ser det så har mine erfaringer formet mine holdninger til kvinner. En har et ideal og en idé om hva en vil ha, en har stikk motsatte erfaringer om hva som faktisk tilbys.

Jeg sa i en annen tråd (jeg er gjestelegekvinnen tross alt) at jeg skulle likt å møte det i virkeligheten for å se om du klarte å vri også meg og mitt forhold til menn om å bli til noe negativt, eller om du hadde klart å se at jeg faktisk har en mann med mindre status enn meg som jeg elsker over all og som jeg er trofast mot, samtidig som jeg kan være feminin yrkeskvinne.

Si at du er lege på Haukeland og jeg tror mer en gjerne at du er feminin! (Oh my lord for et vakkert stykke kvinne hun var...)

Men som tidligere. Jeg hører du sier det, men jeg har ennå ikke sett noe slik i løpet av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shelob

Du får meg (bare) nesten til å tvile, Brutal Mann. Vil jeg på et tidspunkt gi opp min elskede-ikkerike-heltvanlige fyr, HVIS det kommer en rikere, med høyere status? Uansett?

...også selv om jeg gikk ut av mitt tidligere samboerforhold, fordi jeg bare fikk alt jeg ikke trengte, og ikke noe av det jeg trengte - som fysisk/psykisk/mental/seksuell nærkontakt og kjærlighet?

Hmmmmm........ det ser jo ut til at du velger feil type kvinne - gang på gang. Synd du har hatt så mye dårlig erfaring.

Ellers har jeg sansen for dine brutale sannheter, men akkurat den der overbevisningen din får jeg uhorvelig lyst å rokke ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann
Du får meg (bare) nesten til å tvile, Brutal Mann. Vil jeg på et tidspunkt gi opp min elskede-ikkerike-heltvanlige fyr, HVIS det kommer en rikere, med høyere status? Uansett?

Ikke uansett, men i nesten alle tilfeller så ja. e første drøye 90% ryker ganske kjapt. de resterende prosentene blir vanskeligere og vanskeliger å "få has på". Men det er alltid snakk om hvor mye mer spenning han kan tilføre i livet til en kvinne.

...også selv om jeg gikk ut av mitt tidligere samboerforhold, fordi jeg bare fikk alt jeg ikke trengte, og ikke noe av det jeg trengte - som fysisk/psykisk/mental/seksuell nærkontakt og kjærlighet?

Så lenge alt det mangler så er det ikke rart at du går. for hvilken som helst tusselad kan tilføre livet ditt mer spenning en det. Hadde den psykisk/mentale biten vert på plass så vil jeg tro du hadde blitt mye lenger.

Hmmmmm........ det ser jo ut til at du velger feil type kvinne - gang på gang. Synd du har hatt så mye dårlig erfaring.

Her er vi i alle fall enige ;)

Ellers har jeg sansen for dine brutale sannheter, men akkurat den der overbevisningen din får jeg uhorvelig lyst å rokke ved.

Vær så god! Det er fritt frem for alle å rokke ved den. Men du skal være en sta og tålmodig sjel for å få det til. Og, den store haken, de må skje IRL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Det finnes mange kvinner som ikke bryr seg om inntekten til mannen. Trikset er vel bare å gå etter de som ikke bruker en formue på klær, dyr mat, interiør og alt det der. Men de er kanskje ikke så interessante for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Det finnes mange kvinner som ikke bryr seg om inntekten til mannen. Trikset er vel bare å gå etter de som ikke bruker en formue på klær, dyr mat, interiør og alt det der. Men de er kanskje ikke så interessante for deg?

De kvinner jeg finner interessante vil jeg påstå ikke finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest brutal_mann
Jeg skjønner ikke argumentasjonen din, brutal mann. Hvem går inn i et forhold for å tjene på det, sånn rent økonomisk?

Å ha to inntekter, kommer begge parter til gode.

De fleste ser det ut som for meg.

Og er det slik at menn tenker at han gir kvinnen en høyere levestandard enn hun kunne forvente, når han innleder et forhold til henne?

Nei. Men jeg har en følelse av at det er slik kvinner tenker.

Dette forstår jeg ikke. Helt fjernt fra min verden.

Jeg føler jeg står meg begge bene midt i dritten. Og nei, jeg forstår det heller ikke, men jeg kan ikke se annet enn at det er slik det er.

Og nå skal jeg ikke terpe mer på dette, for ikke å komme enda lenger vekk

for tema...

Flyttet ;)

Men, som jeg har mast om til det kjedsommelige, jeg har aldri opplevd annet enn at penger er den definitivt viktigste faktoren i livsvarige forhold. Derfor vil det være spennende å se på mine erfaringer om en 18-24 måneders tid. Dag jeg forventer, om planen holder stikk, at jeg har en inntekt som er betydelig mye bedre enn nå. Jeg vil bli meget overrasket om jeg ikke tiltrekker meg kvinner mye lettere da, enn hva tilfellet er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kvinner jeg finner interessante vil jeg påstå ikke finnes.

Da er det kanskje hos deg feilen ligger. Ikke hos de xxxxx milliardene kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Da er det kanskje hos deg feilen ligger. Ikke hos de xxxxx milliardene kvinner.

I så fall betyr det at kvinner mangler evne til empati, jordnærhet og et følelsesregister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall betyr det at kvinner mangler evne til empati, jordnærhet og et følelsesregister.

Hehe, nok en gang - om du ikke finner empati,jordnærhet og følelseregister - hos noen av de xxxxx milliardene kvinner som finnes i verden, så er det vel en ørliten mulighet for at feilen ligger hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...