Gå til innhold

Bruk pengene på reise eller studier


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er en 20 år gammel jente som nå skal egentlig ta fatt på studier etter et år med jobbing. Jeg har spart opp en grei sum med penger som egentlig skal gå til studier,MEN: jeg har så fryktelig lyst å reise og oppleve litt!!! Planen er å reise til neste sommer med en vennine til Thailand i et par måneder, men jeg vet da at studie pengene mine vil bli borte pga det!

De fleste mener jo at jeg må komme meg ned på jorden og tenke realistisk.Det skal ikke være en dans på roser å studere og at pengene vil komme godt med.

Noen med erfaringer?råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Studier gir deg jo mye i årene framover da !

Tror nok du må ta denne avgjørelsen selv, hva har mest verdi for deg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For meg har reise mest verdi, men så er det det om jeg heller må tenke litt logisk... DEt er så forbanna vanskelig!!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å studere i utlandet da? Tidligere kunne man f. eks. ta ex. phil. på Bali. Sjekk om det fortsatt går an eller sjekk mulighetene for å studere andre fag i mer eksotiske land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ehh... det har jeg liksom ikke tenkt på :oops:

Å få to ting på en gang!! :lol:

hmmm.... det skal jeg skjekke ut mer om :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er som en ofte sier, vi lever bare en gang og hvorfor skal det alltid være så fornuftig?

ja de fleste tenker utdannelse, jobb, mann, hus og hjem, barn, og når vi blir pensjonister da kan vi reise.

jeg har valgt å bruke en del penger på reise, for jeg har mer igjen for det i livglede som jeg mener er en viktig verdi. Jeg begynte på VGS når jeg var 25 år etter mange turer til det store utlandet, og har ikke angret en dag på det.

neste år flytter vi til Spania, og gleder oss, selv om mange av våre venner mener det er synd på barna som må flytte fra venner ol.

barna våre er helt innforståtte med flyttingen og de gleder seg som bare det. Selvfølgelig blir vi ikke der om noen ikke skulle trives, men vi må ta sjangser her i livet.

Studier i utlandet er en veldig fin mulighet for deg, men du skal ikke bry deg med hva andre mener om hva du vil gjøre med dine penger, for ja det er dine penger og hva du bruker dem til er helt og holdent opp til deg

Tenk på vilke opplevelser du vil få om dere reiser rundt i flere mnder?

Kan en skolegang gi deg samme opplevelse?

Skolegangen kan du ta igjen senere, men blir det like lett å få til en slik tur senere?

Lykke til med valget ditt, og husk at det er du som bestemmer over ditt eget liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reis nå! Studier er lettere å ta senere....

Jeg var fornuftig og fullførte studier og tenkte jeg kunne reise etterpå, men nå må jeg jobbe fordi jeg har høyt studielån, og arbeidsmarkedet er så presset at jeg er nødt til å få erfaring å komme meg inn i det...

Snart blir det familieetablering, og muligheten til å oppleve en jorden-rundt reise forsvinner sakte men sikkert.

Evt. studier i utlandet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studer i sør/øst europa, de får så mye penger i forhold til utgifter at de pleier å avslutte studieåret med euro-flakking i noen uker.. eller lengre. Påsketur til sør-afrika etc.

Noe annet populært er å sette til side de pengene /få dem til å vokse ved bijobber gjennom studietiden, og så avslutter du studiene med 4 mnd rundtur i østen el.l. før du begynner å jobbe. Noe å se frem til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fffffffff

du kan sjekke denne siden, jeg skal reise med dem neste semester----

www.kulturstudier.no

ellers kan du jo sjekke med ansa, er det ikke det det heter? lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...