Gå til innhold

Kitty's kost- og treningsdagbok

Kitty_katt

Anbefalte innlegg

Yess...er vel på tide jeg også lager meg en slik treningsdagbok. Jeg er 19 år og har fulltidsjobb som praktikant på en dyreklinikk. Dette er ingen stillesittende jobb og jeg er i aktivitet hele dagen. Ellers prøver jeg å få til 3-4 dager i uken med trening på treningssenteret. Nå kjører jeg et enkelt frullkroppsprogram som jeg har satt sammen med en treningsveileder, i tillegg til litt kondisjonstrening.

Treningen syns jeg går greit, men kostholdet er det værre med. Syns selv jeg spiser ganske sunt men sliter med å få i meg nok mat. Slurver ofte med måltidene og spiser alt for lite som resulterer i lite energi og dårlig forbrenning. Så tar gjerne i mot tips og råd :jepp:

Veier 69-70 kg og er 170m høy. Målet mitt er å gå ned i vekt og kanskje få litt muskler etterhvert også :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke vært på trening idag, men kan skrive opp gårsdagens trening:)

Strake markløft: 10x25 kg

10x30 kg

10x30 kg

Knebøy: 8x20 kg

8x25 kg

8x25 kg

Tar ikke så tungt på knebøy fordi jeg har litt problemer med ryggen og fikk anbefalt å begynne lett og øke gradvis senere.

Benkpress: 8x20 kg

8x20 kg

7x25 kg

Fremoverbøyd roing: 8x20 kg

8x20 kg

8x20 kg

Så en øvelse jeg ikke vet hva heter. Skal prøve å forklare hva jeg gjør og håper noe vet hva jeg mener Grin Ligger på en benk mellom to slike stativer med tau, tar et tau i hver hånd (høyre hånd på venstre tau og venstre hånd på høyre tau) og drar ut/nedover.

Skulle egentlig ha en øvelse for magen også, men det glømte jeg rett og slett av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens mat:

Sen frokost: havregrøt m/proteinpulver, cottage cheese, banan og kanel og natreen + 1 glass melk

Lunsj: ovnsbakt laks m/løk og minimais + 2 knekkebrød m/leverpostei

Middag: fiskegrateng og kålrabi vedsidenav

Til kvelds blir det sikkert smoothie av et slag:)

Må bare få nevne at jeg har store problemer med å få i meg grønnsaker. Har aldri likt det og får det sjeldent ned. Prøver så godt jeg kan å venne med til det ved å tilberede det på forskjellige måter og prøve forskjellige sorter. Så i dag har jeg vært flink og fått i meg 3 forskjellige grønnsaker:D Gulrot og kålrabi er jeg veldig glad i da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde planlagt en trenigsøkt i dag men er enda veldig stiv og støl etter lørdagens økt :sjenert: Må komme meg avgårde i mårra da.

Matmessig har det heller ikke vært noe særlig. Har så dårlig matlyst fortiden, tilegg til at jeg er skikkeli kvalm om morgene og får ikke i meg frokost :tristbla:

M1: banan

M2: 1 horn uten noe på og 1/2 eple

M3: liten sjokolade

M4: lasagne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Oj nei! Har helt glemt av dagboka mi :hakeslepp: Har hatt 1 ukes ferie hjemme og ellers bare jobba og gjort mye husarbeid :gjeiper: Har ikke trent på en stund heller, blir så lat i sommervarmen :sjenert: Men har fått solt meg litt og fått LITT brunfarge og litt rødfarge, hihi. Skal prøve å få trent litt etter ferien min neste uke, sykle til og fra trening og bare kjøre gjennom styrkeprogrammet mitt og komme meg ut igjen i sola :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...