Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 26. juli 2003 #1 Del Skrevet 26. juli 2003 Er det noen som går/har gått på en av disse skolene, og kan fortelle litt om hvordan de synes det var? (Send gjerne en pm) Vurderer å starte ved en av disse skolene dersom jeg ikke får jobb til høsten. Ser også at endel studier ved Høgskolen i Haugesund starter allerede rundt 10 aug. Er ikke dette svært tidlig, eller starter vanligvis høyskolene rundt den datoen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 26. juli 2003 #2 Del Skrevet 26. juli 2003 Jeg tror skolestarten er fremskytt en uke i år, på mange skoler i alle fall, så 10. august er i så måte ikke unaturlig. Men, du "vurderer å begynne på en av disse skolene til høsten"? Opptaket har da vel allerede vært? Man møter ikke bare opp ved skolen og sier "hei, jeg vil gjerne gå her" første skoledag, akkurat? Men, nei, jeg har ikke studert ved noen av disse høyskolene (eller noen annen distriktshøyskole for den del, jeg studerte ved HNN) så jeg vet ikke noe om hvordan det er der, det får andre svare åp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 27. juli 2003 #3 Del Skrevet 27. juli 2003 Ble utdannet sykepleier på høgskolen i Ålesund, var ferdig nå i juni. Har ikke så mye positivt å si om skolen. Mye administrativt rot, ikke en eksamen ble avviklet på samme måte som den forrige, med det resultatet at vi gikk som spørsmålstegn, vi visste aldri helt sikkert hva pensumet var, for det kunne de godt endre på i siste liten. Når vi kom med konstruktiv kritikk ble det tatt ille opp, alle våre tips til forbedringer for neste kull, ble oversett. Generelt (ikke alle, men mange) dårlig kvalitet på lærerne, innleide forelesere var MYE bedre. Skolen er noen få år gammel, den er ganske fin, men svært upraktisk, den hadde fra dag 1 for lite rom(auditorium, klasserom, grupperom). Lesedalen er bygget over biblioteket ogdet åpent i mellom disse, så alt støyet fra bibl går opp. Kantina har verdens beste salatbar.............med en nyyydelig dressing dersom en ber om å få den bak disken........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 27. juli 2003 #4 Del Skrevet 27. juli 2003 Men, du "vurderer å begynne på en av disse skolene til høsten"? Opptaket har da vel allerede vært? Man møter ikke bare opp ved skolen og sier "hei, jeg vil gjerne gå her" første skoledag, akkurat? Restetorget har ledige studieplasser ved alle disse skolene, og jeg tror ikke nautikk er et studium som blir fullt med tanke på situasjonen i sjøfartsnasjonen Norge i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 27. juli 2003 #5 Del Skrevet 27. juli 2003 Vel, da ordner det seg vel. Du vet vel hva du tenker på uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 27. juli 2003 #6 Del Skrevet 27. juli 2003 Vel, da ordner det seg vel. Du vet vel hva du tenker på uansett. Har vært i tvil noen ganger.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. juli 2003 #7 Del Skrevet 27. juli 2003 jeg står selv på vent for å starte på sykepl i haugesund.. vet ikke så mye om selve skolen, men den er jo helt ny og de jeg kjenner som går der skryter masse iallef. Haugesund er en kosleig by å bo i, all den negative omtalen i media er jo veldig trist, men byen er ikke så fæl som det høres ut. ønsker deg lykke til og velkommen til byen om du velger å komme hit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 27. juli 2003 #8 Del Skrevet 27. juli 2003 Takk for det Gjest. :D Her er dilemmaet mitt: Som dere kanskje forstår av det jeg har skrevet over, så ønsker jeg å ta en utdanning i nautikk(styrmannsskolen, skipsfører osv...) Denne utdanningen har jeg veldig lyst å ta i millitæret :D , eller utenlands. Planen var derfor å jobbe ett år, slik at jeg fikk tid til å trene og å få god tid til å lete skoler i utlandet og søke til disse. Men dersom jeg ikke skulle få noen av de jobbene jeg har søkt på(bør få vite det kommende uke), skal jeg da "droppe" millitæret, og heller starte på en av de skolene i Norge som tilbyr denne utdannelsen? (Derav spørsmålet om skolene i Ålesund, Haugesund og Vestfold) Dersom jeg gjør det vil jeg jo slippe å gå rundt uten mål og mening dersom jeg ikke skulle fått jobb. Men samtidig vil dette si at jeg får rundt 200000 kr mer i et studielån som er mer enn høyt nok fra før. Så det var mitt oppgulp. Hva ville dere ha gjort, evt råde meg til å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 27. juli 2003 #9 Del Skrevet 27. juli 2003 Jeg går på HIÅ nå.. Det kommer litt an på hva du skal gå, men skolen er ikke akkurat kjent for å være den beste.. Hadde jeg valgt om igjen hadde jg ikke begynt på den skolen der.. Den studieretningen du skal gå, tror jeg er veldig bra. Jeg har hvertfall bare hørt positivt om den da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. august 2003 #10 Del Skrevet 9. august 2003 hva ble det til med deg??? har du tatt en avgjørelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. august 2003 #11 Del Skrevet 9. august 2003 Hei Vel som jeg skrev i en tidligere post, så har jeg svært lyst til å studere nautikk i Sjøforsvaret. Jeg har brent for dette i lengre tid, men ikke fått ut fingeren bla pga sykdom. Det er hard kamp om plassene i marinen, men kjenner jeg meg selv rett kommer jeg til å angre som en hund om jeg iallefall ikke prøver. (Vil ikke sitte om noen år og angre på alt jeg ikke gjorde) Man vet jo ikke om man kommer inn før man har prøvd. Dermed krysser jeg fingrene for at jeg finner en jobb i året som kommer, også satser jeg på å komme inn i marinen til neste høst. Og kommer jeg ikke inn så står de sivile høgskolene der til neste år også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 9. august 2003 #12 Del Skrevet 9. august 2003 Oooops..... Innlogging er fint :oops: Det var meg i innlegget over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. august 2003 #13 Del Skrevet 10. august 2003 da ønsker jeg deg virkelig lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå