Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2009 #1 Del Skrevet 6. juni 2009 Jeg han i det siste begynt å få en mistanke om at ulltopper innerst mot huden gir meg kviser på ryggen Kan dette stemme? Har fet men "tørr" hud, i følge hudpleieren, og har de siste 2 årene brukt mer og mer ullklær om vinteren - og når jeg tenker etter har jeg aldri vært mer plaget med kviser enn denne tiden... Nå har jeg blitt kvitt mye av kvisene siden det har blitt varmere i været (høyere luftfuktighet, mindre klær, mer sol - og ikke ull) For to-tre dager siden sov jeg med en tynn ulltrøye på, siden det var litt kaldt. Nå har jeg jammen meg fått 5 vonde kviser på ryggen igjen!!! ER det en sammenhenge her, eller er det tilfeldig? Jeg har liksom trodd at ull var det beste for huden, siden det er naturlig materiale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest C Skrevet 16. oktober 2011 #2 Del Skrevet 16. oktober 2011 Ser dette er et gammelt innlegg, men kommenterer for det. Sikkert flere andre der ute som lurer! Og ja, jeg tror dine mistanker om at ull rett på huden gir kviser. Jeg har aldri hatt kviser på halsen før, men i fjor vinter kjøpte jeg meg et stort fint ullskjerf som jeg tullet meg inn i...og tror du ikke jammen meg at den ene vonde kulen etter den andre dukket opp. Skjerfet tok meg litt opp i ansiktet også, så fikk en del kviser på haka og kjeven i tillegg! Slutta brått å bruke skjerfet da jeg begynte å mistenke sammenhengen, og vips, kvisene sluttet å komme. Merkelig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå