Gjest bambi_25 Skrevet 6. juni 2009 #21 Skrevet 6. juni 2009 Jeg syns du skal anmelde det. Det kan være veldig vanskelig, jeg forstår det. Hvertfall siden voldtekt mot menn er et tabu fremdeles. Noe som er synd ettersom det er likte ekte, og like forferdelig for menn som for kvinner. Du har muligheten her til å forandre noe. Disse kan ha gjort det samme før, og vil gjøre det igjen. Du har muligheten til å få stoppet disse mennene før de skader andre! Hadde du hatt en sønn, og dette skjedde mot han hadde du villet gjort alt for at de skyldige skulle bli straffet hadde du ikke? Og du fortjener at dine overgripere skal bli tatt hånd om du også. Lykke til.
Gjest Marlo Skrevet 6. juni 2009 #22 Skrevet 6. juni 2009 trådstarter har vært hos legevakten nå og blitt undersøkt, de ville jeg skulle anmelde med engang, men venter te over helga med og bestemme meg. men de har hvertfall sikra bevis. han ene så gjorde dette bor selv i leiligheten sånn så jeg forsto det. så vil nok være mulig å finne de. men vet ikke ennå hva jeg vil gjøre. jeg sitter ikke og tuller med sånt som dette All respekt til deg som tok steget med å gå til legen. Håper virkelig at du tar neste steget og anmelder dette også. Önsker deg all lykke til videre
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2009 #23 Skrevet 6. juni 2009 Anbefaler deg å anmelde det på mandag. Da har du gjort ditt, og prosessen blir da videre styrt av andre. Det kommer til å bli mye mer behagelig mentalt for deg. Alternativet er at du ikke anmelder, og da vil du garantert angre og angre. Og da er dagene gått, og det blir ennå vanskeligere å anmelde det dager etter på. Jo lenger tid det går uten at du anmelder det, jo mer vil du slite mentalt med hele dette her. Sitter du der 2 måneder etterpå, og valgte å ikke anmelde det så er det nok for sent, og du vil angre som en hund....garantert.
neeta86 Skrevet 6. juni 2009 #26 Skrevet 6. juni 2009 Gå til politiet på mandag du.. Så kanskje du skulle ha snakket med noen om det som har taushetsplikt?? Høres ut som om du trenger det.... Du får uansett en fra meg
Gjest farger Skrevet 6. juni 2009 #27 Skrevet 6. juni 2009 voldtekt blandt menn er et stort tabu, og det er derfor det er så viktig at man faktisk anmelder det. kanskje noen velger menn nettopp fordi de vet sjangsen for anmeldelse er enda mindre enn hos kvinner. håper du fikk tilbud om samtaler på mottaket, hvis ikke ville jeg i tillegg til anmeldelse - også bedt om å få henvisning til psykolog. menn får nok samme skadevirkninger som kvinner - og alle har behov for å snakke om det med noen andre. alt helsepersonell har taushetsplikt, og samme gjelder vel i rettssystemet også? stor klem til deg, håper du bestemmer deg for å anmelde...... du er nok hverken den første eller siste som har blitt utsatt for dette. jo flere som anmelder, jo lettere er det å få lang straff og å unngå flere hendelser.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2009 #28 Skrevet 6. juni 2009 Ring politiet for å lage en avtale om tidspunkt for anmeldelse. Det er ikke alltid de har tid den dagen man kommer. Det første avhøret kan ta et par timer. Du må regne med flere avhør. Jeg satt totalt 10 timer i avhør fordelt på 3-4 ganger da jeg anmeldte en for grov vold. Mener du bør anmelde. Både for din egen del, og ikke minst for å forsøke å forhindre at andre utsettes for det samme. Har du noen å prate med? Går det greit med deg nå? Det høres sikkert litt kynisk ut - men jeg mener det var en fordel at du ble dopet. Jeg har selv opplevd å bli voldtatt av en fremmed da jeg var dopet. På ferie på Kypros da jeg var 19. Jeg anmeldte ikke, men burde gjort det. Jeg fikk ingen psykiske plager etter det, sannsynligvis fordi jeg var dopet, men jeg fikk gonore. Jeg var hos gynekolog på Kypros og fikk testet meg og fikk medisiner. Tok nye tester i Norge og behandlingen hadde funket så jeg hadde ikke gonore mer da, ble også testet for HIV som jeg heldigvis ikke hadde blitt smittet med. Men ventetiden på resultatene var vond. Jeg hadde også ufrivillig sex med en ekspartner som brukte vold mot meg, det sliter jeg med. Det var det jeg anmeldte. Jeg anmeldte volden altså, ikke ufrivillig sex. Han holdt meg ikke fast og mishandlet meg ikke mens vi hadde sex, han truet noen ganger med våpen i tillegg til å mishandle meg før sex. Han var for farlig til å gjøre motstand mot, derfor var det tryggest å la han få det som han ville. Beklager at jeg skriver dette i din tråd. Noen ganger er det bare godt å skrive det ned.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 6. juni 2009 #29 Skrevet 6. juni 2009 Håper inderlig du bestemmer deg for å anmelde. Sender støttende tanker.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2009 #30 Skrevet 6. juni 2009 Som mann synes jeg absolutt du burde anmelde dette. Om du ikke gjør det for din egen skyld, kan du tenke på at andre kan risikere å oppleve det samme som deg om de ikke blir stoppet.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #31 Skrevet 7. juni 2009 Finn ut hvem de er!! og hvis deter mulig ta en BRUTAL hevn på egenhånd. Tror det hjelper deg best..
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #32 Skrevet 7. juni 2009 Er mann selv, og de måtte drept meg for å ha klart å gjort det mot meg! Men hadde jeg vært deg hadde jeg bare holdt det for meg selv og funnet ut hvem en av dem var og begynt med ham!! Tøffing du...IDIOT... Så ditt råd er at han skal "ta" de som gjorde det? hæ? Nei..for guds skyld.stikk på legevakta, der er det mennesker som jobber opp mot slike ting, samt at de setter deg i kontakt med riktige instanser.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #33 Skrevet 7. juni 2009 En god og varm klem til deg, jeg ble virkelig lei meg på dine vegne! Det er helt utrolig hva enkelte mennesker kan få seg til å gjøre.
Gjest Miley Skrevet 7. juni 2009 #34 Skrevet 7. juni 2009 Finn ut hvem de er!! og hvis deter mulig ta en BRUTAL hevn på egenhånd. Tror det hjelper deg best.. Hva godt skulle det gjøre? Først bli voldtatt og så havne i fengsel? Anmeld det, få den hjelpen du har krav på, bruk helsepersonell og kanskje en venn du stoler på. Lykke til
Gjest Mamacita <3 Skrevet 7. juni 2009 #35 Skrevet 7. juni 2009 Hei, Det er kjempe viktig at du drar på legevakten/voldtektsmottak så fort du kan. De er er utrolig hyggelige, INGENTING du sier eller gjør virker "teit" eller "idiotisk" for dem. Jeg ble selv voldtatt når jeg var 13 år av en mann fra Tyrkia, og jeg ventet 3 mnd. med å si det til noen. Jeg var livredd og skammet meg, sånn som sikkert du føler det nå. Jeg ble gravid, og måtte ta abort. De tok alle mulige slags tester av meg, hiv osv. Vet at dette ikke er noe okey å gå igjennom, men det er nødvendig. Ikke bare for deg, men andre som også kan bli utsatt. Jeg angrer så mye i dag på at jeg ikke sa ifra før, selv om jeg fortsatt hadde skader i skjeden. Hadde jeg IKKE ventet hadde de kanskje tatt ham. For din egen del, dra dit. Om det er vanskelig, ring en du kan stole på og spør om de kan følge deg. Dette kommer til å ordne seg, bare vær sterk nå. Dra!!! Lykke til!! Dette kllarer du!! Store klemmer<3
Gjest kn Skrevet 7. juni 2009 #36 Skrevet 7. juni 2009 off dette var skikkelig trist å lese. Det samme skjedde nemlig med ekskjæresten min, han sovnet også på nachspiel og våknet av at det hele var i gang. Han holdt det for seg selv i nesten ett år, jeg var den første han sa det til. Han anmeldte det ikke... har store psykiske problemer, alkoholisme og selvmordstanker/forsøk.. MEN har endelig fått psykolog... Når han etterhvert klarte å åpne seg for sine nærmeste kamerater og venner ble han møtt med mye forståelse, det er ingen som har dømt han og jeg tror det har vært godt for han å dele det med noen. Det ble slutt mellom oss for en god del år siden og vi bor i hver vår by, men såvidt jeg vet så går det bra med han. Må også legge til at han ikke ble smittet med kjønssykdom. Det var lurt av deg (TS) å gå til legevakten, så det forhåpentligvis blir en mindre ting å tenke på. Det er synd at dette er et tabuemne da det er svært mange menn som har erfart samt sliter med ettervirkningene av en slik hendelse. Alle mine gode tanker til deg TS, lykke til videre!!
Avalon Skrevet 7. juni 2009 #37 Skrevet 7. juni 2009 Du bør ikke gjør noe med dette selv, med de mennene mener jeg. Da kan du ende opp med å sitte inne selv, du bør la politiet ta seg av dem. Ja, rettssystemet i norge er ikke bra, men å finne på å "ta hevn" selv er så absolutt ikke ikke lurt, slev om det frister. Det anbefales så klart at du anmelder saken, men det er jo helt opp til deg selv. Men, du bør ta tak i ting så fort som mulig, å få noen å snakke med f.eks. Jo lenger du venter kan det bli vanskligere, med tanke på "senvirkninger" om du skulle falle i en tung depresjon f.eks eller angst o.l Uansett, så vil jeg si det er kjempe bra at du gikk til legevakten, og det er tøft av deg!
Sort Pastill Skrevet 7. juni 2009 #38 Skrevet 7. juni 2009 Så forferdelig:( Flott at du dro til legen, jeg synes virkelig du bør anmelde. Mange støttende tanker herfra.
Gjest mann27 Skrevet 18. juni 2009 #39 Skrevet 18. juni 2009 trådstarter.. Hei igjen, tusen takk for alle svar!! Jeg bestemte meg til slutt for og ikke anmelde saken!! Men ble undersøkt, å tatt prøver av på legevakten. Så de har samlet bevis der om ikke annet!!
Gjest Marlo Skrevet 18. juni 2009 #40 Skrevet 18. juni 2009 Respekterer valget ditt, selvom jeg syns at slikt burde alltid anmeldes. Uansett så håper jeg virkelig at du klarer å reise deg igjen med hevet hode etter dette, ikke legg skyld på deg selv, ikke mist din selvrespekt og selvtillit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå