Gjest For øyeblikket gjest Skrevet 26. juli 2003 #1 Del Skrevet 26. juli 2003 Jeg blir så sinna...hater huden min...argh!!! :veldigsur: My story... Brukte kvise-drepende salve en lang periode. Det hjalp, men huden ble ganske tørr. Så tenkte jeg at jeg skulle slutte med den og heller konsentrere meg om å rense huden..(jeg renset huden selv om jeg brukte salven...) Grunnen til at jeg ville slutte med salven var pga at den stinket, jeg måtte sove med den om natten for at den skulle virke, og den gjorde slik fargen for av på klær og sengetøy...Virkningen hadde og begynt og avta..(har sikkert blitt immun...) Prøvde først å rense huden med natur-produkt og apotek-vare en stund. (ja, lenger en 2mnd,...) Huden ble ikke bedre.. Nå renser jeg med Clinique, og har gjort det siden februar....(fikk anbefalt hva jeg burde bruke av hudpleier). Huden min er nå styggere enn noen gang..(føles hvertfall slik..) Etter så lang tid med samme produkt burde jeg se litt fremgang hvertfall!!! Sorte prikker på nesen (ok ingen krise), småe røde kviser på nesen (ok kan dekkes...), og en byll her og en byll der..(argh!!!) Huslegen... Jeg har vært hos hudlege, slik hun fikk se på huden min...Da fikk jeg til svar at hun ikke skrev ut resepter i hytt og pine til alllle....og at jeg virket veldig selvopptatt som kom dit baaare på grunn av noen byller og kviser her og der...(jeg lignet på en spedalsk ) Hun mente jeg ikke hadde vært plaget lenge nok til å få hjelp.. :o (Så 10år er ikke nok?? har hatt kviser fra 10-års alderen...er nå 20..) Jeg gikk derifra med selvtillitten ganske langt nede....jeg trodde hun skulle gi meg råd og hjelpe meg med problemet mitt! Men den drittkjerringen var mer opptatt av å demonstrere makten sin! Sitter her nå...har akkurat klemt litt her og der..(*fy*) og føler meg kjempe-stygg!... Har bestemt meg for å få time hos (dermalogica-)hudpleier snarest mulig, og se om hun kan hjelpe meg....(Har sett dere lovprise dermalogica) (salvene jeg har prøved er basiron, benoxsyl, differin, dalacin..) Noen som har vært i samme situasjon?...Og i samme slengen, noen som har tips mot "byller"? Mvh gjest.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junebug Skrevet 26. juli 2003 #2 Del Skrevet 26. juli 2003 Det var uakseptabel oppførsel fra hudlegen, mener jeg. Jeg har selv slitt med hudproblemer, prøv en annen lege. Hvis du vil kan du sende meg en PM, så kan jeg gi deg navnene på legene jeg brukte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. juli 2003 #3 Del Skrevet 26. juli 2003 Hei! Spør om resept på p-pillen Diane. De tok i hvertfall knekken på mine kviser og min kusine som var MEGET hardt angrepet fikk også nydelig hud etter at hun begynte å bruke denne p-pillen. Den demper også uønsket hårvekst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnalina Skrevet 26. juli 2003 #4 Del Skrevet 26. juli 2003 Diane gjorde trikset for meg også - sammen med Diane brukte jeg også i begynnelsen Differin, Skinoren og fikk tetracyclintabletter (pencillin) for å få det hele i gang. Jeg syns også at det var helt uakseptabel behandling av hudlegen din - hvis det ikke hadde vært et stort problem for deg, hadde du vel ikke tatt det skrittet å gå til hudlege?! Diane kan fastlegen din (almenpraktiker) skrive ut, så du slipper å gå til hudlegen igjen. Lykke til, håper det ordner seg for deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 26. juli 2003 #5 Del Skrevet 26. juli 2003 siden du likevel må rense og bruke en eller annen fuktighetskrem: det er verdt å prøve nye pure zone rensegele (pumpeflaske) og fuktighetskrem fra l'oreal. får trøblete hud i varmen, og dette var både effektivt og billig. jeg er faktisk veldig imponert. prøv å bruke begge morgen og kveld i et par uker, ikke klemme eller plukke på kvisene, og se om det hjelper. rense og fukte må du jo uansett, og jeg tviler på om det kan gjøre noen skade å prøve... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 26. juli 2003 #6 Del Skrevet 26. juli 2003 Også solarium hjelper ! trodde forøvrig at trpden het "min HUND - roten til alt ondt". Så feil kan man lese..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Veronal Skrevet 26. juli 2003 #7 Del Skrevet 26. juli 2003 Been there. Det første du bør prøve hvis du ikke har prøvd det ennå er tetracyliner (tablettkur). Det får du resept på av fastlegen din. Diane kan du også få resept på av fastlegen din, men du kan ikke bruke Diane i det uendelige heller så en mer permanent løsning er antakelig bedre. Hudlegen din behandlet deg dårlig, så hvis 1-2 tetracylinkurer ikke fører frem (dvs. minst et halvt år frem i tid) bør du få ny time hos hudlege (kan du få henvisning til en annen hudlege?) for å forhøre deg om muligheten for en roaccutankur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. juli 2003 #8 Del Skrevet 29. juli 2003 Husk her at tatracycliner er bredspektret antibiotika, de fleste leger er veldig forsiktige med å gi dette ut - særlig nå i disse tider der antibiotika-immunitet bare blir et større og større problem. Roaccutan brukes svært sjelden i Norge p.g.a. en del alvorlige bivirkninger. I bl.a. USA foregår det nå et par rettsaker mot legemiddelselskapet som produserer Roaccutan p.g.a. store skader på pasienter. Kvinner i fruktbar alder blir ofte ikke anbefalt middelet. Skulle en blir gravid under behandling eller i "karantenetiden" etterpå er det meget store sjanser for alvorlige fosterskader. Så med andre ors - dette er ikke noe å spøke med, og definitivt ikke noe som brukes med mindre man har et svært alvorlig problem med store byller og smerter. Til deg som skrev hovedinnlegget: fort deg til en time hos en god hudpleier (ikke ta billigste, man får ofte det man betaler for er min erfaring), kjøp alle produkter hun anbefaler - gjerne Dermalogica, de er fantastiske produkter som sikkert vil hjelpe deg. La hudpleieren lage et opplegg for deg både hjemme og for hvor ofte du skal komme til dyprens/behandling, og FØLG DET NØYE. Du vil garantert bli bedre. Og vær så snill - kast Clinique-produktene, de gjør mer skade for huden din enn godt. Jeg har prøvd de selv... :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 29. juli 2003 #9 Del Skrevet 29. juli 2003 Kjære deg, jeg vet du sliter. Jeg slet også med kviser en periode, men ikke så mye som du beskriver problemet ditt. Jeg fikk også utskrevet salver fra leger, og de hjalp til et vist punkt og ikke mer. Jeg gikk så til hudpleier og fikk dyprenset huden noen ganger og begynte å bruke md formultation. DET HJALP. Og det kan anbefales. Gi deg selv tid og prøv å se om du kan ha noe hjelp av dette produktet. Lykke til :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delfina Skrevet 30. juli 2003 #10 Del Skrevet 30. juli 2003 Hei, Jeg skjønner hva du sliter med, jeg har opplevd det samme selv - og det er ikke gøy! Men et godt råd er som andre her har sagt å gå til en flink hudpleier og rense huden skikkelig. Ta gjerne flere ganger, med kort mellomrom og kjøp også produkter hun anbefaler. Jeg har god erfaring med Dermalogica. Jeg har også lest flere steder i det siste at mye sukker, blant annet hvis man drikker mye brus - får hormonnivået i blodet til å fyke opp - og resultatet kan bli mange kviser. I perioder når jeg ikke har drukket mye brus, har også kvisene gått tilbake. Nå vet jo ikke jeg hvordan det er med deg og den saken, men altså; hvis du drikker en del brus og/eller spiser mye snop o.l. så prøv alt du kan å kutt dette helt ut en periode - og du skal se det hjelper! Det hjalp meg ihvertfall. Altså: Sukker er ikke bra for huden. Jeg har også et spm. til andre her: En sa at clinique produktene ikke var så bra, og jeg har også inntrykk av at de er litt uttørrende. Derimot har jeg prøvd litt av Biotherm, og de har jeg ganske godt inntrykk av. Noen som har noen synspunkter på Biotherm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 30. juli 2003 #11 Del Skrevet 30. juli 2003 biotherm: før var jeg ikke så nøye på å lese innholdsfortegnelser. kjøpte biotherm fuktighetskrem til ansiktet for fet hud. det fungerte ikke så bra. senere sjekket jeg innholdet. jadda, den var basert på mineralolje. ikke så veldig imponerende. mineralolje+fet hud er IKKE noen god kombinasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 30. juli 2003 #12 Del Skrevet 30. juli 2003 Hvorfor kan man ikke bruke Diane "i det uendelige"? Det regulerer hormonbalansen, og har som bieffekt prevensjon. Folk som er plaget med mye kviser har gjerne litt for mye testosteron i kroppen. Derfor virker det også på hårveksten. Jeg ville heller prøvd Diane ivertfall, enn å spise antibiotika i månedsvis.. En hudlege jeg spurte sa MD formulations (a-syrekrem, eller husker jeg feil?) er bare fjås. Syren fjerner det øverste hudlaget (hornlaget) men virker ikke nede i huden. Som resultat går du da rundt med veldig tynn ubeskyttet hud i vær og vind og sliter på huden din, noe som vil gi tidlig aldring med rynker etc. Han sa den har begrenset effekt på kviser, om noen. Hvis du går til fastlegen din, så fortell at huden plager deg veldig og hindrer deg i å utfolde deg fritt, du orker ikke gå i svømmehall osv. De vil gjerne ha bedre begrunnelse enn "jeg vil bli penere". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 31. juli 2003 #13 Del Skrevet 31. juli 2003 Hvorfor kan man ikke bruke Diane "i det uendelige"? Det regulerer hormonbalansen, og har som bieffekt prevensjon. Folk som er plaget med mye kviser har gjerne litt for mye testosteron i kroppen. Derfor virker det også på hårveksten. Jeg ville heller prøvd Diane ivertfall, enn å spise antibiotika i månedsvis.. Diane er et sterkt hormonpreparat som det ikke anbefales at man tar utover 35 år - og det kun hvis man ikke røyker og har et akseptabelt blodtrykk. Hvis man har et acneproblem (acne m/bylledannelse - acne conglomerata) risikerer man bare at man utsetter acneproblemet - dvs. at man får acneproblemer igjen kort tid (3-6 måneder) etter at man slutter å bruke Diane. Har man et alvorlig acneproblem kan bruk av tetracyliner absolutt forsvares. Fungerer ikke det så er også roaccutan noe som kan vurderes. Roaccutan er underlagt streng kontroll, men løser problemet etter 1. kur i 70% av tilfellen og 90% av tilfellene etter 2. kur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 31. juli 2003 #14 Del Skrevet 31. juli 2003 Hva med å prøve Obagi? http://www.hudoghar.no/news/side.php?categ...ter&&sideid=393 Det er ganske dyrt men effektivt. Dessverre kan du ikke bruke det om sommeren pga. at man skal unngå soling samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silja Skrevet 24. august 2003 #15 Del Skrevet 24. august 2003 Hei! -vi er iallefall to! Jeg har det akkurat som deg, kjenner meg helt igjen, og greit er det ikke... Har slitt med kviser/uren hud/byller/ siden jeg var 12, får av og til utbrudd på det ene kinnet (samme sted) som kan ligne herpes (min bror har samme problemet rett over leppa og har kjøpt en god salve som kun fås i utlandet som funker bra -husker ikke navnet...) Jeg har prøvd kurer med tetracyclin/antibiotika, men har slutte da jeg har begynt på p-piller (yasmin) og kuren reduserer sikkerheten. Dessuten ga de meg litt misfargete tenner..... Jeg var skeptisk til å beg på p-piller, redd for at problemet skulle bli værre, noen klager jo over at p-piller gir mer kviser. Heldigvis har jeg ikke opplevd noen bivirkninger, faktisk ble hudproblemene en tanke bedre -men langt fra bra likevel. Fikk full rens hos hudpleier i anledning utdrikkingslag, og fikk da pen hud -men yrbudd selvfølgelig nærme bryllup (selv om behandling var 2 1/2 uke før....) På selve dagen dekket jeg til med sminke, så det ble ikke noe problem, hadde så fin hud da atte :D Men kan ikke gå med så mye sminke alltid, har ikke godt av det huden min iallefall. Og det er ikke moro å være over 20år og ha slikt problem, man skal liksom ikke ha det... student som jeg er, har jeg heller ikke råd til hudpleier egentlig, men har lyst til å ta meg råd til skikkelige produkter. Derfor takknemlig for denne tråden, der alle tips jeg sniker meg til.... :oops: Potetmel om natten på kviser, funker faktisk -men vil jo ikke ligge med ansiktet dynket i potetmel resten av livet hva treng minimum av dermalogica, og hva koster det ca og hvor kjøper man det? er skeptisk til handel på utenlandske sider.... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magdalena Skrevet 25. august 2003 #16 Del Skrevet 25. august 2003 vidundermiddel mot kviser.... http://www.vitacost.com/Store/Products/Pro...er=793887388506 beste som er, men må bestilles fra utlandet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2003 #17 Del Skrevet 31. august 2003 Anbefaler å prøve homeopat før du setter i gang med å klusse med kroppen med hormoner og medisiner, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 31. august 2003 #18 Del Skrevet 31. august 2003 Jeg gikk på Diane i mange år, uten problemer. I tillegg brukte jeg Skinoren og Dalacin etter rens. Den eneste bivirkningen jeg opplevde var at huden ble betydelig bedre enn tidligere. Ble gravid 7-8 mnd etter pilleslutt. Da jeg ble gravid sluttet jeg med Skinoren og Dalacin, og gikk over til MD Formulations, da huden min ekspolderte i kviser. Var plaget både i ansikt og på rygg. Men streng behandling med fruktsyrer tok knekken på dem, og tilslutt kunne jeg gå uten sminke. Det var herlig!!!!! Nå er jeg ikke lenger gravid, og er tilbake på Skinoren. Etter alle lovprisningene her skal jeg gi Dermalogica en sjanse. Jeg ønsker ikke å begynne på p-piller igjen, og skal forsøke kobberspiral. Men om huden blir helt tenåring igjen, er Diane resepten i sminkepungen! Nå har jeg byller unntaksvis, og føler ikke behov for å klemme hver dag jeg tar av meg sminken..... *rødmer* Tør nesten ikke håpe at kvisene ikke kommer tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magdalena Skrevet 31. august 2003 #19 Del Skrevet 31. august 2003 Anbefaler å prøve homeopat før du setter i gang med å klusse med kroppen med hormoner og medisiner, hvis det var i respons til mitt innlegg, så opplyser jeg om at det jeg linker til er ikke annet enn fiber og proteiner, som taes daglig som en shake. ikke bare ufarlig, men også sunt for kroppen. hadde selv store problemer før jeg fant denne, og nå huden helt glatt og fin. mange av de med store problemer med kviser, har meget høy forbrenning. det resulterer i overskudd av avfallsstoffer. det jeg anbefaler, tar med seg alle disse avfallsstoffene og hindrer fet hud.anbefales på det sterkeste å prøve. I mitt tilfelle var løsningen å tilføye det som kroppen manglet naturlig, og virket enormt bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå