Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 27. juli 2003 #21 Del Skrevet 27. juli 2003 Ett paradis for pedofile og andre perverse mennesker- men ikke noe for meg. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 27. juli 2003 #22 Del Skrevet 27. juli 2003 Endelig fikk jeg lest tråden jeg også... Absolutt ikke et sted jeg ville dratt, men de som er der velger det jo selv..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 27. juli 2003 #23 Del Skrevet 27. juli 2003 Ikke noe for meg, men folk må jo få gjøre som de vil. Synes forøvrig ikke dette hørtes ut som det ideelle familiestedet heller vedrørende tidligere kommentarer om pedofili... Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 27. juli 2003 #24 Del Skrevet 27. juli 2003 -Har overhode ikke komplekser for kroppen min eller andres - men det er noe med å "blande korta",da- skal jeg sitte med puppene mine i andres middag, nei, vet du hva....... ..kan ikke for det, men liker heller ikke å få andres kjønnsorgan i fleisen mens jeg spiser. Fryktelig gammeldags og bakstreversk,jeg. :fy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 27. juli 2003 #25 Del Skrevet 27. juli 2003 De må gjerne men ikke noe for meg nei :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 28. juli 2003 #26 Del Skrevet 28. juli 2003 Jeg har lest innleggene foran og blir litt matt av de fordommene en del av dere har. Hvilket grunnlag har dere for å si at dette er et paradis for pedofile? Har dere noe som helst grunnlag for å komme med en slik påstand? Har de av dere som uttaler dere noen gang vært på en naturiststrand? I Norge og i svært mange andre land er det slik at de minste barna leker nakne på stranda både på vanlige strender og på naturiststrender. Og over alt passer foreldre på barna så godt de kan. Eller tror dere naturistforeldre er dårligere foreldre enn andre? Jeg har selv aldri vært på Cap d'Adge men vet litt om stedet. Jeg synes artikkelen er litt tendensiøs. Det er tydelig at artikkelforfatteren setter likhetstegn mellom "nakenhet" og "synd". Hva forfatteren mener med "synd" synes jeg ikke fremgår av artikkelen. Er det å gå naken på stranda eller å handle naken i butikken? Siden offentlig sex er forbudt så er det ikke det. Kanskje forfatteren mener at det er strippingen som er "synd" eller at han tror det foregår omfattende tilfeldig sex? Som det står har stedet mange strender, overnattingsteder, butikker og restauranter. Det er også en del forskjellige barer og klubber. Ja, det finnes i hvertfall en klubb som sikter inn mot enslige som vil finne seg en partner for mer uforpliktende sex. Men det er et stor flertall av de besøkende som i hovedsak er på campingplassen, på restaurantene og kanskje besøker de mer alminnelige klubbene. Og som kun har eventuell sex med den partneren de kom sammen med på dertil egnet privat sted (egen campingvogn, leilighet etc.). Jeg mener derfor at artikkelen er litt tendensiøs fordi den skjærer alle de besøkende over en kam. Men jeg skrev "litt" tendensiøs fordi artikkelen har også noe rett: Det finnes enkelte klubber der som er litt spesielle og som du ikke finner på de fleste andre feriesteder (både de for alminnelige og de for naturistene). (Men døm ikke Hamburg eller Amsterdam utfra hva du kan finne av aktiviteter i noen relativt sett få klubber i disse byene.) Og selvfølgelig finnes det en del naturister som har ett forholdsvis liberalt syn på sex på samme måte som det finns blandt ikke-naturister. Og det finnes også en del konservative. Det finnes f.eks. foreninger for kristne naturister og det finnes minst en kristen menighet for naturister. Og uten at jeg kjenner disse godt har jeg ikke inntrykk av at de er liberale når det gjelder sex. Når det gjelder det å være nakne på stranda, på volleyballbanen, butikken og restauranten så er det selvfølgelig kun en vanesak. Er man vandt med det og hverken forbinder det med noe seksuelt eller med noe rart så vil man ha et helt avslappet forhold til det. I vår kultur har vi våre regler for hva som er almenn akseptert nakenhet: Kvinner kan f.eks. vise nakne skuldere og nakne legger og barna kan leke nakne i ute. Andre steder har de andre regler: F.eks. i USA kan du bli anmeldt hvis du ammer offentlig eller hvis du lar treåringen løpe naken (selv under tilsyn) rundt i din egen hage. I noen land skal kvinner være tildekket på skuldere og ben for å bli ansett for å være anstendig. I noen andre land (hvor det er varmere) så går kvinner og menn ennå mere nakne enn det vi er vandt med. Hadde vi alle hadde vært vant med å gå nakne (når det var varmt nok) men at legger og føtter måtte dekkes til bestandig så ville vi synes det var rart og ganske pirrende første gang vi så en naken fot f.eks. hos det motsatte kjønn. Jeg synes man skal ha sine egne regler og følge disse. Samtidig synes jeg man skal ha selvinsikt nok til å akseptere at de kun skyldes vaner og behovet for å ha regler. Og selv om man velger å følge sine regler bør man ha respekt nok for andre til at man kan akseptere andres regler og at de i utgangspunktet er like gode. Og som skrevet i noen av de tidligere innleggene: Det er også min opplevelse at man er adskillig mindre kroppsfiksert på naturiststedene enn man er andre steder. Gabriel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 28. juli 2003 #27 Del Skrevet 28. juli 2003 Bra innlegg, Gabriel! Mange tror nok at naturister kun tenker på sex.. akkurat som mange tenker det samme om homofile. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 28. juli 2003 Forfatter #28 Del Skrevet 28. juli 2003 Det var ikke snakk om å kun være naken på stranda Gabriel.. Alle vet at strandliv er et yndet sted for pedofile.. Derfor : Da må jo dette være selve paradiset ....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 28. juli 2003 #29 Del Skrevet 28. juli 2003 Jeg har ingenting i mot naturiststrender jeg, selv om jeg ikke bevisst oppsøker dem. Så lenge jeg kan få ha bikinien på meg, kan alle andre gjøre som de vil - på stranda vel og merke. Enig med de som stiller seg spørrende til at noen linker stedet til pedofile - dette syns jeg er helt tatt ut av sammenhengen. Tror ikke pedofili er mer utbredt blant naturister enn blant andre mennesker - og nakne barn kan man treffe på en strand eller i en hage hvor som helst i sommervarmen. Men koblingen til sex er jo ganske åpenbar når man har en slik artikkel å støtte seg til. Så kan artikkelen være tendensiøs - selvsagt - men det kan jo ikke jeg som leser vite (har aldri hørt om dette stedet før). Ut fra denne artikkelen virker dette som et normalt om enn spesielt sted å være på dagen, men et rimelig sex-fiksert (og manns-sjåvinistisk) sted på nattestid, for de som ønsket det. Naturiststranden på Tjøme f.eks. har ikke slikt uteliv på nattestid, og derfor kobles heller ikke naturisme og sex så greit sammen der Men det som er så flott med slike steder er jo at de som vil drar dit, og vi som ikke syns dette er drømmen lar det være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. juli 2003 #30 Del Skrevet 28. juli 2003 Fint innlegg, Gabriel. Bare til opplysning - det finnes da steder i Norge også hvor man kan gå nakne hele dagen, hvis man vil, men hvor det er kleskode hvis man forlater området. Her kan barn, unge, voksne og godt voksne, som synes nakenhet er naturlig, få lov til å være nettopp nakne. Men det er ingen som sier at du MÅ være naken hele tiden - du har et valg. Grilling, vollyball og andre spill - uten en tråd. Og kropper i absolutt alle fasonger, uten at det legger noen demper på humør eller aktivitet. Tror faktisk det er mindre sex-fiksering der enn på en vanlig strand. bare for å ta tak i avsporingen - jeg tror det er færre pedofile på en naturist-strand enn en vanlig strand. pedofile - blir ikke de opphusset av barn? Hvordan kan de skjule det når de ikke har en tråd på seg? Lettere å kikke med en vid shorts på seg, da, ikke sant? Og unger løper jo nakne på de vanlige strendene også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 28. juli 2003 #31 Del Skrevet 28. juli 2003 Vi har så lett for å tro at vi er mennesker med et åpent sinn og tolerante holdninger, men når vi støter på noen som er litt forskjellige fra oss selv så blir det fort uff og æsj likevel. Selv foretrekker jeg å beholde klærne på sammen med de aller fleste mennesker. Men jeg skjønner at det kan være fint å være naken sammen uten at det er noe seksuelt i det. Spesielt for barn som vokser opp med dette tror jeg nok selvtillit i forhold til kropp kan bli bedre enn hos andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 28. juli 2003 Forfatter #32 Del Skrevet 28. juli 2003 Det er godt vi er forskjellige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 28. juli 2003 #33 Del Skrevet 28. juli 2003 Man skal ikke plage andre Man skal være grei og snill Og forøvrig kan man gjøre som man vil...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Achmed Skrevet 28. juli 2003 #34 Del Skrevet 28. juli 2003 Man skal ikke plage andre Man skal være grei og snill Og forøvrig kan man gjøre som man vil...... Tex, det der kalles anarkisme, selv om det var Egner som skrev det. Hva tror du hadde skjedd om verden hadde fungert slik? Man kan jo være en snill og grei narkoman som ikek plager andre annet enn at man sover på en benk i parken. Men dette er jo egentlig en helt annen diskusjon. *Dra diskusjonen tilbake på sporet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. juli 2003 #35 Del Skrevet 29. juli 2003 Og som skrevet i noen av de tidligere innleggene: Det er også min opplevelse at man er adskillig mindre kroppsfiksert på naturiststedene enn man er andre steder. Gabriel Bra innlegg, Gabriel! Mange tror nok at naturister kun tenker på sex.. akkurat som mange tenker det samme om homofile. Enkelt og greit - kjempebra sagt, begge to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå