Gå til innhold

Hva bør gjøres med horekunder??


Cassandra

Anbefalte innlegg

Til anonym.

Jeg vet ikke hva jeg skal svare... Det er faktisk revnende likegyldig om jeg hadde solgt meg, som du sier, for en million kroner... som var temaet på en flåsete tråd. Det har INGENTING med problematikken å gjøre. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cassandra!

Jeg forstår og deler forsåvidt din bekymring for samfunnet og mennesker som er innblandet i dette her. Å forby prostitusjon; det å kriminalisere horekundene, vil ikke ha ønsket effekt på problemet. Det blir som å ta skuddene på en plante, som så bare samler næring for å vokse enda mer og bli enda mer uregjerlig.

Det skapes likevel ikke et marked om det ikke er et behov. Hvorfor oppstår behovet og den ukritiske holdningen til å få dekket det? Hvorfor er det så vanlig at helt ordinære mennesker påfører andre fornedrelse og skam?

Kanskje ikke alle ser sorgen og skitten?

Og behovet skapes også av at det finnes et marked. Hvorfor er det så mange som velger å livnære seg på denne måten? Som mer eller mindre frivillig går inn i noe som er nedrig?

Kanskje fordi steget for dem ikke er så fryktelig stort i utgangspunktet?

En generell bevisstgjøring både blant kvinner og menn hadde hatt mer effekt; en mulighet til å bli gitt et riktigere valg - utifra øket selvverd og respekt for andres verd. Svært mange mennesker innehar ikke slike holdninger.

Tvangsinnlegging av narkomane? Nix. Vil ikke hjelpe om mennesket ikke er interessert i å hjelpe seg selv. Greien blir å gjøre dem interessert i å hjelpe seg selv, skape alternativer for dem.

Jeg bor i et landt som er gjennomsyret av mafiavirksomhet, prostitusjon, korrupsjon, fattigdom, menneskehandel og mennesker som drømmer om en vanlig jobb, men ender opp som horer. Landet innser sine problemer, men har ingen umiddelbar løsning på dem. Prostitusjonsvirksomhet blir sett på som nærmest "bare en jobb". Bevisstheten er overhode ikke tilstede i store deler av befolkningen. Og landet tiltrekker seg horder av turister og mennesker som vikles inn i en destruktiv pengemaskin. Uhyret blir kanskje så stort av det er lett å reagere med likegyldighet eller til og med forsvar av det. Slik lever man videre. Slik er verden.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...