Gå til innhold

Hva bør gjøres med horekunder??


Cassandra

Anbefalte innlegg

Samboeren min og jeg har diskutert prostitusjon og om det bør forbys. Jeg mener at hore kunder skal kriminaliseres først og fremst. Prostutusjon er en nedverdingende handling for mange kvinner i Norge, for ikke snakke om verden. Prostitusjon fører også til et marked hvor kvinner OG barn blir solgt som sex slaver. Jeg mener at dersom det er ulovlig å selge sex så kan det få potensielle kunder til å tenke seg om en gang og to ekstra. De vil sikkert nødig at familien skal få vite hva de driver med, og den faren er jo større tilstede dersom det er en ulovlig handling de begår.

Hva mener dere????12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hva skulle straffen være da? Bøter? Det blir bare dyrere for dem.

Horer har alltid fantes, det er ikke uten grunn at det kalles verdens eldste yrke. Jeg tror ikke det vil hjelpe noe å kriminalisere horekundene, heller ikke horene selv. Det som må bekjempes er årsaken til at disse kvinnene føler at de må selge kroppen sin, og det er ofte forskjellige narkotika som gjør at de selger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en litt vanskelig sak å ta stilling til. Flere grunner til det.

For det første, så er det jo ingen enkel sak å "lete seg frem" til hvilke personer som bruker prostituerte. Og om vi bruker masse ressurser på å lete opp disse - hvem gagner det?

Det viktigste her er nok det "anonym" er inne på; dette vil sannsynligvis ikke hjelpe de prostituerte selv. De aller fleste er kvinner som har gått til aller siste løsning: å selge kroppen sin til hvemsomhelst, for å få inn nødvendige penger.

Da hjelper det ikke å fjerne deres eneste inntektskilde. Ille, men ikke mindre sant av den grunn selvsagt.

Derfor støtter jeg "anonym" i dette, vi må heller se på grunnen til at det faktisk er massevis av kvinner som tvinges ut i prostitusjon.

Bruke ressursene til dette istedet for å hente frem mennene som bruker kvinnene.

Dette ble det jo ikke noe særlig nytt vettugt ut av, men hadde det vært en enkel sak hadde det vel heller ikke vært et så stort problem som det faktisk er.

Bare en tanke til slutt:

det finnes horehus for kvinner også - ser dere på det på samme måte?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tror ikke forbud er veien å gå. Det har dem gjort i Sverige. Vi så fra Stocholm på tv, der var jentene borte fra gaten. Tror du de har begynt et nytt yrke? Neppe, men de har gått under jorden. Noe som er verre for jentene. Synlige, er det iallefall en viss oversikt.

Horer har det alltid vært, og det vil det alltid være.

Så er det det at de fleste går med åpne øyne og frivillig inn i det.

Det er også mange tragedier der som andre plasser, dop bla.

Noen vil ganske enkelt ha den jobben.

Hva er den egentlige bakrunn for noen jenter å forby det? Vi vet jo at det er masse menn med kone, barn, samboer som benytter seg av det. Er det redselen for våre menn? eller rett og slett omtanken for disse jentene?

Tviler på det siste.

Om det blir forbudt, hva vil du gi som straff? Bøter? fengsel? Og at kone og hele fam. får vite det?

Det er faktisk ikke bare nøden som får menn til å gå der. Det er en spenning som veldig mange prøver. Til og med i lunsjen sin.

mange menn som ikke har noe annet sexliv er også der. Handicappede også.

Jeg er i en bransje hvor jeg jobber med masse menn. I Norge og andre land. Hadde du vist hvor mange som oppsøker horehus, og det skal du vite, de er gifte de fleste. Unge som gamle. Noen har ny samboer også, noen ganske nylig gift.

Hilsen Torill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torill, tror du helt seriøst at kvinner som ønsker å forby prostitusjon gjør det fordi de føler seg truet?

Wow, er det mulig?

Jeg er ikke for å forby prostitusjon selv, men tviler sterkt på at de som måtte være det, tenker på seg selv i denne saken.

Det finnes forhåpentligvis måte på egoisme og sjalusi!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Du tar den vel helt "ut" der eller?

Det er for å sette det på spissen i en debatt.

Faktisk så er det en del kvinner som føler seg "truet" ja. Jeg vet ikke ditt ståsted og hva du vet om bransjen.

Vet du at eks at det er noen kvinner som kun opererer fra hoteller/resturanter? Såkalte luksushorer? Meget flotte damer som mang en mann ville føle seg vel med.

Det er en jobb de har for pengenes skyld. de opererer på rådyre plasser og er meget dyre. Dyre både på sex og å ha ved bordet.

Ofte er det kvinner som ikke er kjent i det tadisjonelle horemiljøet.

Hadde damene til visse menn vist om disse plassene og som er meget populære blant mange menn, så tror jeg pipen hadde fått en annen lyd.

Vi kan diskutere med våre menn/samboere så mye vi vil, de kan være helt enig at dette må forbys, men når rette stemningen er der, den rette anledningen så er de ikke verre enn at de benytter seg av det.

Hvis du tror at hverken "min" eller "din" vil gjøre noe sånt så bør du skaffe deg litt fakta.

Som så med utroskap ellers. Noen syns det er helt moralsk forkastelig, og dette vil iallefall ikke jeg gjøre mot min mann/kone, men når det er rette øyeblikket er der så skjer det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap, som du kommer inn på til slutt, er ikke hva jeg reagerte på.

Det er en annen debatt.

Jeg er også klar over de såkalte "luksushorene", men slik jeg ser det, er det kvinner som tvinges ut i prostitusjonen denne tråden handler om. Et ønske om å hjelpe disse, ser jeg på som meget positivt, og vil være forsiktig med å mistenke de fleste for å ha egoistiske baktanker. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lover som forbyr slaveri og sex med barn har vi allerede.

Å selge sex i seg selv er en fullstendig frivillig handling. Nedverdigende? Sikkert for mange, men valget er frivillig. Det finnes mange andre jobber som mange ser på som nedverdigende for folk å påta seg, selv uten å selge kroppen sin. Mange av oss har også sikkert, i sin helt vanlige A4-jobb, måttet lukke øynene for ting vi ikke synes er rett. Latt være å la samvittigheten styre. Måttet svelge unna stolthet og vår gode moral. For å beholde jobben og tjene penger (det bor en "hore" i flere av oss, for å sette det på spissen). Mange har sikkert vært på andre siden og vært den som påfører andre slikt (det bor en "horekunde", også, i flere av oss).

Å forby kjøp av sex med blant annet den hensikt å beskytte familie-enheten? Vel, en utro ektefelle er en utro ektefelle. Jeg mener det ikke er lovverket som skal ta vare på vår moral og etikk i slike tilfeller.

Prostitusjon dekker i noen tilfeller helt klare behov de fleste mennesker sitter med, men ikke får dekket på annen måte (en nevnte dette med handikappede).

Anonym og Amanda har allerede nevnt dette med at noen er tvunget inn til prostitusjon av forskjellige årsaker - og der støtter deres argumentasjon.

Tror jeg må bli overbevist av flere svært gode argumenter om jeg skulle gå for forbud mot kjøp av sex. Engasjerende tema, Cassandra; så kom igjen!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vel, er det en behagelig tanke at alle tok en vanlig jobb og betalte sin skatt. At alle er moralske og gjør det som er rett.

Verden er bare ikke slik.

Noen velger et liv i kassa på Rimi, noen vasker, noen blir sykepleier eller hva det måtte være, men det er frivillig. Du vet hva du gjør, og du vet hva lønnen blir.

Så er det noen av dem som hopper av og tjener penger på kroppen sin. Det er frivillig. Noen velger å starte med dop som også er frivillig, men der trengs det penger til. Og da er prostutisjon kjappe penger å tjene.

Det er pengene som driver dem, enten de er luxushorer eller de som trekker på gaten.

Du er selv ansvarlig for dine valg.

Hva er det med meg og deg som kan si til disse kvinnene at:Du må finne deg en annen jobb. Dette du driver er så nedverdigende for deg og kroppen din. Du blir utnytta.

Hvor ofte skjer det ikke på resturanter at du treffer en fyr, blir spandert på, og så blir det sex utav det?

Det finnes menn (mye narkomane) som selger r### si for noen hundrelapper. Dem tar en kjapp sug på et off. toalett. Dette skjer overalt.

Med å kriminalisere eller forby så gjør en livet verre for de som har det ille.

Det vil foregå i det skjulte med det som følger med. Det er mishandling og til tider har det skjedd drap. Det blir liten oversikt.

Er det slik at jentene skal gå fra vondt til verre?

Gjør det heller bedre for disse jentene. De som ikke vil ut av denne bransjen kan få helsetilsyn, betale sin skatt og at det blir kontroll med det.

Om du tror at dette forsvinner med kriminalisering/forbud, ja da er du naiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

On 2002-04-21 17:56, anonym wrote:

Vel, er det en behagelig tanke at alle tok en vanlig jobb og betalte sin skatt. At alle er moralske og gjør det som er rett.

Verden er bare ikke slik.

Noen velger et liv i kassa på Rimi, noen vasker, noen blir sykepleier eller hva det måtte være, men det er frivillig. Du vet hva du gjør, og du vet hva lønnen blir.

Så er det noen av dem som hopper av og tjener penger på kroppen sin. Det er frivillig. Noen velger å starte med dop som også er frivillig, men der trengs det penger til. Og da er prostutisjon kjappe penger å tjene.

Det er pengene som driver dem, enten de er luxushorer eller de som trekker på gaten.

Du er selv ansvarlig for dine valg.

Hva er det med meg og deg som kan si til disse kvinnene at:Du må finne deg en annen jobb. Dette du driver er så nedverdigende for deg og kroppen din. Du blir utnytta.

Hvor ofte skjer det ikke på resturanter at du treffer en fyr, blir spandert på, og så blir det sex utav det?

Det finnes menn (mye narkomane) som selger r### si for noen hundrelapper. Dem tar en kjapp sug på et off. toalett. Dette skjer overalt.

Med å kriminalisere eller forby så gjør en livet verre for de som har det ille.  

Det vil foregå i det skjulte med det som følger med. Det er mishandling og til tider har det skjedd drap. Det blir liten oversikt.

Er det slik at jentene skal gå fra vondt til verre?

Gjør det heller bedre for disse jentene. De som ikke vil ut av denne bransjen kan få helsetilsyn, betale sin skatt og at det blir kontroll med det.

Om du tror at dette forsvinner med kriminalisering/forbud, ja da er du naiv.

Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finnes det mange gode argumenter jenter! Eneste jeg har reagert på er da spørsmålet om hvorfor jeg og andre er engasjert i prostituertes situasjon. Jeg er IKKE bekymret for meg selv. Jeg er bekymret for samfunnet slik vi ser det idag. Jeg er bekymret og trist fordi det finnes jenter som føler de ikke har noe annet valg enn å selge kroppen sin. Jeg synes det er forkastelig at BARN selger kroppen sin fordi matrielle ting er så viktig i dag.

Jeg har tenkt mye på hvordan prostitusjon bør håndteres... og flere av dere har nok rett. Det løser ikke problemet ved å forby... Men likevel... Jeg tenker at dersom det ble forbudt.. så er det klart at fengsels straff for horekunder ikke vil hjelpe noen. Det vil jo bare koste samfunnet penger som kan brukes til å hjelpe jentene på en bedre måte. Men jeg tenker at de som kjøper sex kanskje skulle fått en slags form for behandling.. terapi.. Lært litt om jentenes hverdag... hvor nedverdigende prostitusjon er for dem. Jeg tror de fleste prostituerte kommer fra dårlige kår. De har antageligvis fått en uheldig start på livet, og med manglende ressurser i bakhånd er det sikkert vanskelig å ta de rette valgene. Flere av disse kvinnene får barn!! Flere hore kunder er pappa til barn født av narkomane prostituerte!! Det hele er så tragisk. Det nytter lite å sette seg ned å si at jentene har valgt det selv! Det mener jeg. NOEN har valgt det selv.... helt frivillig fordi de faktisk ønsker det pengene kan gi dem i form av luksus. For selv om du selvsagt på en måte KAN si at det er selvvalgt... ingen har tvunget dem... kun det desperate ønske etter stoff driver dem. Og så kan vi si at de valgte selv å begynne med stoff... Men da vil jeg spørre dere: er det så kyniske vi har blitt?? At når et mennesker "velger" fornedrelse og skam... så lar vi dem bare være?? Vi hever hodene våre og er glade for at vi gjør alt riktig... og vi VET så klart at barna våre vil gjøre alt riktig.... Eller??

Jeg tror nok at det er flere menn enn vi tror som kjøper sex. Men hallo... det er nok ikke representativt for den store massen menn... Det nekter jeg å tro. Og jeg mener at det er en viss forskjell å ha en one night stand og kjøpe sex. Og jeg mener også at kvinner bør få lov til å et one night stand uten å bli kalt hore.... Vi har kommet til år 2002..

Men okei... jeg ser dere jenter som skriver at jentene vil forsvinne fra gaten dersom vi får et forbud... som de har gjort i sverige. Og klart.. hvis alle forsvinner fra gaten så vil det rekrutteres nye horer som ingen kjenner til. I dag har man i det minste et begrep om hvor mange som trekker på gaten i alle fall... Mørketallet er nok ganske sikkert skremmende stort. Det jeg skulle ønske vi virkelig fikk kommet i bunns til er dette med menneske smugling. Kvinner og barn blir solgt for noen usle kroner og blir dømt til et liv i fornedrelse. Men.. som noen påpekte (jeg er elendig til å huske navn..*ss*) så har vi lover mot dette...

Hva skal vi gjør da? Jeg mener vi skal tvangsinnlegge narkomane f.eks. Dette er en gruppe mennesker som ikke kan ta vare på seg selv. De er fanget i noe som er større enn dem selv, og utillregnelige mennesker bør ikke få bestemme alt for seg selv. Særlig ikke når det også går på bekostning av samfunnet. Noen synspunkter på dette da??12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps! Mens jeg skrev mitt "lille" svar har det kommet flere innlegg. Jeg vil bare si at jeg IKKE er naiv... Jeg tror ikke prostitusjon vil forsvinne ved forbud. Jeg hadde håpet at det kanskje ville minske prostitusjon... en tanke.. et håp om et verdig liv for flere enn meg selv.. Ellers vil jeg si at jeg absolutt er i mot at prostitusjon skal bli respektert som et yrke som de skal betale skatt for!! Himmel og hav... har vi ingen moral lenger? Verdier? Skal vi fortelle våre barn at de kan velge hva de skal bli når de blir store.... og at prostitusjon er et av dem??????????? Nei vet du hva! Jeg vet ikke hvordan det er for dine døtre, anonym, men jeg vil ikke at mine skal fristes til å gå inn i "verdens eldste yrke", og at det attpåtil er annerkjent! Fysjom!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du syns det er bedre at noen av de skal gå uten penger da de er slått helseløs,mishandlet og det som verre er?

At de såkalte luksushorene med minker,dyre biler og leiligheter skal trikse/snyte?

Hvem er det som har dårlig moraal her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Emilie... Hvorfor skal prostituerte bli slått helseløse hvis de ikke har penger? Jeg skjønner ikke innlegget ditt. Jeg synes ikke noen skulle prostituert seg. Det er ikke noe galt med min moral. Mener jeg da. Jeg synes vi skal ta vare på mennesker i Norge. Jeg synes det er bra å diskutere tiltak som kan hjelpe de svake i samfunnet. Innlegget ditt henger ikke helt i sammenheng synes jeg, Emilie... eller emilia... som sagt... vansker med å huske navn...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Les hva jeg skriver. Det er noen av disse jentene som har det verre enn verst.

De er utsatt for vold og det som verre er.

Det er kunder som slår de helseløse.

De har faktisk ingen rettigheter.

Selvsagt var det best om noen slapp å selge seg, men verden er ikke slik.

Det var vel ikke det debatten dreide seg om , men hva man kan gjøre med det problemet.

La heller jentene få tryggere forhold/legesjekk.

Det er ikke til å oppfordre til at andre skal velge det yrket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen av disse jentene har det verre enn verst. Det er ikke å oppfordre andre om en legger forholdene bedre til rette for disse.

Med bla. helsetilsyn.

Det er faktisk slik at det er nykterne folk som ser på dette som en jobb og vil ha sine rettigheter deretter.

I dag har de ikke det.

Noen av de blir slått og mishandlet av bakmenn, og noen blir mishandlet av kunder.

Noen blir fosøkt drept også.

Ja det idielle er om vi kan tA vare på hverandre, men desverre er ikke verden slik.

At du ikke syns at noen skal gjøre en slik jobb er heller ikke noe argument i denne debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i aller høyeste grad at jeg kan si at jeg ikke synes noen skal måtte bedrive prostitusjon for å overleve. Er det ikke det vi alle mener da?? Det finnes forskjellige argumenter om hva som bør gjøres for disse kvinnene/jentene, men likevel så står vi for det samme. Gjør vi ikke det da? Det er vel ikke noen som applauderer fordi vi har horer som trekker på gaten?

Så jo.. at jeg ikke synes noen bør være prostituert synes jeg at jeg kan argumentere. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...