Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei hei :)

Jeg skal prøve meg på permanent hårfjerning på leggene, og tenkte jeg kunne dele opplevelsen med dere.

Grunnen til at jeg skal gjøre det er fordi jeg har utallig mange ingrodde hår/flekker på leggene som kom fra epilator bruk, som nå ikke går vekk selv om jeg forandrer hårfjerningsmetode. Prøvd voksing og krem også. Syns det har blitt litt mindre etter at jeg gikk tilbake til barbering, men det er fortsatt kjempemye og det er utroolig stygt. Blir ingen shorts på meg i sommer for å si det sånn. Jeg kan vise bilde senere av hvordan det er nå.

Med permanent hårfjerning så slipper jeg alle de problemene også får jeg blekende krem som skal fjerne flekkene.

Jeg skal ringe idag for å få time, så ser vi hva som skjer. :)

---

Her er utgangspunktet mitt:

Bilde

Første behandling:

Bilde

Endret av kinkeline
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har jeg fått time imorgen. Skummelt! Kommer til å ta lang tid før jeg er ferdig, men gleder meg såå mye allerede nå. Lurer på om det gjør vondt. :/

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Gjest Gjest
Skrevet

jeg som akkuratt ( på fredag) bestillte epilator og gledet meg sånn til å bruke den. Var du flink med skrubb når du epilerte?

Skrevet
Hei!

Hvor lenge har du epilert, siden du har fått så mange røde prikker? Jeg har fått inngrodde hår selv, men aldri permanente prikker. Har epilert periodevis i ca to år.

Jeg har epilert i.. oi.. hmmm.. 5 år kanskje? Jeg skjønte aldri at det var pga epilatoren før jeg googla litt og skjønte at maange andre også sleit med det.

jeg som akkuratt ( på fredag) bestillte epilator og gledet meg sånn til å bruke den. Var du flink med skrubb når du epilerte?

Yes. Har alltid skrubba og holdt på, men vet ikke hvor mye det hjalp, forhåpentligvis en del. Orker ikke tenke på hva som hadde skjedd hvis jeg ikke hadde skrubba.

Jeg brukte epilator på lårene en gang, og da fikk jeg 2 inngrodde hår. Tror det er da jeg tenkte over det, at det kunne være epilatoren. Nå vokser jeg lårene hver tredje måned, og det er ingen inngrodde hår.

Så jeg ville holdt meg til barbering og voksing. Epilator er virkelig fæle greier.

Gjest Gjest_marie_*
Skrevet

Intressant tråd!! :)

Takk for at du skal dele med oss!

Hvor mye ca kommer det på å få vekk hårene på leggene, vet du det?

Skrevet
Intressant tråd!! :)

Takk for at du skal dele med oss!

Hvor mye ca kommer det på å få vekk hårene på leggene, vet du det?

Koster rundt 3000kr hvis hun må ta behandling på hele leggen, så blir det mindre når det er mindre områder som trenger behandling.

Og man må ta det rundt 6 ganger, og 3x6 er 18. Så rundt 18 000 tenker jeg til sammen.

Gjest Gjest_marie_*
Skrevet

Takker for svar!!

Tror jeg vurderer det samme selv..

Men har veldig lyse hår på bena, så vet ikke om det virker da?

Har du lyse eller mørke hår?

Blir spennende å følge med på tråden din..

Skrevet

Jeg har ganske mørke hår. De sier at det funker ganske dårlig på lyse hår, at effekten avtar veldig. Så jeg ville kanskje forhørt meg der først.

Jeg håper først og fremst at jeg får fjernet flekker og slikt fra leggen, men blir ganske deilig å aldri trenge å barbere eller vokse igjen. :-)

Skrevet

Okei, i dag hadde jeg min første behandlig. Jeg har postet bilde i første post i denne tråden.

Hun startet med å tørrbarbere leggene, så markere opp områdene hun skulle behandle, for så å ta på en tjukk gele over hele leggen. Så startet det.

Det kjentes ut som om hun plukket ut et og et hår med en pinsett, bare litt vondere. Noen områder gjorde kjempevondt, mens andre så var det helt greit. Hun sa at i noen hårsekker så er det flere hår, det er de som gjør så vondt.

Alt i alt så gir jeg selve behandlig 6/10 i smerte. Noen små områder som rett oppå beinet gir jeg 12/10, mens andre områder som bak på leggen 2/10.

Nå er det bare ubehagelig. Kjennes veldig sårt ut og er rød. Smører meg hele tiden, men det er da det er verst syns jeg. Men hvis jeg ikke smører så blir jeg kjempetørr, og det er ille det og. Har blitt mye bedre utover kvelden, og antar jeg ikke kommer til å kjenne så mye imorgen.

Hun sa jeg ikke kan sole meg på 2 uker, og ikke kan komme tilbake før om 6-8 uker.

Snart skal jeg også få bleke krem til flekkene så de blir lysere. :)

Skrevet

Hei kinkeline,

Takk for at du deler dette med oss. Det skal ha mot å dele sine skavanker med resten av oss, og mest av alt, takk for at du får MEG til å føle meg mer normal. Jeg har alltid vært flau over leggene, eller beinene mine i det hele tatt. Inngrodde hår, røde prikker, skrubbing, tørrhet, merker etc.

Jeg har epilert meg i noen år nå, men så begynte hårene å vokse tynnere som jeg ble takknemlig for, inntil jeg skjønte at de vokser nå innover, eller er altfor tynne til å kunne "bryte" seg ut over huden.

Jeg har brukt den i bikinilinja, der har jeg kjempemange ingrodde hår, det starter med at det er hovent og litt smertefullt, ofte presser jeg ut, så kommer det litt gørr og et kjempelangt hår. Ufyselig!!

Men hva slags blekekrem kommer du til å bruke? Jeg trodde ikke det fantes sånn som hjalp deg med å bleke mørke merker etter err, etc. Det hadde nemlig vært noe for meg også!!

Takk :goodbye:

Gjest ladida
Skrevet

Kan jeg spørre hvor du har fått gjort dette...? Vurderer å ta en laserbehandling på bikinilinjen... :S

Skrevet
Hei kinkeline,

Takk for at du deler dette med oss. Det skal ha mot å dele sine skavanker med resten av oss, og mest av alt, takk for at du får MEG til å føle meg mer normal. Jeg har alltid vært flau over leggene, eller beinene mine i det hele tatt. Inngrodde hår, røde prikker, skrubbing, tørrhet, merker etc.

Jeg har epilert meg i noen år nå, men så begynte hårene å vokse tynnere som jeg ble takknemlig for, inntil jeg skjønte at de vokser nå innover, eller er altfor tynne til å kunne "bryte" seg ut over huden.

Jeg har brukt den i bikinilinja, der har jeg kjempemange ingrodde hår, det starter med at det er hovent og litt smertefullt, ofte presser jeg ut, så kommer det litt gørr og et kjempelangt hår. Ufyselig!!

Men hva slags blekekrem kommer du til å bruke? Jeg trodde ikke det fantes sånn som hjalp deg med å bleke mørke merker etter err, etc. Det hadde nemlig vært noe for meg også!!

Takk :goodbye:

Jeg vokser bikinilinjen og der får jeg også noen inngrodde hår, men de er jeg kjapp med å få presset ut, også er jeg veldig flink med å peele. Vil ikke at det samme skal skje der!

Jeg får kremen om neste uke, så jeg vet ikke enda. Gleder meg veldig, håper det blir bra. Men lurer på om jeg må være veldig flink med akkurat hvor jeg tar kremen. Like kjedelig med for lyse prikker som for mørke. :x

Er nok mange av oss der ute. :)

Kan jeg spørre hvor du har fått gjort dette...? Vurderer å ta en laserbehandling på bikinilinjen... :S

Er mange steder som gjør det. Er bare å søke på laserbehandlig på google. Jeg gjør det hos Hud og Hår Klinikken.

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Har ikke lest alle innleggene her nå, men ville bare si at jeg osgå fikk stygge flekker på leggene av inngrodde hår etter bruk av epilator, og syntes det var helt forferdelig å gå med shorts og skjørt. Men tok mot til meg og lot de få sol på seg en hel sommer, og de ble borte! Verdt et forsøk!

Lykke til!:)

Skrevet

Åh, så bra! :-) Det er faktisk det neste jeg vil prøve, men jeg får som sagt ikke sole meg før om litt over en uke enda. Men det var gode nyheter. :-)

  • 2 uker senere...
Skrevet

Da har jeg fått blekekremen, og den heter "Aberela" for de som ønsket å vite det. Det står at det blir brukt til kvisearr og solskader.

Skrevet

Takk for at du deler historien din! Jeg skulle gjerne gjort det samme selv, men har dessverre ikke råd til det.

Lykke til med videre behandling, jeg krysser fingrene for at du blir fornøyd med det endelige resultatet! :)

Skrevet
Da har jeg fått blekekremen, og den heter "Aberela" for de som ønsket å vite det. Det står at det blir brukt til kvisearr og solskader.

Jeg var hos en annen lege igår (fulgte bare moren min) og viste henne leggene mine og fortalte henne om kremen jeg fikk. Hun så litt rart på meg og spurte om det var en hudlege jeg hadde fått den av, for det er absolutt ikke blekekrem. Hun sa det ikke er noe form for bleking i kremen idet hele tatt. Hun sa det er en A-vitamin syre, tror det er det hun sa ihvertfall, og det den gjør er at den tar og peeler huden. Ganske sterk peeling og sa hun.

Så sa hun at hun ikke var så sikker på at jeg skulle bruke den så mye, for da kunne det bli verre men det kunne også hende det hjalp. Så sa hun at det var en del som så ut som eksem så hun ga meg en krem for å roe ned de røde prikkene så de ikke ble brune.

Jeg spurte om hun hadde noe annet som kunne hjelpe og hun sa bare at de kom til å forsvinne av seg selv etter tid. Må vel bare bruke den eksemkremen så de røde som dukker opp roer seg ned og ikke blir brune.

Hvorfor sa hun at det var blekekrem når det ikke var det? Så rart og veldig irriterende.

Skrevet
Jeg var hos en annen lege igår (fulgte bare moren min) og viste henne leggene mine og fortalte henne om kremen jeg fikk. Hun så litt rart på meg og spurte om det var en hudlege jeg hadde fått den av, for det er absolutt ikke blekekrem. Hun sa det ikke er noe form for bleking i kremen idet hele tatt. Hun sa det er en A-vitamin syre, tror det er det hun sa ihvertfall, og det den gjør er at den tar og peeler huden. Ganske sterk peeling og sa hun.

Så sa hun at hun ikke var så sikker på at jeg skulle bruke den så mye, for da kunne det bli verre men det kunne også hende det hjalp. Så sa hun at det var en del som så ut som eksem så hun ga meg en krem for å roe ned de røde prikkene så de ikke ble brune.

Jeg spurte om hun hadde noe annet som kunne hjelpe og hun sa bare at de kom til å forsvinne av seg selv etter tid. Må vel bare bruke den eksemkremen så de røde som dukker opp roer seg ned og ikke blir brune.

Hvorfor sa hun at det var blekekrem når det ikke var det? Så rart og veldig irriterende.

Hm, så rart. Kan du ikke ringe klinikken å høre?

Spennende "dagbok" forresten, er litt nysgjerrig på dette her jeg :)

Skrevet

Takk for at du deler, Kinkeline! Jeg har også brukt epilator i flere år, og sliter med inngrodde hår og irriterte hårsekker på leggene.

Men er det noen her som vet hvorfor man får inngrodde hår og sår på leggene av epilator, men ikke av voksing? Jeg skjønner ikke hvorfor det er to forskjellige ting for huden; man river jo bare hårene ut med roten uansett...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...