Gå til innhold

~ ln & lo 14.august 2004 ~

ringblomst

Anbefalte innlegg

Takk for hilsenen, Heidi25. Føler at det går bra med planleggingen ja, men det er jo alltid noe man kan pusle med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann ringblomst! Takk for hilsen i boka mi, lenge siden jeg har vært i din nå. Du har nok rett i at både du og jeg har vært her mindre, har vært travle tider. Virker som dere ligger veldig godt an med hensyn til planleggingen! Hva er det neste? Har du forresten bestemt deg for frisør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen *marte*. Har ikke bestemt meg for frisør ennå, eller om jeg i det hele tatt skal bestille time. Hva neste blir vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som dere ligger i rute Ringblomst, så flott :P

Selv har vi flyttet bryllupet en uke fram, så nå deler vi ikke dag lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Takk for hilsenen, Vimsevips.

Har blitt mindre bryllupsplanlegging i det siste, etter som vi har kjøpt oss leilighet. Vi tar ikke over for i slutten av april, men er allerede godt i gang med kjøkkenplanlegging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt krypinn! Det var jo det du ønsket deg til bryllupsdagen :) Hvis dere flytter inn allerede i april er det også god tid til å gjøre det hjemmekoselig, et must!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Gleder meg til å få det som vi vil ha det, *marte*.

Har ikke skjedd så mye på bryllupsfronten, etter som det har vært mye med skolen og eksamener i det siste. Men vi ligger jo greit i rute, så jeg stresser ikke ennå :). På mandag skal vi snakke med fotografen, før jeg skal møte forloveren min. Skal bli kos med en jentedag bare vi to, og så er det meningen at jeg skal klare å bestemme meg for lengde og type slør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Takk for hilsen Lissemor.

Da er jeg tilbake etter over en måned i utlandet. Har kjøpt et fingerspiss-langt hvitt slør til en rimelig penge i utlandet, men er litt redd for at det er for hvitt til kjolen - har mao ikke prøvd på hele stasen.

Ellers har vi sendt ut invitasjonene og har fått en del svar ennå, selv om fristen ikke er før 15. juni. Blir egentlig lite bryllup om dagen etter som vi pusser opp og holder på med jobb og studier ved siden av. Eller var det oppussing ved siden av :ler: ?

Samtalen hos fotografen var veldig bra, vi har snakket en del om hva slags type bilder vi skal ha. Vi kom frem til at vi kun vil ha svart-hvitt-bilder, samt bilder sammen med forlovere. Årsaken til at vi dropper i farve er fordi vi kommer til å ta en del bilder selv også og da i farver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hei ringblomst

Nå var det en stund siden sist oppdatering her, alt vel? Ferdig med oppussing? Har dere tenkt ut noen spesifikke steder til fotografringen? Og har du bestemt deg for frisør enda? Det ble mange spørsmål... får benytte sjansen til å ønske lykke til med videre planlegging også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsenen *marte* :). Har litt igjen på oppussingen, men vi har i hvert fall flyttet inn. Har ikke klart å bestemme meg for frisør, og har en følelse av at jeg er lovlig sent ute med bestilling, men pytt sann tar ikke det så tungt ennå. Fotograferingen blir nede hos Nordstrandsfotografene, noe vi tror blir bra. Og ellers skjer det mer på leilighetsfronten enn på bryllupsfronten. Begynner å få inn enda flere svar på invitasjonene, så får vi håpe at vi slipper å purre på så mange når fristen går ut 15. juni.

Vi skal ha møte med toastmaster, og så vet jeg at LO skal ha utdrikningslag 26.juni og min forlover holder på å planlegge noe hun også. Vi har også bestilt trompetist til vielsen, som er vår overraskelse til gjestene/familiene, noe vi håper og tror blir en højdare i vielsen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

I dag har jeg fått bestilt time til brudekjoletilpassing - gjorde det på samme sted som jeg kjøpte kjolen; Brudekjolen på Egertorvet i Oslo.

Ellers har svarfristen på invitasjonen gått ut og vi mangler fortsatt mange svar, men "min side" og vennene våre har vært flinke å svare. Er ikke noe veldig stress ennå, etter som vi har mye annet å gjøre om dagen mht jobb og oppussing av leiligheten. Blir nok også purret opp om et par uker, når kjæresten skal på slektstreff. Skal bli gøy å pusle litt med bryllup igjen, tenker da på bordplassering og valg av salmer, hvordan bryllupskake vi vil ha, skikkelig samtale med caterer etc.

Snakket med forloveren min i går og hun er visst i full gang med planlegging av utdrikningslaget mitt, synd at en av mine beste venninner ikke kan komme, men så blir vi en liten jentegjeng likevel :)

Hvis alt går som planlagt blir det endelig møte med toastmaster på fredag, får håpe det ikke dukker opp noe i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer har skjedd på svarfronten, og det er dessverre ganske mange som har takket nei :(.

Av andre ting har vi bestemt oss for bryllupskake, ønsker nå ha en tre-etasjers kake i marsipan med røde marsipanroser. Fyll ønsker vi skal være noe bær, valnøtter og krem, og øverste etasje skal ha et ordentlig bilde av oss trykket på marsipan (vil ikke ha plast-/porselensfigurer). Nå skal det sies at vi er veldig glad i marsipankake, så derfor har vi valgt så tradisjonelt.

Ble også til at jeg flyttet tilpassingstimen til tidligere på dagen, så kan jeg dra før jobb istedenfor etter. Er litt spent på om sløret jeg har kjøpt er i hviteste laget og om jeg da skal kjøpe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Tiden flyr og plutselig gikk det opp for meg at det er kun 1 måned og 10 dager til vi gifter oss - og fortsatt er det masse smått og stort som må fikses. Er glad for at vi har hatt goood tid på planleggingen, etter som vi begge har begynt i mer eller minder nye jobber og holder på med oppussing av leilighet i tillegg.

I dag skrev vi liste over gjenværende ting som må gjøres i prioritert rekkefølge; føler hele tiden at det er noe vi har glemt, men vi skal da bli gift uansett :).

Vi har lyst til å ha småbord, og etter som vi lokalet vi leier kun har standard firkantede bord, har vi begynt å tenke på å leie inn runde bord. Blir jo noe tusenlapper, men synes det er koseligere med runde bord. Tror ikke svigers helt hva de skal gjøre med all duken de har kjøpt inn, og hvor skal vi plassere de bordene som allerede er der? Mao en del ting som må avklares før vi bestemmer oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler hele tiden at det er noe vi har glemt, men vi skal da bli gift uansett :).

Det er samme følelse som jeg satt med for noen uker siden, men man får gjort veldig mye de siste ukene! Jeg regner med at dere har stålkontroll om en mnd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe på det *marte* :). I dag luket vi bort runde bord igjen, ble mer arbeid enn ønsket, selv om prisen var ganske grei. I dag har jeg snakket med forloveren min angående frisør, så i morgen skal vi ta noen telefoner til lokale frisører for å høre om de har ledig og ikke minst hvilken pris de tar.

Har også snakket med hun som skal lage bryllupskaken vår, så det ble til en 3-etasjers rund bryllupskake i marsipan med bilde på øverste etasje, samt røde marsipanroser. Fyll blir valnøttkrem og jordbær. En kake etter vår smak :).

I morgen skal vi brudeparene som skal gifte oss samme dag møtes hos svigermor for å snakke om felles pynting i kirken. Har ingen sterke ønsker annet enn at jeg ikke vil ha gule blomster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag møtte jeg to andre bruder som skal gifte seg samme dag som oss for å avtale kirkepyntingen. Ble til at vi går sammen om dette og at farvene blir rødt, hvitt og grønt.

Ellers har jeg somlet meg til å bestille time til meg og min forlover hos frisøren, fikk en god pris 800-900 for meg og 550 for forloveren. I tillegg vil kanskje svigerinnen min kanskje få satt opp håret, så dette kan bli koselig morgen :).

Har også bestilt en hudpleietime nå på torsdag, som jeg håper blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det slag i slag, i dag har moren min fått avtalt møte med kokken vår, så på mandag 19. skal vi sette opp den endelige menyen.

Kjæresten fikk også levert en nyere fødselsattest til kirken i dag. Jeg fikk tatt en etterlengtet hudpleietime i dag, som var deilig, så får vi se hvordan jeg liker de nye produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hele tiden sagt at jeg ønsker et lite utdrikningslag (ikke utdriting) med de nærmeste venninnene, og det fikk jeg sannelig :).

Hadde tenkt tanken at det kom til å bli denne helgen, etter som jeg visste at en venninne av meg ikke kunne komme - og hun er en så pass nær venninne at hun ville ha kommet under normale omstendigheter, men hun var i New York. Forloveden er tydeligvis flink til å avlede og det samme er min kommende svigerinne. Var med andre ord helt rolig, da svigerinnen min skulle ha hjelp til å velge kjole til bryllupet. Vi dro avgårde til byen med t-banen. Plutselig dukker min barndomsvenninne opp, og etter noen flere stopp dukker en annen venninne opp. Kan trygt si at jeg ble overrasket likevel.

Ble til at de geleidet meg ned til Aker Brygge og der ventet vi en liten stund før forloveren min dukket opp med en studiekamerat og hans 34 fot lange seilbåt. Ut i Oslofjorden og etter at vi fortøyde båten ved Gressholmen ble det reker og vin på oss. Dessverre hadde to venninner meldt avbud i siste liten i tillegg til hun som var i New York, men det var da veldig koselig likevel. Spiste og snakket i noen timer før det var på tide å dra tilbake til Aker Brygge.

Forloveden min hentet oss og så bar det en rask tur innom leiligheten, hvor jeg fikk 3 minutter på å ta med alt jeg tror jeg kunne trenge for en tur ut på byen, raska med meg en hel masse. Deretter var det opp til svigerinnen min sin leilighet og mer drikke. Ble stilt noen spørsmål som min kjære allerede hadde svart på, og klarte nesten alle. Ble ikke mange slurker pga feil svar hos meg nei :). Så fikk jeg en liten gave fra hver, men jeg måtte ikke gjette hvem det var fra; var bare koselige gaver. Etter hvert ble det også quiche loraine, godt brød og salat og enda mer drikke.

Ble virkelig drukket ut, så det ble aldri tur på byen, men hadde et veldig koselig og utdrikningslag etter min smak :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med overstått! Hørtes ut som et kjempekoselig utdrikningslag, skulle ønske mine venninner var litt mindre gærne også :wink: (Men bildene ble unektelig morsomme...)

Ser for meg E som en seiler, måtte dere andre jobbe eller var dere bare "vekt på ripa"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...