Gå til innhold

~ ln & lo 14.august 2004 ~

ringblomst

Anbefalte innlegg

I går hadde min kjære og jeg tenkt å ta turen innom noen fotografer for å se på tidligere bilder de har tatt, samt få høre noen priser. Først dro vi innom Nordstrandsfotografene, og lenger kom vi ikke.

Vi har altså fått bestilt fotograf til den store dagen en time etter vielsen begynner, kl 1500. Han vi snakket med var meget selvsikker, uten å bli "too much", og forklarte at de fleste endte opp med pakker på rundt 7000-8000 - altså innenfor vårt budsjett :). Men de har bryllupspakker fra 3200 til 50.000. Passer oss perfekt å bruke disse, etter som de både tar tradisjonelle bilder, men også tøffere bilder.

Min kjære har vært noe skeptisk til å betale for profesjonell fotograf, men da vi fikk se tidligere bilder og album, var han omvendt - og godt var det. Skrekken er å sitte der med 200 bilder som ikke holder god nok kvalitet - fordi en i familien hadde tatt bildene istedenfor eller en annen "kjip" fotograf. Jeg vil ha flotte bilder, og det tror jeg vi får nå. Gleder meg faktisk til de ringer oss i januar/februar for å snakke om hvor mye vi vil legge i det, samt hva slags bilder vi ønsker oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Ringblomst!

Endelig har jeg fått somlet meg til å stikke innom dagboka di. Fy søren, så langt dere har kommet! Fotograf og kjole og ... ja, det var vel kanskje bare det jeg reagerte på :wink: Kjolen var stilig, ganske annerledes enn det de fleste andre her inne velger, men det er absolutt ikke negativt!

Selv skal jeg på kjolejakt i Paris i november, så foreløpig sonderer jeg bare terrenget. Gøy det også, da!

Lykke til med videre planlegging!

Amelie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg ringblomst :)

Da var fotograf i boks også ja. Å holde seg til den lokale fotografen tror jeg ikke er noen dum ide, de har i hvert fall fått god omtale her på KG!

Hva har dere igjen nå? Synes dere har kommet så langt, med invitasjoner, farger til selskapslokale og det hele. Greit med alt som er gjort da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner :).

Føler at vi har mye planer på papiret, men mindre som er helt ferdig. Er kanskje lettere å ramse opp hva som er i så og si i orden:

~ kirke og prest; vi har spurt om en spesiell prest

~ lokale

~ brudekjole og -sko, skal ha et par diamant-øredobber som tilhører min mor og har en strass-veske som jeg skal bruke

~ min kjæres dress, skjorte, vest og "darcy"

~ takkekortene som vi skal sette i bilde av oss

~ fotograf

~ budsjettet

~ ansvarsfordeling - foreldre/oss

~ masse flasker med eplemost (svigers har levert inn hageepler) - her kjøres det alkoholfritt

~ har spurt min forlover - han har ikke fått ut fingeren helt ennå, men har bestemt seg

~ flere i slekten har tilbudt seg å bake kaker

~ engangskameraer

~ såpebobler som gjestene skal blåse opp i luften og ikke på oss :ler: (istedenfor ris)

~ gjesteliste

~ vi har bestemt oss for småbord, synes det er hyggeligst og ganske praktisk etter som vi skal ha buffet

Halvferdige ting:

~ bordkort - ikke lagd ferdige, men har selve hjertekortene med våre initialer på og spisepinner, mangler tråd til å feste det sammen (har noen trådprøver). Forloveren min har sagt ja til å skrive på alle gjestenavnene

~ catering - vi vet hvem vi vil ha, men har ikke booket ennå

~ bryllupskaken er bestilt, men vi har ikke bestemt hvordan den skal se ut eller om vi vil ha etasjekake eller en stoor kake

~ en gaveåpner, men trenger to

Har igjen:

~ sko til han, undertøy, slør o.l til meg

~ ryddehjelpere/servitører

~ kirkeprogram

~ alle småting som servietter, lys og små matkort etc

~ frisør

~ "bryllupsbil"

~ toastmaster

~ solo(?)innslag i kirken

~ salmer, inngang-og utgangsmarsj

~ bryllupsreise (etter det jeg vet - han skal overraske meg :D )

~ blomster-bestilling, men vi vet at vi vil ha røde roser

Kommer ikke på mere nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig kjole du skal ha. Minner meg litt om Dronning Sonjas kjole sånn bortsett fra at din er litt mer oppdatert og kanskje litt mer figurfokusert.

Ellers tusen takk for hilsen i min nyoppstartede dagbok. Dagboken din er veldig informativ og nyttig for meg som kanskje ikke har kommet så langt som deg så jeg kommer nok til å henge her litt mer etterhvert... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Isiselin! Er enig med deg at den likner litt på Dronning Sonjas kjole - har sett den før og faktisk tenkt over at den har vært fin for å være "så gammel". Ellers er du selvfølgelig hjertelig velkommen tilbake :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så glad, så glad - for på tirsdag fikk jeg vite at jeg hadde vunnet en tur til Barcelona for to. Så en eller gang i fremtiden skal min kjære og jeg dra til den byen, som jeg har hørt så mye positivt om. Gleder meg en hel masse :hoppe:. Hvis det blir før bryllupet vi drar, skal jeg ta en tur innom et Pronovias-utsalg - etter som kjolen min er av det merket; kanskje de har noe jeg bare må ha, men ikke har tenkt på, hmmm...

Ellers møtte jeg min kjære forlover i dag, snakket litt om bryllup innimellom andre ting. Blant annet foreslo hun at flere hun kjenner kan hjelpe til å rydde og servere i bryllupet. Noe som er kjempeflott, da jeg faktisk har tenkt en del på hvem vi kan spørre. Er ikke mye som skal gjøres etter som vi har buffet og en kokk som selv sørger for at det bugner av mat. Så det vi trenger folk til er å skjenke drikke, dekke til dessert og ta oppvasken sammen litt annet småtteri. Etter som vi heller mest mot småbord fremfor E-bord, trenger vi ingen til å lage småbord til kaffen. En ting mindre å tenke på, puuh. Er en hel masse som skal planlegges, heldigvis synes jeg det stort sett er gøy å være organisator.

Svigers har snakket med en av deres nieser om at vi kommer til å kontakte henne i fremtiden for å spørre henne om å spille og evt synge i bryllupet vårt, noe hun syntes var hyggelig. Tror faktisk at hun selv kommer til å gifte seg til neste år, men de har ikke bestemt dato ennå. Svigers sa i hvert fall klart i fra om at 14.august var "tatt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempe heldig. Trodde det var ingen som vant sånne reisekonkuranser jeg :oops: . Men dette er jo helt utrolig. Gratulerer så mye . :hoppe:

Og lykke til med videre planlegging ringblomst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsenen, Miracl3!

Trodde aldri at jeg skulle vinne en utenlandstur nei - nå var ikke dette en veldig stor konkurranse, men en intern på jobben. Men vunnet har jeg likevel :briller:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! :)

Endelig har jeg fått somlet meg til å kikke innom hos deg...

Du har jo kommet utrolig langt med planlegging og organisering, må jeg si! Så herlig å ha ting i boks tidlig... :P

Kjolen din var, som en annen skrev litt tidligere, anderledes.. Synes den var kjempefin, minner veldig om Dronning Sonjas kjole...

Gratulerer med vinning av konkuranse, forresten...! Så morsomt at det var en slik premie, også... :)

Ha en fortsatt fin kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen @Shygirl@! Har kommet godt i gang ja - har ingen sommerfugler i maven ennå, men så har vi jo hav av tid ennå.

Burde vel ha lagt meg nå, men så skal ikke jeg på skole eller jobb i morgen - bare ta det helt med ro. I sted hørte jeg på hele 20 inngangsmarsjer . Mange fine, men jeg vil ha en med litt futt i begynnelsen, likte godt Wagners "Brudekoret" fra Lohengrin, men så er også denne kjent da. Ellers er jo Midtsommernattsdrøm og Purpose kjente marsjer. Min kjære har ikke hørt på dem ennå, og jeg burde vel høre på dem en gang til når jeg er litt mer opplagt - så får vi se hvilken vi velger.

I dag spurte min kjære og jeg om hans søster ville være toastmaster, hun har tidligere vært det i hans andre søsters bryllup. Men det som er enda viktigere er at hun kjenner "alle"; begge familier og en del av vennene vår. Hun har tidligere sagt at hun ikke ønsket å bli spurt, men fordi hun etter vår mening passer så ypperlig, spurte vi likevel :oops: . Vi har gitt henne tid til å tenke i gjennom det, men hun sa egentlig ja på flekken. Det virket som hun syntes det var veldig greit å bli spurt likevel, etter som hun også selv hadde tenkt litt på tanken. Så får vi se hva det endelige svaret blir. * krysser fingrene *.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjæres søster er gravid, så i bryllupet til neste år ser det ut som det blir en liten baby som gjest også :). Kommer ikke til å se den nye verdensborgeren før i bryllupet etter som de bor i det store utland - gleder meg allerede til å se dem alle igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, @shygirl@! Vi gleder oss veldig til å se dem igjen. Virket som om eldstegutten hadde lyst på en lillesøster, så det blir gøy å få vite om det blir en liten gutt eller jente.

Siden sist var jeg innom gullsmeden, hvor min kjære kjøpte ringene våre - det kostet ikke mere enn 180 kr for å pusse opp begge ringene og gravere inn datoer (vi har allerede navn inngravert). Ikke tok det lang tid heller; å levere dem en to uker før holdt i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

I hele forrige uke var jeg syk med en kraftig forkjølelse for å komme i litt bedre humør. prøvde jeg på brudekjolen og jeg må si at det hjalp på humøret, selv om det ikke hjalp på hosten. Utrolig hvor flott jeg føler meg i den kjolen :oops:.

Burde vel få ut fingeren snart mht slør, om jeg skal kjøpe eller lage selv, i begynnelsen helte jeg mest mot langt slør som gikk litt utenfor slepet på kjolen, men nå er jeg mer for kortere slør. Sistnevnte tror jeg også blir lettere å få til, tenker spesielt på mine klippeferdigheter. Blir også "lettere" å gå rundt med kortere slør tror jeg enn langt - kom plutselig på en ting, min mor skal ha et slør liggende, riktignok med en "hattegreie" på, men med kam. Kanskje jeg skulle prøve å oppspore det, synd at hun allerede har lagt seg, for jeg kan jo ikke vekke henne for å spørre henne om det, selv om jeg har veldig lyst :oops:. Burde jo ikke være altfor vanskelig å omgjøre det, men nå husker jeg ikke hvor langt det er, vil ikke ha helt kort-kort heller.

I begynnelsen av desember så kommer vi nok til å snakke mer om menyen og med cateringselskapet. Svigers har allerede kjøpt inn eplemost fra "egnepressede" epler. Vi kommer ikke til å ha alkohol i bryllupet, men eplemost og farris til maten, og mineralvann ellers.

Kakelisten begynner også å bli lengre, etter at en av tantene til min kjære tilbød seg til å lage hele to kransekaker, og moren til forloveren min har tilbudt seg å bake tiramisu-kake, så nå er vi oppi 10 (11) kaker i tillegg til bryllupskaken:

3 (!) kransekaker, tror kanskje at den ene tanten skal få bake noe annet

1 tiramisukake

1 mokka-kake

1 bringebærkake med gelelokk

2 suksessterter

1 verdens beste

1 "ukjent" kake - en tante har sagt hun vil bake, men vi vet ikke hva

I tillegg blir det sikkert en kringle på bordet, og flere som kommer til å tilby seg når invitasjonene er sendt ut. Kommer nok til å bli altfor mye kake, så vi kommer nok til å spare på iskrembokser fremover til rester.

Lurer på når jeg skal få anledning til å gå inn bryllupsskoene mine, er jo ikke akkurat hverdagssko det er snakk om. Mye å tenke på fremover ja, men nå bør jeg nok få meg litt skjønnhetssøvn, skal jo på jobb i morgen :-?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Kakebakerne vil ingen enda ta - i går var det årlig juletrefest og flere av bryllupsgjestene var tilstede, så nå er det to til som har tilbudt seg å bake - begynner faktisk å bli "redd" for at det blir for mye kaker. Var i et bryllup for noen somre siden med et flott og stort kakebord, men det endte dessverre med at en del kaker ikke ble spist av i det hele tatt, og det synes jeg er for trist.

Er hyggelig at folk er engasjert og gleder seg på våre vegne. Fikk mange spørsmål i går om både kjole og planleggingen, og ikke minst om ønskelisten var klar. Går bra med de to førstnevnte, men vi har ikke satt opp ønskene våre ennå - ikke noe stress ennå :). Vi kommer nok til å ønske oss blant annet gavekort på møbler. Safe ønsker jeg meg, så det får vi mest sannsynlig av min bror. Av moren min får vi et finservise, i tillegg til vaskemaskin og tørketrommel. Min kjære og jeg var og så på sølvbestikk en tid tilbake, men likte ingen av dem så veldig godt; nå var ikke utvalget det største, så vi kommer vel kanskje til å ta en runde til.

Neste uke er siste undervisningsuke før eksamene - så får jeg håpe at jeg klarer å holde meg unna KG så mye som mulig og lese istedenfor :ler:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Hmm...jeg burde ikke være her, men lesing til eksamen er såååå lite motiverende og nå er det uansett for sent :).

Sist lørdag hadde moren min besøk av to vennepar og etter som hun ene kjenner cateringsdamen vi skal bruke og har den direkte kontakten med henne foreløpig, snakket vi blant annet om menyen som foreløpig ser slik ut:

• innbakt svinekjøtt i sursøt saus

innbakt scampi

biff chop suey

biff- og potet-rett

kylling med cashewnøtter

stekt kylling-rett

fisk - vet ikke helt hva ennå

vårruller

nudler

satè - kjøttspyd med peanøttsaus

ris - selvfølgelig

Til dessert blir det en helt spesiell fruktsalat med gelè og kokos og kanskje noe liknende karamellpudding, men på asiatisk vis

I tillegg tilbød den samme damen å bake to kaker, så nå er vi oppi 12-13 kaker :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Har vært deilig med juleferie, og eksamene tror jeg gikk ganske bra - da klarer man også å nyte ferien til det fulle :).

På bryllupsfronten har det skjedd noen få ting: førstevalget på ryddehjelpere gikk ikke, så nå skal vi spørre to andre. Min kommende svigermor har fått "frie" tøyler med pynting i kirken og lokalet, annet enn at det må være innenfor farvene hvitt, rødt og sølv. Søsteren til min kjære er ikke helt i boks som toastmaster, men jeg håper virkelig at hun orker og vil :).

Min kjære og jeg skal ta en skikkelig gjennomgang om bryllupet den 17.januar, med blant annet litt småfiksing på invitasjonene, høre på en 20 bryllupsmarsjer etc. Han har kommet i gang med bryllupsreisen, men har etter det jeg vet ikke bestilt noe ennå. Vi er derimot blitt enige om at drømmemålet som er Stillehavet (Fiji, Cook Island o.l) går ut, det blir for dyrt denne gangen etter som vi skal kjøpe leilighet og gjerne bil dette året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Min kjære og jeg var i Gøteborg forrige helg, så da tok vi mye av bryllupssnakket til og fra, etter som vi kjørte bil. Denne helgen har vi planer om å fikse litt på invitasjonene og kanskje høre på de innngangsmarsjene, men ikke noe stress.

Siden sist har min kjære bekreftet at vi reiser 16. august på to ukers bryllupsferie, jeg har ingen anelse hvor, men har en følelse at det er en flottere ferie enn vi først hadde tenkt oss etter som han sa noe som at turen koster noe over 30', så da var budsjettet vårt sprengt - og er redd for at det kan bli enda mere pga lommepenger, kanskje det blir rimeligere bryllupsklær da.

Nytt budsjett (trykksakene dekker svigers):

Bryllupsklær 12.000

Bryllupsreise 40.000

Fotograf 8.000

Porto 1.000

Totalt: 61.000

Min kjære har fått ut fingeren og fått spurt den ene av hans to tiltenkte forlovere, og han svarte ja...var nok en lettelse for han ja :). To gode studievenninner har sagt ja og gleder seg til å pakke opp gavene, og en av dem har erfaring, så det er jo betryggende. Har også blitt en rett til på middagsmenyen vår; en svinegryte som er kjempegod. Og så har det blitt to Verdens Beste på kakelisten og en endring; bringebærkaken med gelèlokk går ut til fordel for en asiatisk kake (er mer eksotisk for alle de nordmennene som kommer i bryllupet :wink:). Men en av de mest gledelige nyhetene er at søsteren til min kjære, har sagt ja til å være toastmaster; noe som var en lettelse etter som vi mener hun er perfekt i rollen som dette.

Vi har også fått skrevet en del på ønskelisten vår, spesielt etter som vi har planer om å sende invitasjonene tidligere enn først antatt (før påsken):

~ Gavekort på Skeidar og IKEA

~ Gavekort på Interiørland

~ Mallorca håndklær fra Turiform

~ Sengetøy, størrelse 140x220

~ Kappelaken for kontinentalseng, størrelse 180x210

~ Digital badevekt i glass

~ Grilljern / kontaktgrill (f.eks. George Foreman Indoor Grill)

~ Elektrisk bordgrill

~ Vannkoker med skjult varme-element

~ Nøttehammer fra Eva Solo

~ Isterningfryser fra Eva Solo

~ Brødboks fra Eva Solo

~ Hvitløkspresser fra Eva Solo

~ Gavekort på Spaceworld til kjøp av digitalt videokamera

~ "Tre vise menn" fra Hadeland Glassverk

~ "Engel" fra Hadeland Glassverk

~ Gyldendals Store Verdensatlas

Ellers har vi kjøpt en Jensen-seng på salg - gleder meg til å få den...selv om den kommer til å stå på et rom hjemme hos han til vi får kjøpt oss leilighet. Vi skal på visninger fremover nå (og venter på lånetilsagn)...men vi trenger egentlig ikke å være i hus før mai måned (da er jeg ferdig med studiene). Så fant jeg "morgengaven" til han en Recliner i svart skinn, han kommer til å få den snart, så jeg jukset litt der. Har planer om en liten gave til da: et dørskilt med vårt felles etternavn, etter som det betyr en del for han at jeg tar etternavnet hans :).

Svigermor styrer og ordner; hun er samme ulla som meg organisatoren, tror hun koser seg med detalj-planleggingen :). I tillegg til å ta seg av pynting av kirken og lokalet, skal hun organisere overnatting for familiene på deres side, holde velkommen-tale og ta seg av "sangheftet". Vi har også spurt henne om å kjøpe nok engangskameraer til å ha på bordene og gjestebok med plass til bilder fra engangskameraene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Ville bare stikke innom og takke for hilsen i dagboken min! :D

Ser ut som du har full kontroll på bryllupsforberedelsene deres! :D

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...