Gjest Anonymous Skrevet 25. juli 2003 #1 Del Skrevet 25. juli 2003 Når er det vanlig å legge barn på 1 1/2 år og 5 år? Jeg legger minsta ca rundt 19.00-19.30, mens gamleste legger seg i 20.00 tiden. Han får være oppe lengre nå i sommerferien da, men jeg legger jentungen samme tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 25. juli 2003 #2 Del Skrevet 25. juli 2003 Våre tre : 2,5 år : 19.30 7 år : 20.30 9 år 20.30 Lengre oppe på sommeren våre også. På vinteren skal de være sovnet til 20.30. De trenger faktisk så mye søvn når det er på det mørkeste. Da de to største var fem år sovnet de fint kl 19.00 på vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Praksis Skrevet 25. juli 2003 #3 Del Skrevet 25. juli 2003 Vår gutt på 2 år og 3 mnd legger seg kl 19.30. Har sklidd litt ut i ferien da vi er lengre borte på besøk, er ute og leker o.l. Men i kveld er vi i rute igjen 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 25. juli 2003 #4 Del Skrevet 25. juli 2003 Fireåringen vår slokner etter barnetv. Syv holder i massevis! Åtteåringen skal i seng kl. 20. I sommerferien blir det ofte mye senere da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamara Skrevet 25. juli 2003 #5 Del Skrevet 25. juli 2003 Knotten er 2 år og 2 måneder. Han legger seg vanligvis klokka 19.00. Da ligger han i senga si mens jeg sitter i godstolen ved siden av. Så prater vi litt om dagen som har vært, før han sovner i 19.30-20.00 tiden. Nå i sommer har allt sklidd litt ut. Med 8-9 små kusiner/fettere her hele sommeren, så er det klin umulig å være striks på leggetidene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. juli 2003 #6 Del Skrevet 25. juli 2003 På vinteren skal de være sovnet til 20.30. Ja og det klarer en alltid å få til? :-? Mine legger seg kl. 20.30 når det er skoledag, og 21.45 på helgene og de er 10 og 9 år men jeg har aldri kalrt å bestemme at de skal være sovnet til en bestemt tid, sovner de så sovner de og det er bra, men det er litt vanskelig å få et barn til å sovne om barnet ikke er trøtt. Mine sovner egentlig ganske raskt, men ikke alltid, og ikke til et bestemt klokkeslett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 26. juli 2003 #7 Del Skrevet 26. juli 2003 Avhenger jo om når de skal stå op... Min datter er 12 timers. legger seg 8 og står opp 8. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. juli 2003 #8 Del Skrevet 26. juli 2003 Ja og det klarer en alltid å få til? :-? Kanskje rutinen er innarbeidet så de sovner til kl 20.30. Synes ikke det er så rart jeg. Barn er vanedyr vettu!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 26. juli 2003 #9 Del Skrevet 26. juli 2003 PUH! Godt å vite at jeg ikke er helt ute å kjøre når det gjelder leggetider.. Pleier å legge mine sånn i halv åtte tiden, men skal vi tidligere opp, blir det tidligere i seng. Mine er fem og to. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 26. juli 2003 #10 Del Skrevet 26. juli 2003 Min datter på 1 1/2 legger seg halv åtte. Vi prøver å holde den samme tiden selv om det er ferie nå. Har man først kommet inn i en god rutine er det greit å holde på den synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 26. juli 2003 #11 Del Skrevet 26. juli 2003 Niesen min på fire er alltid helt slått ut ved 19-19.30 tiden på kvelden. Hennes foreldre har fått det å "legge seg" til å bli morsomt, så med henne er det ikke noe problem. Dette kommer jo veldig an på barnas personlighet, med hvor enkelt det er å legge de til faste tidspunkter på kveldene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 27. juli 2003 #12 Del Skrevet 27. juli 2003 Dette kommer jo veldig an på barnas personlighet, med hvor enkelt det er å legge de til faste tidspunkter på kveldene. Yepp, det vil si at våre barn er apekatter, pirater, leger, tannleger, frisører, sirkusartister, turnere, klatrere helt til de sovner av ren utmattelse kl 23- 23.30 og tilogmed kl 2400.... Er det rart man er sliten.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille frue Skrevet 27. juli 2003 #13 Del Skrevet 27. juli 2003 Huff, nå fikk jeg sånn dårlig mor vibrasjoner. Her i gården sklir det helt ut når vi har fri. Fireåringen mellom 8 og 10 mor og far i halv ett tida og de stor en gang etter det. Ja, ja det er sommer bare en gang i året. Det blir vel andre boller når høsten kommer , og ungene begynner på barnehage og skole igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. juli 2003 #14 Del Skrevet 27. juli 2003 Da jeg gikk på skolen var det en slags uskreven regel som het at åtteåringer skulle legge seg klokken åtte. Niåringer, kvart over åtte. Tiåringer halv ni... osv til en viss grense. Det er nok ikke meningen at trettenåringer skal legge seg kvart over ni, for det kan jo være litt tidlig kanskje, men greit å forholde seg til med de små i hvert fall. Da mine var veldig små, baby og opp til tre år omtrent så la de seg vel rett etter barnetv omtrent. Eller sånn ved sjutiden. Femåringer sju-halvåtte. På vinterstid i hvertfall. Ikke like lett når solen skinner inn gjennom soveromsvinduet og veien er full av lekende barn. Jeg kjøpte forøvrig lystette rullgardiner til rommene da de var små... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 27. juli 2003 #15 Del Skrevet 27. juli 2003 Mine barn legger seg som regel rundt 21. Jeg jobber mye på kveldstid og de er med meg så da blir det så sent. Men til gjengjeld kan de sove så lenge de vil neste morgen... Litt annerledes når man skal på skole eller i barnehage da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anett2 Skrevet 27. juli 2003 #16 Del Skrevet 27. juli 2003 Jeg jobber skift og da er det ikke alltid like lett å holde det samme tidspunktet, men skal vi opp tidlig (6.30) da et det i seng senest kl 20, det gjelder begge, (5 og 9år) Det drøyer sjeldent over 2030 for de. I helger det litt senere. Nå i ferien har det sklidd helt ut, da har kl blitt 22 og 23 når vi var på ferie. Men vi innhenter oss fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå