Gå til innhold

Er du redd i tordenvær?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke tordenvær... da kryper jeg under dyna og har stereoanlegget på fullt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

joda, hvis du ikke ser lynet så er det fordi det er langt unna, og motsatt.

Selv er jeg hysterisk redd for tordenvær :( Før syns jeg det var fascinerende, men etter at det slo ned ikke så langt fra hvor jeg bor, har skrekken satt seg.

Ja, var det jeg mente da - at man ikke alltid hører tordenet med en gang det blinker... :)

Skrevet

Våknet til deilig tordenvær i dag jeg , tuslet inn i stua og dro ut kontakter til tv/anlegg/data/tlf. Oppdaget etterpå at strømmen var gått..... tar litt tid før jeg våkner :ler:

Mamma satt med oss barna på fanget foran stuevinduet hjemme da vi var små. Hun fortalte at det var skyene som kræsja og da kom det smell og litt gnister..... Har aldri vært redd selv om jeg senere lærte hvilke krefter det kan være i lyn. ble bare enda mer fasinert!!

Nyter torden og lyn og elsker når det brummer skikkelig rett over huset :hjerter2:

Skrevet

Lyn og torden er fasinerende flott :-)

Gjest Virvel
Skrevet
ikke alltid at lynet og tordenet kommer samtidig

Jeg har allerede forklart hva jeg mente, men kan godt gjenta det... Det er nemlig ikke alle som vet at lyn og torden er det samme fenomenet, bare at vi ser det før vi hører det, og det jeg mente var at lyn og torden alltid forekommer sammen, det er kul umulig å bare ha en av delene.

Skrevet

Jaaa, er redd for torden vær.

Fikk testet angst nivået sommeren for to år siden.

Vi bodde i en campingvogn på Hamar camping.

Vet ikke om dere husker avis-oppslagene i etterkant, helt sykt hvor

mange plasser det hadde slått ned.

Har aldri følt meg så liten, da vi låg omtrent midt i senter og det kom fra alle plasser.

Kommer jeg utfor noe sånt igjen har jeg bestemt meg for å ta med

familien på hotell :-)

Hører med til historien at det ikke slo ned der vi låg.

Gjest rabrabara
Skrevet

Vi pleier alltid å telle sekundene mellom lynet og tordenet, for dersom det er langt mellom er det langt unna. Dersom det lyner og tordner omtrent samtidig er lynet nære. Min mormor var så redd for torden at hun barrikaderte seg i kjelleren, men merkelig nok smittet det ikke over på meg. Hun var visstnok redd for det meste... Jeg liker ikke å fly når det er lyn og torden bare..

Skrevet

Nei jeg er ikke redd for tordenvær.

Skrevet

Nei, bevares! Tordenvær er jo facinerende!

Skrevet

Skrekkblanda fryd?

Jeg synes det er skummelt, men morsomt og koselig på en gang.

Minner meg om da jeg var liten. Når det tordna som verst vekka mamma og pappa oss ungene, og så satt vi barna i hver vår saccosekk med teppe over oss og ble servet saft og kjeks.

Skrevet

Jeg har allerede forklart hva jeg mente, men kan godt gjenta det... Det er nemlig ikke alle som vet at lyn og torden er det samme fenomenet, bare at vi ser det før vi hører det, og det jeg mente var at lyn og torden alltid forekommer sammen, det er kul umulig å bare ha en av delene.

Sorry - jeg leste ikke alle innleggene før jeg svarte :)

Gjest Virvel
Skrevet

Er det bare meg, eller begynner det å buldre litt igjen nå? Liker torden, jeg, faktisk synes jeg det er litt sexy... :ler:

Gjest Catwoman
Skrevet
Liker torden, jeg, faktisk synes jeg det er litt sexy...

Heldig du. Skulle ønske det var meg.

Gjest gjest1
Skrevet

Like redd for torden som for ulv jeg..... :ler:

Det vil si: Ikke redd! Jeg tror de to tingene er like farlige...Man kan ha uflaks, men sjansen er minimal

Skrevet

Jeg er ikke redd tordenvær, synes det er ganske koselig. Men så har ikke jeg opplevd noe skummelt med det heller da.

Skrevet

Huff, jeg er kjemperedd for tordenvær... Da jeg var mindre begynte jeg å grine nesten hver gang det tordnet..... :ler:

Hater det fortsatt, men har jo blitt "voksen" nå da, og er litt mer behersket kanskje... :tunge1:

Gjest gjest1
Skrevet

Hvorfor er man redd for torden da?

Gjest Virvel
Skrevet

Tja, hvorfor er noen redde for heiser, edderkopper, slanger, store folkemengder, telefonen...? :-)

Gjest Yoni
Skrevet

Jeg er ikke redd for torden. Det er bare en lyd.

Skrevet

Synes todenvær er koselig jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...