Gå til innhold

Vi trenger airconditioning - noen tips?


Zzyzx

Anbefalte innlegg

Hele kåken er på 36 kvadrat og har ikke gjennomtrekk, derfor blir det grønnjævlig varmt her når det er sol. Sola står på fra ca 16.30 til 20.30, pluss/minus en halvtime, iallfall nå i den varme perioden. Det blir til tider ulevelig.

Vi ser derfor behovet for airconditioning og har blitt enige om å bruke rundt 5000 på det.

Jeg tror stua vår er på ca 20 kvadrat, så det skulle ikke være for vanskelig å finne noe som passer. Vi har funnet noen som ser ålreite ut. Men hvis dere har noen anbefalinger så tar jeg gladelig imot!

Det eneste jeg lurer på er om vi er nødt til å ha en sånn slange til å henge ut vinduet/i vasken, eller om det finnes noen med beholder slik at den bare kan tømmes ved behov.

Har noen erfaringer?

:kalle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Aircondition produserer varme for å lage kulde så du må ha en slange ut av vinduet ja.

Elkjøp har en fra Zibro som er veldig bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logisk nok, egentlig. Det burde ikke være noe problem å få det til heller.

Vi har kikket litt på den fra Elkjøp, og den ser jo veldig grei ut. Jeg tror vi kommer til å kjøpe dette her ganske fort, siden jeg holder på å omkomme allerede nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Logisk nok, egentlig. Det burde ikke være noe problem å få det til heller.

Vi har kikket litt på den fra Elkjøp, og den ser jo veldig grei ut. Jeg tror vi kommer til å kjøpe dette her ganske fort, siden jeg holder på å omkomme allerede nå.

Du bør beregne minimum 60w pr kvadratmeter, og har dereåpne dører rundt i huset vil det påvirke det også.. kjøp heller ei varmepumpe, den fyrer og kjøler ettersom hva man ønsker.. Har en Daikin r35 med vegg innedel stående(brukt, og kun kjøling. Men helt i orden, og i god stand).. den er billig hvis dere skulle ønske kun kjøling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...