Gå til innhold

Jæ**** idiot

Anbefalte innlegg

Slutter Cita noen gang å forbanne seg over hjernedøde krek ? NEI !!

Er du lei hunden din, så slipp den av på motorveien....f...f..

Blir jo billigere å la hunden bli drep ved påkjørsel, enn å evnt bet,

kr. 1200 for en avlivning.

Skremmende å se hvor lite en hund er verdt for noen. Helt greit at ikke alle trenger å ha hund, men da bør de vel for pokker la være å skaffe seg en :evil:

Heldigvis så finnes det gode folk også.

Som damen i denne artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe så fryktelig!! :sjokk:

Jeg slutter aldri å bli sjokkert over hvordan enkelte behandler dyrene sine!! Stakkars, stakkars dyr :grine: !!

Heldigvis gikk det bra i dette tilfellet da, og forhåpentligvis får hunden seg et nytt og bedre hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg sett noe slikt så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

Men, den hundeieren måtte nok hatt litt akutt hjelp etterpå selv, ja!

Sjeldent jeg er voldelig, men hadde jeg sett noe slikt hadde jeg nok blitt det... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:o koster det virkelig 1200 å sette ei sprøyte. Kanskje ikke rart om det er enkelte som heller bare lar dyra gå da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visse folk burde ikke ha rett til å få dyr :evil: :evil: :evil: :evil:

Faen, så sur jeg ble nå. Leste også i VG i går om hvordan folk behandler dyra sine nå i ferien. Tenker ikke folk på hvilket ansvar det er når de skaffer seg et kjæledyr?? Tenker de ikke på at de faktisk har ansvar for et liv?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o koster det virkelig 1200 å sette ei sprøyte. Kanskje ikke rart om det er enkelte som heller bare lar dyra gå da...

:o :o

Det var DU som skulle hatt denne sprøyta, gjest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

i dag har jeg gjort en god gjerning :wink:

det harseg nemlig slikat min idiot av en bror fant ut at han ikke ville ha undulaten sin lenger,

så han hadde tenkt å knærte den som han sa :frustrert:

men jeg da den store dyrevennen tok selvfølgelig i mot fuglen..

enda jeg egentlig ikke har plass til den..

har kjøpt bur og leker for flere tusen.. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o :o

Det var DU som skulle hatt denne sprøyta, gjest!

det gjest sikkert menst her, var ikke at han hadde gjort det, men at enkelte ansvarsløse mennesker hadde gjort det for å slippe å betale. hadde nok vært mindre slike tilfeller dersom det var billigere. synes dyrlegen er altfor dyr, her må de også tenke seg litt om.

men klart, folk som gjør slikt burde HENGES og bli torturert. jeg blir så utrolig forbanna :evil:

Iset 23+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så sinna! :evil: :evil:

Hadde samme tilfellet med pusen min, altså før vi fikk henne. Har artikkelen fortsatt:

"Det 10 uker gamle nøstet ble kynisk kastet ut av T-banen ved oppsal for å dø. Nå venter lille Grynet på et nytt hjem i hagen til forendingen Dyrenes Velferd. Dyrevernnemda i Oslo frykter en rekke dyretragedier utover sommeren.

Hjelpeløs

For to uker siden ble den hjelpeløse krabaten funnet forkommen langs T-baneskinnene ved Oppsal, og brakt i sikkerhet av politiet. Walderhaug sier at kattungen høyst sannsynlig ble kastet ut av T-banen for å dø. Slike tragiske dyrehistorier står i kø på denne årstiden. Nå tar foreningens medlemmer seg av seks kull med kattunger som forhåpentligvis blir omplassert til nye hjem.

Katter i søpla

- Folk kaster kattunger i søppelkassa eller legger dem fra seg i en veigrøft. Vi har som et eksempel plukket opp hele kattekull i Maridalen. Når sommeren kommer og folk skal på ferie, er det ut med dyra. Noen er så kyniske at de skaffer seg ny katt når høsten kommer. Det er skremmende at det finnes så følelseskalde folk.

Flere saker

Steinar Saghaug, leder av Dyrevernnemnda i Oslo, frykter det vil dukke opp en rekke groteske saker om mishandling og vanskjøtsel av dyr framover. Antallet klager til nemnda på mislighold ble dobbelt fra 1991 og til i fjor da det ble registrert 117 saker.

Pappesker med katter blir satt ut ved dyreklinikker, og i et tilfelle ble det funnet en bærepose med kattunger på et kjøpesenter i Oslo. Det forekommer også at folk kaster kjæledyret sitt i søppelcontaineren."

Og dette var i 1993.

De som gjør slikt, skulle fått en rett straff, evt. å bli hengt etter ballene, eller hvor enn det måtte være. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang meldte jeg meg som "hospits" for en hund en sommer. Det var foreningen for omplassering som trang noen midlertidige hjem for noen hunder frem til de fant en ny eier. Denne valpen bodde altså hos meg noen måneder, og den var veldig "skremt" -dvs. den hadde blitt mishandlet der den var før, og var særlig red for biler og menn som virket litt sinte og agggressive.

Så hadde foreninge funnet en ny eier, og han skulle komme og se på hunden. Han var helt dust i hodet -hadde ikke peil på hvordan han skulle oppføre seg mot hunden i det hele tatt. Han var aggressiv, og hunden ble redd. Han var av den type skole hvor man skal "banke vett inn i dyrene" -dvs. slå de helt til de skjønner at de har gjort noe galt. Jeg sa til ham at jeg hadde begynt å vurdere litt om jeg ville beholde hunden selv, og vi ble enige om at jeg skulle tenke på det så skulle han ringe meg.

En uke senere kom han igjen -helt uanmeldt. Han sa at han skulle ha bikkja, og at han ikke kunne vente på at jeg skulle bestemme meg, og at nå fikk jeg slutte med dette tullet frem og tilbake osv. Så begynte han å skjelle meg ut. Han sa han skulle på bilferie om tre dager, og at han skulle ha med bikkja på bilferien. Men jeg hadde jo allerede forklart ham at hunden var redd for biler og at den tilogmed var livredd for å være i en bil! Da er du rimelig dust når du planlegger en ukes lang biltur med den nye hunden din!!

Endte med at han skjelte meg ut enda mer, ropte og skreik. Tilslutt sa jeg til ham: Det er fullstendig uaktuelt at du får denne bikkja sånn som du oppfører deg. Det siste denne bikkja trenger er en idiot som deg. Stikk herfra!

Så fant vi noen andre snille mennesker i stedet :wink:

Nelle :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FY FA*N!!!! :evil:

Jeg får vondt langt inni meg når jeg leser slikt... HVORFOR gjøre noe slikt? Om man ikke kan ta vare på hunden sin lenger, så finnes det da andre, mer humane måter å gjøre det på.

Han kunne levert den ved omplasseringen. Om ikke han ville vise seg, så satt den igjen utenfor. Da hadde den hvertfall hatt sjans.

HELDIGVIS for denne damen som fant Vesla og tok den med seg...

Slike mennesker som eieren av hunden burde blitt lynsja! :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eehhhmmm 1200,- for å avlive, d var dyrt: ei kule koster jo ikke mere en et pr kroner: Den gjør jo samme nytta.....

Bare en tanke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som har den muligheten, selvom det nok er mange på den strekningen hvor hunden ble etterlatt.

Tror forresten at det er store prisforskjeller hos veterinærer.

Uansett er det en svært uansvarlig måte å behandle et dyr på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Lurer på hva slags oppvekst og oppdragelse sånne mennesker har fått jeg, når de kan fremvise så liten empati.... :evil: :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...