Gå til innhold

Avviser når hun viser interesse..

grafenberg

Anbefalte innlegg

Jess som det står i tittelen så er jeg litt sånn..

Vet ikke helt hvorfor men jeg er veldig sånn at jeg går etter de jentene som er vanskelig å få tak i og når hun viser interesse eller at hun begynner med prat om følelser og sånn så mister jeg totalt interessen! Det er utrolig irriterende for jeg har møtt mange bra damer i det siste og dette har skjedd med 5-6 jenter siden nyttår.

Jeg kjenner selv at jeg er klar for et forhold og samtidig merker jeg at jeg har blitt voldsomt pirkete på utseendet til dama. Hun kan være fin som bare rakkern men hvis hun har hår på armene eller antydning til "bart" eller koteletter på kinna så er jeg long gone!

Ville bare høre hva dere tror om dette, jeg tror at jeg har funnet et svar på det. Men vil gjerne hva det mer komplekse kjønnet har å si :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke helt hvorfor men jeg er veldig sånn at jeg går etter de jentene som er vanskelig å få tak i og når hun viser interesse eller at hun begynner med prat om følelser og sånn så mister jeg totalt interessen! Det er utrolig irriterende for jeg har møtt mange bra damer i det siste og dette har skjedd med 5-6 jenter siden nyttår.

Jeg kjenner selv at jeg er klar for et forhold og samtidig merker jeg at jeg har blitt voldsomt pirkete på utseendet til dama. Hun kan være fin som bare rakkern men hvis hun har hår på armene eller antydning til "bart" eller koteletter på kinna så er jeg long gone!

Ville bare høre hva dere tror om dette, jeg tror at jeg har funnet et svar på det. Men vil gjerne hva det mer komplekse kjønnet har å si :P

Syns det høres ganske naturlig ut ! Er selv veldig kresen .Studerer ofte menn lenge utseendemessig , oppførsel og graver mest mulig informasjon om dem - før jeg vet om de er noe intrisange for meg - eller ikke ! Jo eldre jo mer erfaring man får - jo mer kresen og kritisk blir jeg . Og vet mer hva jeg vil ha og IKKE ha ..neste gang jeg velger ut en mann .

Regner med menn er like kresne . Er et " under " at folk danner par i det hele tatt - så kresne man er og så mye som skal stemme .

Ikke nøy deg med noe middelmådig . Sats på noen du tror du kan være fornøyd med på lang sikt . Ta deg GOD TID - til å se de an . Jo mindre er risikoen for at du blir fullstendig lurt og blendet ...av førsteinntrykket .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...jeg kan vel prøve med et svar ut i fra det jeg har lest i div. faglitteratur! :)

I kognitiv terapi snakkes det om negative grunnleggende leveregler som styrer måten vi tenker, føler, handler og relaterer oss til andre på.

En av disse levereglene er "emosjonell deprivasjon". Typisk for denne er at man går fra kvinne til kvinne (evt. mann til mann), oppsøker partnere som virker tiltalende seksuelt, men som ikke fyller tomrommet og stopper rastløsheten.

Negative grunnleggende leveregler er et mønster som starter i barndommen, voksne med emosjonell deprivasjon fikk ikke dekket sine emosjonelle behov som barn, f.eks. på grunn av en fraværende far og kald/ufølsom mor. Merkelig nok fortsetter man å gjenskape denne avstandsskapende tilstanden som voksen.

Så for hver gang du finner feil hos en kvinne er det for å slippe å oppleve varme/nærhet.

Make sense? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uredd

Jeg tror teorien din, Virgo, har mye for seg generelt sett. Vi blir formet og påvirket så mye i barndommen at de fleste av oss har lass med negative mønstre som påvirker oss i voksenlivet, og som vi oftest nekter å vedkjenne oss.

Å vedkjenne seg sine negative mønstre (dvs. mønstre som var logiske den gangen, men som nå hindrer oss i å få/bli/være det vi egentlig ønsker) betyr nemlig at de fleste får en følelse av forpliktelse overfor seg selv til å gjøre noe med dette mønsteret.

Men i våre dager er forpliktelse nærmest et skjellsord - så selv om man hadde fått det bedre overfor seg selv om man forpliktet seg selv til å endre sine negative mønstre, så lar man være fordi forpliktelse smaker av å gjøre ting som er utfordrende og ofte vanskelige. Da heller leve i fornektelse og elendighet.

Så er man der da, hvor man avviser alle pga. små detaljer, når vi alle vet at det egentlig ikke er en reell grunn til at man avviser noen. For et godt og ungdommelig utseende følger ingen av oss til graven om vi blir gamle, ingen er perfekte gjennom et helt liv, og alle forfaller på et eller annet vis.

Men å gjøre den investeringen det er i å endre seg selv og møte sin egen frykt er de fleste ikke villige til. Jeg har hørt om uttrykket "å spare seg til fant". Jeg tror kanskje det er passende i denne sammenhengen.

Husk at vi er alle vår egen sentralbanksjef, og at om vi setter renta lavt og innsatsen like så, så vil det bli lite med avkastning, ja kanskje minus på kontoen etter at alle gebyrer er betalt.

Lykke til med kjærligheten. Den ingen av oss vil finne om vi ikke blir mer fryktløse. Det tror jeg gjelder deg også, TS. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gjesten_*
Hun kan være fin som bare rakkern men hvis hun har hår på armene(...)

Alle har hår på armene.

Jeg synes det virker som du er veldig pirkete, og du kommer nok derfor ikke til å ende opp i et forhold med det første. Jeg mener ikke at du skal inn i et forhold til noen du ikke tenner på, men det kan virke som du stiller litt vel høye krav og at utseende er litt i viktigste laget for deg. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men jeg vet med meg selv at jeg ble mindre overfladisk da jeg ble eldre og mer moden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er gutt så hører jeg vel ikke til det komplekse kjønnet da hehe :) Men høres jo utrolig kjipt ut å ha det sånn. Du er kanskje ikke klar for noe forhold likevel da, høres jo ut som du fortsatt er i "jaktmodus", og så fort du skjønner at byttet er innenfor rekkevidde ser du deg om etter en som er mer utenfor rekkevidde. Men blir jo teknisk umulig å få noe dame hvis du mister interessen så fort hun blir interessert/prøver å få det seriøst, men hva en skal gjøre for å løse det vet jeg ikke. Siden du blir utrolig pirkete etc også kan det jo hende det er en forsvarsmekanisme for at du egentlig er redd for å binde deg deg, finner alt mulig av feil for å "slippe" unna.. Du får jobbe med deg selv hehe ;-) mulig du har pult for mange og vært for uforpliktende i tankegangen din i mange år, og at du nå ikke klarer å endre deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle sammen for veldig bra svar, og jeg har tenkt litt på den freudianske teorien oppi her og det kan jo virke ganske så riktig for min del.

Og kristian, ja jeg har ligget med mange men det er ikke lenger enn 6 mnd siden jeg hadde et forhold på over ett år så tror egentlig ikke jeg har den sperra. Eller kanskje jeg har utviklet den etter det ble slutt mellom meg og eksen for det var jo et utrolig psykisk krevende brudd for meg. Og jeg har tenkt mang en gang: "hvorfor skal jeg orke å bruke så mye tid på ei jente om det blir slutt allikevel?"

Det er ikke sånn at jeg ikke tåler behåring på armene men jeg klarer bare ikke tykke svarte hår på armene. Det blir for maskulint for min del. Er det veldig frekt å spørre jenta om hun kan bleike de om jeg skulle ende opp med henne?

Dæven jeg har så mye spørsmål så jeg vet ikke hvor jeg skal starte, og jeg føler meg som et håpløst tilfelle siden jeg føler at jeg holder på å bli en sånn kald drittsekk alle jentene snakker om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Tusen takk alle sammen for veldig bra svar, og jeg har tenkt litt på den freudianske teorien oppi her og det kan jo virke ganske så riktig for min del.

Og kristian, ja jeg har ligget med mange men det er ikke lenger enn 6 mnd siden jeg hadde et forhold på over ett år så tror egentlig ikke jeg har den sperra. Eller kanskje jeg har utviklet den etter det ble slutt mellom meg og eksen for det var jo et utrolig psykisk krevende brudd for meg. Og jeg har tenkt mang en gang: "hvorfor skal jeg orke å bruke så mye tid på ei jente om det blir slutt allikevel?"

Det er ikke sånn at jeg ikke tåler behåring på armene men jeg klarer bare ikke tykke svarte hår på armene. Det blir for maskulint for min del. Er det veldig frekt å spørre jenta om hun kan bleike de om jeg skulle ende opp med henne?

Dæven jeg har så mye spørsmål så jeg vet ikke hvor jeg skal starte, og jeg føler meg som et håpløst tilfelle siden jeg føler at jeg holder på å bli en sånn kald drittsekk alle jentene snakker om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

oops...det MÅ være noe som tiltaler en, liker en ikke svarte hår på armene så gjør man ikke det.. Det som er farlig er hvis man blir så fokusert på å finne det som er perfekt at man ikke finner noen, alle mennesker blir varere når man kjenner dem og de har gode indre egenskaper, og nei jeg tror langt fra du er en drittsekk, forstår deg godt jeg, ingen menn liker damer med bart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Svart hår på armene på jenter er ikke akkurat sexy da..

Men den dagen du finner den jenta du virkelig vil ha, bryr du deg ikke om hun har hår eller ei. Jeg hadde også mange forskjellige preferanser, men de forsvant fort da jeg ble virkelig forelsket.

Grunnene til at du ikke blir så lett forelsket, vet sikkert du bedre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det høres ganske naturlig ut ! Er selv veldig kresen .Studerer ofte menn lenge utseendemessig , oppførsel og graver mest mulig informasjon om dem - før jeg vet om de er noe intrisange for meg - eller ikke ! Jo eldre jo mer erfaring man får - jo mer kresen og kritisk blir jeg . Og vet mer hva jeg vil ha og IKKE ha ..neste gang jeg velger ut en mann .

Jeg er også kresen og dessverre mer og mer kresen for hvert år som går. Jo lengre jeg er singel, jo mer kresen blir jeg. Jeg liker det ikke men på en annen måte så skal jeg jo like og være tiltrukket av den jeg er sammen med. Ikke alle som skjønner seg på dette, føler jeg. Men synes det er helt naturlig at man er kresen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også kresen og dessverre mer og mer kresen for hvert år som går. Jo lengre jeg er singel, jo mer kresen blir jeg. Jeg liker det ikke men på en annen måte så skal jeg jo like og være tiltrukket av den jeg er sammen med. Ikke alle som skjønner seg på dette, føler jeg. Men synes det er helt naturlig at man er kresen.

Takk takk takk!

Nå føler jeg meg i det minste litt mindre unormal, men de jeg har vært sammen med før har jo ikke vært noen sex bomber akkurat og hvis jeg tenker tilbake har jeg vært sammen med de fordi jeg har syns synd på de eller fordi jeg har følt meg alene. Ja, jeg vet at det er helt feil men jeg er en person med utrolig mye samvittighet.

Sorry hvis jeg virker helt fjern på alle mulige måter og jeg har nok alle de kvalitetene de fleste playere har. Jeg får bare se frem til å råtne i helvete som besta sier...burde begynne å ta meg betalt ifølge henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Stjernedryss

Nå er det jo sånn at alle de detaljene legger man ikke like godt merke til hos noen man kjenner veldig godt. Personen man har kjent hele livet tenker man ikke så mye over om er pene eller stygge, men nye man møter da studerer man alle mulige detaljer og er redd for å ta feil valg. Jeg prøver å tvinge meg selv til å fortsette å date gutter som jeg er litt interessert i selv om jeg ikke er sikker i det hele tatt, og ofte får man et litt annet syn når man blir bedre kjent og vender seg til utseendet til den andre personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest-jente
Svart hår på armene på jenter er ikke akkurat sexy da..

Men den dagen du finner den jenta du virkelig vil ha, bryr du deg ikke om hun har hår eller ei. Jeg hadde også mange forskjellige preferanser, men de forsvant fort da jeg ble virkelig forelsket.

Grunnene til at du ikke blir så lett forelsket, vet sikkert du bedre enn meg.

Hmmm, nå har det seg slik at jeg er veldig mørkhåret og har derfor natrulig nok mørkt hår på resten av kroppen også... Men da er det kanskje kun blonde som gjelder for deg og ts... ?! Og selvom jeg også har mine preferanser, så går det ikke på slike detaljer. Blir så klart mer kresen med tiden jeg også, men etter noen tidligere samboerforhold vet godt hva jeg ikke vil og ikke kan ha. Men går dette på person og ikke utseende!

Så håper det finnes menn der ute som ikke bryr seg om jeg har svarte hår på armene :) så det så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Blir man forelska ser man ikke på detaljer som dette. Virker som du vurderer disse damene som varer, ikke som ulike individer med både indre og ytre kvaliteter. Kanskje du selv bør bli mer moden, lese, tenke og lære mer, så kanskje vil du automatisk fokusere mer på indre kvaliteter hos jentene. Da vil det nok holde at du synes jenta er pen, uten at hun er plettfri. Når jeg blir forelska i en gutt synes jeg tvert i mot uregelmessighetene i utseendet kan være sjarmen ved han. For eksempel om han har veldig buskete øyenbryn eller har en litt merkelig gange. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...