punkyB Skrevet 24. juli 2003 #1 Del Skrevet 24. juli 2003 Spør om dette litt for jeg er nysgjerrig - men også for å få tips til nye steder. Skriv gjerne flere steder for ulike 'formål' OG hvor gammel du er. Jeg selv er et vanedyr med manglende fantasi - går mye på diverse puber i sentrum (feks. Burns, Palace, Lorry, Lipp, Fritjof - når jeg er ute for å spise er det overalt egentlig, Grunerløkka har mange bra spisesteder - en sjelden gang blir det Smuget, Lille eller Cosmo. Mangler mitt ultimate utested !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myagi Skrevet 24. juli 2003 #2 Del Skrevet 24. juli 2003 Ny-lon: fordi det er den beste baren i byen med den beste musikken,de flinkeste bartenderne og det hyggeligste klientellet. (Hvis det ikke er se og bli sett kveld da med en haug av wannabees ) Aldergrense er vel 24 eller noe,men det er mest for å ha noe å vise til hvis det kommer noen man ikke vil ha der. Ellers: www.nattguiden.no Tips: jeg har hørt mye bra om Blue Moon. ( gamle Snorre) For de som liker å danse og sånn. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 24. juli 2003 #3 Del Skrevet 24. juli 2003 Det nærmeste jeg kommer et stamsted må være Enoteca - en utrolig trivelig italiensk vinbar i Bygdøy Allè. Den ligger like opp i gata fra hvor jeg bor og har utrolig koselig betjening - en slags lokal pub på Frogner. Stort sett foretrekker jeg å sitte og spise og drikke utover kvelden og er glad i steder som B&M Briskeby og andre steder hvor en kan enten bare ta et par drinker og/eller spise. Skal jeg "gjøre byen", så begynner jeg gjerne på Tørst og drikker meg nedover Thv Meyers gate. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 24. juli 2003 #4 Del Skrevet 24. juli 2003 Har vært ute på byen i Oslo kun èn gang, jeg, og da var jeg på Tors Hammer. Hadde det gøy der jeg iallfall, men det regnes kanskje for et harry-sted eller noe? Ettersom ingen har nevnt det? Ellers har jeg hørt at Tiger Tiger like ved Rockefeller er bra. Er for det meste på privatfester når jeg er i Oslo på fest, jeg... Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 24. juli 2003 #5 Del Skrevet 24. juli 2003 Hehe... Tors Hammer har jeg vært på en gang, men etter å ha blitt dradd i tre retninger av tre ulike menn - på en gang - uten å ha gjort noen som helst slags tilnærmelser i deres retning, blir det ikke det første stedet jeg oppsøker igjen. Jeg er ikke så glad i å gå ut for å danse, men om jeg gjør det, er det helst på Zinatra på Aker brygge, fordi noen av vennene mine er så glade i karaoke... Ellers er det mest kafeer for min del: * Den gode kafé i Fredensborgveien * Kafé Sør i Torggata * Dattera til Hagen på Grønland * Fru Hagen på Grünerløkka ... det var vel de hyppigst frekventerte... Og av spisesteder liker jeg å gå på Basilico og Place One på Løkka, fordi de har rimelig men god og lekker mat! Betjeningen på Basilico er kjempetrivelig. Pastaretter til rundt hundrelappen. Omtrent tilsvarende mat, men ørlite grann dyrere, får du på Santino's i Calmeyergaten, rett ved sentrum politistasjon. Veldig tøft interiør og deilig mat til f.eks. en lunsj. Skal jeg feste, foretrekker jeg studentfestene på Blindern, jeg. Det er alltid en slager (selv om folkene begynner å bli så... UNGE!?!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNed Skrevet 24. juli 2003 #6 Del Skrevet 24. juli 2003 Tors Hammer har sin sjarm Sånn rent bortsett fra at de/VI som er dopa på alkohol only er noen rare dyr, etter et visst klokkeslett. De må jo honke inn en formue på VANN, på dette stedet. Dyrt vann!!! Smuget er ok, en veeeeldig sjelden gang i blant.Sist jeg var der, så hadde de 80's kveld. Super musikk!!! Ellers så stinker Oslo, igrunnen. Medmindre du er 18, da. Seriøst altså....hvor ER alle mennesker som har passert 30, men ikke 45-50?? Mat: Trives godt på TJ Friday's. Og i kjeller'n...husker aldri navnet, hvor de serverer herrrrlig indisk mat; Carl Johan. Finner bare halliker og hyperaktive sågodtsom overalt, jo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 25. juli 2003 #7 Del Skrevet 25. juli 2003 I sommer har jeg vært innom litt av hvert; Smuget, Bryggeporten, Andy's, Dattra til hagen og et annet sted bortenfor, Fiasco, Tordenskjold, Elm Street, Trumpet m.fl. Egentlig ingen som utmerker seg, går mest av gammel vane *mimre,mimre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 25. juli 2003 #8 Del Skrevet 25. juli 2003 Palace, Lorry, Teddys, Dattra til Hagen, Gloria Flames, Parkteateret, Tea-Lounge, Soria Moria. Maiken, jeg er over 30, men ikke 45-50. Prøv noen av disse stedene, spes Parkteateret, Palace og Soria Moria (prøv gjerne Soria Moria dancing - ikke la Grotta). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 25. juli 2003 #9 Del Skrevet 25. juli 2003 Har hørt om et sted som heter loseyrego (staves omtrent sånn). Er det noen som har vært der? loolaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 25. juli 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 25. juli 2003 Tors Hammer har sin sjarm Sånn rent bortsett fra at de/VI som er dopa på alkohol only er noen rare dyr, etter et visst klokkeslett. De må jo honke inn en formue på VANN, på dette stedet. Dyrt vann!!! Smuget er ok, en veeeeldig sjelden gang i blant.Sist jeg var der, så hadde de 80's kveld. Super musikk!!! Ellers så stinker Oslo, igrunnen. Medmindre du er 18, da. Seriøst altså....hvor ER alle mennesker som har passert 30, men ikke 45-50?? Mat: Trives godt på TJ Friday's. Og i kjeller'n...husker aldri navnet, hvor de serverer herrrrlig indisk mat; Carl Johan. Finner bare halliker og hyperaktive sågodtsom overalt, jo! Ååååå - jeg er så enig med deg. Det finnes liksom ikke så mange steder for oss i 30 åra. Ser det blir nevnt noen her nedenfor dog. Det er liksom ikke noe mellom tors Hammer og Frascati for å overdrive pittelitt. Lorry har jeg vært mange ganger på og det er et ok sted - men man blir jo liksom sittende der man sitter der da hvis ikke man får skvisa seg inn i baren. Palace er også bra - der er det hvertfall ikke oe problem å snakke med folk for der står man jo oppå hverandre Lipp er blitt totalt ukult - virker som om de fleste enten er horer eller de tro du er det. Kan være ok å sitte på galleriet og se ned på alt som foregår. Burns går jeg en del på - er veldig opp og ned. Der er jo aldersgjennomsnittet ganske høyt (40-50-60)- men det er litt yngre som går der også. Ok sted med behagelig støynivå og musikk. Jeg har ikke gått så mye på Grünerløkka - trodde det var bare snobbisene som tidligere gikk i Bogstadveien som vanket der jeg .... Men kanskje en ide å gå på andre steder enn spisestedene og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. juli 2003 #11 Del Skrevet 25. juli 2003 Trives best på litt ukule steder, tror jeg. Justisen, paragrafen og ikke minst Asylet er artige steder å frekventere hvis man skal ha en bedagelig utekveld. Ellers er det stadig en utfordring å drikke seg gjennom utvalget på Lorry! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 25. juli 2003 #12 Del Skrevet 25. juli 2003 Dattera til Hagen og Gloria Flames er ganske bra. I Storgata ligger dessuten Killyrego (uttales Kill your ego) - det er et ok sted. Synes det er ok å gå på kafeer/puber. Mikrobryggeriet er jo et bra sted i så måte. Samme med Den gamle Major, Lorry, Dirty Nelly, Cafe Sør, Paragrafen, Asylet, Fyret, Justisen... Men egentlig er det kjedelig å gå ut på disko i Oslo... Synes det er morsomt når jeg kjenner mange som er ute, jeg. Og her i byen kjenner jeg ikke såå mange. Ikke er jeg på sjekkern heller. Koseligere med en pub eller en kafe med gode venner, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten Skrevet 25. juli 2003 #13 Del Skrevet 25. juli 2003 Dattera til Hagen og Gloria Flames er ganske bra. I Storgata ligger dessuten Killyrego (uttales Kill your ego) - det er et ok sted. Synes det er ok å gå på kafeer/puber. Mikrobryggeriet er jo et bra sted i så måte. Samme med Den gamle Major, Lorry, Dirty Nelly, Cafe Sør, Paragrafen, Asylet, Fyret, Justisen... Men egentlig er det kjedelig å gå ut på disko i Oslo... Synes det er morsomt når jeg kjenner mange som er ute, jeg. Og her i byen kjenner jeg ikke såå mange. Ikke er jeg på sjekkern heller. Koseligere med en pub eller en kafe med gode venner, da! Virker som om du er samme type som meg når det gjelder utesteder, jeg liker også best puber/barer/kafeer. Ikke stor tilhenger av kaotisk sjekke-disco.. Jeg skal ut i Oslo i morgen - kanskje jeg skal teste noen av disse stedene?! Takk for tips Er det noen av disse stedene som ligger i samme bydel/område, sånn at vi kan sjekke ut flere av stedene (uten å måtte bruke halve kvelden på å taxe rundt...)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 25. juli 2003 #14 Del Skrevet 25. juli 2003 I Storgata ligger dessuten Killyrego (uttales Kill your ego) - det er et ok sted. Aha! Det var det jeg lurte på (kom til å kalle det loseyrego eller noe) loolaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 25. juli 2003 #15 Del Skrevet 25. juli 2003 Er det noen av disse stedene som ligger i samme bydel/område, sånn at vi kan sjekke ut flere av stedene (uten å måtte bruke halve kvelden på å taxe rundt...)? Dattera til Hagen og Gloria Flames ligger nesten vegg i vegg på Grønland - jeg ville startet der! Det er dansesteder begge to - jeg trives i hvert fall der! Jeg skal ut i Oslo i morgen - kanskje jeg skal teste noen av disse stedene?! Takk for tips Gjør det - og si fra hva du synes! Bare hyggelig å komme med tips, vet du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. juli 2003 #16 Del Skrevet 25. juli 2003 Imari; kanskje vi har vært på samme sted samtidig... Jeg var han lille, fete som siklet - jeg vet ikke om du husker meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå