Nuttapia Skrevet 26. september 2012 #1781 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Bruke OB? Gjør noen rolige pusteøvekser med magen, slik at du ikke spenner deg sånn. Jeg kjenner til hva du snakker om, og det kan forsterke mensvondten.. Pust inn med neda, og sørg for at luften kommer ordentlig ned i magen(IKKE bare til brystet!!), også puster du ut via munnen. Repetér det noen ganger, og magen kommer til å slappe av etterhvert som du får pusten ned. Hilsen sanglærer nuttapia Endret 26. september 2012 av Nuttapia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 26. september 2012 #1782 Del Skrevet 26. september 2012 Ja og du har jo blitt graviiiiiid! Da er det kanskje håp for meg også?? Gi meg et lite sammendrag av din runde da, siden du går på Lutinus har kanskje du vært igjennom IVF/ICSI også? Og takk for beroligende ord Selvfølgelig er det håp! Et stort håp kort sagt.. Prøvere siden 2009, første icsi avbrutt, første frys positivt (satt inn to egg). Tidlig enda så ingen garanti for noe her, men jeg har tro på lutinus altså. Virkelig troen på det magesmerter er noe herk. Hatt mye av det jeg og, men leste at det kunne være bivirkning av lutinus så sikkert en sammenheng der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbird Skrevet 26. september 2012 Forfatter #1783 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Selvfølgelig er det håp! Et stort håp kort sagt.. Prøvere siden 2009, første icsi avbrutt, første frys positivt (satt inn to egg). Tidlig enda så ingen garanti for noe her, men jeg har tro på lutinus altså. Virkelig troen på det magesmerter er noe herk. Hatt mye av det jeg og, men leste at det kunne være bivirkning av lutinus så sikkert en sammenheng der. Ååå, heldige! Så du fikk klaff på første frys i første forsøk? Det er jo veldig bra det da. Da har du uansett to hele forsøk til, om ikke tre, siden det første ble avbrutt. Ikke fullt så heldig her, her er de aller siste to eggene satt inn, ikke denne gangen heller ble det noen på frys... Ja, magesmertene er bra drøye innimellom...! I går tok det skikkelig tak! Og ikke stort bedre å stå på jobb nå heller, men så lenge jeg tar det med ro går det greit. Får bare håper det er et positivt tegn da.. Føler meg som en stappa julepølse i tillegg, helt utrolig hvor hard en mage kan bli... Endret 26. september 2012 av Redbird Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 26. september 2012 #1784 Del Skrevet 26. september 2012 Ja, magesmertene er bra drøye innimellom...! I går tok det skikkelig tak! Og ikke stort bedre å stå på jobb nå heller, men så lenge jeg tar det med ro går det greit. Får bare håper det er et positivt tegn da.. Føler meg som en stappa julepølse i tillegg, helt utrolig hvor hard en mage kan bli... Det er gulleggene som nå er satt inn, krysser alt for deg det er en forferdelig tung prosess og vi vet ikke om vi orker alle tre offentlige forsøk om dette går galt. Ta vare på deg selv. Om du blir veldig sliten så ta det opp med legen, det er fullt lov! Turer skal jo hjelpe på det ene og det andre, men her har det bare gjort meg mer sliten. Man er forskjellige men hard og oppblåst mage er jo veldig gode tegn da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbird Skrevet 26. september 2012 Forfatter #1785 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Bruke OB? Gjør noen rolige pusteøvekser med magen, slik at du ikke spenner deg sånn. Jeg kjenner til hva du snakker om, og det kan forsterke mensvondten.. Pust inn med neda, og sørg for at luften kommer ordentlig ned i magen(IKKE bare til brystet!!), også puster du ut via munnen. Repetér det noen ganger, og magen kommer til å slappe av etterhvert som du får pusten ned. Hilsen sanglærer nuttapia OB?? Nei er du tullete, den får jeg ikke inn der!! Dessuten har jeg en irrasjonell angst mot at den blir der oppe og når jeg drar i snora så ryker den! Hahahaha! Men pusteøvelser er jo bra! Jeg som synger burde jo vite det. Doh.... :D Det er gulleggene som nå er satt inn, krysser alt for deg det er en forferdelig tung prosess og vi vet ikke om vi orker alle tre offentlige forsøk om dette går galt. Ta vare på deg selv. Om du blir veldig sliten så ta det opp med legen, det er fullt lov! Turer skal jo hjelpe på det ene og det andre, men her har det bare gjort meg mer sliten. Man er forskjellige men hard og oppblåst mage er jo veldig gode tegn da!! Gullegg, gullegg, gullegg! Denne gangen så fikk jeg faktisk ligge litt i stolen etter innsett, så jeg fikk slappe av. I tillegg sa legen "Det gled så lett inn atte og det er bra" uten at jeg aner hva det betyr! Men det var litt tøft å høre at det ikke ble noen på frys. Tårene nektet å holde seg unna da vi kom på utsiden. Skal jeg evn ta det opp med fastlegen eller sykehus-legen...? Oppblåst mage er bra sier du? Håper det!! Og det du sier med å kanskje ikke orke alle tre forsøk; Den forstår jeg godt. Litt utrolig at jeg har klart meg igjennom alle. Men tok ett år pause fra september i fjor til nå og reiste masse i sommer og det har nok hjulpet. Vi har i tillegg skrevet en JA/NEI-liste; hva har vi lyst til å gjøre om det går og vice versa. Greit å prøve å få tankene over på noe annet. Men herregud, det HAR jo faktisk klaffet for deg! Og den skal sitte! Endret 26. september 2012 av Redbird Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 26. september 2012 #1786 Del Skrevet 26. september 2012 Innom og hilser på. Synes det er spennende å følge med på noen som har vært i den samme karusellen som det vi har. Heier på eggene dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbird Skrevet 26. september 2012 Forfatter #1787 Del Skrevet 26. september 2012 Innom og hilser på. Synes det er spennende å følge med på noen som har vært i den samme karusellen som det vi har. Heier på eggene dine! :vinke:Har du også vært igjennom prøverør Belle? Hvor mange runder måtte du igjennom da? Ser jo at du har både en og en på vei! Stas da!!! Godt å se at det er fint mulig for oss slitere også. Både Pusilus og Nótt er inspirasjoner for meg, de har jo prøvd så grusomt lenge, men begge har jo småtasser nå. Hurra for heiing på eggene mine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 26. september 2012 #1788 Del Skrevet 26. september 2012 :vinke:Har du også vært igjennom prøverør Belle? Hvor mange runder måtte du igjennom da? Ser jo at du har både en og en på vei! Stas da!!! Godt å se at det er fint mulig for oss slitere også. Både Pusilus og Nótt er inspirasjoner for meg, de har jo prøvd så grusomt lenge, men begge har jo småtasser nå. Hurra for heiing på eggene mine! Ja, vi er vel i pusilus-verden vi også, selv om vi heldigvis har sluppet å miste. Måtte ha 4 forsøk (2 uttak og 2 frys over en periode på et år) for å bli gravid med eldstejenta, og yngstejenta satt som et skudd på aller første søskenforsøk, da frys med de samme eggene som jenta vår. Føler egentlig ikke jeg fortjener å bli klassifisert som sliter siden vi slapp å gå gjennom så mye denne andre gangen. Hva man blir vant til for å prøve å få barn, liksom. Galskap. Men ja, det er godt (samtidig som det er litt sårt - det var ihvertfall det for meg) å se slitere som får det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbird Skrevet 26. september 2012 Forfatter #1789 Del Skrevet 26. september 2012 Ja, vi er vel i pusilus-verden vi også, selv om vi heldigvis har sluppet å miste. Måtte ha 4 forsøk (2 uttak og 2 frys over en periode på et år) for å bli gravid med eldstejenta, og yngstejenta satt som et skudd på aller første søskenforsøk, da frys med de samme eggene som jenta vår. Føler egentlig ikke jeg fortjener å bli klassifisert som sliter siden vi slapp å gå gjennom så mye denne andre gangen. Hva man blir vant til for å prøve å få barn, liksom. Galskap. Men ja, det er godt (samtidig som det er litt sårt - det var ihvertfall det for meg) å se slitere som får det til. Var nettopp inne i din dagbok og fant akkurat DEN posten. Det er som du sier både godt og sårt å se andre få det til ja. Skjønner deg veldig godt! Men se, nå er du jo blant de som klarer det! Du har vært virkelig heldig du da, som har kunnet tine opp egg fra samme "batch" og få det til med en gang på søskenforsøket! Jeg har ingen egg på frys lenger jeg... Og skal vi prøve mer nå så må vi betale alt selv og jeg vet virkelig ikke om vi har råd til det eller hvor det skal gjøres...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 26. september 2012 #1790 Del Skrevet 26. september 2012 Skal jeg evn ta det opp med fastlegen eller sykehus-legen...? Oppblåst mage er bra sier du? Håper det!! Og det du sier med å kanskje ikke orke alle tre forsøk; Den forstår jeg godt. Litt utrolig at jeg har klart meg igjennom alle. Men tok ett år pause fra september i fjor til nå og reiste masse i sommer og det har nok hjulpet. Vi har i tillegg skrevet en JA/NEI-liste; hva har vi lyst til å gjøre om det går og vice versa. Greit å prøve å få tankene over på noe annet. Men herregud, det HAR jo faktisk klaffet for deg! Og den skal sitte! Ta det opp med fastlegen de aller fleste har hatt flere pasienter i samme situasjon og forstår at det kan være tungt. Heldigvis møtes man stort sett med stor forståelse uansett hvordan man har det. Hørtes deilig ut med et års pause! Sikkert godt for kroppen sin del, sånn at spirene klorer seg lettere fast nå. Håper!! Godt og sårt med slitere som får det til ja. Kjenner godt igjen den for min del har det vært lettere å takle at slitere blir gravide enn andre, men etterhvert som alle jeg fulgte med her til slutt fikk det til og det poppet ut bebiser, ble det også vanskelig. Men godt å se at det er mulig å få et mirakel ved å se sliterne klare det. Det kan gi et håp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 26. september 2012 #1791 Del Skrevet 26. september 2012 Åjja.. Jeg har ikke peiling på dette lutinus-greiene jeg!! Tror jeg ikke sier noe om den saken, annet enn at jeg håper at alt klaffer for deg! Ja, pusteøvelsen er jo ren meditasjons-øvelse egentlig. Når du puster ut, så kan du godt puste ut på en S. Hvis du er sanger selv, så skjønner du jo hva jeg snakker om, og hvor godt det gjør for en stinn og støl mage. Også for luft i tarmene! Og ja, oppblåst mage er MEGET bra! Jeg som en gal i 3 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbird Skrevet 26. september 2012 Forfatter #1792 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Åjja.. Jeg har ikke peiling på dette lutinus-greiene jeg!! Tror jeg ikke sier noe om den saken, annet enn at jeg håper at alt klaffer for deg! Ja, pusteøvelsen er jo ren meditasjons-øvelse egentlig. Når du puster ut, så kan du godt puste ut på en S. Hvis du er sanger selv, så skjønner du jo hva jeg snakker om, og hvor godt det gjør for en stinn og støl mage. Også for luft i tarmene! Og ja, oppblåst mage er MEGET bra! Jeg som en gal i 3 mnd Skal huske på pusteøvelsene! Hver dag! Mulig du må innom og minne meg på det en gang daglig, jeg er glemst... Får da virkelig håpe denne kulemagen er det BESTE av tegn da!! Nå har jaggu jeg og Manden vært flinke!! Jeg har bakt horn til den store gullmedaljen mens han har laget en stooor gryte av favorittmaten vår! Nå er vi begge like deilig sløve og mette. Endret 26. september 2012 av Redbird Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 26. september 2012 #1793 Del Skrevet 26. september 2012 Hei og hå, ny leser melder seg! Krysser fingre og tær for full klaff denne gangen! Heia gulleggene!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 26. september 2012 #1794 Del Skrevet 26. september 2012 Søte fuglen Innom og heier på deg og gulleggene i magen, og sender mange gode vibrasjoner din vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbird Skrevet 27. september 2012 Forfatter #1795 Del Skrevet 27. september 2012 (endret) Hei og hå, ny leser melder seg! Krysser fingre og tær for full klaff denne gangen! Heia gulleggene!! Hei ny leser! Velkommen hit! Hyggelig at flere vil følge meg. Goooo gulleggene! Woohooo! Søte fuglen Innom og heier på deg og gulleggene i magen, og sender mange gode vibrasjoner din vei Tusen takk pusi! Trenger all den heiing og gode tanker og fingerkryssing jeg kan få! * Okay, natt nr to med lite søvn... Sovet veldig lett og våknet flere ganger, enten fordi jeg drømmer en hel masse (igjen) eller ligger og vrir meg helt vilt mye (igjen) eller at jeg klokken 03 må opp og tisse... Så NÅ er jeg bra sliten. Pleier å sove dårlig natt til første arbeidsdag, når jeg har vært borte en stund, men tydeligvis er det en trend jeg fortsetter med. Magen er fremdeles stor og hard og...i veien. Bare det å bøye seg til skolissene er jo ubehagelig! Jeg og Manden er fast bestemte på at det er kroppen som bare gjør seg klar til å vokse seg stoooor og jeg vil ikke ha det noe annerledes heller!! Jeg har for lengst sluttet å prøve å holde den inne ihvertfall. Men disse drømmene mine! I går var det masse bilkjøring på glatte nedoverbakker, påkjørt av en annen, venting på politi i en carport, mye skog og snø.... I natt gikk det fra å henge ut av vinduet i blokka til mamma og kjefte og rope til andre som hang ut av sine vinduer, noe hadde visst skjedd. Og det gikk rett over i høysikkerhet-biltransport av en eller annen, med bytting av biler og jakt og skyting og i det hele tatt. Tror The Stig satt på også. Endret 27. september 2012 av Redbird Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 27. september 2012 #1796 Del Skrevet 27. september 2012 Gah, er som deg; sover dårlig natt til første jobbdag etter ferie etc.Og du har da hatt litt av en natt, må jeg si! Hils The Stig neste gang Håper disse tegnene hos deg virkelig kan forbli, ja! du har sikkert skrevet det et sted, men når skal du teste?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 27. september 2012 #1797 Del Skrevet 27. september 2012 Det var da også en natt å ha! Skjønner at du sover dårlig da ja ...opp og tisse om natta er også et godt tegn.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbird Skrevet 27. september 2012 Forfatter #1798 Del Skrevet 27. september 2012 (endret) Gah, er som deg; sover dårlig natt til første jobbdag etter ferie etc.Og du har da hatt litt av en natt, må jeg si! Hils The Stig neste gang Håper disse tegnene hos deg virkelig kan forbli, ja! du har sikkert skrevet det et sted, men når skal du teste?? Tror faktisk The Stig var mitt "høyrisiko-transportoppdrag", så jeg ser han sikkert igjen i natt. Problemet er jo at dette er andre arbeidsdag, så i natt kunne jeg godt ha sovet godt syns jeg...! Vel, blodprøven skal taes 8.10, 15 dager etter innsett. Men jeg kan sikkert teste 6/7.10 om mens uteblir eller symptomene ikke blir borte. Vil helst vite det selv før jeg må ringe... Det var da også en natt å ha! Skjønner at du sover dårlig da ja ...opp og tisse om natta er også et godt tegn.... Jaaaaa fortsett å tisse om natta, FORSETT!! Det er så himla verdt det om det er for DEN grunnen! Endret 27. september 2012 av Redbird Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 27. september 2012 #1799 Del Skrevet 27. september 2012 Jeg har pleid å få testedato 12 dager etter innsetting, det er vanligvis 14 dager etter befruktning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 27. september 2012 #1800 Del Skrevet 27. september 2012 14 dager etter innsett her på denne kanten av landet. For en slitsom natt, men fortsett med tissing om natten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå