Gjest Pjusk Skrevet 24. juli 2003 #1 Del Skrevet 24. juli 2003 Guttene mine skal være brudesvenner (3 + 6 år). Var å så på sjakkett/mørk dress i går og de kostet kr. 900,- i leie pr. stk. Å betale kr. 1800,- for klær til de små et par timer er nok litt mer enn det jeg synes er naturlig å bruke.... :-? Hva gjorde dere? Skrives det forresten sjakkett?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 24. juli 2003 #2 Del Skrevet 24. juli 2003 Jeg har lurt litt på om jeg skal ha brudepiker og brudesvenner i sommerklær. Har lyst på blå blomster og vurderer da litt fine sommerklær i blått og hvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2003 #3 Del Skrevet 24. juli 2003 Sort bukse, skjorte og vest (vest kan enkelt sys i passende farge) med sløyfe eller slips syns jeg er greit på brudesvenner. Eller barnebunad om de har det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2003 #4 Del Skrevet 24. juli 2003 Guttene mine skal være brudesvenner (3 + 6 år). Var å så på sjakkett/mørk dress i går og de kostet kr. 900,- i leie pr. stk. Å betale kr. 1800,- for klær til de små et par timer er nok litt mer enn det jeg synes er naturlig å bruke.... :-? Hva gjorde dere? Skrives det forresten sjakkett?? Hva koster kjolen din da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jamjam Skrevet 24. juli 2003 #5 Del Skrevet 24. juli 2003 Det avhenger jo litt av stilen deres på den store dagen. Men jeg har sett mange flotte svenner i "vanlige" sommerklær,en pen bukse med en fin skjorte til,nykammet hår og vips så ser de ut som små menn. Fordelen er jo at klærne kan brukes opp igjen senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jamjam Skrevet 24. juli 2003 #6 Del Skrevet 24. juli 2003 Hmm.. skjønte ærlig talt ikke hva prisen på hennes kjole har med det å gjøre? har du kjøpt deg en dyr kjole selv,så trenger du ikke en gang tenke på å få andre ting til en ok penge liksom???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 24. juli 2003 #7 Del Skrevet 24. juli 2003 Hva koster kjolen din da? Nok en spydig gjest??? :-? Min kjole er noen år gammel, og kostet ikke all verden. Høres jeg ut som et bedre menneske nå?? Ellers takk for svar til jamjam, Frosken og den hyggelige gjesten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 24. juli 2003 #8 Del Skrevet 24. juli 2003 De fleste synes brudesvenner og brudepiker er kjempeflotte bare de er i penklær. Vi vurderer å ha brudepiker når vi skal gifte oss, men har ikke penger til dyre klær. Kommer til å kjøpe enkle hvite kjoler vi evt. kan pynte med noen blomster eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tuppelura Skrevet 24. juli 2003 #9 Del Skrevet 24. juli 2003 Jeg søkte på "antrekk til brudesvenn" på nettet, så dukket det opp en del plasser hvor man får kjøpt slike antrekk til den prisen du oppga som leiepris...ved kjøp kan du jo selge dem etterpå, å få igjen litt av pengene. Det gjorde vi Fant nettsiden på denne linken (husker ikke i farta hva den heter, men linken har jeg tatt vare på 8) ) http://dmoz.org/World/Norsk/Samfunn/Person...orhold/Bryllup/ Kanskje det kan hjelpe deg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 24. juli 2003 #10 Del Skrevet 24. juli 2003 Det kommer jo litt an på hvor du skal leie hen det da. En brudesalong her jeg bor tar 300 kr pr antrekk så guttene våre skal ha sjakett. Er ikke sikker på skrivemåten jeg heller så jeg skriver det som deg jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2003 #11 Del Skrevet 24. juli 2003 vi skal ha tre brudesvenner (2, 4 og 5 år) og en brudepike(4år). jeg hadde bestemt meg for at jeg ville prøve å finne like svarte dresser til dem. Jeg leitet lenge og til slutt fant jeg!!! Jeg er nå i Bergen og jeg kjøpte de på noe som het Lagerutsalg i Marken i Bergen. Den minste str kostet 499 og de to andre 599! Dette var bukse, vest og jakke. De blir helt nydelige!! Fant slips og til slutt. Nå var dette en slags innvandrerbutikk, så hvis du er i nærheten av Oslo tror jeg du vil finne det på Grønland eller noe. Hvis ikke du er i Bergen da.. Silje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2003 #12 Del Skrevet 24. juli 2003 Det var jeg som spurte om hva prisen på kjolen var, og det syntes jeg ikke var frekt i det hele tatt. En kan bruke mangfoldige tusener på en kjole en skal bruke en dag, og ikke på barna sine klær? Hvor er logikken i det? Hva er det som gjør at bruden skal koste så mye mer enn alt annet? Jeg blir litt provosert av akkurat slike ting, men hei det er jo brudens dag eller? Ok at kjolen din ikke koster så mye, men hvorfor ikke investere i dresser til dem, for det er jo noe de kan bruke ved flere anledninger. Og til de som har en kjole som koster mangfoldige tusener så synes jeg ikke det er mye å bruke 1800 kr på sjakett til guttene, men det er min mening. Mine barn skal ha sjakett og jeg gleder meg til å se dem i det, for jeg vil at de skal være lik brudgommen, og brudgommen skal ha sjakett, og da vil helhetsinntrykket bli bedre når de har det også. Det var bare et spørsmå fra min side, og ikke for å provosere på noen som helst måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. juli 2003 #13 Del Skrevet 24. juli 2003 Barn vokser raskt. Når vil en 3 og 6 åring få brukt sjakett før den er for liten?? Synes pene sommerklær eller matrosdress er ok jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jamjam Skrevet 24. juli 2003 #14 Del Skrevet 24. juli 2003 Finner du en dress til 400 kr så for all del.. Men sjakett til 2000,ville jeg aldri brukt penger på i hvertfall. Selvsagt opp til hver enkelt,men ville nok heller lagt litt ekstra penger i takkegaven enn å leie klær til små for så mye. Og ja,jeg er av den kjipe dagenermintypen jeg da sikkert.. Våre klær kommer til å koste noen tusen,men brudepikene mine de skal få en vanlig sommerkjole og en gave som takk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2003 #15 Del Skrevet 28. juli 2003 Vi kjøpte 5 delers sett til brudesvennene våre av Ranneih. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 29. juli 2003 #16 Del Skrevet 29. juli 2003 Har en brudesvenn selv og har klødd meg litt i hodet. Løsningen var en innvandrerbutikk i storgata, rett ved Gunerius. Innvandrere har jo snippkjole til babyer! Der får du smokingskjorte,sløyfe, vest og bukse for en grei pris. Flotte er de også. Ellers går det jo an å sjekke ut markedsplasser osv. Synes prisen på kjolen din er uvesentlig, skjønner godt at du ikke vil bruke masse penger på antrekk. Bukse, sløyfe og hvit skjorte gjør ofte susen, og kjøp en pen knappehullsblomst til brudesvennen også hvis han har jakke eller vest. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 29. juli 2003 #17 Del Skrevet 29. juli 2003 Vår brudesvenn på tre år hadde svart stilig bukse, hvit skjorte og vest + sløyfe i ett blårutete stoff. Klærne er så store at han fint kan bruke dem til jul også. Han var kjempeskjønn! Men han var også litt fornermet fordi han ikke fikk ha på seg kjole sånn som brudepiken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling76 Skrevet 29. juli 2003 #18 Del Skrevet 29. juli 2003 Hva med bunad (eller såkalte festdrakter)?? Disse kan brukes både 17. mai, jul og nyttår. Hvis jeg ikke husker helt feil, er disse å få tak i hos Bogerud Tekstil og på OBS! (Koster ikke all verdens heller). Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå