Gå til innhold

Besk/bitter smak ved spising/drikking


HellCat

Anbefalte innlegg

Hei!

For fjerde dagen på rad er jeg plaget med å få en bitter og kjemisk smak i munnen hver gang jeg spiser eller drikker noe. Kan best sammenligne det med smaken en får på tunga hvis en får parfyme eller hårspray i munnen.

Aldri opplevd noe lignende tidligere, men har noen av dere erfart dette eller vet noe om det?

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du begynt med noen medisiner i det siste? Det kan godt være en bivirkning av medisiner. Jeg får det ved bruk av migrenemedisin, blant annet.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg også hatt. Utrolig plagsomt.. føles som du sier som om man har fått parfyme eller hårspray i munnen.

Aner ikke hva det kom av i mitt tilfelle. Mistenkte en stund at det kunne være SP12 munnskyllemiddel. Men kom en annen gang når jeg ikke hadde brukt SP12, så der røyk den teorien.

Så vet ikke hva det skyldes, men veldig nysgjerrig på det selv.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest_BB_*
Hei!

For fjerde dagen på rad er jeg plaget med å få en bitter og kjemisk smak i munnen hver gang jeg spiser eller drikker noe. Kan best sammenligne det med smaken en får på tunga hvis en får parfyme eller hårspray i munnen.

Aldri opplevd noe lignende tidligere, men har noen av dere erfart dette eller vet noe om det?

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, jeg har siden i går ettermiddag opplevd akkurat det samme (en litt bitter smak i munnen, får all mat til å smake rart..) og nå satt jeg akkurat på nettet for å finne ut hva som kan være årsaken. Jeg fant ut at pinjekjerner som har harsknet kan gi bitter smak i munnen i 1-2 uker. Det kan stemme bra for min del, jeg spiste salat med masse pinjekjerner i går og i forgårs..! Har du spist pinjekjerner?

The eating of pine nuts can cause serious taste disturbances, developing 1-3 days after consumption and lasting for days or weeks. A bitter, metallic taste is described. In general, a minority of pine nuts on the market present this problem. Though very unpleasant, there does not seem to be a real health concern.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pine_nut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_navn_*
Ikke for å skremme, men det KAN være tegn på svulst i hjernen.

Hva får deg til å si dette? Kan du underbygge dette?

Jeg får også fra tid til annen samme fornemmelsen når jeg spiser/drikker. Det er som andre har beskrevet her inne, at det kjennes som om man har fått parfyme eller hårspay på tungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_oda_*

Jeg har opplevd det samme. På samme tidspunkt som dette plaget meg gikk jeg til akupunktør. Jeg spurte henne om hva det kunne være, hun satt noen nåler og det forsvant! Det skyldes ganske sikkert matvareintoleranser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noe lignende en gang, og da hadde jeg betennelse i en tann. Det hadde dannet seg en byll i munnen slik at det stadig sev ut litt verk, og det var dette som skapte den stygge smaken i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mali_*

Jeg har vært plaget med besk smak i munnen ved spising og drikking i to dager. Skjønner nå hva det er. Laget blåbærpai med pinjekjerner for to dager siden. Jeg har aldri opplevd noe lignende tidligere, men blåbærpaien var utolig god.

Merkelig, jeg har siden i går ettermiddag opplevd akkurat det samme (en litt bitter smak i munnen, får all mat til å smake rart..) og nå satt jeg akkurat på nettet for å finne ut hva som kan være årsaken. Jeg fant ut at pinjekjerner som har harsknet kan gi bitter smak i munnen i 1-2 uker. Det kan stemme bra for min del, jeg spiste salat med masse pinjekjerner i går og i forgårs..! Har du spist pinjekjerner?

http://en.wikipedia.org/wiki/Pine_nut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være hvis du har en liten infeksjon i munnen et sted, nær en tann, trenger ikke være vondt i det heletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_gjest_*

Så greit å få svar på underlige fenomen på denne måten.. :) har vært plaget av bitter smak i et døgn nå (sønadg), utrolig plagsomt, men jeg spiste salat med mye pinjekjerner både på torsdag og fredag.. bekrefter teorien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Oda Cecilie

Jeg tror jeg kan bekrefte teorien om at pinjekjerner kan være årsaken til dette problemet. Jeg oppdaget denne bitre smaken i dag, og ble litt skeptisk på hva det kunne være. Har aldri hatt det før. Men på mandag spiste jeg pinjekjerner til middagsmaten. Og det MÅ bare være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henger meg på pinnekjerne teorien.

Kan stemme bra med de gangene jeg har opplevd dette.

Fantastisk at noen hadde en forklaring på dette.. lurt på det lenge selv.

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Merkelig, jeg har siden i går ettermiddag opplevd akkurat det samme (en litt bitter smak i munnen, får all mat til å smake rart..) og nå satt jeg akkurat på nettet for å finne ut hva som kan være årsaken. Jeg fant ut at pinjekjerner som har harsknet kan gi bitter smak i munnen i 1-2 uker. Det kan stemme bra for min del, jeg spiste salat med masse pinjekjerner i går og i forgårs..! Har du spist pinjekjerner?

http://en.wikipedia.org/wiki/Pine_nut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er utrolig glad for detmed pinjekjærnene.

Jeg var på restaurant og spiste et kveldsmåltid med urtebrødsnitter og diverse småretter.

Neste dag skulle jeg ta meg en banan, og tro det eller ei, men den smakte som løveatannsekret.

I to dager nå er alt jeg har spist bare smakt bittert.

Den personen med hjernesvulst hopper jeg elegant over, for det kommer ikke over natta.

Nå får vi være solidariske til pinjekjærnene, og satser på at det var snev av disse i det brødet jeg spiste.

God bedring til dere alle (og meg selv)

:klemmer:

Merkelig, jeg har siden i går ettermiddag opplevd akkurat det samme (en litt bitter smak i munnen, får all mat til å smake rart..) og nå satt jeg akkurat på nettet for å finne ut hva som kan være årsaken. Jeg fant ut at pinjekjerner som har harsknet kan gi bitter smak i munnen i 1-2 uker. Det kan stemme bra for min del, jeg spiste salat med masse pinjekjerner i går og i forgårs..! Har du spist pinjekjerner?

http://en.wikipedia.org/wiki/Pine_nut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Weronica

Tack för svar till dej som skrev om pinjenötter. Jag år det på lördagen för jag blev sugen. Det kan stämma att de var lite gamla. på måndagen fick jag en äcklig och vond smak i munnen. Och det sitter fortsatt i idag tirsdag.. Hoppas det går bort snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei,

Støtter teorien om pinjekjerner som årsak til bitter smak i munnen. Har hatt denne ubehagelige smaken i munne etter pinjekjernespising i ca tre dager nå. Noen som kan fortelle hvor lenge det varer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Prøv med ananas, det hjalp for meg.

Har vært fri for smaken i tre timer nå, og den var skikkelig påtrengende før jeg begynte å spise.

Leste at pinjekjernene ikke trenger å være dårlige for at man skal reagere, det er bare enkelte som reagerer på det.

Spesielt de fra Kina er, men enkelte reagerer også på de fra Pakistan.

Smaken forsvinner normalt etter noen dager.

Jeg krysser fingrene og håper det er tilfelle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...