Gå til innhold

Vi prøver :)


latin_8

Anbefalte innlegg

Da var det endelig vår tur til å kunne prøve å få en baby :) Samboeren har ikke vært så veldig ivrig på å få barn, men jeg har vært babysyk lenge! Så nå hadde han også lyst til å prøve :) Sluttet på p-piller i midten av april.

Status nå;

Hadde EL ca 17-18 mai i følge min stabile syklus.

Nå er det 7 DPO og "symptomer" jeg har følt på er;

2 DPO: Litt kvalm, mye på toalettet

3 DPO: Fortsatt kvalm, mye på toalettet

4 DPO: Fikk store klare grønne blodårer på begge bryst (under og på siden..)

5 DPO: Fortsatt blodårer, mye på toalettet (opptil 16 ganger i døgnet!), kvalm, mye luft i magen.. og slik har det vært frem til nå.. Er også utrolig varm, bare jeg sitter i singlet og ser på tv, så begynner jeg å svette! Skulle tro at jeg hadde trent ett par timer jo! Fikk også i dag noe hvitt utflod... (er det ett tegn??)

Om det er graviditetstegn, det vet jeg ikke.. Men har aldri følt meg sann. Så får se, har kjøpt inn graviditetstester, har sååå utrolig lyst å teste meg nå! Men vet jo at den vil bli negativ uansett siden det bare har gått 7 dager siden DPO. Så får smøre oss med tolmodighet :)

Endret av latin_8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har det gått to dager siden jeg postet mitt første innlegg her. Jeg skriver her inne fordi jeg har så mange tanker i hodet, at da er det deilig å bare skrive hva jeg tenker på!

8 DPO: Fortsatt mye på toalettet, men mye hvitt seigt rennende utflod :sukk:.

Kan det tolkes som ett graviditetstegn? Har aldri hatt det sånn før...

9DPO: Veldig tørst hele tiden og jeg var utrolig kvalm da jeg våknet i dag.

Ska teste på søndag /mandag tenkte jeg. Venter mensen på mandag, så vi får se hva som skjer. I det ene øyeblikket så føler jeg meg gravid, føler at NÅ har det skjedd. Fordi, kroppen min er så rar for tiden.. Men, plutselig så tenker jeg at jeg absolutt ikke er det. Blir gal av å tenke på det!

Har også ett spørsmål, har lest at noen mener det er farlig å trene? Jeg elsker å trene.. Har fortsatt lyst til å trene spinning og slike ting.:) Men er det farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det 12 dager siden EL. Testet i dag tidlig, men CB viste negativt resultat :/ Men men, sist jeg var gravid så testet jeg negativt 11 dpo og positivt 14 dpo. Så skal test igjen i morgen og mandag. :)

Ellers er det sol og sommer ute. Prøver å ikke tenke så mye på graviditeten, for jo mer jeg TROR jeg er det, jo mer vet jeg at jeg ikke er det. Så nå skal jeg og samboeren på sykkeltur :)

Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en CB test i dag, men den var negativ :( Skal ha mensen i morgen... Kjenner ingen tegn til den, så vi får se da.. Men jeg tror ikke at jeg er gravid.

Får se hva som skjer :) Om TR kommer må jeg såfall til legen, for det er ikke normalt å gå på do 13-15 ganger i døgnet! :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Hei hei!

Jeg hadde det som deg nå før jeg fikk mensen. masse graviditetstegn og ingen bebis :sjenert: Gikk kjempemasse på do og småtissa, men så kom mensen og det gikk bort. Jeg tenker litt slik at det er nok endel psykisk ettersom man har sååå lyst å være gravid. Men på den andre siden kommer jeg til å gå til legen om jeg ikke blir gravid neste PP og det holder på slik da også ;)

Lykke til med prøvingen! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Enig i det du skriver. Veldig mye psykisk som spiller inn. Tror de meste av "symptomene" mine er falske egentlig, jeg innbiller meg at jeg er kvalm å sånne ting... Men men, jeg får bare vente å se om TR kommer i morgen :)

Viss ikke får vi prøve igjen i slutten av juni :)

Får håpe småtissingen min går bort snart, folk må jo tro det feiler meg noe når jeg løper på do absolutt heele tiden :P

Lykke til med prøvingen du også faerytale :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :) På tide å legge igjen spor her også ;)

Jeg hadde blit GAL om jeg skulle ha alle de symptomene :jepp:

Altså, jeg har jo kraftig pms med symptomer som i følge de fleste lister indikerer graviditet - men det er hver syklus, så jeg får liksom ikke masse håp hver gang.

Men når du nettopp har sluttet på pilla kan det jo hende at det er derfor... Uansett: Vi krysser det som kan krysses (har fremdeles 10 dager til EL, så jeg kan krysse alt haha) for at du IKKE får mensen i morgen, og at du er en av disse superfruktbare kvinnene som IKKE trenger å gå gjennom syklus etter syklus med knuste drømmer :)

Men betyr det at du er 14 DPO i dag? Er jo forsåvidt ikke alle som får positiv test så tidlig da, kommer an på hvor mye hcg du produserer.

tok det lang tid med forrige barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding Erle84 :)

Ja, blir gal selv! Men er på DPO 15 i dag.. Ingen mens i dag heller, ingen tegn til den heller. Bruker å ha kraftige magesmerter og murringer 1-2 dager før mens. Har heller ikke tatt noen ny test i dag. Får vente å se om TR kommer i morgen :/

Jeg har kanskje ordlagt meg litt feil, eller... Jeg har vært gravid en gang tidligere, men vi valgte da å ta abort siden det ikke passet med tanke på studiene, bosituasjon og økonomi. Men den gangen ble jeg gravid når jeg gikk på p-piller, og jeg er veldig flink med å huske å ta pillen!

Da jeg var gravid sist gang så hadde jeg litt av samme symptomer som nå; Mye på toalettet, småuggen når jeg trener, blodårer på brystene, og litt vondt i ryggen til tider.. Den gangen testet jeg positiv 14 DPO.

Men jeg får se hva morgendagen bringer. Kommer ikke TR i morgen, må jeg kjøpe en ny test :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, ok... Skjønner :)

Nå, hva skjer med kroppen din i dag da?

Ingen TR i dag heller :O Kjenner ingen symptomer på det heller. Må bare mye på do, og er småuggen. Har kjøpt inn test, så skal ta en i morgen tidlig :) Men har egentlig ikke heelt troen på ett positivt resultat. Får vente i spenning jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææ! Så spennende!! Post her first thing in the morning, da!

Hei igjen :)

Uff, jeg var så trøtt i dag tidelig, så jeg gikk som vanlig på toalettet.. Og når jeg nesten var ferdig der kom jo jeg på at jeg skulle teste i dag..! Kunne jo gjort det i løpet av dagen, men velger å gjøre det i morgen tidlig, siden HCG har høyest verdi om morningen :) Ingen TR enda..! Så blir spennende! Men som sagt, jeg har ingen tro på at testen er positiv :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status; Ingen mens enda...

Hadde bare kjøpt inn EN test, tok den på lørdag og så klart så kom den ingen strek på det dumme kontrollvinduet!! Men testen var svaaakt positiv, men tar ikke den som gyldig da. Sååå, får kjøpe ENDA en ny test i morgen da, om ikke TR kommer snart.. Uff uff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gurimalla så spennende :D

Nei, du kan ikke ta den som gyldig om det ikke er strek i kontrollvinduet. Men det går jo an å krysse alt man har :jepp: for at det ikke betydde no på denne testen :jepp:

Det finnes jo søndagsåpne apotek og da :jepp:

;););)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimalla så spennende :D

Nei, du kan ikke ta den som gyldig om det ikke er strek i kontrollvinduet. Men det går jo an å krysse alt man har :jepp: for at det ikke betydde no på denne testen :jepp:

Det finnes jo søndagsåpne apotek og da :jepp:

;););)

Jaa, spennende :) Men vet ikke heelt. Var hos legen på fredag pga migrene. Og da nevnte jeg symptomene mine + at TR ikke hadde kommet. Hun sa jeg skulle bare ta en test i helgen eller noe, så ta kontakt med henne igjen til uken om testen fortsatt var negativ, ingen TR og fortsatt mye på toalettet..

De siste 4-5 dagne er jeg på do 2 ganger på natten + jeg våkner før vekkeklokken av at jeg må på do... Travelt!

Ja, det gjør det:) Men her jeg bor er apotket på senteret, og det er stengt:/ Tror ikke at jeg ooorker å dra inn til Oslo i dag. Ser det er signalfeil med toget også, sååå.. får bare smøre meg med tolmodighet, selv om det er vanskelig:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ny test i dag tidlig, og som ventet var den nok en gang negativ :/ Hadde legetime i dag også. Så har nettopp kommet hjem. Jeg hadde ikke urinveisinnfeksjon (tok test forrige uke). TR har heller IKKE kommet!:O Så legen sa om jeg fortsetter å løpe på toalettet og TR ikke kommer innen fredag, så skal jeg kontakte h*n igjen :)

Klokken er 1432 og jeg har vært på toalettet 9 ganger siden klokken 0715 i dag tidlig! Sykt! Jeg kan faktisk ikke dra noen steder fordi jeg mååå på toalettet heele tiden. Er så lei! Bare det å sitte på toget i 10-15 min er en grusom opplevelse... Lurer på hva som feiler meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har et tilfelle av graviditetshormon som ikke er høyt nok til å gi utslag på test ennå :lur:

Neida, jeg vet ikke jeg... Kanskje eggløsning var senere enn vanlig denne måneden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et tilfelle av graviditetshormon som ikke er høyt nok til å gi utslag på test ennå :lur:

Neida, jeg vet ikke jeg... Kanskje eggløsning var senere enn vanlig denne måneden? :)

Hehe, kanskje :) Men sist jeg var "gravid" så testet jeg positiv før IKM. Men men, ingen TR i dag helller da.. Har vært på toalettet 5 ganger allerede.. Så ser ut til å må dra til legen igjen på fredag.

Det er jo mulig at den var. :) Har ikke peiling på hvorfor det skal være slik ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende det er her da! :duskedame:

Hehe, ja... Litt for spennende etter min smak da ;) Men får bare vente å se om TR dukker opp til fredag. Viss ikke, så blir det nye blodprøver hos legen på fredag :) Er veeldig spent! Hun sa jo at det kan være en mulighet at jeg produserer lite og lave HCG verdier. Legen min sa at det var mange som ikke fikk utslag før i 5. og 6.uke. Men sist jeg var gravid så testet jeg positiv før IKM. Så jeg får bare smøre meg med tolmodighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...