Roadrunner Skrevet 18. januar 2011 #1601 Del Skrevet 18. januar 2011 På lørdag ble det også litt shopping, fant nemlig ut at Ken Follett har skrevet en oppfølger til Stormenes tid og den måtte jeg selvsagt ha! Har ikke lest stormenes tid enda men har nettopp sett Tv-serien basert på bøkene og den var helt fantastisk!!! Oppfølgeren heter I all evighet og er virkelig en murstein av en bok! Leste I all evighet for ikke allverdens lenge siden, kan anbefales! Men ta gjerne de to bindene i Stormenes tid først! Jeg kom også over en relansering av Hulebjørnens klan bøkene av Jean M Auel. Siste bok i serien lanseres i mars !! O lykke, den har jeg ventet på i minst 10 år! Er det sant? Jammen! Jeg har jo venta på de så lenge at jeg har gitt opp å vente... Husker jeg leste de en sommer, og var vel egentlig totalt usosial den perioden. Gikk med boka til alle døgnets tider. Men det er jo så lenge siden at jeg kanskje må lese meg opp igjen? :dåne: Det er jo NOEN sider å lese seg opp på da... Mams har serien, så satser på at hun kjøper siste boka også når den kommer (jeg skal komme med noen ikke så diskret hint ), og så får jeg lese litt ved anledning. Egentlig burde det følge med et skikkelig sammendrag av hva som har hendt i de foregående bøkene... Øhhh... Hei forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 18. januar 2011 #1602 Del Skrevet 18. januar 2011 Heldigvis er broddeføret over her også - for denne gang.. Vanlig vestlandsvinter ønsker jeg gjerne velkommen, med plussgrader og regn Høres ut som en fin helg du hadde, ihvertfall mtp Håper du har en fin kveld og nyter litt ostepop i dag også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #1603 Del Skrevet 19. januar 2011 (Jeg har forresten begynt å spille Dungeons & Dragons Online igjen. Jeg testet WoW for første gang for en ukes tid siden, og ble umåtelig skuffet). Hehehehehee forstår godt skuffelsen over WoW, det kan ikke sammenlignes med Lotro! Mitt første bekjentskap med mmorpg sjangeren var faktisk WoW, spilte det i et par år til det dukket opp andre spill i samme sjanger. Jeg kommer aldri til å spille det igjen! Dungeons & Dragons online har jeg faktisk aldri prøvd, er det bra? Det er vel F2P også nå? Jeg ble faktisk fristet til å prøve... Leste I all evighet for ikke allverdens lenge siden, kan anbefales! Men ta gjerne de to bindene i Stormenes tid først! Er det sant? Jammen! Jeg har jo venta på de så lenge at jeg har gitt opp å vente... Husker jeg leste de en sommer, og var vel egentlig totalt usosial den perioden. Gikk med boka til alle døgnets tider. Men det er jo så lenge siden at jeg kanskje må lese meg opp igjen? :dåne: Det er jo NOEN sider å lese seg opp på da... Mams har serien, så satser på at hun kjøper siste boka også når den kommer (jeg skal komme med noen ikke så diskret hint ), og så får jeg lese litt ved anledning. Egentlig burde det følge med et skikkelig sammendrag av hva som har hendt i de foregående bøkene... Så kjekt at du også har lest disse bøkene av Follett. Ja jeg burde vel strengt tatt lest Stormenes tid først, men nå vet jeg jo hele handlingen da jeg har sett tv-serien, ikke så spennende å lese bøkene da.... Jepp siste boka om Ayla kommer i mars, fikk helt sjokk jeg også, kan nesten ikke tro det er sant! For meg er serien en livslang bokforelskelse. Det er iallefall 10 år siden jeg leste forrige bok, husker ingenting av handlingen, bør lese meg opp jeg også....når jeg en gang blir ferdig med Follett mursteinen. Jeg har kun en bok i hulebjørnens klan serien hjemme, så jeg kjøpte like så godt de relanserte pocket utgavene, på tilbud til 99 pr stk. Søstern min har nemlig stukket av med bøkene og hun kan like gjerne beholde de fillete utgavene. Heldigvis er broddeføret over her også - for denne gang.. Vanlig vestlandsvinter ønsker jeg gjerne velkommen, med plussgrader og regn Høres ut som en fin helg du hadde, ihvertfall mtp Håper du har en fin kveld og nyter litt ostepop i dag også Vestlandsvinter er helt ok, men nå tar jeg meg i å savne all snøen vi hadde ifjor, det var mye mer kosschlig! Helgen var kjempefin den! Litt shopping er aldri å forakte, spesielt ikke når man gjør noen kupp på salget. Her nytes ostepop hver kveld, men i skjul på datarommet/kontoret. Voffse blir nemlig helt krakilsk bare hun kjenner lukten, hun elsker ostepop! Dermed utgår ostepop i stua......men sjokkis derimot kan nytes overalt, heldigvis! *puh* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 19. januar 2011 #1604 Del Skrevet 19. januar 2011 Ja, DDO er F2P, men jeg synes det er litt mer... tungvint og mindre fritt enn andre MMOs. Så vidt jeg vet har det ikke crafting, og heller ikke den samme type fri verden man utforsker. Det er mer fokus på dungeons og grouping. Det jeg vil anbefale, som også er F2P, er EverQuest 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 19. januar 2011 #1605 Del Skrevet 19. januar 2011 Ja, DDO er F2P, men jeg synes det er litt mer... tungvint og mindre fritt enn andre MMOs. Så vidt jeg vet har det ikke crafting, og heller ikke den samme type fri verden man utforsker. Det er mer fokus på dungeons og grouping. Det jeg vil anbefale, som også er F2P, er EverQuest 2. Lurer på om Google Translate kan oversette deler av dette? Sorry, bittelitt ondskapsfullt... Jeg er ikke inne i spillverden en millimeter engang, så faller helt av lasset (og synes det er heeeelt greit!). Men litt artig å høre/lese forkortelser og terminologi alliekvel (blir litt som å høre to leger snakke fag, skjønner ikke stort da heller - blir et eget språk...) Dagens innblanding og digresjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 19. januar 2011 #1606 Del Skrevet 19. januar 2011 Sorry. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 19. januar 2011 #1607 Del Skrevet 19. januar 2011 Sorry. Absolutt ingen grunn til å beklage! Synes bare det er artig å lese, og så hiver jeg inn noen kommentarer innimellom. Var ikke meningen å "klage" i det hele tatt Satt bare her og flirte litt, og måtte få det ned på tastaturet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 19. januar 2011 #1608 Del Skrevet 19. januar 2011 Hehe, kan tenke meg det ser morsomt ut, ja. Første gang jeg leste poster på et MMO-forum så var min reaksjon litt sånn --> :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 19. januar 2011 #1609 Del Skrevet 19. januar 2011 Hehe, kan tenke meg det ser morsomt ut, ja. Første gang jeg leste poster på et MMO-forum så var min reaksjon litt sånn --> :klø: Nettopp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #1610 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Ja, DDO er F2P, men jeg synes det er litt mer... tungvint og mindre fritt enn andre MMOs. Så vidt jeg vet har det ikke crafting, og heller ikke den samme type fri verden man utforsker. Det er mer fokus på dungeons og grouping. Det jeg vil anbefale, som også er F2P, er EverQuest 2. Oki, Everquest 2 har jeg selvsagt prøvd. , likte det. Egentlig så har jeg vel nok med Lotro..... Lurer på om Google Translate kan oversette deler av dette? Sorry, bittelitt ondskapsfullt... Jeg er ikke inne i spillverden en millimeter engang, så faller helt av lasset (og synes det er heeeelt greit!). Men litt artig å høre/lese forkortelser og terminologi alliekvel (blir litt som å høre to leger snakke fag, skjønner ikke stort da heller - blir et eget språk...) Dagens innblanding og digresjon Hehehehe bare morsomt det innspillet ditt Bippe. Bare gjør narr av oss geeksa du. Ja det er rene kodespråket må vite. Hehe, kan tenke meg det ser morsomt ut, ja. Første gang jeg leste poster på et MMO-forum så var min reaksjon litt sånn --> :klø: Samme her! Tok litt tid å sette seg inn i terminologien. Endret 19. januar 2011 av mocci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 19. januar 2011 #1611 Del Skrevet 19. januar 2011 La meg se... Noen år spilte jeg litt Zoo Tycoon og Rollercoaster Tycoon... (blir det ZT og RT, det kanskje? Men det skal de ha, enkle, idiotsikre spill! ) Så er jeg innimellom litt hekta på Bejeweled (gjerne Blitz på FB, den er kort og grei). Og så ble jeg litt revet med på FV... Men mangler et par naboer til at det skal gå seg til igjen Og det var det? Kabal? Angry Birds på mobilen? Åo jess, litt innimellom Men jeg er nok en enkel spillsjel, som helst ikke skal tenke for mye når det spilles Så skal fortsette å betrakte deres fag-diskusjoner på avstand, og la meg fasinere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 19. januar 2011 #1612 Del Skrevet 19. januar 2011 Spille FV på FB, og mangler en butterfly til coll., samt trenger 10 flere harvests for å få andre grad av pumpkins... Trenger også to boards og tre tiles til stallen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 19. januar 2011 #1613 Del Skrevet 19. januar 2011 Spille FV på FB, og mangler en butterfly til coll., samt trenger 10 flere harvests for å få andre grad av pumpkins... Trenger også to boards og tre tiles til stallen. Now we're talking! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 19. januar 2011 #1614 Del Skrevet 19. januar 2011 Er nok en liten spillgeek i deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #1615 Del Skrevet 20. januar 2011 La meg se... Noen år spilte jeg litt Zoo Tycoon og Rollercoaster Tycoon... (blir det ZT og RT, det kanskje? Men det skal de ha, enkle, idiotsikre spill! ) Så er jeg innimellom litt hekta på Bejeweled (gjerne Blitz på FB, den er kort og grei). Og så ble jeg litt revet med på FV... Men mangler et par naboer til at det skal gå seg til igjen Og det var det? Kabal? Angry Birds på mobilen? Åo jess, litt innimellom Men jeg er nok en enkel spillsjel, som helst ikke skal tenke for mye når det spilles Så skal fortsette å betrakte deres fag-diskusjoner på avstand, og la meg fasinere Se så du er jo ikke helt fremmed i spillverdenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #1616 Del Skrevet 21. januar 2011 Denne helgen er viet til kakebaking, skal ha bursdagsselskap for Snoppen på søndag, han ble 35 år sist uke. Jeg skal prøve meg på gulerotkake, har aldri laget det før mens Snoppen skal prøve seg på en sjokoladekake, han mumlet noe om dajmkake. Det blir spennende å prøve nye oppskrifter og koselig når vi begge to styrer rundt på kjøkkenet. Jeg kunne også tenkt meg å prøve en sjokolade ostekake, men 3 kaker blir vel kanskje i overkant for 6 personer... selv om noen av dem er ekte kakemonser - pappa og lillebror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 21. januar 2011 #1617 Del Skrevet 21. januar 2011 Hvis du unngår servering av annen mat, så skal du se at 3 kaker får bein å gå på Lykke til med kakebakingen! Og GOD HELG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 21. januar 2011 #1618 Del Skrevet 21. januar 2011 Sjokoladeostekake? *hikst* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #1619 Del Skrevet 22. januar 2011 Da var kakene vel plassert i kjøleskapet. Vi har slavet over kjøkkenbenken i hele dag, phew! Kakebakingen gikk forsåvidt greit, hadde litt problemer med den ene kremen, var ikke helt samarbeidsvillig for å si det mildt, men vi klarte å komme til enighet. Nå gjenstår det å se hvordan kakene blir mottatt imårra, det er iallefall sikkert at det er noen mektige bomber som venter de uvitende gjestene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 23. januar 2011 #1620 Del Skrevet 23. januar 2011 *sniker seg inn i moccis kjøleskap i løpet av natten* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå